Blackmagic Pocket Cinema Camera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Visst är den flat, men det kvittar, den är fortfarande raw dvs ingenting, bara ett digitalt negativ.
Du kan ju göra vad du vill av den ink flatare än bmd log.
Men strunt i hur det ser ut, jag hittar ingen info om det, skulle vilja veta mer.

I tråden du själv postat i på BMCuser säger dom flesta att den lägger på en 709a http://www.bmcuser.com/showthread.php?10222-RAW-and-Adobe-Pre...

Hursomhaver om det nu inte är exakt en rec709 lut som läggs på är jag 1000% säker på att Adobe INTE bibehåller "BMD Film"-färgen utan ändrar denna i ett förstaläge.

En ytterligare tråd: http://www.bmcuser.com/showthread.php?8771-HUGE-NEWS!!!-Real-...

Citat:

Additionally, I misspoke earlier - it does look like there's a default Rec709 LUT on RAW footage in the timeline, but when you start applying LUTs and changing the source settings, you still have access to the full dynamic range within that. It seems like filters on the timeline do as well, but don't quote me on that, it's hard to tell exactly what's going on without playing around more.

Citat:

Looks more like 709 to me.

Citat:

Damn Adobe! I thought this was it. But after playing with some LUTS I get a posterized look. Not what I was hoping for.

Så det är inte samma som Resolves "BMD Film", det svär jag på.

Och jo, man kan säkert få tillbaks den till nåt som är mer lr mindre som "BMD Film", men då är det massa manuellt jobb. Vilket är synd för det är så jäkla nice att bara justera vitbalans och sen smacka på en LUT för vissa grejer. Men då ser det knäppt ut i Premiere med RAW

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Skrivet av Holck:

Jag har arbetat med Sony Vegas mellan 2002-2009. Därefter valde att enbart köra Premiere och FCPX samt Avid. Detta för att jag öht aldrig får gehör för editeringsproblem eller annat då jag kände att jag var helt själv med just Sony Vegas. Jag ångrar inget även om jag kan sakna en del från Vegas.

Jag tror du bör ladda ned t.ex 30 dagars Premiere Elementals och vänja dig

// A

Jag har testat det redan men gillar det inte alls. Sony Vegas är så väldigt mycket enklare och smidigare tycker jag. Till och med en så simpel sak som att ändra brightness och contrast är drygt i Adobe Premiere. Jag vill ha tydliga och bra reglar/sliders, inte bara massa siffror överallt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av bran:

I tråden du själv postat i på BMCuser säger dom flesta att den lägger på en 709a http://www.bmcuser.com/showthread.php?10222-RAW-and-Adobe-Pre...

Hursomhaver om det nu inte är exakt en rec709 lut som läggs på är jag 1000% säker på att Adobe INTE bibehåller "BMD Film"-färgen utan ändrar denna i ett förstaläge.

En ytterligare tråd: http://www.bmcuser.com/showthread.php?8771-HUGE-NEWS!!!-Real-...

Så det är inte samma som Resolves "BMD Film", det svär jag på.

Och jo, man kan säkert få tillbaks den till nåt som är mer lr mindre som "BMD Film", men då är det massa manuellt jobb. Vilket är synd för det är så jäkla nice att bara justera vitbalans och sen smacka på en LUT för vissa grejer. Men då ser det knäppt ut i Premiere med RAW

Tycker du missuppfattar vad som sägs lite.
Varför skulle jag vilja grada något att se ut som "BMD Film" när jag kan grada den som jag vill från början?. Annars kan jag ju filma i Prores från början.

Filen i Adobe är INTE rec709 den ÄR RAW, de där andra pratar persilja, ingen av dem har ju några bevis som pekar på att det är så medans Eric Hassos test visar att de har fel. Dom missuppfattar vad de "ser" med vad filen "är". Den är ju inget annat än ett negativ.

Nej, det är inget manuellt jobb.
1. Det är helt onödigt, grada direkt istället.
2. Vill du få det till att se ut som BMD Film så är det en enda knapp dvs lika många som i Resolve.

Jag påstår inte att Adobe är bättre en resolve, det är det inte. Men uppfattningen om att Raw bara är Raw i Resolve är fel. Resolve är inte den enda Raw redigeraren, den är inte ens den mest använda bland stora filmproduktioner.
Tar du dessutom till Adobe Camera Raw så har du mer möjligheter där än i Resolve. Det är inte smidigare men det har fler möjligheter.

Och LUTs är presets, de är ingen mirakelkur. LUTs som är gjorda för BMD Film kräver BMD Film som bas men det finns tusentals LUTs som inte gör det.

Att filen blir låst och bakad i Premiere tror jag först när jag ser en riktig källa men jag hittar ingen.

Permalänk

Provade lite RAW men det var ju lite annorlunda. Mina vanliga grading-presets såg förjävliga ut på RAW-klippen jag bounca ut i Resolve. Jag utesluter dock inte möjligheten att jag gjorde fel någonstans under RAW-konverteringen.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Tycker du missuppfattar vad som sägs lite.
Varför skulle jag vilja grada något att se ut som "BMD Film" när jag kan grada den som jag vill från början?. Annars kan jag ju filma i Prores från början.

Filen i Adobe är INTE rec709 den ÄR RAW, de där andra pratar persilja, ingen av dem har ju några bevis som pekar på att det är så medans Eric Hassos test visar att de har fel. Dom missuppfattar vad de "ser" med vad filen "är". Den är ju inget annat än ett negativ.

Nej, det är inget manuellt jobb.
1. Det är helt onödigt, grada direkt istället.
2. Vill du få det till att se ut som BMD Film så är det en enda knapp dvs lika många som i Resolve.

Jag påstår inte att Adobe är bättre en resolve, det är det inte. Men uppfattningen om att Raw bara är Raw i Resolve är fel. Resolve är inte den enda Raw redigeraren, den är inte ens den mest använda bland stora filmproduktioner.
Tar du dessutom till Adobe Camera Raw så har du mer möjligheter där än i Resolve. Det är inte smidigare men det har fler möjligheter.

Och LUTs är presets, de är ingen mirakelkur. LUTs som är gjorda för BMD Film kräver BMD Film som bas men det finns tusentals LUTs som inte gör det.

Att filen blir låst och bakad i Premiere tror jag först när jag ser en riktig källa men jag hittar ingen.

Mja, nu har ju jag inte sagt att raw bara är raw i resolve. Men Adobes hantering av BMPCCs RAW-filer gör att dom inte matchar prores-filerna.

Jag vill ha utgångspunkt bmd film, inte whatever det nu är som Adobe sätter filerna som.

Du säger grada manuellt, o jag köper inte riktigt det resonemanget då Adobe de facto micklar med dng filerna när dom läggs på timelinen. För dom är ju inte i flat bmd film colorspace?! En viss grade har ju då redan skett med automatik?

Sen att info inte går förlorad, det varken vet jag nåt om, men har heller inte sagt?

Hur gör jag för att få bmd film (dvs som prores-filerna ser ut i Premiere och som både raw o prores ser ut i Resolve) med en enda knapptryckning? Det vore guld, för isf kan jag arbeta med dom på samma sätt och behöver inte göra massa manuellt jobb för att Premiere micklat med RAW-filerna.

Ja det är presets, och dom jag använder är gjorda för bmd film (det är ju Filmconvert också och funkar inte med bmd raw och prores matchat rakt av i Premiere).

Jag kan ha dribblat bort mig i exakta ordval, men hoppas du förstår vad jag menar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Skrivet av bran:

Jag vill ha utgångspunkt bmd film, inte whatever det nu är som Adobe sätter filerna som.

Onödigt utanför Resolve imo, men vill du det så kör på det.

Skrivet av bran:

Adobe de facto micklar med dng filerna när dom läggs på timelinen. För dom är ju inte i flat bmd film colorspace?! En viss grade har ju då redan skett med automatik?

Nej det gör dom inte, Adobe visar Raw filen, den är inte flat, den är ingenting.

Skrivet av bran:

Hur gör jag för att få bmd film (dvs som prores-filerna ser ut i Premiere och som både raw o prores ser ut i Resolve) med en enda knapptryckning?

Lägg på en LUT.

Skrivet av bran:

...dom jag använder är gjorda för bmd film.

Exakt, det är problemet, inte att adobe skull låsa profilen.
Gillar du dina LUTs och vill använda dem på Raw så är det enklast att fortsätta med Resolve, men det betyder inte att Adobe kör Rec709.
Jag kör också populära LUTs för BMD ibland. Hooks senaste tex men då filmar jag i prores (kunde iofs köra video mode eftersom det är nästan samma i BMPC) men kunde helt enkelt köra två luttar, en för att efterlikna Prores och sedan hans.
När jag filmat Raw kör jag ACR pga alla verktyg.
Men det händer att jag kör Raw i Premiere och då kan jag köra på med LUTs, Filmconvert eller andra sätt precis som med Prores.

Permalänk
Medlem
Citat:

Men det händer att jag kör Raw i Premiere och då kan jag köra på med LUTs, Filmconvert eller andra sätt precis som med Prores.

Inte precis som i Prores - för har du en mix av RAW och ProRes (typ samma förutsättningar, scen, ljus, vitbalans osv) blir det kacka om du kör samma inställningar i Filmconvert.

Jag menar, Filmconverts inställningar för BMC kamerorna är ju (vilket är helt logiskt?) BMD Film.

Eller har jag missat nåt fundamentalt? Vore nice om så vore för det skulle göra livet lättare för mig

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Skrivet av bran:

Inte precis som i Prores - för har du en mix av RAW och ProRes (typ samma förutsättningar, scen, ljus, vitbalans osv) blir det kacka om du kör samma inställningar i Filmconvert.

Eller har jag missat nåt fundamentalt? Vore nice om så vore för det skulle göra livet lättare för mig

Antingen color correct som man alltid "ska" eller om man är lite lat (som jag) matcha dem i Filmconvert och copy paste Raw till Raw och Prores till Prores.

BTW, kommer det en uppdatering till CC nu på hösten med förändringar just inom Rawhanteringen så allt kan ändras innan förta snön.

Permalänk
Medlem

Hehe jag tror vi är relativt överrens antar jag... mest en fråga om terminologi (?) vilket jag inte har i blodet vad gäller detta.

http://forum.blackmagicdesign.com/viewtopic.php?f=2&t=15341 gav ytterligare en bra förklaring på det hela. Och såtillvida ingen kommer med en LUT Adobe->BMDFilm så blir det helt klart mekigare med RAW i Premiere.

Citat:

The in camera Film mode is simply taking that RAW data, de-Bayering it to get the colour and then mapping it to a LOG curve. This gives you the LOG like image you see in the Film mode ProRes files. In post you then add saturation and contrast as you see fit.

With RAW you have control over all of that. The Adobe CameraRAW plugin will take a guess as to how it should look, you then adjust it as you want it to look.

Hoppas uppdateringen medför lite godis då! Vore väldigt nice att ha endast ett program att försöka lära sig... :S

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Jag har filmat en del under sommaren när jag varit ute med båten. Jag tycker det har varit väldigt svårt att redigera detta till nåt vettigt. Mkt pga att det är så olika förhållanden under en hel sommar... men även att det är djävulusiskt ljust och därmed hög DR när man är ute på sjön sådär... Mkt tenderar också att gå i blått...

Kom gärna med input. Jag vet att det känns överexponerat ganska ofta (när alla sitter på klippan är dock underexponerat jag vet..), och det kanske det är? Men som sagt, så jäkla svårt när det blir så mkt blänk, starkt solljus och sen mörka partier.

Matcha mot GoPros (framförallt 2an) är inte heller det lättaste... men men, ville försöka förmedla en skön somrig känsla iaf av filmen.

Imorgon tänkte jag försöka mig på en unboxing. Hehe har inget roligt att unboxa så får bli en ny Dewalt borrmaskin jag nyligen fick i present. Tips? Har självklart gluttat på Nisses unboxningar som alltid är sevärda Har köpt två st lampor (5500K) från Kjell & Co som jag tänkte använda o se hur det blir.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Skrivet av bran:

Jag har filmat en del under sommaren när jag varit ute med båten. Jag tycker det har varit väldigt svårt att redigera detta till nåt vettigt. Mkt pga att det är så olika förhållanden under en hel sommar... men även att det är djävulusiskt ljust och därmed hög DR när man är ute på sjön sådär... Mkt tenderar också att gå i blått...

Kom gärna med input. Jag vet att det känns överexponerat ganska ofta (när alla sitter på klippan är dock underexponerat jag vet..), och det kanske det är? Men som sagt, så jäkla svårt när det blir så mkt blänk, starkt solljus och sen mörka partier.

Matcha mot GoPros (framförallt 2an) är inte heller det lättaste... men men, ville försöka förmedla en skön somrig känsla iaf av filmen.

https://www.youtube.com/watch?v=v--DThyxQpA

Imorgon tänkte jag försöka mig på en unboxing. Hehe har inget roligt att unboxa så får bli en ny Dewalt borrmaskin jag nyligen fick i present. Tips? Har självklart gluttat på Nisses unboxningar som alltid är sevärda Har köpt två st lampor (5500K) från Kjell & Co som jag tänkte använda o se hur det blir.

Tycker det ser väldigt trevligt ut. Fick härliga sommarkänslor när jag tittade på den. Bra jobbat. Sen kan man tycka si och så om enskilda klipp såklart, men helheten kändes mysig.

Gillade sekvensen med den piprökande filuren.

Visa signatur

Med vänlig hälsning, Robban

Permalänk
Skrivet av bran:

Jag har filmat en del under sommaren när jag varit ute med båten. Jag tycker det har varit väldigt svårt att redigera detta till nåt vettigt. Mkt pga att det är så olika förhållanden under en hel sommar... men även att det är djävulusiskt ljust och därmed hög DR när man är ute på sjön sådär... Mkt tenderar också att gå i blått...

Kom gärna med input. Jag vet att det känns överexponerat ganska ofta (när alla sitter på klippan är dock underexponerat jag vet..), och det kanske det är? Men som sagt, så jäkla svårt när det blir så mkt blänk, starkt solljus och sen mörka partier.

Matcha mot GoPros (framförallt 2an) är inte heller det lättaste... men men, ville försöka förmedla en skön somrig känsla iaf av filmen.

https://www.youtube.com/watch?v=v--DThyxQpA

Imorgon tänkte jag försöka mig på en unboxing. Hehe har inget roligt att unboxa så får bli en ny Dewalt borrmaskin jag nyligen fick i present. Tips? Har självklart gluttat på Nisses unboxningar som alltid är sevärda Har köpt två st lampor (5500K) från Kjell & Co som jag tänkte använda o se hur det blir.

Många riktigt fina klipp där! Älskar det blåa förresten. En fin sommardag och blått vatten är svårslaget i min bok, haha. Det får gärna vara liiiite solblekt look faktiskt!

Vad kör du för grejer på din BMPCC?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Ett bra tips är: ha något i åtanke innan recknappen trycks. Annars sitter ni med flera TB av film utan mening. Jag sätter lätt ihop något bara jag tänker. Filmar jah bara blir det inget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av krisljungberg:

Många riktigt fina klipp där! Älskar det blåa förresten. En fin sommardag och blått vatten är svårslaget i min bok, haha. Det får gärna vara liiiite solblekt look faktiskt!

Vad kör du för grejer på din BMPCC?

Tack

Jag kör så lite som möjligt, då jag endast har den för egna prylar;

Panasonic 12-35mm f/2.8 (hade gärna haft nåt mer ljusstarkt, Speedbooster på mitt Sigma 30 1.4 vore mumma men för dyrt just nu)
En Kinotehnik LCVFD
Genustech Eclipse 58mm och Hoya IR-cut
Zoom H1 (hehe tycker dock det känns sjukt obekvämt o ha med min egen röst på Youtubegrejer så har knappt använt..)
En Kamerar slider 60cm
Ett Triopo kolfiber fotostativ med "fotohuvud"
Manfrotto LED-ljus 24 LED för blixtsko

Jag gjorde faktiskt en grej i RAW åt syrran för ett tag sen. Hon fotar en del bröllop och säljer då läderalbum till brudparen med fotona. Hon ville ha nåt litet klipp på dessa. Jag tycker det blev för mkt användning av slidern men hon va nöjd

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Skrivet av bran:

Jag har filmat en del under sommaren när jag varit ute med båten...

Imorgon tänkte jag försöka mig på en unboxing. Hehe har inget roligt att unboxa så får bli en ny Dewalt borrmaskin jag nyligen fick i present. Tips? Har självklart gluttat på Nisses unboxningar som alltid är sevärda Har köpt två st lampor (5500K) från Kjell & Co som jag tänkte använda o se hur det blir.

Sjukt härlig seglingsfilm med massor av snygga klipp, skön musik, gillade verkligen graden som var blå utan att bli "kall".
Skaplig fullträff med fartyg och säl i samma shot

Tycker du matchade gopro materialet bra, ja menar det här ser ju sämre ut... https://www.youtube.com/watch?v=U8SYk4OdImA

Vad gäller unboxing så är det exakt de lamporna jag använder. Enda tipset är väl att snygga till lite, damma av bordet och lådan osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Sjukt härlig seglingsfilm med massor av snygga klipp, skön musik, gillade verkligen graden som var blå utan att bli "kall".
Skaplig fullträff med fartyg och säl i samma shot

Stort tack, kul Haha ja, sälen gick jag så nära att jag gick på grund *duns*

Citat:

Vad gäller unboxing så är det exakt de lamporna jag använder. Enda tipset är väl att snygga till lite, damma av bordet och lådan osv.

Grymt! Mitt bord jag tänkt använda (eftersom det är vitt) är dock halvblankt, frågan är om det ger för mkt reflektioner. Oh well det återstår att se!

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Skrivet av bran:

Tack

Jag kör så lite som möjligt, då jag endast har den för egna prylar;

Panasonic 12-35mm f/2.8 (hade gärna haft nåt mer ljusstarkt, Speedbooster på mitt Sigma 30 1.4 vore mumma men för dyrt just nu)
En Kinotehnik LCVFD
Genustech Eclipse 58mm och Hoya IR-cut
Zoom H1 (hehe tycker dock det känns sjukt obekvämt o ha med min egen röst på Youtubegrejer så har knappt använt..)
En Kamerar slider 60cm
Ett Triopo kolfiber fotostativ med "fotohuvud"
Manfrotto LED-ljus 24 LED för blixtsko

Ah, bra grejer. Ser ju en tydlig skillnad. Dels är väl Panasonicen skarpare än något jag har och Genusen bättre än det jag har. Kanske inte så konstigt att vissa grejer tappar fokus i mitt material. BAra att kolla t.ex 01:54 in i din film, panoreringen. Väldigt fint och skarpt. Antar att du kör BMPCC:n där?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av krisljungberg:

Ah, bra grejer. Ser ju en tydlig skillnad. Dels är väl Panasonicen skarpare än något jag har och Genusen bättre än det jag har. Kanske inte så konstigt att vissa grejer tappar fokus i mitt material. BAra att kolla t.ex 01:54 in i din film, panoreringen. Väldigt fint och skarpt. Antar att du kör BMPCC:n där?

Yes BMPCCn!

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk

Mitt Olympus 17mm 1.8 men genus eclipse ND-fader är fortfarande till salu, Kris
Forumpris: 3000 kr. Nypris runt 5500 kr och det är väl inte mer än tre månader gammalt

(Fick precis besked att min SpeedBooster kommer måndag eller tisdag)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Med vänlig hälsning, Robban

Permalänk
Skrivet av Robert Höglund:

Mitt Olympus 17mm 1.8 men genus eclipse ND-fader är fortfarande till salu, Kris
Forumpris: 3000 kr. Nypris runt 5500 kr och det är väl inte mer än tre månader gammalt

(Fick precis besked att min SpeedBooster kommer måndag eller tisdag)

Skickades från m.sweclockers.com

Haha fortfarande tomt på deg här. Håll ut ett par månader!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Nu finns det en tråd om SLR Magic filtret och Kholi verkar ha ett test på g med alla BMD kameror,
http://www.bmcuser.com/showthread.php?11193-SLRMagic-Vari-ND-...

Permalänk

Filmade lite idag. Jobbade lite extra med Resolve, det blir bättre och bättre hoppas jag

Visa signatur

Med vänlig hälsning, Robban

Permalänk
Medlem

Hmm.. Offtopic men tyckte det var lite konstigt..

Köpte en MBP till frugan idag. Hon ville ha in LR och PS på den. Kikade på Adobes sida. De har tydligen ett paket för 105:-/mån för just dessa två. Aldrig sett. Väldigt bra pris!

// A

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Skrivet av Holck:

Hmm.. Offtopic men tyckte det var lite konstigt..

Köpte en MBP till frugan idag. Hon ville ha in LR och PS på den. Kikade på Adobes sida. De har tydligen ett paket för 105:-/mån för just dessa två. Aldrig sett. Väldigt bra pris!

// A

Superbra priser. Smart drag av Adobe.

Visa signatur

Med vänlig hälsning, Robban

Permalänk
Medlem

Och nu kikar jag på, då alla pratar om Magic Bullet Looks. Va fan, $399? Trodde det låg i samma prisklass som Filmconvert... =/

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holck:

Och nu kikar jag på, då alla pratar om Magic Bullet Looks. Va fan, $399? Trodde det låg i samma prisklass som Filmconvert... =/

Det är inte så himla bra heller. Det som är bra med det är att det organiserar och gör det lättare att använda de verktyg som redan finns i Premiere.

Permalänk
Medlem

BTW så startade de en egen sektion för Blackmagic Pocket och Cinema MFT på mu-43.com igår. Är typ bara jag som har trådar i den, de låg tidigare i "Film Making".
För övrigt är det ett bra forum för allt som har med m4/3 att göra.
Mycket kul trådar i "Other systems" sektionen och bäst av allt, 99% troll fritt

Permalänk

Nu sitter jag här med min Speedbooster och mitt Sigma 17-50 mm 2.8. Rätt skönt att läsa 1.7 i displayen Detta känns bra

https://www.dropbox.com/s/rztbx017n2gxb7k/2014-09-29%2017.07....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Med vänlig hälsning, Robban

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Det är inte så himla bra heller. Det som är bra med det är att det organiserar och gör det lättare att använda de verktyg som redan finns i Premiere.

Problemet är att den saknar motion tracking... något jag verkligen använder. Gillar dock att man kan lägga filter ovanpå varandra som layers, något jag också gör i Resolve men jag behöver en bra studio för min laptop

Provade demon av detta och är inte tokglad för det. Kanske skulle jag kika mer på Colorista...

// A

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holck:

Problemet är att den saknar motion tracking... något jag verkligen använder. Gillar dock att man kan lägga filter ovanpå varandra som layers, något jag också gör i Resolve men jag behöver en bra studio för min laptop

Provade demon av detta och är inte tokglad för det. Kanske skulle jag kika mer på Colorista...

// A

Layers går att göra direkt i CC, join the dark side