Sony Honami Efterföljaren till Xperia Z

Permalänk
Avstängd

hmm bezeln ser inte så mycket tjockare ut

Permalänk
Medlem

Ser riktigt intressant ut! Om man nu inte redan sitter på en Z vore det en helt given uppgradering då den verkar rätta till en hel del av de få brister som Z:an hade. Högtalaren bland annat. Tjockleken är faktiskt välkommen IMO. Att vara tunnast är inte allt och första plusset här är att det antagligen kommer vara bekvämare att hålla i än Z:an och nummer två, 3100 mAh batteri. STAMINA läget gör ett riktigt bra jobb idag så denna lär klara riktigt länge med ett så pass stort batteri.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mor5ives:

Ser riktigt intressant ut! Om man nu inte redan sitter på en Z vore det en helt given uppgradering då den verkar rätta till en hel del av de få brister som Z:an hade. Högtalaren bland annat. Tjockleken är faktiskt välkommen IMO. Att vara tunnast är inte allt och första plusset här är att det antagligen kommer vara bekvämare att hålla i än Z:an och nummer två, 3100 mAh batteri. STAMINA läget gör ett riktigt bra jobb idag så denna lär klara riktigt länge med ett så pass stort batteri.

ska förbeställa den har bestämt mig nu var orolig att den var större än z med tjockare bezel men från bilden så ser den någon mm längre ut men bezeln är lika tjock som z perfekt

Permalänk

Hm, kan jag ha hittat en värdig ersättare till min Note 2 tro? Ju mer jag läser om Honami desto mer blir jag sugen!

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

zzcool skaffar du den vore det bra med en nice liten review i tråden.

Permalänk
Medlem

Tidigare i tråden skrev jag:

Citat:

Svarta lurar ska vara helt svarta överallt, inga vita/gråa kanter eller liknande som förstör estetiken. Samma sak med vita telefoner. De ska vara vita på framsidan också förutom skärmen.
Sony Xperia Z Ultra's vita modell är inte det, titta på den framsidan så ser du hur man inte ska göra. Jämför sedan med den vita LG G2:an för att se hur man ska göra en vit telefon.
Så jag hoppas på att Honami's svarta modell inte har gråa/vita kanter och att den vita modellen även är vit på framsidan förutom skärmen.

Synd att den nya Honami'n inte är vit överallt förutom skärmen. Jämför med LG G2:

Nästan inget svart alls på framsidan.

Dessutom, är inte Xperia Z snyggare formmässigt än Honami?
Internt ser det ut att vara väldigt likt LG G2 förutom kameran som blir den stora försäljningspunkten.
Dock har Sony en fördel i att de uppdaterar sina lurar väldigt bra och är snabba på att släppa kit till custom ROM-communytit. LG är sämre där, eller har varit, även om det håller på att förändras.

Permalänk
Avstängd

honami mini

Permalänk
Avstängd

svart ram <3

Permalänk
Medlem

Mindre döyta under skärmen så hade den vart 100%

Just nu har den mer döyta än min s3 och det utan knappar och touch :\
Kunde dom inte bara gjort den 1mm tjockare och kortat ner den lite om det har med batteriet att göra?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RainesX:

Mindre döyta under skärmen så hade den vart 100%

Just nu har den mer döyta än min s3 och det utan knappar och touch :\
Kunde dom inte bara gjort den 1mm tjockare och kortat ner den lite om det har med batteriet att göra?

om den har lika tjock bezel som xperia z så är jag nöjd från den sista bilden jag såg och postade så verkar den ha exakt det

värt att tillägga bilden på den ryktade honami mini är olik bilden som postades nyligen

vilket antinten betyder att någon av dem är fake eller att det blir 2 storlekar på honami mini

kameran till vänster syns inte i ena bilden

Permalänk
Medlem

Tycker också den har väldigt mycket dö-yta i nedre delen. Sabbar en hel del imo.
Men antar dom behövde det för att trycka in allt, inte direkt snyggt dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

om den har lika tjock bezel som xperia z så är jag nöjd från den sista bilden jag såg och postade så verkar den ha exakt det

värt att tillägga bilden på den ryktade honami mini är olik bilden som postades nyligen

vilket antinten betyder att någon av dem är fake eller att det blir 2 storlekar på honami mini

http://cdn.gsmarena.com/vv/newsimg/13/08/honami-mini-size/gsm...

http://static.xperiablog.net/wp-content/uploads/2013/08/wpid-...

kameran till vänster syns inte i ena bilden

Vänta lite nu. Är det en notifikationsled jag ser uppe vid högtalaren? Det brukar väl inte sony ha i sina mobiler, tror inte jag sett någon som haft det innan.

btw. den översta bilen är väl honami mini?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Mer döyta där nere gör att mjukvaruknapparna blir lättare att nå med tummen. Tror de gjort så av ergonomiska skäl. Tyckte till exempel det såg ut att vara för mycket döyta på Nokia 920, och att den såg klumpig ut, men när jag kände på den i affär verkade den faktiskt lika smidig att använda som mindre telefoner, just för att ingen tumgymnastik behövdes.

Tror något sånt resonemang ligger bakom den svarta fronten också. Det är lite vilsammare för ögonen med en svart ram. De flesta laptopskärmar har en svart ram av den anledningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky:

Mer döyta där nere gör att mjukvaruknapparna blir lättare att nå med tummen. Tror de gjort så av ergonomiska skäl. Tyckte till exempel det såg ut att vara för mycket döyta på Nokia 920, och att den såg klumpig ut, men när jag kände på den i affär verkade den faktiskt lika smidig att använda som mindre telefoner, just för att ingen tumgymnastik behövdes.

Låter som en rimlig anledning, tänkte inte på det.
Dock för mig personligen så har jag inga problem att nå touchknapparna och den fysiska knappen nere på min S3 trots att dom sitter hela vägen ner i underkant.
Men det är som sagt jag och inte nödvändigt så för alla.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Låter som en rimlig anledning, tänkte inte på det.
Dock för mig personligen så har jag inga problem att nå touchknapparna och den fysiska knappen nere på min S3 trots att dom sitter hela vägen ner i underkant.
Men det är som sagt jag och inte nödvändigt så för alla.

Jag har testat S3 också, och den är bra, men jag har inte stora händer och tycker knapparna sitter lite knökigt till, särskilt back-knappen. Skillnaden är inte stor men jämfört med Nokian märktes den.

Permalänk
Medlem

Enligt rykten nu så kan Z1 (honami) släppas redan den 18: sept i indien, alltså två veckor efter den visats upp.
och enlitg swedroid så bådar det i så fall gott för en tidig release även för oss här i sverige.
http://www.swedroid.se/sony-xperia-z1-honami-sags-slappas-i-i...

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Inaktiv

Aldrig varit så imponerad av Sonys smartphones innan nu, men satan vad den där ser bra ut! Ser grymt lyckad ut både på insidan och utsidan.

Om den blir så bra som den verkar bli så hade man köpt den direkt. Om man nu inte var en fattig bonddräng.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RainesX:

Vänta lite nu. Är det en notifikationsled jag ser uppe vid högtalaren? Det brukar väl inte sony ha i sina mobiler, tror inte jag sett någon som haft det innan.

btw. den översta bilen är väl honami mini?

Typ alla har notifikationsdiod på ett eller annat sätt.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aure:

Typ alla har notifikationsdiod på ett eller annat sätt.

Tror inte jag har sett det på någon sony innan (inte sedan t68i eller vad den nu hette i alla fall)

Måste ha missat det då.
Blev bara så förvånad ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky:

Mer döyta där nere gör att mjukvaruknapparna blir lättare att nå med tummen. Tror de gjort så av ergonomiska skäl. Tyckte till exempel det såg ut att vara för mycket döyta på Nokia 920, och att den såg klumpig ut, men när jag kände på den i affär verkade den faktiskt lika smidig att använda som mindre telefoner, just för att ingen tumgymnastik behövdes.

Tror något sånt resonemang ligger bakom den svarta fronten också. Det är lite vilsammare för ögonen med en svart ram. De flesta laptopskärmar har en svart ram av den anledningen.

I så fall är det lite dubbelmoral där med tanke på alla dessa kanter som Z-serien har inte har något med ergonomi att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

I så fall är det lite dubbelmoral där med tanke på alla dessa kanter som Z-serien har inte har något med ergonomi att göra.

Så sant. Rundade hörn vore bättre, men då skulle den bli för lik iPhone och då kommer stämningen som ett brev på posten.

Och något måste de göra för ergonomin. Alternativet, att vara konsekvent oergonomisk, skulle väl bara leda till en produkt som vrickar tummen på en och glider ur handen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky:

Så sant. Rundade hörn vore bättre, men då skulle den bli för lik iPhone och då kommer stämningen som ett brev på posten.

Och något måste de göra för ergonomin. Alternativet, att vara konsekvent oergonomisk, skulle väl bara leda till en produkt som vrickar tummen på en och glider ur handen.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej det finns 1000 andra telefoner som har avrundade hörn som tex LG G2... Jag föredrar kantigare själv i många fall..

Tror absolut inte denna dödyta på Honami har något med att förbättra ergonomi snarare platsbrist eller göra den stöttåligare på det sättet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Nej det finns 1000 andra telefoner som har avrundade hörn som tex LG G2... Jag föredrar kantigare själv i många fall..

Tror absolut inte denna dödyta på Honami har något med att förbättra ergonomi snarare platsbrist eller göra den stöttåligare på det sättet.

Tro det eller ej, men det visste jag. Apples patent gäller inte rundade hörn i sig, utan att helheten som skapas av samtliga designdetaljer. LG G2 har rundade hörn, men baksidan är inte av glas och volymkontrollen sitter under kameran. Den skiljer sig alltså tillräckligt från iPhone för att undvika en stämning.

Och ja , jag kan bara hänvisa till min högst subjektiva upplevelse av liknande telefoner. Svårt att göra annat med en lur som inte har presenterats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky:

Tro det eller ej, men det visste jag. Apples patent gäller inte rundade hörn i sig, utan att helheten som skapas av samtliga designdetaljer. LG G2 har rundade hörn, men baksidan är inte av glas och volymkontrollen sitter under kameran. Den skiljer sig alltså tillräckligt från iPhone för att undvika en stämning.

Och ja , jag kan bara hänvisa till min högst subjektiva upplevelse av liknande telefoner. Svårt att göra annat med en lur som inte har presenterats.

Och vad vill du egentligen komma fram till?
Jag säger bara att död-ytan har inget med förbättrad ergonomi att göra på denna modell tror jag, resten skiter jag i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Och vad vill du egentligen komma fram till?
Jag säger bara att död-ytan har inget med förbättrad ergonomi att göra på denna modell tror jag, resten skiter jag i.

Hmmpf. Ja, jag tror du har fel där. Jag tror den skulle bli mycket svårare att använda utan döytan, även om designen till viss del verkar vara en kompromiss. Så mycket längre lär vi inte komma.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Såg ju inte helt dumt ut det där må jag säga.

Men imorgon "äntligen" så får man mer information om Honami Som jag har längtat nu.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

fulla specs läckta nu.
http://www.cnet.com.au/sony-xperia-z1-honami-full-specs-leake...
Och ett spännande erbjudande som jag hoppas når till sverige. Förboka en honami och får smartwatch 2 med på köpet.
http://androidcommunity.com/sony-xperia-z1-pre-orders-will-in...

Antar att vi får veta mer om en sju timmar eller så.

Måste säga att jag är grymt inne på en lila ^^;
Enda som håller mig borta ännu så länge är det icke uttagbara batteriet.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Så... Eventet är över.

Är det någon som vet var fan jag köper den?