Permalänk
Medlem

Nice att se att det finns folk här som lirar ps2

För er som söker en disciplinerad men inte elitistisk outfit kan jag varmt rekommendera min egna: Pandora Project på Ceres som VS. Inte helsvensk outfit, men tror å andra sidan inte det finns några helsvenska outfits som ens i närheten av vår storlek (192+). Vi har bra ledare och i regel en platoon eller åtminstone en squad uppe under vanliga speltider.

Om ni inte provat att spela i organiserade outfits har ni inte spelat ps2. Vi har dessvärre inte allt för ofta squads öppna för allmänheten, men sen behöver ni inte vara br 80 för att gå med. Erfarenhet motsvarande några dagars eller eventuellet några vecka eller så, samt viljan att följa order räcker gott.

http://pandora-project.net/

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Skrivet av Conglo:

Börjar närma mig 1000 Cert points (har 959 nu) och tänkte köpa något riktigt maffigt. Jag lirar oftast Medic, har läst överallt att standardvapnet är bland de bästa redan så det är nog inte värt och köpa ett annat (rätta mig om jag har fel). Har också börjat lira som infiltrator eftersom jag saknar snipers sen tiden jag lirade Cod4.
Har funderat på att köpa en secondary (pistol dvs) för 1000 Cert points men inte riktigt säker.. Hilf mir bitte <3
Iz n00b

Om du spelar vs så är corvus ett sjukt vapen för medic.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

http://www.twitch.tv/gylledahl gylle stremar, grym inf player.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Började lira med en kompis för ett tag sen.
Rätt kul ändå, tids fördriv...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

najs La film från Cobalt

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

planetside 2 ps4 trailer, snart är det ute till ps4.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Började med PS2 lite igen häromdagen. Men blir lite förbannad på att det är så galet mycket reklam överallt i spelet. Jag köpte självklart premiummedlemsskap såfort jag skaffade spelet när det släpptes, men då var det i ett så risigt skick att det inte på långa vägar var värt spelet. Köpte dock 6 månader direkt för att stödja spelutvecklingen, även om jag bara spelade 1,5 mån. Nu när jag är tillbaka för att testa vill jag gärna fokusera på om spelet är värt att betala för igen, snarare än få nån jävla reklamskylt uppkörd i rektum var jag än går. Lutar tyvärr åt att snuva dem på det

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Skrivet av crumpets:

Började med PS2 lite igen häromdagen. Men blir lite förbannad på att det är så galet mycket reklam överallt i spelet. Jag köpte självklart premiummedlemsskap såfort jag skaffade spelet när det släpptes, men då var det i ett så risigt skick att det inte på långa vägar var värt spelet. Köpte dock 6 månader direkt för att stödja spelutvecklingen, även om jag bara spelade 1,5 mån. Nu när jag är tillbaka för att testa vill jag gärna fokusera på om spelet är värt att betala för igen, snarare än få nån jävla reklamskylt uppkörd i rektum var jag än går. Lutar tyvärr åt att snuva dem på det

Spela gratis då och spela för att det är kul, jag spelade inte när det kom ut men spelet är nog mycket bättre nu.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Helt klart känns spelet lite mer färdigt nu Känner jag mig själv rätt kommer jag gnälla järnet i början och sen köpa för en jävla massa pengar i slutändan.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Hipp hurra för alla som har PSG konton som nu får ett SOE konto, kom ihåg att flytta över konto innan den 28 september.

http://planetside2.eu/teasers/1150-information-about-upcoming...

Permalänk

Hossin imorn d, tycker det är konstigt att inte fler svenskar spelar detta spel, fan helt dött om det p swelockers fast det är ett av det bättre spelen nu för tiden och dessutom gratis....

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Dock har det inte hänt så mycket sedan det lanserades, det lovades guld och gröna skogar, optimistiska tidplaner, konstiga designbeslut mm. Men visst, det är ett bättre spel nu än det var när det lanserades.

Permalänk
Medlem

Fruktansvärd gammal video, men jag blev lite lätt nostalgisk av mig...

Jag spelade inte mycket i betan, men lite grann, men det är snart 2 år sedan Planetside 2 lanserades... ungefär 2 år sedan betan startades... Tiden går fort.

Hittade förövrigt den väldigt gamla tråden som fanns och användes vid lansering, rätt bra nostalgivärde.

Permalänk
Medlem

Verkar som det endast är jag som postar just nu, men en ny kontinent har precis släppts och nu kan man låsa och erövra kontinenter :). Lite meta har introducerats, ska ta och spela de kommande dagarna och se hur det blivit och känns

Update notes

Edit:

Har nu spelat några timmar efter senaste uppdateringen och måste säga att det är rätt kul, kan vara nyhetens behag med hossin som precis släppts, men likväl kul :).

Permalänk
Medlem

Hossin känns riktigt rolig att spela på. Höga träd med stora löv som skymmer sikten för flygplanen, de vackra växterna och nya baser. Allt som allt känns den väldigt välgjord.

Trailer för den nya kontinenten: https://www.youtube.com/watch?v=lXE5DexN7Tw

Några fina koder att lösa in i PlanetSide 2:
SUMMERREWARD - Låser upp automatkarbinen NS-11P
MLGREPORT - Boost och dekaler till EN KARAKTÄR!
psuarmordecal - Dekal
psuvehicledecal - Dekal
eqnvehicledecal - Dekal

Kolla även in de tre paketen som säljs på Steam just nu.
First Recruit Bundle kostar 1€ och ger dig NS-11C och den mycket kraftiga NS-44 Commissioner revolvern. Mycket bra pris för bra vapen och en 24 timmars exp booser.
Även de andra två paketen är mycket prisvärda, framför allt nu när det är 50% rea på dom. Så skynda, erbjudandet slutar på måndag.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Simcon:

Dock har det inte hänt så mycket sedan det lanserades, det lovades guld och gröna skogar, optimistiska tidplaner, konstiga designbeslut mm. Men visst, det är ett bättre spel nu än det var när det lanserades.

Det känns lite som om det har varit två år av beta inför lanseringen på PS4. Sen tycker jag de försämrat lite också. Är fortfarande inte övertygad om att lattice var en bra idé. Spelar man nästan bara i organiserade grupper så är det väldigt begränsande om man fastnar nästan bara i en stor zerg.

Gillar att de äntligen fått till Hosin och att Indar kommer vara låst en del så kanske det blir lite mer fight på fler ställen. De har designat om en del till det bättre också. Fast sydöstra hörnet på Indar är fortfarande skit.

Det verkar som om de satsade fel på en del ställen. Allt fokus på MLG hade de inte mycket för eftersom spelet i sig är väldigt dåligt anpassat för det. Hade de fått ordning på Nexus från början hade det fungerat men då hade det inte varit så mycket kvar av Planetside. De där stora globala tävlingarna där man fick poäng för att hålla baser var också massa utvecklingstid ner i toaletten. Ett totalt misslyckande som enbart lyckades reta upp ganska exakt alla och gjorde forumet en ännu värre plats.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Runeclaw:

Hossin känns riktigt rolig att spela på. Höga träd med stora löv som skymmer sikten för flygplanen, de vackra växterna och nya baser. Allt som allt känns den väldigt välgjord.

Trailer för den nya kontinenten: https://www.youtube.com/watch?v=lXE5DexN7Tw

Några fina koder att lösa in i PlanetSide 2:
SUMMERREWARD - Låser upp automatkarbinen NS-11P
MLGREPORT - Boost och dekaler till EN KARAKTÄR!
psuarmordecal - Dekal
psuvehicledecal - Dekal
eqnvehicledecal - Dekal

Kolla även in de tre paketen som säljs på Steam just nu.
First Recruit Bundle kostar 1€ och ger dig NS-11C och den mycket kraftiga NS-44 Commissioner revolvern. Mycket bra pris för bra vapen och en 24 timmars exp booser.
Även de andra två paketen är mycket prisvärda, framför allt nu när det är 50% rea på dom. Så skynda, erbjudandet slutar på måndag.

Skumt får ingen kod att funka när jag srkiver in dom på redeem code in game

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av blue eyed devil:

Skumt får ingen kod att funka när jag srkiver in dom på redeem code in game

Ah funkade när jag skrev in dom på soe.com men inte in game..

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Fan hossin är ju riktigt kul

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Fan hossin är ju riktigt kul

Jodå, måste hålla med om det :).

Permalänk
Medlem

Känns lite som man är i en scen med de dära svävande motorcyklarna i Star Wars när man bränner mellan träden på Hossin i sin scythe )

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Någon med intel prolle som kan säga om han någonsin i spelet får något flaskande? Min 8320 jobbar bra i 4GHz och flaskar sällan, endast i större fighter har jag märkt att GPU användningen gått ner till 80%. Planerar högre överklockning när jag har tid.

Hossin är min favorit med träsk och sneaky sneaky möjligheter

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Entusiast
Skrivet av LPG:

Någon med intel prolle som kan säga om han någonsin i spelet får något flaskande? Min 8320 jobbar bra i 4GHz och flaskar sällan, endast i större fighter har jag märkt att GPU användningen gått ner till 80%. Planerar högre överklockning när jag har tid.

Hossin är min favorit med träsk och sneaky sneaky möjligheter

i7 3770 och 7870 är för klent. Varierar om det är CPU eller GPU som är flaskhalsen. Ligger på 60 när det är lugnt och sen ner mot 30 i stora slag. Då kör jag texturer på max skuggor och flora på min och ingen bloom och liknande. Det är fortfarande ett sjukt tungt spel att köra.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

i7 3770 och 7870 är för klent. Varierar om det är CPU eller GPU som är flaskhalsen. Ligger på 60 när det är lugnt och sen ner mot 30 i stora slag. Då kör jag texturer på max skuggor och flora på min och ingen bloom och liknande. Det är fortfarande ett sjukt tungt spel att köra.

En 3770 flaskar en 7870?
Själv sitter jag med allt på High för att sitta över 60 FPS. På ultra snittar jag 50 vilket inte känns värt ögongodiset. Ska bli intressant att se hur Ps4 versionen ser ut. Kan inte tänka mig den klara över low på 900p.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Entusiast
Skrivet av LPG:

En 3770 flaskar en 7870?
Själv sitter jag med allt på High för att sitta över 60 FPS. På ultra snittar jag 50 vilket inte känns värt ögongodiset. Ska bli intressant att se hur Ps4 versionen ser ut. Kan inte tänka mig den klara över low på 900p.

Ja 3770 flaskar ett 7870 med jämna mellanrum. Spelet är i sin natur väldigt CPU-tungt. Dels är fysiken betydligt mer avancerad än man först tror eftersom alla projektiler som skjuts är egna fysiska objekt som de räknar kastparabler för. Normalt är annars att man kör med så kallade rays, det vill säga man ritar en linje mot det man skjuter mot och ser om det korsar den linjen. Sen tar movement prediction enormt mycket kraft också när det är så många spelare som ska hanteras.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

https://forums.station.sony.com/ps2/index.php?threads/europea... nu kommer dom merga servers, kommer bli fullt ös medvetslös.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Äntligen, EU server merge. Hade ju hoppasts att Cobalt skulle slås ihop med Miller
men det fick bli Ceres. I stället kommer Miller och Woodman bli en och samma server.

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Ja 3770 flaskar ett 7870 med jämna mellanrum. Spelet är i sin natur väldigt CPU-tungt. Dels är fysiken betydligt mer avancerad än man först tror eftersom alla projektiler som skjuts är egna fysiska objekt som de räknar kastparabler för. Normalt är annars att man kör med så kallade rays, det vill säga man ritar en linje mot det man skjuter mot och ser om det korsar den linjen. Sen tar movement prediction enormt mycket kraft också när det är så många spelare som ska hanteras.

Prova att sänka din render distance
https://www.youtube.com/watch?v=5Bx3-4RA3Ao