Blackmagic Pocket Cinema Camera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holck:

Du menar för att referera till gamla?

// A

Nej jag menar när du laddar upp det så finns ju en ruta för taggar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krisljungberg:

Ohh gillar sista klippet där! Varför blir det sådär så topparna glimmar lite? Har fått liknande effekter pmed en oldschool-lins på högsta bländare, sådär mjukt och glittrigt typ. Kör du någon stabiliseringsrigg här eller något?

Ge mig en tid på filmen så ska jag se vad du menar.

Ja, jag kör en rigg på mig med väst och arm

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Nej jag menar när du laddar upp det så finns ju en ruta för taggar?

Satte massor i den? (=

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Skrivet av Holck:

Ge mig en tid på filmen så ska jag se vad du menar.

Ja, jag kör en rigg på mig med väst och arm

00:45, topparna på växtligheten där på åkern ser ut att glimma lite.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av krisljungberg:

00:45, topparna på växtligheten där på åkern ser ut att glimma lite.

Pressade upp highlights lite vilket varje strå har på sina små spröt.
Då får man lite av denna effekt.

Jag lade dessa färger i en egen nod (dessa färger som representeras av spröten) och drog upp lite
Alla fastnade inte men det är nog bara bra.

// A

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holck:

Satte massor i den? (=

Ahh, såg ut som det var tomt sen kom jag på att på min iPad ser jag bara mina egna taggar

Permalänk

Någon av er som vet om det finns någon risk med att köra dubbla stepup-ringar på Olympus 45/1.8? Alltså typ, om det skulle råka bli någon slags vinjettering eller sådär.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av krisljungberg:

Någon av er som vet om det finns någon risk med att köra dubbla stepup-ringar på Olympus 45/1.8? Alltså typ, om det skulle råka bli någon slags vinjettering eller sådär.

Inte på den brännvidden. Däremot kan du få oönskade flares och reflektioner när du får för stort avstånd mellan frontlins och filter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Skrivet av Holck:

Inte på den brännvidden. Däremot kan du få oönskade flares och reflektioner när du får för stort avstånd mellan frontlins och filter.

Skickades från m.sweclockers.com

Köra dubbla stepups på min Sigma 30/2.8 och det har fungerat bra men ville bara kolla. I värsta fall får jag väl köpa ett extra Fotga-filter. Det är ju lite synd att dom ska göra en del linser så väldigt små.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk

Tog med mig min hemmagjorda slider och min lcdvf-lupp till jobbet idag och gjorde en liten testfilmning. Tycker faktiskt att de handhållna bilderna blev betydligt bättre med viewfindern. Stabiliserade ett eller två klipp bara. Sen är slidern helt ok ändå tycker jag. Dock lyckades jag exportera filen i 1280 * 720 (med fejkade bars, Holck ) Låter en bättre version rendera under natten. Kom gärna med synpunkter.

http://youtu.be/WOdBWdHeLTU

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Med vänlig hälsning, Robban

Permalänk
Skrivet av Robert Höglund:

Tog med mig min hemmagjorda slider och min lcdvf-lupp till jobbet idag och gjorde en liten testfilmning. Tycker faktiskt att de handhållna bilderna blev betydligt bättre med viewfindern. Stabiliserade ett eller två klipp bara. Sen är slidern helt ok ändå tycker jag. Dock lyckades jag exportera filen i 1280 * 720 (med fejkade bars, Holck ) Låter en bättre version rendera under natten. Kom gärna med synpunkter.

http://youtu.be/WOdBWdHeLTU

Skickades från m.sweclockers.com

Mycket tjusigt! Ser ut som en cool promotion-video för Frosting. Kanske skulle få med lite klipp där folk faktiskt jobbar också.

Annars har jag inte så mycket mer att säga mer än att du måste sluta slajda in i skrevet på folk (01:05). Haha

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robert Höglund:

Tog med mig min hemmagjorda slider och min lcdvf-lupp till jobbet idag och gjorde en liten testfilmning. Tycker faktiskt att de handhållna bilderna blev betydligt bättre med viewfindern. Stabiliserade ett eller två klipp bara. Sen är slidern helt ok ändå tycker jag. Dock lyckades jag exportera filen i 1280 * 720 (med fejkade bars, Holck ) Låter en bättre version rendera under natten. Kom gärna med synpunkter.

http://youtu.be/WOdBWdHeLTU

Skickades från m.sweclockers.com

Väldigt snyggt. Slidern verkar funka kanon.
Har inte direkt några synpunkter. Om du vill ta det till nästa nivå så hade lite ljud från skratt och sånt varit trevligt.

Permalänk
Skrivet av krisljungberg:

Mycket tjusigt! Ser ut som en cool promotion-video för Frosting. Kanske skulle få med lite klipp där folk faktiskt jobbar också.

Annars har jag inte så mycket mer att säga mer än att du måste sluta slajda in i skrevet på folk (01:05). Haha

Haha!! Jag vet. Lite fika, sen blir alla glada när de får gå hem
Jag kommer aldrig sluta slajda skrev. Haha!

Är rejält missnöjd med färgerna. Det känns som mycket av färgerna försvinner när jag exporterar .H264.
Eller så är det skärmen på jobbet, som är kalibrerad för trycksaker. Dock köpte vi på Osiris-lutsarna nyss, ska bli kul att se hur de funkar. Har väl helt enkelt inte blivit bra på att grejda ännu.

Visa signatur

Med vänlig hälsning, Robban

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Väldigt snyggt. Slidern verkar funka kanon.
Har inte direkt några synpunkter. Om du vill ta det till nästa nivå så hade lite ljud från skratt och sånt varit trevligt.

Ah, bra ide. Ska testa det ikväll + att fixa färgerna bättre. Har en Röde Videomic som jag tänkte testa också. Ska ta lite nya bilder där vi gör annat än att fika

Visa signatur

Med vänlig hälsning, Robban

Permalänk
Medlem

En lut ger inget slutgiltigt resultat i regel. För att en sådan ska fungera måste man exponera exakt samma och vara mycket noga med WB. Annars ger de bara en grund i gradingen och kräver lite efterarbete.

Jag tycker det är värt att köpa $50 kursen i Davinci Resolve eller köpa Filmconvert för att grada ordentligt.

// A

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk

Hade gärna testat LUT's men det går inte i Sony Vegas Pro 13. Sen vet jag inte om jag har något behov av det. Filmconvert gör samma sak för mig i princip. Jag väljer en film där och trixar lite med WB och exponering och Sonys interna pluggar (curves, color correction, etc). Det duger gott hittills. Det är väl inget fel med det va?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Skrivet av krisljungberg:

Hade gärna testat LUT's men det går inte i Sony Vegas Pro 13. Sen vet jag inte om jag har något behov av det. Filmconvert gör samma sak för mig i princip. Jag väljer en film där och trixar lite med WB och exponering och Sonys interna pluggar (curves, color correction, etc). Det duger gott hittills. Det är väl inget fel med det va?

Så kan du inte hålla på

Visa signatur

Med vänlig hälsning, Robban

Permalänk

Jag blir ju så enormt osäker. Jag är ju osäker som person, jag litar inte på min förmåga oavsett sammanhang. Jag tänker, shit, jag måste göra som alla andra för det är standarden, då kan det inte gå fel. Det är ett knepigt sätt att leva sitt liv. Men man kanske får självförtroende med tiden.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av krisljungberg:

Det är väl inget fel med det va?

Verkligen inte. Lätt var tredje film jag gör är gradad på det sättet. Tycker det blir kanon.

Permalänk

Har precis laddat upp en film till en kund på YouTube. De vill att de små miniatyrerna som dyker upp när man sett klart filmen ska tas bort.
Vet någon hur man gör detta? Om det går.

Edit: Fick det att funka. La till "&rel=0" i slutet av videolänken.

Visa signatur

Med vänlig hälsning, Robban

Permalänk
Medlem

Enda gången jag har använt luts är för att göra en Rec.709-profil som jag skickat vidare till produktionsbolag. Sen får de fixa resten. Har ingen direkt komplett erfarenhet av LUT's i bemärkelsen att de fixar allt och är redo att använda.

Eller så är jag ute efter annan look helt enkelt

// A

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem

Min personliga Blackmagic-Guru, Kholi Hicks har haft närkontakt med URSA
https://vimeo.com/107019433

EDIT: Såg precis om den för tredje gången, fy fan va snyggt säger jag bara.

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Min personliga Blackmagic-Guru, Kholi Hicks har haft närkontakt med URSA
https://vimeo.com/107019433

EDIT: Såg precis om den för tredje gången, fy fan va snyggt säger jag bara.

Jag tror jag vet varför du tittade tre gånger.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av krisljungberg:

Jag tror jag vet varför du tittade tre gånger.

Just det gillade jag iofs också. Uppfriskande att se snygga tjejer när de inte ska vara sockersöta utan rediga och levande.

Permalänk

Är det nu det sedvanliga pissvädret tar över resterande del av året och början på nästa? Hoppas inte kameran dammar igen innan våren kommer!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av krisljungberg:

Är det nu det sedvanliga pissvädret tar över resterande del av året och början på nästa? Hoppas inte kameran dammar igen innan våren kommer!

Bara att kolla lite game of throne så ser du vad du kan göra under vintern

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Skrivet av Holck:

Bara att kolla lite game of throne så ser du vad du kan göra under vintern

Skickades från m.sweclockers.com

Ja en vacker vinterdag har jag inga problem med, det var väl mer om det Sverigetypiska vädret med grå himmel, slask och regn kommer prägla vår vardag i år, som så många andra år, eller om vi får sprudlande dagar!

Jag önskar så innerligt att kameran och allt vad det innebär var helt vattentät och väderskyddad. Jag hade hemskt gärna velat stå mitt i ett ösregn och filma grejer, eller under ett snöfall.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av krisljungberg:

Ja en vacker vinterdag har jag inga problem med, det var väl mer om det Sverigetypiska vädret med grå himmel, slask och regn kommer prägla vår vardag i år, som så många andra år, eller om vi får sprudlande dagar!

Jag önskar så innerligt att kameran och allt vad det innebär var helt vattentät och väderskyddad. Jag hade hemskt gärna velat stå mitt i ett ösregn och filma grejer, eller under ett snöfall.

Sätt en påse runtom och sätt på solskydd. Man kan filma annat än himmel, t.ex träd och skog. Då får du hjälp av en stor softbox. Gillar att filma på vintern jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk

Jag är för nojig.

Har iaf beställt en Olympus 45/1.8 nu! Ska bli spännande att testa. Också ett sånt där jävla bra pris precis som Sigman. Men den har varit mycket dyrare va? Läste en gammal review där någon tyckte den var för dyr.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Men sluta! Det är inte ett öppet kretskort. In med den i en påse, bygg något flitigt som håller en öppning för glugg som en keps så det inte rinner in.

Ska du missa att kunna skjuta 80% av årets dagar pga nederbörd ?

Beställ en sånhär:
http://www.ebay.com/itm/Rain-Snow-Sun-Glare-Proof-Umbrella-Br...

// A

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM