Medlem startar upprop mot Copyswede

Permalänk
Medlem

Mycket bra initiativ! All heder åt dig.
Hoppas tv-licensen för allt som går på ström ryker med av bara farten!(önskedröm)

Permalänk
Medlem

skrivit under!

Visa signatur

NZXT H440 | MSI Z77A-S01 |EVGA Supernova G2 1000W | Intel Core i5 3570K @4.2GHz | Cooler Master V8 | G.Skill Ripjaws Gaming 16GB CL9 @1600MHz | MSI GTX 1070 Gaming X

Fraktfritt Inet
Dagens fynd-tråden

Permalänk
Medlem

Detta ska spridas som en löpeld!

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Skrivet av scorp10:

Borde finnas en räknare så man ser hur många som skrivit under

Instämmer!

Permalänk
Medlem

Har skrivit under nu.
kändes helrätt.
nån måste göra något åt dom där svinen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk

Bra initiativ men jag hade gärna sätt att det gått några steg längre till att verkligen stoppa Copyswede, inte bara avgifter på Datorer, surfplattor, spelkonsoler, hårddiskar och mobiltelefoner. Det finns ingen anledning att man ska betala en avgift på CD-skivor eller USB minnen heller. Vill upphovsrättsinnehavaren har mer betalt får höja priset på sina produkter istället, precis som alla andra i den privata sektorn.

Permalänk

Fint initiativ! Lite dålig läsbarhet hos texten på sidan bara tycker jag, se följande bild (är det hos mig felet ligger?):

Jag skrev på petitionen hur som helst. Copyswede framstår inte som någonting annat än en laglig maffiaverksamhet som definitivt borde skötas väldigt annorlunda!

Permalänk
Medlem

Bra skit!

Permalänk
Medlem

Skrivit under. Dock så har inte SSD priserna blivit så värst dåliga tycker jag, ändå, men CopySwede förtjänar inte en enda krona från någon.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk

Underbart! Sprid ut det här nu alla, så vi slipper copyswede!

Permalänk
Medlem

Det skulle vara intressant att veta hur mycket som egentligen privatkopieras då det i dagsläget är väldigt svårt att göra det lagligt p.g.a. att tv-städningar krypteras och optiska skivor har piratkopieringsskydd som även blockerar privatkopiering. Finns det aktuella oberoende studier på detta? Även nya tjänster så som Spotify har ju dykt upp som gör att det inte är lika intressant att privatkopiera.

Permalänk

Heja heja! Underskrivet!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Skrev under på sidan...

Det som Copyswede däremot skulle kunna göra är att de tar bort alla onödiga tullavgifter både från slutkonsumenter så som företag när de köper in lagringsmedia. Då vore det väl "ok" med 80 kr i lagringsavgift då tullavgifterna är betydligt högre än så...

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att hela lagen om privatkopiering borde ifrågasättas. Jag menar, den grundas på att folk egentligen borde köpa flera exemplar av samma skiva/album/film/whatever för varje mediaspelare. Kom igen?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

:up::up: till Chefredaktören som fortsätter följa Copyswede likt en blodhund.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Skrivit under.

Permalänk
Medlem

Svinbra

Kan du inte starta "stopparadiotjänst.se" också?

Permalänk

Bra :)

Påskrivet med Gott samvete

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasrod:

Det skulle vara intressant att veta hur mycket som egentligen privatkopieras då det i dagsläget är väldigt svårt att göra det lagligt p.g.a. att tv-städningar krypteras och optiska skivor har piratkopieringsskydd som även blockerar privatkopiering. Finns det aktuella oberoende studier på detta? Även nya tjänster så som Spotify har ju dykt upp som gör att det inte är lika intressant att privatkopiera.

Antagligen är det ganska försumbart... Känns mest som en förlegad avgift för att dra in massa pengar.
All kopiering sker nu förmodligen i form av piratkopiering, inte privatkopiering. Därför bör avgiften antingen slopas helt eller vara kvar i någon form, med tillägget att PIRATkopiering då blir lagligt.

Permalänk

Har skrivit under

Visa signatur

Intel core i7 4770k 4.4ghz|Msi 780 Lightning bios (skyn3t)|Msi Mpower Z87|16Gb,kingston hyperX predator,2400 MhZ| windows 8.1 Pro|H100 crosshair|Cooler Master HAF X|Antec High Current Gamer 900W 80+Bronze|smartPhone Lg g2 32Gb
Headset| logitech g430

Permalänk
Medlem

Bra initiativ!
Påskivet..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Signed, sealed, delivered! Strålande initiativ!

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

Underskrift skickad!
Varför betala straffavgift för något som man ändå inte kan utnytja. Kom ihåg, vi kan endast privatkopiera så länge vi inte bryter ett kopieringsskydd. Och när var senaste gången ni kom åt en film eller CD-skiva utan kopieringsskydd?

Permalänk
Medlem

Skrivit under! Finns det något liknande för TV-agviften och RadioTjänst?

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Tro fan man skriver under! Tiderna har förändrats, det är dags att förpassa gamla reliker och deras beteende till historien. Kör de någon pantad valls med att det behövs en handskriven namnteckning så skulle folk ställa upp på det med.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Forzo:

Antagligen är det ganska försumbart... Känns mest som en förlegad avgift för att dra in massa pengar.
All kopiering sker nu förmodligen i form av piratkopiering, inte privatkopiering. Därför bör avgiften antingen slopas helt eller vara kvar i någon form, med tillägget att PIRATkopiering då blir lagligt.

Jag privat eller pirat kopierar inte nått. så jag röstar på att slopa den helt. Börjar dom stackars artisterna att svälta så får dom väl söka ett riktigt jobb eller höja priset på sina produkter som alla andra.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig klickat hårdare på en Skicka-knapp.

Bra jobbat!

Permalänk

Tack för alla positiva kommentarer!

Stort tack för alla positiva kommentarer och idéer på hur vi kan driva det här vidare!

Jag tänker försöka sprida detta på så många sätt som möjligt och jag är oerhört glad och tacksam om ni hjälper mig! Faktum är att denna typ av upprop gör skillnad, om det är något som politiker faktiskt lyssnar på så är det när vi som väljare sluter oss samman kring en fråga. Jag tror helt ärligt att vi kan få till en förändring om vi bara hjälps åt, Svensk demokrati fungerar faktiskt även om den känns lite stapplande ibland!

1. Jag försöker ordna så att läsbarheten på sajten blir bättre på en gång, jag har förmodligen valt fel storlek på fonterna.

2. En räknare är på gång, måste knappa ihop den först, men det är på G.

Om det är något ni vill/tycker så får ni gärna höra av er till mig på info@stoppacopyswede.se eller här i tråden så svarar jag så snart jag kan!

Tack igen!

Permalänk
Medlem

Och där skrev jag också under plus att sprida detta vidare.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Signat! Jag har också delat på Facebook - Hoppas det här får stor spridning!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~