Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

T-minus 7 dagar...

6 Dagar kvar, Galet taggad!

Permalänk
Skrivet av Doktor_Krall:

Låter som något är galet med handkontrollen du har fått, har du kvitto kvar? Prova byta mot en ny. Min fru har fibromyalgia och kan ibland säga att nu räcker det för idag, efter 30 - 45 minuters spelande. Men då snackar vi om någon som har kronisk värk som vandrar i kroppen så det beror inte alltid på just ont i händerna.

Jag har kvitto kvar! Köpte den för bara någon månad sen. Jag får mer ont i händerna tack vara den kraftfulla vibrationen som kontrollen ger och det hörs genom alla rummen! Det känns inte som att det ska vara så i alla fall. Får kanske skriva till Webhallen och fråga dom. Det är lite trist att man inte ska kunna använda vibrationer tack vare detta.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av klove:

6 Dagar kvar, Galet taggad!

Haha, jag med! Tyvärr skickas min nya xbox från lager den 11:e så blir inge launch nördande för mig

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Jag har stött på patrull, spelade Destiny tidigare idag utan problem. Men nu efter middan så skulle jag starta konsolen och spela igen men då kan jag inte logga in på Live, testade network connection men jag har internetanslutning men under NAT: Open så står det någonting med Service unavailable.

Testade köra en Reset på konsolen men det skulle jag nog inte ha gjort för nu när man kommer till delen med att ladda ner uppdateringen som man gjorde första gången man startade konsolen så går det inte ladda ner den för jag har ingen kontakt med xboxservern.

Vad kan vara felet? Uppenbarligen har min Xbox One ingen kontakt med microsoft/Xbox-servrar men boxen säger ändå no problem with your connection to internet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Jag har stött på patrull, spelade Destiny tidigare idag utan problem. Men nu efter middan så skulle jag starta konsolen och spela igen men då kan jag inte logga in på Live, testade network connection men jag har internetanslutning men under NAT: Open så står det någonting med Service unavailable.

Testade köra en Reset på konsolen men det skulle jag nog inte ha gjort för nu när man kommer till delen med att ladda ner uppdateringen som man gjorde första gången man startade konsolen så går det inte ladda ner den för jag har ingen kontakt med xboxservern.

Vad kan vara felet? Uppenbarligen har min Xbox One ingen kontakt med microsoft/Xbox-servrar men boxen säger ändå no problem with your connection to internet.

Samma för mig. Verkar vara strul med Live just nu

Många med samma problem på reddit
http://www.reddit.com/r/xboxone/comments/2ldb7m/xbox_live_dow...

Edit:

Citat:

Are you running into troubles trying to sign in to Xbox Live? Our team is engaged and investigating these reports now. Thanks so much for your patience while we work. We'll continue to update you every 30 minutes, right here.

Från: http://support.xbox.com/en-US/xbox-live-status

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Kom det en update idag, eller för någon dag sedan? Eller är det jag som inte startat xbox:et på länge? Var på ca 2GB. Är med I preview:n

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Samma för mig. Verkar vara strul med Live just nu

Många med samma problem på reddit
http://www.reddit.com/r/xboxone/comments/2ldb7m/xbox_live_dow...

Edit:

Från: http://support.xbox.com/en-US/xbox-live-status

Helt störigt att det funkar på Smartglass att skicka meddelande mm...... :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Undrar bara hur batteritiden är på batterierna, eftersom de bara är på 300mah.. Ett "riktigt" play & charge kit har ju 1600mah...

Permalänk
Medlem

Jag håller med, blev själv sugen när jag såg det tipset men när jag gick gick in på länken och såg 300 mah så var det bara att glömma. Jag avvaktar tills något bättre kit kommer till ett bra pris och fortsätter med mina laddningsbara

Permalänk
Medlem

Som många andra väntar jag snällt på Master Chief collection, men har även på senare tid öppnat upp ögonen för CoD: Advanced Warfare. Är det något som testat?

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Undrar bara hur batteritiden är på batterierna, eftersom de bara är på 300mah.. Ett "riktigt" play & charge kit har ju 1600mah...

Har inte hunnit känna på den ännu. Spelar några timmar och sedan sätter jag kontrollen på laddning när den inte används.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Efter senaste uppdateringen i preview programmet kan jag ej köpa assassins creed unity på marketstore us. Har de blockat den nu? Fler som uppdaterat idag elker igår som ej kan handla? Välj annan betalningsmetod står det

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickys:

Efter senaste uppdateringen i preview programmet kan jag ej köpa assassins creed unity på marketstore us. Har de blockat den nu? Fler som uppdaterat idag elker igår som ej kan handla? Välj annan betalningsmetod står det

Sitter själv just nu och försöker förbeställa Halo:The Master Ch.... men får bara samma meddelande.
Use a different way to pay
Your purchase can't be completed with this payment option. Try a different or new way to pay.
Felkod: PBR9002

Testat både kort och PayPal. Är mig veterligen inte med in något preview program.

Visa signatur

Spelar när ungarna sover på en ambitionsnivån av en trött småbarnsförälder(lugnt och fint), mer än jag borde och mindre än jag vill. : iRacing,PlanetSide2,Destiny.
CPU:i5 2500k GPU: MSI GeForce® GTX 780 3GB Gaming Moderplanka: Asus P8Z68-V PRO/GEN3 Skärm: Asus VG278H(behöver 2 till) Ratt: Logitech G27 Mus: Logitech G500 PSU: Corsair CX500 TGB: Ja RAM: Nånting 8MB Oculust Rift: DK2 Konsoll Xbox One

Permalänk
Medlem

Kör du också usa marketplace??

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickys:

Kör du också usa marketplace??

Japp. Provade att köpa något från den svenska, via webben, och det funkade. Att köpa från usa har jag provat på både One och webben.

Visa signatur

Spelar när ungarna sover på en ambitionsnivån av en trött småbarnsförälder(lugnt och fint), mer än jag borde och mindre än jag vill. : iRacing,PlanetSide2,Destiny.
CPU:i5 2500k GPU: MSI GeForce® GTX 780 3GB Gaming Moderplanka: Asus P8Z68-V PRO/GEN3 Skärm: Asus VG278H(behöver 2 till) Ratt: Logitech G27 Mus: Logitech G500 PSU: Corsair CX500 TGB: Ja RAM: Nånting 8MB Oculust Rift: DK2 Konsoll Xbox One

Permalänk

Jaha då var det slut på sötebröds dagarna. Inga mer förmånliga USA priser ser det ut som, surt sa Krall.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Vilken tur i oturen att mitt konto som jag skapade för många år sen, men som jag inte använde förens jag köpte One, har USA som location. Har Iofs inte prövat, men bör ju inte kunna bli några problem då jag betalar med gift cards.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Jaha då var det slut på sötebröds dagarna. Inga mer förmånliga USA priser ser det ut som, surt sa Krall.

Hur vet du? Har jagat information men de enda jag hittar är detta

http://support.xbox.com/en-US/xbox-live-status

Permalänk

Jag har samma problem med USA store (och Hong kong). USA har fungerat för mig tidigare.
Extra surt eftersom jag vill ha USA som region för att kinecten ska fungera med röststyrning ><

Någon som fått OneGuide att fungera med USA som region?

Permalänk
Medlem

Microsoft har regionlåst/IP-låst Xbox butiken, därför det inte fungerar att köpa.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk

Ja, verkar som de gjort det nu. Vad finns för andra möjligheter att köpa spel billigt?
Funderar på att köpa Sunset Overdrive och GTA V.

Någon som har kreativa idéer gällande t ex VPN? Det vore trevligt att fortfarande kunna köpa spelen lite billigare än svenska återförsäljare - helst digitalt men det blir väl svårt antar jag. Ebay? Amazon?

Permalänk

Om någon har en invite över till preview-programmet får ni mer än gärna skicka en invite till mig, gamertag: devcube
Tack!

Permalänk
Medlem

När brukar det gå att förboka ett spel på store? Tänker då på Gta V.

Permalänk
Medlem

Dags att köpa Gift Cards nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk

Mjo, verkar så. Men t ex Sunset Overdrive och FH2 är inte så mycket billigare i USA. Vet inte om jag tycker det är värt strulet. Går att köpa kort här t ex: https://www.paypal-gifts.com/us/brands/xbox/xbox-giftcard.htm...
60$ för FH2 motsvarar 475 kr och i svenska storen kostar det 549 kr. Rabatten är alltså 75 kr (ca 13%) för dessa spel.

Det som irriterar mig mest är att jag måste byta region till Sverige, starta om, köpa spelet, byta till USA igen (för engelska menyer och Kinect) och sen starta om igen.

Permalänk
Medlem

Hur funkar games with gold nu nör de stängt usa? Är det samma spel som är gratis i sverige o billigare?
Ea early access ör ju köpt genom usa siten. Hur kommer det funka?
JÄVLA ms som tvingar oss använda Sverige som inte ens funkar

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Microsoft har regionlåst/IP-låst Xbox butiken, därför det inte fungerar att köpa.

Finns det någon bekräftelse på detta överhuvudtaget??

Riktigt tråkigt i så fall... :/

Permalänk
Medlem

Undra när GTA dyker upp i Store. Finns inget som jag känner att jag vill testköpa, för att se om jag kan handla.

Jag kör USA som kontoregion. Men annars får det bli gift cards.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Skrivet av zisekoz:

Undra när GTA dyker upp i Store. Finns inget som jag känner att jag vill testköpa, för att se om jag kan handla.

Jag kör USA som kontoregion. Men annars får det bli gift cards.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan du fortfarande handla genom US-butiken? I så fall hur gör du?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Provade att köra en vpn app på android plattan och gå till us xbox storen och nu är jag stolt? ägare till "Halo:Mastger cheif ...". Återstår att se om kortet blir låst, boxen bannad och stjärten smiskad men det verkar funka så här långt. Halo... installing säger Boxen. Kom dock på att jag provade inte att testa att köpa den på "vanligt" sätt direkt innan. Det kan ju ha varit något tillfälligt som nu är löst.

Visa signatur

Spelar när ungarna sover på en ambitionsnivån av en trött småbarnsförälder(lugnt och fint), mer än jag borde och mindre än jag vill. : iRacing,PlanetSide2,Destiny.
CPU:i5 2500k GPU: MSI GeForce® GTX 780 3GB Gaming Moderplanka: Asus P8Z68-V PRO/GEN3 Skärm: Asus VG278H(behöver 2 till) Ratt: Logitech G27 Mus: Logitech G500 PSU: Corsair CX500 TGB: Ja RAM: Nånting 8MB Oculust Rift: DK2 Konsoll Xbox One