Sony Honami Efterföljaren till Xperia Z

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Tur att cyberphoto skickade med en sbh50 till dom som förbokade!

Skickades från m.sweclockers.com

tur att sonys webshop skicka med ett par Btn200m lurar vid förbokning
sitter här med mobilen och lurarna på laddning
ska bli gött när allt är up and running

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Under sådana omständigheter hade jag nog även skaffat mig en otterbox för att vara på den säkra sidan ^^

Ja sålänge den är i plast, jag gillar inte för mycket gummistuk på det hela, visst bra grepp och så, men jag har lite svårt för det, när det gäller handhållen elektronik.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sokar:

va faaan jag beställde min från webshoppen 130905 fortfarande inte fått vare sig mail eller sms om att den är på väg :/
bara fått orderbekräftelse

Levererade igår, med blåtandlurarna DR-BTN200M som jag fick med för 1kr extra men använder nog hellre mina Momentum så radion fungerar också. Stämmer som nämnts tidigare, inga vanliga lurar i lådan men laddningsställ fick jag med.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Avstängd

har någon testat att dra loss anti shatter filmen ännu?

tycker den får ett mer stilrent utseende utan den men jag vet inte om fingervatryck eller liknande blir värre

på xperia z så blev den mindre känslig mot avtryck utan filmen på

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

har någon testat att dra loss anti shatter filmen ännu?

tycker den får ett mer stilrent utseende utan den men jag vet inte om fingervatryck eller liknande blir värre

på xperia z så blev den mindre känslig mot avtryck utan filmen på

Säger inte sony att garantin är förbrukad också om man tar bort plastfilmen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

Säger inte sony att garantin är förbrukad också om man tar bort plastfilmen?

med z så blev den inte förbrukad enligt vad många sa såg också ett svar från sony om det

tror också jag frågade sony om det och nämnde att jag skulle dra loss den och att jag vet att garantin inte går ut men att jag var orolig om det gjorde något mot vattentätheten deras svar var bara att det inte gör något mot vattentätheten

sa till och med till inet att jag skulle dra bort filmen på min z dem sa inget om det

kan också säga att jag blev extremt intresserad av detta för min z1

http://www.ebay.com/itm/Sony-Xperia-Z-Brushed-Metal-Edition-S...

så fort den finns till z1 då

det är en tunn metall skiva man sätter på baksidan så telefonen får ett borstat stål utseende vilket enligt mig nog är bättre än glas

vänta nu hittade jag till z1

http://www.ebay.com/itm/Sony-Xperia-Z1-Brushed-Metal-Edition-...

japp den ska jag VERKLIGEN ha

Permalänk
Medlem

Såg ju riktigt bra ut, funderar på en Z1 själv och hade gärna haft nån utav dom om det blir ett köp.
Dock så märkte jag i texten att det står "Material: Synthetic Textured Vinyl" så verkar tyvärr inte vara gjorda av metall :/, vilket hade varigt awesome

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CIA_SWE:

Såg ju riktigt bra ut, funderar på en Z1 själv och hade gärna haft nån utav dom om det blir ett köp.
Dock så märkte jag i texten att det står "Material: Synthetic Textured Vinyl" så verkar tyvärr inte vara gjorda av metall :/, vilket hade varigt awesome

jo jag såg

men det kanske inte är så farligt bara känslan inte känns billig är helt emot glas ville att telefonen skulle vara i metall från början på baksidan istället för glas trotts materialet så ska jag nog köpa denna

hade varit bra om det var en extra tunn äkta borstat stål hård skiva som man tryckte fast med hjälp av speciellt klister på baksidan

Permalänk
Skrivet av zzcool:

med z så blev den inte förbrukad enligt vad många sa såg också ett svar från sony om det

tror också jag frågade sony om det och nämnde att jag skulle dra loss den och att jag vet att garantin inte går ut men att jag var orolig om det gjorde något mot vattentätheten deras svar var bara att det inte gör något mot vattentätheten

sa till och med till inet att jag skulle dra bort filmen på min z dem sa inget om det

kan också säga att jag blev extremt intresserad av detta för min z1

http://www.ebay.com/itm/Sony-Xperia-Z-Brushed-Metal-Edition-S...

så fort den finns till z1 då

det är en tunn metall skiva man sätter på baksidan så telefonen får ett borstat stål utseende vilket enligt mig nog är bättre än glas

http://i.ebayimg.com/t/Sony-Xperia-Z-Brushed-Metal-Edition-Sk...

vänta nu hittade jag till z1

http://www.ebay.com/itm/Sony-Xperia-Z1-Brushed-Metal-Edition-...

http://i1315.photobucket.com/albums/t592/smartskins/xperiaz1m...

japp den ska jag VERKLIGEN ha

Har sett liknande till nexus 4. Ska skaffa en så fort baksidan blir repig eller spricker. Det borde inte ta så lång tid

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _MmattiasS_:

Har sett liknande till nexus 4. Ska skaffa en så fort baksidan blir repig eller spricker. Det borde inte ta så lång tid

funderar mest på den pågrund av att glas nog tar åt fingeravtryck extremt mycket

Permalänk
Skrivet av Knuggovic:

Har Z1 samma funktion som Tablet Z/Z Ultra; väckning av skärm vid dubbeltryck?

Anyone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

jo jag såg

men det kanske inte är så farligt bara känslan inte känns billig är helt emot glas ville att telefonen skulle vara i metall från början på baksidan istället för glas trotts materialet så ska jag nog köpa denna

köper du en så får du om du vill dyka tillbaks hit å säga vad du tycker om den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuggovic:

Verkar inte fungera så på min Z1 iallafall.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart man kan få tag på en sån här till sony z1 ?
http://dx.com/p/2800mah-rechargeable-external-battery-back-ca...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Danux91:

Någon som vet vart man kan få tag på en sån här till sony z1 ?
http://dx.com/p/2800mah-rechargeable-external-battery-back-ca...

sony gjorde en oficiell till z ultra så dem gör nog en till z1

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

sony gjorde en oficiell till z ultra så dem gör nog en till z1

aha okej men är inte jätte viktigt att de står sony på den för min del.

Permalänk
Avstängd

lite bilder på z1 mini (rykten)

enligt rykte så har den 4.3 tums 720p skärm med likadan hårdvara som z1 bara mindre

Permalänk
Medlem

Någon som testat roota sin ännu?
Är lite smått orolig för att kameran etc etc skall krångla.

Vill inte låsa upp bootloadern men jag vill absolut ha root.
Någon som hittat något om detta någon stanns? Blir min första sony sedan min SE k800i och då var det knappas tankar på root eller liknande.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Någon som testat roota sin ännu?
Är lite smått orolig för att kameran etc etc skall krångla.

Vill inte låsa upp bootloadern men jag vill absolut ha root.
Någon som hittat något om detta någon stanns? Blir min första sony sedan min SE k800i och då var det knappas tankar på root eller liknande.

Jag kommer aldrig att låsa upp bootloadern men root är ett måste.
Du kan roota telefonen med kingo root, det är mycket enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjSweetBazz:

Jag kommer aldrig att låsa upp bootloadern men root är ett måste.
Du kan roota telefonen med kingo root, det är mycket enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

kingo root? hmm inte hört talas om innan. Skall kolla runt lite om det. Tack för tipset

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av RainesX:

kingo root? hmm inte hört talas om innan. Skall kolla runt lite om det. Tack för tipset

Japp, det är ett program, bara att installera den, sen rootar du med ett knapptryck, finns andra sätt också men det är enklast med kingo root, kolla på xda för mer info.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjSweetBazz:

Japp, det är ett program, bara att installera den, sen rootar du med ett knapptryck, finns andra sätt också men det är enklast med kingo root, kolla på xda för mer info.

Skickades från m.sweclockers.com

Ser inte ut som den har stöd för z1 ännu tyvärr

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Jag har rootad min z1 med det programmet i alla fall, som sagt kolla på xda, finns andra sätt också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjSweetBazz:

Jag har rootad min z1 med det programmet i alla fall, som sagt kolla på xda, finns andra sätt också.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok
Hittade inte z1 på deras hemsida så. Men hittade nu.
Kan man ta backup på TA partionen med Kingo eller har du något du rekomenderar. (bara för att vara på den säkra sidan)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Jag har tyvärr aldrig gjort backup eller liknande så det får nån annan svara på, men har läst att det är riskfritt att roota.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

så nu har jag min z1 vad tycker jag?

så långt så älskar jag den

bezeln är helt ok

tyngden är helt ok

känslan skiljer sig inte så värst mycket från z

nu kommer till det jag blev besviken över det är skärmen svärtan är brun och betrackningsvinklar är inte speciellt bra riktigt besviken på skärmen faktiskt

annars älskar jag telefonen

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

så nu har jag min z1 vad tycker jag?

så långt så älskar jag den

bezeln är helt ok

tyngden är helt ok

känslan skiljer sig inte så värst mycket från z

nu kommer till det jag blev besviken över det är skärmen svärtan är brun och betrackningsvinklar är inte speciellt bra riktigt besviken på skärmen faktiskt

annars älskar jag telefonen

Är skärmen verkligen så illa 0.0!
Om du har den liggande vid tangentbordet och tittar på den. Hur är den då?
Är svärtan dålig även om man ser rakt på den eller är det pga vinkeln du tittar på?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RainesX:

Är skärmen verkligen så illa 0.0!
Om du har den liggande vid tangentbordet och tittar på den. Hur är den då?
Är svärtan dålig även om man ser rakt på den eller är det pga vinkeln du tittar på?

förutom svärtan som är ur usel samt dem dåliga betracktningsvinklarna

så är skärmen underbar helt underbar vissa tilfällen så får man känslan av överljus (vid ikoner samt vitt) men rena bakrunder är helt underbara tillochmed bättre än min fw900 vilket är otroligt

svärtan är usel hur man än tittar den är en brun aktig svart med vitt blandat i är fruktansvärt besviken på den biten

rekommenderar också att man drar loss anti shatter filmen får nu mindre damm och smuts på skärmen och den verkar aningen aningen klarare

sen ser telefonen otroligt snygg ut utan sony loggan

jag rekommenderar att man använder en nål och försiktigt puttar på filmen jag använder tyvärr mina naglar och det ser ut som jag lyckats göra en repa men jag vet inte

repan är så mikroskoptiskt liten att man måste ha telefonen under ljus är ocd och överkänslig mot repor så jag hoppas jag kan komma över det har sen svårt att tro att en nagel kan repa den tunna plast ramen som kommer innan metall ramen

så långt så är telefonen underbar på många sätt och nära om inte helt perfekt vikten oroade jag mig för men den väger INGENTING högtalarn är placerad lite konstigt lyckas blocka den när jag spelar men inget farligt kommer hålla mig till sony när det kommer till telefoner är väldigt väldigt nöjd med denna telefonen förutom svärtan och vinklarna så är den helt underbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

förutom svärtan som är ur usel samt dem dåliga betracktningsvinklarna

så är skärmen underbar helt underbar vissa tilfällen så får man känslan av överljus (vid ikoner samt vitt) men rena bakrunder är helt underbara tillochmed bättre än min fw900 vilket är otroligt

svärtan är usel hur man än tittar den är en brun aktig svart med vitt blandat i är fruktansvärt besviken på den biten

rekommenderar också att man drar loss anti shatter filmen får nu mindre damm och smuts på skärmen och den verkar aningen aningen klarare

sen ser telefonen otroligt snygg ut utan sony loggan

https://lh5.googleusercontent.com/-sOG0E40pQp0/UlOrI9lQH3I/AA...

https://lh6.googleusercontent.com/-hIhU-fq_Lk8/UlOs6My4YqI/AA...

https://lh4.googleusercontent.com/-Qmjnp4UzQs4/UlOtdSFT8GI/AA...

https://lh4.googleusercontent.com/-XcQ5MXrYN90/UlO1T1SD5YI/AA...

jag rekommenderar att man använder en nål och försiktigt puttar på filmen jag använder tyvärr mina naglar och det ser ut som jag lyckats göra en repa men jag vet inte

repan är så mikroskoptiskt liten att man måste ha telefonen under ljus är ocd och överkänslig mot repor så jag hoppas jag kan komma över det har sen svårt att tro att en nagel kan repa den tunna plast ramen som kommer innan metall ramen

så långt så är telefonen underbar på många sätt och nära om inte helt perfekt vikten oroade jag mig för men den väger INGENTING högtalarn är placerad lite konstigt lyckas blocka den när jag spelar men inget farligt kommer hålla mig till sony när det kommer till telefoner är väldigt väldigt nöjd med denna telefonen förutom svärtan och vinklarna så är den helt underbar

Tack för beskrivning och bilder.
Färgerna är bra nog för att leva med betraktningsvinklarna och svärtan om jag förstår rätt.
(börja nästan ångra en stund att jag bokat en z1 i stället för en note 3 :\ Z1 är så mycket snyggare och jag vill inte ha en penna)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RainesX:

Tack för beskrivning och bilder.
Färgerna är bra nog för att leva med betraktningsvinklarna och svärtan om jag förstår rätt.
(börja nästan ångra en stund att jag bokat en z1 i stället för en note 3 :\ Z1 är så mycket snyggare och jag vill inte ha en penna)

tro mig den är underbar