Permalänk
Medlem
Skrivet av sgt.bastard:

Japp, som Welph i BRTD

Hur seriösa är ni? Kan tyvärr inte lira förrän efter nyår, tog slut på sista datamängden på 4G:n med att ladda ner Xbox One spel

Permalänk
Entusiast
Skrivet av blue eyed devil:

http://www.twitch.tv/rakhabit/c/3430936 command chat lol.

Är det den man får tillgång till med certs?

Ja det kostar certs att få tillgång till command chat och så måste man vara squad eller platoon lead för att komma åt den. Det är sjukt mycket skit i den. Har sällan hört den användas vettigt. De flesta stänger av den.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd

Spelade nyss lite PS2 på woodman server samt miller. Var ju helt dött.

Är det alltid såhär?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juugz:

Spelade nyss lite PS2 på woodman server samt miller. Var ju helt dött.

Är det alltid såhär?

Klockan är 4 på morgonen.

Sen dessutom verkar det ha hänt nåt skumt mellan 00:00 - 02:30. Antingen åkte servern eller API'n ner.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk

Har förresten ett konto med en lvl 32 NC på woodman och ca lvl 10 VS/TR på Woodman och Miller (dvs 4 alts). Har lagt ut cirka 4000 kr på kontot och har en massa xp/resource boosts på gubben utöver en massa vapen till alla klasser och fordon och camouflage. Hör av er om någon är intresserad.

har för övrigt cirka 5800 sevencash till förfogande dessutom just nu

Visa signatur

Data:Vit | Tangentbord: Rött | Datamus: Ja

Permalänk
Medlem

vaffan e det för skit ..... jag provade betan via Steam , frid och fröjd , ville prova lite nu igen med nya datorn .. icke :/

Först och främst e mitt account borta , men kan inte regga nytt i samma namn för det är "taget"
Skitsamma , ska regga nytt å bara lägga på lite siffror å fnuttar på det ursprungliga
Ska välja "country" ... Kongo och Nordkorea finns men inte gamla hederliga sverige
Skitsamma , valde Kongo
Allt verkar funka , men endå inte .... för password eller station name e fel
Requestar nya via mailen ... men den e inte reggad ....

Har gjort allt 2 ggr nu .... skiter i det , men fasen det verkar ju lite småballt endå , hittar tyvärr inge support eller nått

//edit , hittade nån slags supportsida "create temporary account" .... rofl kan ju inte ens creata ett riktigt account , man måste alltså ha ett account för att kunna få hjälp med att man inte kan creata ett account , lite moment22 över det

//2edit , lyckades göra ett acc (var tydligen "fel" PS2 ... men har väntat på verification mail nu snart en timme , men ger inte upp så lätt

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Verka ju va zero bulletdrop i PS2 vilket jag kan tycka är rätt galet B. Inte konstigt man blir oneshottad av nån campande snubbe med värsta sniperbössan på andra sidan kartan trots man sprintar hoppar å strafar å har sig när man springer mellan skydden!
Som inf dör man lite för lätt kan jag tycka.

Visa signatur

"ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI" "Intel Core i9 13900K 3.0 GHz 68MB" "Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 FURY Be" "ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB" "ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming OC" "ASUS ROG Strix 1000W" "ASUS TUF Gaming GT501 Svart"
"Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 1TB + 2x2TB" "Windows 11"

Permalänk
Skrivet av E304life:

Verka ju va zero bulletdrop i PS2 vilket jag kan tycka är rätt galet B. Inte konstigt man blir oneshottad av nån campande snubbe med värsta sniperbössan på andra sidan kartan trots man sprintar hoppar å strafar å har sig när man springer mellan skydden!
Som inf dör man lite för lätt kan jag tycka.

VS har några rifles som inte har bulletdrop, det är en av deras faction-traits.

Att lära sig hur man använder omgivningen (t.ex att INTE springa på ett öppet fält som en sniper vaktar) är A och O i Planetside 2. Jag tycker att man lever ganska länge som infantrist i Planetside 2 om man spelar sin roll rätt.

Visa signatur

Data:Vit | Tangentbord: Rött | Datamus: Ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krisilicous:

VS har några rifles som inte har bulletdrop, det är en av deras faction-traits.

Att lära sig hur man använder omgivningen (t.ex att INTE springa på ett öppet fält som en sniper vaktar) är A och O i Planetside 2. Jag tycker att man lever ganska länge som infantrist i Planetside 2 om man spelar sin roll rätt.

Mest kört heavy assualt (översta factionen) och inte ens standard bössan har nån bulletdrop.. Det ä som att skjuta lazerbeams

Ja du.. det du säger är ju bara valid om du vet om att de är en sniper i området. Till 99% vet du ju inte det. Utan du spawnar å springer tillbaks till slagfältet å SMACK då är du snipad från andra sidan kartan känns de som!

Men hur som haver.. det är ett rätt OK break från de buggiga BF4 som fram tills i natt va de ända FPS jag spelade!

Visa signatur

"ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI" "Intel Core i9 13900K 3.0 GHz 68MB" "Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 FURY Be" "ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB" "ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming OC" "ASUS ROG Strix 1000W" "ASUS TUF Gaming GT501 Svart"
"Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 1TB + 2x2TB" "Windows 11"

Permalänk
Skrivet av E304life:

Mest kört heavy assualt (översta factionen) och inte ens standard bössan har nån bulletdrop.. Det ä som att skjuta lazerbeams

Ja du.. det du säger är ju bara valid om du vet om att de är en sniper i området. Till 99% vet du ju inte det. Utan du spawnar å springer tillbaks till slagfältet å SMACK då är du snipad från andra sidan kartan känns de som!

Men hur som haver.. det är ett rätt OK break från de buggiga BF4 som fram tills i natt va de ända FPS jag spelade!

rent generellt så är du aldrig trygg på öppna terränger som infantrist, speciellt inte om du springer ensam:P Joina en outfit eller gå med i en plutoon när du spelar. ska du färda långa sträckor så samåk i någons fordon eller köp ett eget (eller bara respawna). Det är som sagt bara Vanu som inte har bulletdrop på VISSA rifles, men däremot så kan inte dem one-shotta någon längre med dem som saknar bulletdrop(alla lång-distans rifles blev just nerfade). För övrigt så är det mycket svårare att snipa i PS2 än många andra FPS just då de tunga rifles har bulletdrop och generellt långsamma kulor så att snipa på avstånd är en riktig utmaning (om inte ens tur, om måltavlan är i rörelse)

liten video på att lång distance sniping är mer tur än skills om måltavlan rör sig http://www.youtube.com/watch?v=d2c1W-rirFs

Visa signatur

Data:Vit | Tangentbord: Rött | Datamus: Ja

Permalänk
Medlem

Alla sniper vapen har bullet drop (alla vapen där minsta scopet tillgängligt är 6x tror jag)... Annars har alla Vanu vapen 0 bullet drop som skräpig trait. Du lär dö rätt mycket i början i alla fall. Välj en klass och stick to it så att säga är bra i början i alla fall. Är man ute efter certs är medic antagligen den klass som tjänar dem snabbast. Tiden det tar att döda någon i ps2 är oxå rätt kort så räkna inte med att kunna springa iväg allt för lätt om någon jagar dig.

Annars tycker jag väl att det är som de flesta spel. Spela ett tag så vet du vad du ska och inte ska göra.

Skrivet av Krisilicous:

rent generellt så är du aldrig trygg på öppna terränger som infantrist, speciellt inte om du springer ensam:P Joina en outfit eller gå med i en plutoon när du spelar. ska du färda långa sträckor så samåk i någons fordon eller köp ett eget (eller bara respawna). Det är som sagt bara Vanu som inte har bulletdrop på VISSA rifles, men däremot så kan inte dem one-shotta någon längre med dem som saknar bulletdrop(alla lång-distans rifles blev just nerfade). För övrigt så är det mycket svårare att snipa i PS2 än många andra FPS just då de tunga rifles har bulletdrop och generellt långsamma kulor så att snipa på avstånd är en riktig utmaning (om inte ens tur, om måltavlan är i rörelse)

liten video på att lång distance sniping är mer tur än skills om måltavlan rör sig http://www.youtube.com/watch?v=d2c1W-rirFs

Alla faction vapen som vanu har har 0 drop, utom sniper som sagt ovan, så inte vissa utan alla i princip. Sniper rifles one shottar fortfarande om du får hs.

Permalänk
Skrivet av addek83:

Hur seriösa är ni? Kan tyvärr inte lira förrän efter nyår, tog slut på sista datamängden på 4G:n med att ladda ner Xbox One spel

Vi är inget milsim-outfit, men vi tycker om att få saker gjorda......samtidigt som vi har roligt.

Så när vi har pågående "ops" så är det ok att prata skit när vi transporteras i Galaxy's, annars är det till att hålla allt töl till minimum så folk hör order ifrån SL/PL tydligt.

Lätt att göra reklam för BRTD med Sharpe's skratt!

Permalänk
Medlem

Hur är det med fpsen nu? När jag spelade för kanske lite mer än ett år sedan (Tror jag var i alphan eller den första closed betan) så var spelet riktigt dåligt optimiserat. Okej tänkte jag, eftersom spelet bara var i ett tidigt stadie, men när jag spelade igen för ett par månader sedan så var det fortfarande samma sak.

Permalänk
Skrivet av Neteyes:

Hur är det med fpsen nu? När jag spelade för kanske lite mer än ett år sedan (Tror jag var i alphan eller den första closed betan) så var spelet riktigt dåligt optimiserat. Okej tänkte jag, eftersom spelet bara var i ett tidigt stadie, men när jag spelade igen för ett par månader sedan så var det fortfarande samma sak.

Nu är det mycket bättre, vi hade nyligen en optimiserings-patch

Permalänk
Medlem

bah BRTD ... zergies Men det har faktiskt varit 2 opimiserings-patcher nu Så det flyter på bra mycket bättre

Permalänk

Kan tipsa om en stream http://sv.twitch.tv/kudochop helt klart den bästa jag har sett strema.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av Thunde:

Enda problemet är att de nerfade alla vapen. Så finns inte så många som är värda att köpa längre

Håller jag inte med om, och för 1SC är det värt oavsett.
Har inte förändrats så mycket på vapenfronten tycker jag.

Pulsar C, V-H45, Lasher, Deimos etc för vanu
Cycler TRV, TAR, SABR, MINI chaingun, Blackjack etc för TR

Permalänk
Skrivet av Juugz:

Spelade nyss lite PS2 på woodman server samt miller. Var ju helt dött.

Är det alltid såhär?

Spelade du på morgonen eller? Om det är en EU server så är prime time när folk kommer hem från jobbet, alltså efter kl 17:00 och innan midnatt. Nej det brukar inte vara dött. Men arbetstider och högtider påverkar.
Du kan se i launchern om det är low/medium/High population på serverarna inna du loggar in.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chrisragnar:

Spelade du på morgonen eller? Om det är en EU server så är prime time när folk kommer hem från jobbet, alltså efter kl 17:00 och innan midnatt. Nej det brukar inte vara dött. Men arbetstider och högtider påverkar.
Du kan se i launchern om det är low/medium/High population på serverarna inna du loggar in.

Dött? Jo du, ångrar rejält att jag sa det efter att ha kört en eftermiddag på Miller. Jävlar vad mycket folk det var haha!

Permalänk
Medlem

Om det är fler som är intresserade av att börja så använd gärna min rekryteringslänk och få en extra bössa till Heavy Assaulten (alla 3 lag) och en 24 timmars 50% XP boost. Dessutom så blir det ett SOE account istället för det ofta kritiserade ProSieben som nya EU användare annars måste stå ut med. SOE acc har dessutom fler kosmetiska items att köpa än Pro7.

Se till att tanka rätt spelklient dock då Pro7 och SOE har olika klienter även om man spelar på samma servrar.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Skrivet av fryguy:

bah BRTD ... zergies

Varit för ofta på fel sida av geväret?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgt.bastard:

Varit för ofta på fel sida av geväret?

Njae aldrig sett på det så. Mest att mycket sen lattice blivit zerg vs zerg och VS är i princip alltid minsta pop så. Men BRTD hör till en outfit jag tycker retirerar alldeles för tidigt i vissa fall, stannar inte för att slåss >_<

Permalänk
Skrivet av fryguy:

Njae aldrig sett på det så. Mest att mycket sen lattice blivit zerg vs zerg och VS är i princip alltid minsta pop så. Men BRTD hör till en outfit jag tycker retirerar alldeles för tidigt i vissa fall, stannar inte för att slåss >_<

Varför stanna och slåss när man har 20% mer VS/NC emot sig och kommer endast att agera kanonmat?
Vi försöker alltid att hitta slag där vi kommer möta ungefär lika mycket fiender som vi själva är. Roligast för alla. Eller sätta upp ett dugligt försvar vid nästa ställe.

Nu vet jag inte vilken faktion eller vilket outfit du är med i. Men gissar på VS, så du borde ha mött MCY/Mercenaries? Dessa drar sig ur en tungkyss fortare än du hinner säga herpes.

Sen vet jag väl inte om jag håller med om att VS i princip alltid har minst folk.....

Själv är jag jävligt trött på alla dessa jävla "4:th faktioners" som studsar mellan TR/VS/NC fort det är en pågående Alert!

Permalänk

https://recruit.soe.com/recruit/smlanding.action?iId=79Z1LUME...

Följ länken om ni vill göra ett planetside 2 account, Ni får ett extra vapen att börja med, finns fler fördelar som att man får ett SOE account ist för ett prosibien och XP booster. Och jag får ett trevligt camo-pattern om 2 personer spenderar pengar i spelet (inget krav). (pattern som inte går att få på något annat sätt än att rekrytera spelare :c)

Om man behöver lite mentoring/hjälp in game spelar jag VS på cobalt (EU), och TR på Woodman (EU) Chrisragnar1 och Chrisragnar respektive.

Gott nytt år

Permalänk
Skrivet av sgt.bastard:

Varför stanna och slåss när man har 20% mer VS/NC emot sig och kommer endast att agera kanonmat?
Vi försöker alltid att hitta slag där vi kommer möta ungefär lika mycket fiender som vi själva är. Roligast för alla. Eller sätta upp ett dugligt försvar vid nästa ställe.

Nu vet jag inte vilken faktion eller vilket outfit du är med i. Men gissar på VS, så du borde ha mött MCY/Mercenaries? Dessa drar sig ur en tungkyss fortare än du hinner säga herpes.

Sen vet jag väl inte om jag håller med om att VS i princip alltid har minst folk.....

Själv är jag jävligt trött på alla dessa jävla "4:th faktioners" som studsar mellan TR/VS/NC fort det är en pågående Alert!

Alla servrar har någon faction som är underdog, och någon faction som är overpop. Och oftast anses den faction som är overpop OP och vise versa. Jag har en gubbe för varje faction (på olika servrar såklart) Dock inte spelat speciellt mycket NC.
VS på cobalt är ofta underpopulerade, det stoppar oss dock inte från att vinna alerts ganska ofta, även om det är mycket slit och deployande fram och tillbaka, och väldigt gediget engagemang av PL.

Permalänk
Skrivet av chrisragnar:

Alla servrar har någon faction som är underdog, och någon faction som är overpop. Och oftast anses den faction som är overpop OP och vise versa. Jag har en gubbe för varje faction (på olika servrar såklart) Dock inte spelat speciellt mycket NC.
VS på cobalt är ofta underpopulerade, det stoppar oss dock inte från att vinna alerts ganska ofta, även om det är mycket slit och deployande fram och tillbaka, och väldigt gediget engagemang av PL.

Jag ger mig sällan in i att vara PL under ett Alert, håller mig till SL.

Vi har ett samarbete ibland med andra TR-outfits på Miller, BRTD, FU, INI, GOON, MM(tror jag) och några andra mindre också. Strax innan jul var en ifrån oss som styrde alla dessa outfits under 2 timmar. Målet var att ta över alla kontinenter, vi lyckades med 2. Sen kom en Alert som vi styrdes om emot istället och hela kvällen var lyckad ur TR's perspektiv. Just sånt här när alla lägger ner lite extra ett par timmar är verkligen det som gör detta spel så jäkla roligt!

Så våran Co-leader, DnaRip satt i en teamspeak-kanal med en hög med de andra outfit-ledarna och gav en massa order och styrde upp så mycket han kunde. Men det är ju inte direkt nån tacksam sits, han nämnde nått att han kunde spela i drygt 30min annars satt han mest och kollade på kartan.

Som du nämner, det blir en JÄKLA massa re-deploys tillbaka för att sedan fort ut igen i en Galaxy.

Permalänk
Medlem

Jaha, det finns tydligen en ny tråd om Planetside 2 på forumet, hade jag helt missat (Jodå, det fanns en gammal, men inte skrivits något i den sedan Juli i år).

Spelar, eller spelade (inte spelat seriöst sedan typ Maj förra året, körde därefter mindre fram till September och nu spelar jag knappt alls), men kör iaf. på Miller som Simconx, Consortium.

Har trevliga minnen från när man spelade för över ett år sedan, när det var nytt.

Numera så tycker jag att ladda spelet tar på tok för lång tid i förhållande till prestandan från min dator... men, men...

Permalänk
Medlem

Nu har det äntligen börjat släppa. Spelat 15+ timmar sedan jag började igen. Låste upp och pimpat Pulsar C som LA.

Passar mig perfekt. Gillar att jag har lite bättre range men pulsar än med standard. Och det gör mycket mer skada med HV ammo så nu kan jag tom ta strid mot de där jävla MAXarna.

Kan också intyga att det är bra mycket bättre optimerat nu än under beta. Men det är ju som sig bör.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Skrivet av Simcon:

Jaha, det finns tydligen en ny tråd om Planetside 2 på forumet, hade jag helt missat (Jodå, det fanns en gammal, men inte skrivits något i den sedan Juli i år).

Spelar, eller spelade (inte spelat seriöst sedan typ Maj förra året, körde därefter mindre fram till September och nu spelar jag knappt alls), men kör iaf. på Miller som Simconx, Consortium.

Har trevliga minnen från när man spelade för över ett år sedan, när det var nytt.

Numera så tycker jag att launchern tar på tok för lång tid i förhållande till prestandan från min dator... men, men...

launchern lol? Tar 1 sec på min ssd.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

launchern lol? Tar 1 sec på min ssd.

Va fan, nu blev det fel från min sida... inte Launchern, menade när jag startar och laddar spelet (tickar upp till 100%, nu tar det rätt lång tid kring 90%+), tar avsevärt mycket längre tid att ladda spelet nu, än det gjorde innan. Sitter även jag med SSD.