Medlem startar upprop mot Copyswede

Permalänk
Medlem

Påskrivet!

Stort tack till Petter Sehlin för detta!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av petter_sehlin:

Stort tack för alla positiva kommentarer och idéer på hur vi kan driva det här vidare!

Jag tänker försöka sprida detta på så många sätt som möjligt och jag är oerhört glad och tacksam om ni hjälper mig! Faktum är att denna typ av upprop gör skillnad, om det är något som politiker faktiskt lyssnar på så är det när vi som väljare sluter oss samman kring en fråga. Jag tror helt ärligt att vi kan få till en förändring om vi bara hjälps åt, Svensk demokrati fungerar faktiskt även om den känns lite stapplande ibland!

1. Jag försöker ordna så att läsbarheten på sajten blir bättre på en gång, jag har förmodligen valt fel storlek på fonterna.

2. En räknare är på gång, måste knappa ihop den först, men det är på G.

Om det är något ni vill/tycker så får ni gärna höra av er till mig på info@stoppacopyswede.se eller här i tråden så svarar jag så snart jag kan!

Tack igen!

Du ska ha mycket cred för detta! Har redan spridit på de sociala medier jag lökar på

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Skrivit under och delat nyheten bland vänner och bekanta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Jag privat eller pirat kopierar inte nått. så jag röstar på att slopa den helt. Börjar dom stackars artisterna att svälta så får dom väl söka ett riktigt jobb eller höja priset på sina produkter som alla andra.

Eller helt enkelt göra något som möter efterfrågan.

Det är min största synpunkt mot hela CopySwedes idé. Folk kanske lyssnar på deras musik bara för den är gratis men skulle aldrig köpa musiken om dom inte kunde ladda ner. Detta betyder alltså att via avgiften får vi betala för saker vi inte vill ha. De trycker på oss skit vi inte vill ha och tvingar oss att betala. Utpressning gånger 100.

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R2, 4670k, Sabertooth Z87, Gigabyte Gtx 780 Windforce, Samsung Evo 2x120gb Raid0, Seasonic X-650, A-data XPG 16gb Inet edition, Seagate-någonting 2tb

Permalänk
Avstängd

skrivit under, bra jobb

Visa signatur

snacks for snakes

Permalänk
Medlem

Skrivit Under , Delat , och spridit det på en massa Facebook forum

Permalänk
Skrivet av Ninjaflipp:

När har namninsamlingar någonsin hjälpt egentligen?

Skriver på ändå dock. Varför inte, liksom? Men jag förväntar mig inget. Kan inte minnas ett enda tillfälle där en namninsamling faktiskt har gjort något.

Tror tyvärr detsamma, det kanske hade hjälpt mer ifall någon/några duktig(a) hade kunnat skriva en debattartikel och skicka in till de stora dagstidningarna.

Permalänk
Medlem

Denne herre bör ha någon form av nobelpris, nu.

förövrigt anser jag att copyswede bör förstöras.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCOC:

Skrev under på sidan...

Det som Copyswede däremot skulle kunna göra är att de tar bort alla onödiga tullavgifter både från slutkonsumenter så som företag när de köper in lagringsmedia. Då vore det väl "ok" med 80 kr i lagringsavgift då tullavgifterna är betydligt högre än så...

Tullavgiften på hårddiskar verkar vara 0%.
Utöver det tillkommer momssats på 25%.
(Moms läggs även på svensktillverkade varor)

http://www.tullverket.se/innehallao/t/tullochmomsvanligavaror...

http://taric.tullverket.se/taric/bin/tagNrDetaljerFrame.cgi?n...
(8471 70 50 90 avser hårddiskenheter)

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk

*APPLÅDERAR*

tipsat Aftonblaskan och Expressen oxå

Permalänk
Medlem

Tack för det, mycket bra! Skrev självklart på.

Permalänk

ÄNTLIGEN!
mitt namn finns med, kommer definitivt se till att ingen av alla irriterande personer (över copyswede) i min omgivning missar detta.

Visa signatur

Gigabyte Z87-X OC ,4770K@4.5,Vengance 16GB,Asus 980Ti Strix ,3x Dell Ultrasharp U2412M [5760x1200]

Permalänk
Medlem

Skrivit på och delat. Hoppas detta leder till en förändring!

Permalänk
Medlem

Då har man delat denna överallt och skrivit på!

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem

Hoppas att dom korrupta politikerna kan göra något åt saken!

Permalänk
Medlem

Signat och delat!

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Vi drar ut i krig.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Signerat. Ska vi ta tv-avgiften nästa då?

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem

Jag ser gärna att avgiften avskaffas helt, och är därför inte helt enig med formuleringen i uppropet och namninsamlingen...

Permalänk
Snusfri

Självklart har man skrivit på.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Även jag har nu skrivit på

Permalänk
Medlem

Givetvis skrivit under. Nu gäller det och sprida detta!!!

Permalänk
Medlem

Grymt Petter att du organiserar detta. Skriver på!

Permalänk

Bra gjort

Permalänk
Medlem

Har skrivit under

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Inaktiv

Petter Sehlin for president!

Underbart initiativ /signed

Ska du förresten inte utöka "dela med" på din sida till fler än Facebook och Twitter?

Permalänk
Medlem

Signerat och delat

Permalänk

Skrivit på och delat!

Skulle vara kul om man såg hur många som skrivit på.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Tycker äntligen först sen ser jag detta:

"2. Privatkopieringsavgiften skall i framtiden inte skötas av ett privat företag utan av lämplig statlig myndighet där de avgiftsbelagda medborgarna garanteras full insyn i ekonomi och fördelning av insamlade avgifter.

3. Privatkopieringsavgiften skall vara en procentuell del av försäljningspriset på produkter som omfattas av den, inte en fast ersättning som inte följer med prisutvecklingen på produkten.

Genom uppropet vill vi stoppa Copyswedes oskäliga avgifter. När vi har fått tillräckligt många underskrifter kommer våra krav och listan att överlämnas personligen till IT-minister Anna-Karin Hatt och vi kommer att driva våra krav med ert stöd."

Är dom helt dumma i huvudet eller? Ska inte vara NÅGON AVGIFT ALLS. För i helvete..

Permalänk
Medlem

När man söker på copyswede så dyker positiva sidor upp på facebook