Nya plattor med Intels Atom z3000-serie och Win 8.1

Permalänk
Medlem

Toshiban är otroligt prisvärd! Kan till och med köra Crysis (inte toshiban i klippet men liknande processor):

Äntligen börjar det komma plattor som är värda att köpa till ett bra pris!

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Medlem

Har du en toshiba? Är mest orolig för det begränsade lagringsutrymmet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Har du en toshiba? Är mest orolig för det begränsade lagringsutrymmet.

Om du frågar mej... Nej men jag överväger starkt en. Jag har väl inget egentligt behov av den men den känns så häftigt att man borde köpa en bara därför att.

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Medlem
Skrivet av Distant Worlds:

Toshiban är otroligt prisvärd! Kan till och med köra Crysis (inte toshiban i klippet men liknande processor):

bMqnm6nDWVs

Äntligen börjar det komma plattor som är värda att köpa till ett bra pris!

Det är samma CPU i Toshiban som i Asus T100. T.ex. så har HP Omni 10 en snabbare variant. Är man intresserad av Toshiban så kan man även titta på Dell och Lenovo Miix.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem

Det blev en dell venue 8 pro 64gb (328$) och ett 64gb minneskort för min del, från amazon.com. Tror det landar på strax över 3000 för allt.

Permalänk
Medlem

Jag har varit inne på Best Buy i Miami idag och dom hade inga Venue 8 eller 11 på lager.

Dom visste inte heller när dom får in dom.
Dom hade en bra deal på surface 32gb 199 Bucks,men den är ej intressant för min del.

Edit: Det blev en Dell Venue 8 Pro 64gb för 2611kr(373) Dollar i Microsoft store, Aventura mall.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Det blev en dell venue 8 pro 64gb (328$) och ett 64gb minneskort för min del, från amazon.com. Tror det landar på strax över 3000 för allt.

Skrivet av jorgen69:

Jag har varit inne på Best Buy i Miami idag och dom hade inga Venue 8 eller 11 på lager.

Dom visste inte heller när dom får in dom.
Dom hade en bra deal på surface 32gb 199 Bucks,men den är ej intressant för min del.

Edit: Det blev en Dell Venue 8 Pro 64gb för 2611kr(373) Dollar i Microsoft store, Aventura mall.

Hoppas ni blir nöjda, jag är väldigt nöjd med min!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Hoppas ni blir nöjda, jag är väldigt nöjd med min!

2490kr drog dom från mitt Visa.så det var ett bra pris
Det blir att använda den innan jag lämnar USA med tanke på garantin.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Skulle någon kunna installera Combined Community Codec Pack, och testa om hi10p/10bit videos fungerar?

Här finns lite olika testfiler http://www.koi-sama.net/files/hi10/.

Jag har inte riktigt bestämt mig vilken platta jag vill ha, med det är dags att uppgradera från min huawei mediapad. Då dessa stöder x86 applikationer så är de perfekta för att släpa ut till fältet.
Då slipper man släpa med en laptop, när man skall ställa in mjukvaran till flygen och helikoptrarna.

Edit: lutar mot Toshiba Encore, 1 999 om det tas via företaget. http://www.tubechop.com/watch/1705872
Edit2: fanders, såg precis att Encore inte har 3g. Dags att fortsätta leta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Skulle någon kunna installera Combined Community Codec Pack, och testa om hi10p/10bit videos fungerar?

Här finns lite olika testfiler http://www.koi-sama.net/files/hi10/.

Inga problem öht på min Dell Venue 8 Pro.

Permalänk
Medlem

Äntligen tablets som klarar av hi10p.
Blir nog en Encore ändån, och sen 3g via mobilen.

Hur stora minneskort klarar läsaren av? funderar på att införskaffa 32 eller 64gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Äntligen tablets som klarar av hi10p.
Blir nog en Encore ändån, och sen 3g via mobilen.

Hur stora minneskort klarar läsaren av? funderar på att införskaffa 32 eller 64gb.

64GB-kort kör jag i min.

Permalänk
Medlem

Trevligt, lagt en beställning nu hos dustin. Förhoppningsvis får man en i deras nästa sändning som kommer 06/12.

Permalänk
Medlem

HP Omni 10 5600ef (f=french)
Haft den nu i ett par dagar. I mina mått mätt;
2 internminne räcker - utnyttjar nästan 1 med plattan igång.
Någon efterfrågade flikar i webbläsare..
Firefox och fyra flikar med tung flash = 500mb "kvar att utnyttja 495" för att vara exakt.
Notera, Explorer med samma flikar "tog" lite mindre, knappt noterbart men ändock.
Annars känns den mycket responsiv och snabb.

Däremot hackar Firefox för mig lite... Nog ngt en snar uppdatering fixar men återigen finns där just nu.
Grafiken från Intel har egen 1gb internt.
Har rotat runt med skrivare och lokala nätverket, mappar hårddiskar till höger och vänster - allt funkar som med fullstor maskin.
Ända gången jag fått starta om plattan är när appar strulat (2ggr)....
Nätverksadaptern funkar perfekt och kopplar upp snabbare än jag hinner blinka.
Precis som det skall vara (win update vill installera ny drivrutin men jag vågar inte - för allt funkar ju)!!

Nu skall jag bara skaffa usb-otg-kabel och prova möss, tangentbord.

Miracasten kommer därefter (widi).
Kvalitén känns absolut helt okej. Stadig med gummerad baksida.

Kuriosa; fransksåld maskin så när jag startade upp plattan så var allt på franska...
Så nu har jag basker och pratar lustigt...

Permalänk
Medlem

Tjena,

ex på Toshiba Encore, går det att koppla in 3g modem direkt via USB-ingången?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mashi:

Tjena,

ex på Toshiba Encore, går det att koppla in 3g modem direkt via USB-ingången?

Tack på förhand

Ja.men det tömmer batteriet snabbare.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Ja.men det tömmer batteriet snabbare.

Tjena,

tackar för svaret. Jag är bra sugen på att lägga en beställning nu när priset är såpass förmånligt!

Mvh

Permalänk
Medlem

Fick hem min Dell Venue 8 Pro igår, en riktigt trevlig maskin! Nu behövs det bara nåt smidigt blåtands tangentbord med trackpad till den.

Permalänk

Fick min förra veckan med och försöker jaga en Micro usb till HDMI adapter utan resultat, har lyckats komma så långt som att det inte är MHL iaf någon som har tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompapompa:

Tjena, är ute efter min första platta och vet inte om det är android eller en windows platta jag vill ha. Vet inte heller om jag kommer streama film till den men anser att det skulle vara skjysst att kunna köra XBMC och plocka upp film via servern. Vad jag förstår har Android har svårt att streama packade filer via XBMC? (rätta mig om jag har fel) Klarar Intels Atom z3000-serie processorerna av det?
Tack på förhand.

Mvh/Jompa

Ïnga som helst problem att stream via nätverket till en android platta. testat upp till 5,5gb 720p rippar utan något hack eller dylikt.
Källa: Mac Mini i sign
mottagare: PIPO m9 Pro (Rockchip rk3188 vilket är 4 cortex-a9 kärnor i 1,8ghz och 2GB ram osv)

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Har själv gått och funderat ett tag på att skaffa t100 nu.
Antingen den eller PS4.

PS4 kommer jag däremot inte använda lika mycket men jag har en som ligger och väntar på uthämtning.
Jag har en UH572m idag som bärbar med i5 8gb ram och är 13.3" men jag saknar touch, 10.1 storleken och smidigheten.

Har även TF101, allra första transformer och jag kände att dedn ultimata plattan för mig då hade varit t100 som kom i år och inte 2011.

Men frågan är hur man ska göra
Det jag ska göra på den är surf (max typ 4-5 flikar i chrome samtidigt)
Kollar på 1080p MKV/mp4 filmer och typ vanliga pirat tjosan.
Mycket mer än så gör jag inte på bärbara.

Har en sjukt bra stationär för spel samt xbox 360 också..

Men ni som har t100, har ni ångrat er eller kör ni fortfarande på?
Tycker jag läst en del om det men vill bara säkra mig, klarar t100 av 1080p filmer och 1080p youtube?

2GB lite små läskigt men det borde väl räcka?

Permalänk
Medlem

Det är helt suveränt med Windows-plattor (non RT), har kört nu ett tag med min och när man får en iOS- eller Androidplatta i näven så känns de mest som en pinsam leksak.

De nya Atom-plattorna verkar helt suveräna i pris/prestanda, Dustin säljer ju Encore för 2500 kr.

Någon nämnde att Firefox hackar. FFX är oanvändbart på dessa plattor i princip. Något är fel med FFX nuförtiden, tungdrivet som 17.
IE i appläge är däremot sjukt imponerande, känns påkostad med bra flow.

Permalänk
Medlem

http://forum.tabletpcreview.com/dell/59590-things-do-when-you...

Detta är en bra guide för oss med venue 8 pro.
sitter själv här i USA och pillar med min nya venue 8 pro.

http://forum.tabletpcreview.com/dell/59202-venue-8-pro-owner-...

Den blev bra mycke snabbare med bios inställningen i guiden

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Körde en timma film från hulu.com på min venue, h---te vad varm den blev fungerade dock klockrent.

Permalänk
Medlem

Är det någon som köpt Venue 8 på Ebay och kan rekommendera en säljare?

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Är det någon som köpt Venue 8 på Ebay och kan rekommendera en säljare?

Köpte från denna, suverän service. http://www.ebay.com/usr/widgetonellc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Köpte från denna, suverän service. http://www.ebay.com/usr/widgetonellc

Okej. Vad blev den totala kostnaden för plattan? Tull osv?

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Okej. Vad blev den totala kostnaden för plattan? Tull osv?

2870 totalt inkl. allt. Alla priser inkl. tull står på ebay, bara att läsa.

Permalänk
Skrivet av f4mv:

HP Omni 10 5600ef (f=french)
Haft den nu i ett par dagar. I mina mått mätt;
2 internminne räcker - utnyttjar nästan 1 med plattan igång.
Någon efterfrågade flikar i webbläsare..
Firefox och fyra flikar med tung flash = 500mb "kvar att utnyttja 495" för att vara exakt.
Notera, Explorer med samma flikar "tog" lite mindre, knappt noterbart men ändock.
Annars känns den mycket responsiv och snabb.

Däremot hackar Firefox för mig lite... Nog ngt en snar uppdatering fixar men återigen finns där just nu.
Grafiken från Intel har egen 1gb internt.
Har rotat runt med skrivare och lokala nätverket, mappar hårddiskar till höger och vänster - allt funkar som med fullstor maskin.
Ända gången jag fått starta om plattan är när appar strulat (2ggr)....
Nätverksadaptern funkar perfekt och kopplar upp snabbare än jag hinner blinka.
Precis som det skall vara (win update vill installera ny drivrutin men jag vågar inte - för allt funkar ju)!!

Nu skall jag bara skaffa usb-otg-kabel och prova möss, tangentbord.

Miracasten kommer därefter (widi).
Kvalitén känns absolut helt okej. Stadig med gummerad baksida.

Kuriosa; fransksåld maskin så när jag startade upp plattan så var allt på franska...
Så nu har jag basker och pratar lustigt...

köpte du via pixmania? funderar själv på att lägga en beställning där. skulle du säga att den är värd det?
edit: tycker du skärmen är ljusstark i jämförelse med t.ex ipad?

Permalänk
Medlem

Har lekt lite med min Dell Venue 8 Pro 64gb idag, lite info:

- USB-hubb tillsammans med en OTG-kabel fungerar kalas (köpte på eBay)
- Bluetooth mus, inga problem
- USB Tangentbord/Mus fungerar klockrent
- XBOC 360 Controller (PC Edition), trådlös med mottagare fungerar klockrent
- Visual Studio är inga problem
- Steam installerat, men bara testat Final Fantasy VII och Half Life 2, de lirar dock klockrent
- Sandisk SDHX 64Gb minneskort fungerar fint
- Miracast till Sony-tv fungerar sådär, blir lite lagg, antagligen klarar den inte av att trycka ut 1080p.
- Airparrot fungerar, men då får man för låg upplösning
- Hului i Chrome fungerar klockrent, 1h tittande utan problem Den blev dock rätt varm.