Geforce GTX 780 Ti är fullständiga GK110 med 2 880 CUDA-kärnor

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vi0lat0r:

1. GTX 560Ti ÄR ett gammalt kort. Stenåldern va väl att ta i, men definitivt low-end.
2. Först skriver han att han aldrig köpt "bästa" kortet av något företag. Sedan att de som gör det ska köra BF4 i Ultra förmodligen. Så långt håller jag med honom. Men direkt efter det skrevs det att han fortfarande sitter med sitt "560Ti" *utan några problem*. Det var då jag ifrågasatte det.

GTX 560TI är definitivt inte low-end. Har sina år på nacken visst men knappast low-end. Det är ju inte direkt GT540 vi snackar om här. Du tolkar dessutom hans kommentar lite väl udda. Var säger han något om BF4 och hans burk I HUVUDTAGET? Har han ens sagt att han äger och spelar BF4? *** raderat ***

Skrivet av pio81:

Är det någon test av kortet på gång från Sweclockers??
Ska just köpa dator å de hade varit intressant å se om man ska vänta på Ti eller köpa ett vanligt 780 å sen komplettera med ett till framöver...

Kortet har inte officiellt lanserats än så Sweclockers står under NDA. Vilket betyder att de inte får publicera några som helst tester innan NDA:n har lyfts.

Onödigt
Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Entusiast
Skrivet av €lysian:

Jag har för mig att läste att de gjorde vissa modifikationer av själva processorn för att den skulle lämpa sig bättre till vissa användningsområden, men jag kan så klart antingen minnas fel eller ha missuppfattat den informationen. Så jag hävdar inte att du har fel, men det är vad jag tycker mig minnas. Men du säger själv att det "i grund och botten är exakt samma processor", det innebär inte automatiskt att den inte är modifierad. Men men, det går ju som sagt att dividera om i oändlighet. För att inte dra ut på det onödigt mycket så ger jag dig delvis rätt. Känns det okej så?

I just fallet Titan är den ovanligt identisk med Tesla-versionen då de inte ens låst FP64-prestandan. Sen vill de inte gå in och pilla i kislet för det är dyrt. Det är enklare att bara låsa funktionalitet i mjukvara. Så även GTX 680 är samma GPU i grund och botten med annan mjukvara. Ett tag gick det ju till och med att bara byta firmware på korten för att konvertera ett Geforce till ett Quadro men Nvidia har lagt in hårdare spärrar för det. Och i just det här fallet med Titan kontra K20 så är processorn inte modifierad.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Entusiast
Skrivet av pio81:

Är det någon test av kortet på gång från Sweclockers??
Ska just köpa dator å de hade varit intressant å se om man ska vänta på Ti eller köpa ett vanligt 780 å sen komplettera med ett till framöver...

Så klart det är tester på gång. De har redan lagt upp en bild på kortet på Facebook så ett test kommer garanterat så fort NDA lyfts.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Skulle faktiskt vara sexigare om den hette Geforce Titan Ti, men det här kortet ska jag nog skaffa i framtiden

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk

Amd kommer säkert fixa fram Amd R9 290X Boost eller något i den stilen

Visa signatur

Intel core i7 4770k 4.4ghz|Msi 780 Lightning bios (skyn3t)|Msi Mpower Z87|16Gb,kingston hyperX predator,2400 MhZ| windows 8.1 Pro|H100 crosshair|Cooler Master HAF X|Antec High Current Gamer 900W 80+Bronze|smartPhone Lg g2 32Gb
Headset| logitech g430

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Herr Nordman:

Amd kommer säkert fixa fram Amd R9 290X Boost eller något i den stilen

Det tvivlar jag på. 290 och 290X är två kort som lanseras antagligen bara för att bevisa att AMD kan om de vill. Tror både Nvidia och AMD fokuserar helt på 20nm efter de har lanserat båda sina kort.

*** raderat ***

§ 1.3
Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jag hoppas för allas skull att denna lägger sig precis över AMD's högsta kort. För då blir AMD-korten billigare så AMD sänker priserna med ~10% för att få bättre prestanda per krona än GTX-korten. Då sänker NVIDIA priserna lite på sina kort för att iallafall nästan matcha det och alla blir glada för att alla fick bättre priser på korten dem kan tänkas vilja köpa.

Konkurrens är det bästa som finns. Som NVIDIA fanboy finns det inget bättre än när ett riktigt vasst AMD-kort släpps för då blir mina kort billigare <3 Önskar att fler av dessa högar med kränkta fanboys på båda sidor tänkte likadant.

Visa signatur

Gaming: CPU: 2600k@4.4GHz GPU: ASUS GTX780 RAM: 16GB HDD: SSD+Lagring Chassi: Fractal Define R4
Kamera: Nikon D600 Wide: 14-24/2.8 Normal: 24-70/2.8 Tele: 70-200/2.8
Övrigt: League of Legends > Cosplayer > Fotograf > IT-Tekniker > pryl***

Permalänk
Medlem
Skrivet av BerraJobb:

Skulle faktiskt vara sexigare om den hette Geforce Titan Ti, men det här kortet ska jag nog skaffa i framtiden

Dom har inte med det namnet för att kortet skall inte likställas med just Titan. Dels så saknar de samma Floating-Point prestanda som Titan (låst med mjukvara eller låsningar via modifieringar på kretskortet), och dels så har det inte samma mängd minne. Det är mer av ett renodlat spelkort.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

För nära lanseringen av Maxwell för min smak så blir inte ett köp. Väntar på 800 serien och G-sync.

Glädjande för AMD ägare är att Star Citizen "Almost certainly" kommer använda Mantle. Men inte 100% Bekräftat ännu. AMD tjatar på dem om det. Sas på "Wingmans Hangover" Live streamen i fredags.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucius:

För nära lanseringen av Maxwell för min smak så blir inte ett köp. Väntar på 800 serien och G-sync.

Glädjande för AMD ägare är att Star Citizen "Almost certainly" kommer använda Mantle. Men inte 100% Bekräftat ännu. AMD tjatar på dem om det. Sas på "Wingmans Hangover" Live streamen i fredags.

Riktigt nice om det blir så!

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

I just fallet Titan är den ovanligt identisk med Tesla-versionen då de inte ens låst FP64-prestandan. Sen vill de inte gå in och pilla i kislet för det är dyrt. Det är enklare att bara låsa funktionalitet i mjukvara. Så även GTX 680 är samma GPU i grund och botten med annan mjukvara. Ett tag gick det ju till och med att bara byta firmware på korten för att konvertera ett Geforce till ett Quadro men Nvidia har lagt in hårdare spärrar för det. Och i just det här fallet med Titan kontra K20 så är processorn inte modifierad.

Som jag skrev tidigare:

Skrivet av €lysian:

[...] Föreställ dig att du tar fram en motor till en stor jeep, vars ändamål är att kunna ta sig fram i vilken svår terräng som helst och är riktad till en viss marknad. Sedan tar du samma motor och gör om den så den passar som en stadsjeep istället, då man vill kunna erbjuda ungefär samma sak fast i en annan miljö. There you have it. Att ursprungsmodellen var designad för ett ändamål gör inte att stadsjeepen är designad för samma sak, och är kanske inte heller helt optimal då det kan medföra vissa brister.

En bilmotor kan man sänka prestandan på via modifikationer som inte ändrar på själva grundstrukturen. Du kan använda andra filter, elkopplingar och packningar för att öka vissa motstånd, samt bromsa prestandan via mjukvara. Precis som ett grafikkort. En modifikation är fortfarande en modifikation, oavsett var den är. Som du kanske vet så har inte Tesla/Quadro några utgångar för skärm (vilket Titan har), och det visar ju ganska tydligt att någon form av hårdvarumodifikation är gjord. Har man ändrat på kortets minneskapslar är det också en modifikation. Nvidia har ju gjort det här för att det ska gå att använda till något annat än bara beräkningar - alltså få ungefär samma prestanda fast i en annan miljö - och i det här fallet; spel.

Det är flera som har hävdat att Titan inte är framtaget till spel, jag menar att det visst är det. Argumenten har varit att det inte är optimalt i sitt utförande därför att man inte kan utnyttja minnet fullt ut. Men det spelar ju ingen roll, Titan är ju inte direkt det enda kortet som inte är optimalt (du minns väl GTX 480 tex?), men bara för det betyder det ju inte att användningsområdet är fel.

Edit: Det är lite som att hävda att GTX 760 inte är gjort för spel bara för att det inte är optimalt att spela de senaste spelen på maxinställningar.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TonyB4ngZ:

Jag förstår inte vitsen med att ha mer än 3GB just nu om man inte vill köra surround och där fyller ju Titan kortet sitt syfte.

BF4 fyller 2.1GB på mitt 780 när jag kör på Ultra och innan vi "Gamers" skulle få problem med att grafikminne flaskhalsar så är nog nästa generation grafikkort ute för oss som kör på en monitor dvs och då har "problemet" som du ser det löst sig själv lixom.

Vill du köpa ett nytt kort för de summorna köper man troligtvis även en ny 4k skärm inom ett års tid nu när priserna börjar sjunka till konsument nivåer på dem. (Finns ju redan att få tag i för 30k). Då kan du se i stjärnorna om att 3gb skulle räcka.

Spel som ligger långt fram i grafikfronten har redan börjat släppa trailers i 4k upplösning.

Kanske inte så roligt att behöva byta ut sitt kort för 7000kr efter 6-12månader...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ixos:

Vill du köpa ett nytt kort för de summorna köper man troligtvis även en ny 4k skärm inom ett års tid nu när priserna börjar sjunka till konsument nivåer på dem. (Finns ju redan att få tag i för 30k). Då kan du se i stjärnorna om att 3gb skulle räcka.

Spel som ligger långt fram i grafikfronten har redan börjat släppa trailers i 4k upplösning.

Kanske inte så roligt att behöva byta ut sitt kort för 7000kr efter 6-12månader...

Tycker 1080p och BFI/LightBoost är lite mera viktig för gamers än vad 4K är.

Permalänk

Jag förbokar 3 st direkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Tycker 1080p och BFI/LightBoost är lite mera viktig för gamers än vad 4K är.

Självklart är 1080p lite mera viktigt än 4K just nu...

Jag syftade på vad som troligtvis kommer vara standard om ett år eller två.

Hur många gamers med high end grafikkort idag sitter och spelar på 1024x768 upplösning? Hur många just nu sitter och hävdar att 3GB VRAM är onödigt eftersom 1-2GB räcker finfint för att spela i 1024x 768?

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har raderat och redigerat lite i senare inlägg i tråden eftersom flera bröt mot forumets trivselregler. Har ni personliga saker att reda ut följ då regel § 1.3 och håll det utanför forumet.

/KimTjik

Permalänk

Altså det är inte svårt att göra av med 6 gb minne om man vill det är därför jag köpte Titan även om det primärt var för jag behövde mycket minne inte bara för hastigheten hos GPun. Jag är mycket nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av vi0lat0r:

1. GTX 560Ti ÄR ett gammalt kort. Stenåldern va väl att ta i, men definitivt low-end.
2. Först skriver han att han aldrig köpt "bästa" kortet av något företag. Sedan att de som gör det ska köra BF4 i Ultra förmodligen. Så långt håller jag med honom. Men direkt efter det skrevs det att han fortfarande sitter med sitt "560Ti" *utan några problem*. Det var då jag ifrågasatte det.
*** raderat ***

Nu får du ge dig. "Utan några problem" är väl ändå en högst subjektiv bedömning eller? Han kanske inte tycker att det är några problem för honom att spela nyare spel på lite lägre inställningar. Om du tycker att det är ett problem får det stå för dig. Vad är det att bli så upprörd över?

Jag kan av egen erfarenhet säga att GTX 560 Ti duger till att köra många nya spel på skapligt höga inställningar, men det kan uppstå fps-droppar lite då och då om det händer mycket på en gång (säg det grafikkort som det inte händer för ibland). Det är givetvis inte det mest kraftfulla kortet och har aldrig varit, men det har lovprisats överallt på internet för att det var så oerhört prisvärt. Mitt kostade 1800 kr (mars 2011), och har räckt för mina behov. Du nöjer dig kanske inte med detta och det är helt okej, men det är helt meningslöst att sitta och bråka på ett forum om det.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Vill du köpa ett nytt kort för de summorna köper man troligtvis även en ny 4k skärm inom ett års tid nu när priserna börjar sjunka till konsument nivåer på dem. (Finns ju redan att få tag i för 30k). Då kan du se i stjärnorna om att 3gb skulle räcka.

Spel som ligger långt fram i grafikfronten har redan börjat släppa trailers i 4k upplösning.

Kanske inte så roligt att behöva byta ut sitt kort för 7000kr efter 6-12månader...

Inte hört talas om Oculus Rift? vad kommer spelaren att välja? En 4K skärm där du i princip är en åskådare eller en mycket bättre spelupplevelse som får dig att tro att du är mitt i spelet utan att behöva ha ett graffe med 1000gb i grafikminne. Fast iof man vill ju ha allt dvs 4k upplösning i riften å det lär ju komma.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Inte hört talas om Oculus Rift? vad kommer spelaren att välja? 4K upplösning där du i princip är en beskådare eller en enormt mycket bättre spelupplevelse, som om du va där mitt i spelet.

Det finns människor som anser att 3D-glasögon till spel gör samma sak, känslan av att befinna sig mitt i spelet. Jag är faktiskt väldigt säker på att många inte kommer välja Oculus Rift, av olika anledningar. Vad finns det för alternativ för dem? 4K-upplösning exempelvis.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Som du säger så kommer nog vissa att välja bort Riften pga vissa orsaker, men de flesta gamers lär ha dem "på" så att säga

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Inte hört talas om Oculus Rift? vad kommer spelaren att välja?

Jodå, har spenderat över $400 på VR relaterade kickstarters. Men OR är knappast något jag vill använda för strategispel eller långa sessioner fps. Knappast lämpat för surf, skapande, mail eller allt annat man har en PC till heller...

Däremot kommer en 4k skärm vara rätt sweet till allt detta inklusive längre spel sessioner samt spel där rift inte passar

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Som jag skrev tidigare:

En bilmotor kan man sänka prestandan på via modifikationer som inte ändrar på själva grundstrukturen. Du kan använda andra filter, elkopplingar och packningar för att öka vissa motstånd, samt bromsa prestandan via mjukvara. Precis som ett grafikkort. En modifikation är fortfarande en modifikation, oavsett var den är. Som du kanske vet så har inte Tesla/Quadro några utgångar för skärm (vilket Titan har), och det visar ju ganska tydligt att någon form av hårdvarumodifikation är gjord. Har man ändrat på kortets minneskapslar är det också en modifikation. Nvidia har ju gjort det här för att det ska gå att använda till något annat än bara beräkningar - alltså få ungefär samma prestanda fast i en annan miljö - och i det här fallet; spel.

Det är flera som har hävdat att Titan inte är framtaget till spel, jag menar att det visst är det. Argumenten har varit att det inte är optimalt i sitt utförande därför att man inte kan utnyttja minnet fullt ut. Men det spelar ju ingen roll, Titan är ju inte direkt det enda kortet som inte är optimalt (du minns väl GTX 480 tex?), men bara för det betyder det ju inte att användningsområdet är fel.

Edit: Det är lite som att hävda att GTX 760 inte är gjort för spel bara för att det inte är optimalt att spela de senaste spelen på maxinställningar.

Det är ingen som sagt att det är fel att använda kortet för spel, vad får du allt ifrån? Men det är fortfarande fel att säga att Titan är gjort enbart för spel. Det är lika sant att säga att det är ett kort för Compute som något spelkort, get it? De är förmodligen fler som använder kortet proffessionellt än vad som finns privat i spelburkar. Jag skulle nog vilja påstå att det är mer rätt att säga att det är ett kort för beräkningar och simuleringar, och ett väldigt prisvärt sådant dessutom. Är det prisvärt för spel, nej inte på långa vägar. GTX780Ti däremot är ett spelkort, som på grund hårdvaru/mjukvaro modifikationer ex inte går att använda på sammat sätt till Computing. Det är förmodligen inte nåt Nvidia hade tänkte att släppa över huvud taget, om det inte vore för att R9 290 blev så bra. Nvidia blev mer eller mindre tvingade till detta, eftersom fanbois, men framför allt prestige är så mycket värt för dem. För att inte trampa någon på fötterna så skriver jag att detta naturligtvis även gäller AMD. Även om AMD's kunder i mångt och mycket, verkar vara mer prismedvetna än det gröna lagets fanbois! --> Sry kunde bara inte låta bli.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Kostar det 6k slår jag till, "lovar"

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Ja, Jen-Hsun är The Great Spinner of Bullshit. Men å andra sidan är det förstås just bullshit som lugnar korkade hypernervösa aktieägare (fan ta dem allihop).

Som du säger, det måste rimligen vara samma gamla GK110, av hög kvalité (alla kluster aktiverade, och troligen mer klockvänlig) men med artificiell begränsning av double precision-prestandan.

Samma aekitektur men jag hör för mig att det är en nyare version av shippet som klarar av mer klockning och ger teoligtvis en bättre värmeutveckling. Men jag kan ha fel

Permalänk
Hjälpsam

Tycker inte att GK110 verkar vara optimerad för spel, den har dubbelt så många transistorer som GK104 men presterar bara 30-35% bättre.
Jag har sagt det förut, om man skall bli riktigt bra på någonting, får man inte kompromissa, GK104 är optimerad för spel, GK110 är främst avsedd för GPGPU, men går att spela med.

Angående GTX560Ti, det duger utmärkt att spela på även i dag, men man måste givetvis dra ned på inställningarna i många nyare spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av Ziddie:

Kör på 780 SLI då du ändå inte får mer minne med GTX 780Ti


Nej, det får du inte.
Se VRAM i CFX/SLI som RAID 1, inte RAID0. Har du tre kort med 2GB så har du inte 6GB, samma som med en Quad core på 2.4GHz är inte 9.6GHz.

^Bara jag som inte läste noga.

Skrivet av Willhelm:

Som en 7970 ägare säger jag pffft 3GB VRAM är så förra generationen

Precis, speciellt då man sitter på en sådan upplösning jag sitter på.
2GB räcker inte riktigt till.

Skrivet av 1kolli:

Vill minnas att Ti är en förkortning av Titan

Nära Ti är Titanium.
GF4Ti 4600 tex.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk

delete

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Tycker inte att GK110 verkar vara optimerad för spel, den har dubbelt så många transistorer som GK104 men presterar bara 30-35% bättre.
Jag har sagt det förut, om man skall bli riktigt bra på någonting, får man inte kompromissa, GK104 är optimerad för spel, GK110 är främst avsedd för GPGPU, men går att spela med.

Angående GTX560Ti, det duger utmärkt att spela på även i dag, men man måste givetvis dra ned på inställningarna i många nyare spel.

Kunde inte ha sagt det bättre själv

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Och här sitter en glad amatör och är på g att köpa ny speldator och har hamnat i fällan, "avvaktar ett tag".

Som det ser ut nu med släpp om vart annat av hårdvara kan nuvarande burk jag har ha blivit det sista köpet med den taktiken.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk