AMD lägger beslag på Battlefield 4 – marknadsexklusivitet för Radeon

Permalänk
Melding Plague

AMD lägger beslag på Battlefield 4 – marknadsexklusivitet för Radeon

Det är AMD och ingen annan som får rida på vågen när Battlefield 4 lanseras i oktober. Detta sker dels med utvecklarprogrammet Gaming Evolved, men även genom rättigheter till marknadsföring.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Fjantigt att hålla på så där.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

jag gillade inte när nv gjorde detta, så jag gillar inte när amd gör samma sak...jag menar får ett optimerings försprång gentemot rivalen reklam o dyl rätigheter rör mig inte alls.

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

Ja vad säger man i krig är allt tillåtet:)

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

Hoppas att detta får fart på AMD

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Inaktiv

Då är det nog all idé att AMD börjar pumpa ut annat än halvdana mellansegment kort.

Exklusivitet suger f.ö.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Känns ungefär som vad Nvidia har hållt på med i alla år med sitt TWIMTBP-program. Förstår att återförsäljare kan bli lite bittra, men är AMD villig att betala vad det kostar så är det inte deras problem.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag undrar om de själva tror på att det här kommer ge dem fler kunder, snarare är folk förmodligen rätt trötta på det här sandlådekriget.

Visa signatur

Vill du att jag besvarar något så kom ihåg att citera mitt inlägg! :)

Permalänk
Medlem

Trevligt, trevligt! Förutom att ett utav mina kort är kaputt och inte kan lämnas tillbaka, mao så blir det inte några ultra inställningar på BF4 för mig inte..

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Dumsnuten:

Trevligt, trevligt! Förutom att ett utav mina kort är kaputt och inte kan lämnas tillbaka, mao så blir det inte några ultra inställningar på BF4 för mig inte..

Känner med dig nekades rma pga att lite plast lossnat på dvi kontakten....

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Så löjligt... Jag förstår att detta fungerar som ett sätt att få mer försäljningar, men jag gillar det inte. Snart börjar de väl med spel som enbart fungerar på vissa tillverkares grafikkort för att tvinga folk till dem, typ som xBox vs PS4.. -.-

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Skrivet av Subtractive:

Jag undrar om de själva tror på att det här kommer ge dem fler kunder, snarare är folk förmodligen rätt trötta på det här sandlådekriget.

Tittar man på det stora hela är det nog väldigt få kunder som har koll på att ett sandlådekrig ens existerar så jag tror nog deras taktik fungerar rätt bra. Säkert många som gärna köper "Battlefield 4-datorn".

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

Härligt AMD! Tror ni fler spel kommer vara optimerade för Radeon sen nu när de nya konsolerna använder Radeon grafik?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Hoppas man får med att par sådana snygga dogtags som visas på bilden!

Visa signatur

Citera för svar!
| Mobo: Gigabyte GA-P67A-D3-B3 | CPU: i5-2500k @ 4,2 GHz | GPU: Asus Matrix HD-7970 @ 3GB Vram | RAM: 16GB 4x4 @ 1600MHz | PSU: Fractal Design 650W | Chassi: Fractal Design Define R4 Black Window | SSD: Corsair 120GB | Hybrid: Seagate laptop 2.5" SSHD 1TB SATA/600 | HDD: Samsung 500GB |

Permalänk
Medlem

Kan väl kännas okej fram tills det att jag inte kan köra ett spel ALLS med konkurrerande hårdvara.

Köper ändå inte hårdvara för bundles utan för det som fyller mina krav, får jag sedan olika spel beroende på kylare eller butik så börjar det vara av intresse.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Avstängd

Det ironiska är att spelet kommer funka bättre på Nvidia-kort ändå.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Entusiast

Undrar hur mycket AMD fick betala för det där kalaset...

Fast samtidigt kan jag förstå varför de gör det. Lanseringen av BF3 var ju ingen rolig historia för AMD ur PR-synpunkt då deras kort presterade så mycket sämre än Nvidia. Det trots att de var jämnbra eller till och med bättre i andra spel. Battlefield är en så stor lansering att de antagligen inte kände för att bli trampade på igen på det sättet. Det skadade ju 7000-serien lite och antar att de inte vill att samma sak ska hända med nya 200-serien.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

hm.. var helt inställd på ett GTX 780, men eftersom jag ändå ska köpa BF4 kanske det blir ytterligare ett AMD-kort, förutsatt att det är i närheten av GTX 780 i prestanda, och gärna billigare

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Härligt AMD! Tror ni fler spel kommer vara optimerade för Radeon sen nu när de nya konsolerna använder Radeon grafik?

By default? Ja. Tvivlar dock på att utvecklare glömmer Nvidia.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Amd satsar hårt i höst, för deras skulle får man väl hoppas att BF4 flyter bättre på Radeon än GeForce.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk

Hoppas detta innebär att de optimerar spelet för AMDs processorer, dvs gör så att det kan utnyttja många trådar på ett bra sätt. Vem som får eller inte får göra reklam skiter jag fullständigt i. vill jag spela BF4 köper jag det som enligt tester på t.ex sweclockers fungerar bäst med BF4. Inte det som har den största kanonen med i reklamen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Det ironiska är att spelet kommer funka bättre på Nvidia-kort ändå.

Roligt att du vet det utan att någon ens har testat.

Bra att AMD gör detta. Om det varit något som de varit sämst på förr så är det marknadsföring. Nu har de alla konsoler och Battlefield 4. Antar att de förösker etablera sig som företaget som gör spel grej.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Skrivet av olog-hai:

Det ironiska är att spelet kommer funka bättre på Nvidia-kort ändå.

Så är det nästan alltid, folk tycker bara det är ironiskt när AMD slår med "gaming evolved" och måste greppa efter halmstrån på det här viset..

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Medlem

Nice try AMD but remember. Once you go green, you never change to a red machine!

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem

jag tycker det är bra att det kanske säljs färdigbyggda datorer till den stora massan som inte kan så mycket med bara AMD också, just nu är ju nästan 95%+ intel / nvidia fast amd är riktigt prisvärt.

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Vad bölar alla om? Det går fortfarande att spela på Nvidia, som dessutom som företag har samma upplägg (fast andra speltitlar) och att marknadsföra sig genom att synas med vissa produkter är klassisk PR-strategi som fungerar. Jisses...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Segas:

Då är det nog all idé att AMD börjar pumpa ut annat än halvdana mellansegment kort.

Exklusivitet suger f.ö.

Skickades från m.sweclockers.com

För HD7970 är ju ett halvdant mellansegmentkort.. Snälla..

Skrivet av krushy:

Nice try AMD but remember. Once you go green, you never change to a red machine!

Vad händer om chassit är svartmålat då?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Entusiast
Skrivet av _MmattiasS_:

Hoppas detta innebär att de optimerar spelet för AMDs processorer, dvs gör så att det kan utnyttja många trådar på ett bra sätt. Vem som får eller inte får göra reklam skiter jag fullständigt i. vill jag spela BF4 köper jag det som enligt tester på t.ex sweclockers fungerar bäst med BF4. Inte det som har den största kanonen med i reklamen.

Spelkonsollerna kan faktiskt få den effekten eftersom man måste parallellisera som en galning för att få ut någon prestanda ur Jaguar. Varje enskild kärna är inte så mycket att hänga i granen och baserat på tidiga tester av Jaguar verkar det som om alla åtta kärnorna tillsammans är ungefär lika kraftfulla som två kärnor i en i7 3770. Så det finns en del kraft men det krävs en hel del arbete för att utnyttja det. Spel är inte så lätta att parallellisera tyvärr.

Ett reellt exempel på just detta är Planetside 2 som ska släppas till PS4. Där håller de nu på att skriva om stora delar av koden för att optimiera den för flera kärnor just för att spelet ska gå att köra på PS4.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av krushy:

Nice try AMD but remember. Once you go green, you never change to a red machine!

Nu har jag i och för sig ett nvidiakort men jag har bytt mellan amd och nvidia nästan varje gång jag köpt nytt grafikkort. Jag köper helt enkelt det kort som är bäst (för mej) när jag ska köpa nytt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Känns kul att alla "Rekommenderade för Battlefield 4" stationära på inet innehåller Intel processor och Nvidia grafik ^^ http://www.inet.se/kampanj/1193/battlefield-4-bf4-inet-taurus

Samma med deras laptops som är rekommenderade för Battlefield 4. http://www.inet.se/kampanj/1194/battlefield-4-bf4-inet-spella...

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]