Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Kan du fortfarande handla genom US-butiken? I så fall hur gör du?

Nä, jag har inte köpt något än. Väntar på GTA.

Först då vet jag om det funkar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwyrlim:

Provade att köra en vpn app på android plattan och gå till us xbox storen och nu är jag stolt? ägare till "Halo:Mastger cheif ...". Återstår att se om kortet blir låst, boxen bannad och stjärten smiskad men det verkar funka så här långt. Halo... installing säger Boxen. Kom dock på att jag provade inte att testa att köpa den på "vanligt" sätt direkt innan. Det kan ju ha varit något tillfälligt som nu är löst.

Jag har kört us marketplace hela tiden men mitt konto på smartglass har alltid varit kopplat mot Sverige. Hur ändrar jag det? På xbox.com? Folk har alltid sagt att man ej ska röra sitt xbox.com konto och bara ändra i boxen. Vad säger ni?

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwyrlim:

Provade att köra en vpn app på android plattan och gå till us xbox storen och nu är jag stolt? ägare till "Halo:Mastger cheif ...". Återstår att se om kortet blir låst, boxen bannad och stjärten smiskad men det verkar funka så här långt. Halo... installing säger Boxen. Kom dock på att jag provade inte att testa att köpa den på "vanligt" sätt direkt innan. Det kan ju ha varit något tillfälligt som nu är löst.

Vad använder du för vpn-app?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickys:

Jag har kört us marketplace hela tiden men mitt konto på smartglass har alltid varit kopplat mot Sverige. Hur ändrar jag det? På xbox.com? Folk har alltid sagt att man ej ska röra sitt xbox.com konto och bara ändra i boxen. Vad säger ni?

I smartglass för Android ska man väl kunna välja att köra samma region som xboxet. Alternativt ändras det när du väl synkar mot xboxet.

Jag kör numera US på konto och xboxet. Men vet inte om det går att handla. Finns inget i store som jag vill testa att handla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickys:

Jag har kört us marketplace hela tiden men mitt konto på smartglass har alltid varit kopplat mot Sverige. Hur ändrar jag det? På xbox.com? Folk har alltid sagt att man ej ska röra sitt xbox.com konto och bara ändra i boxen. Vad säger ni?

Jag mitt konto är Svensk men xboxen usa. Jag har inte ändrat någon kontoinställning på bara valt att gå till xbox store i usa. Nu hamnade jag direkt där efter att ha kört vpn appen. Jag har dock provat att byta till us store med svensk ip men det funkade inte att köpa. Längst ner till vänster på www.xbox.com står namnet på regionen man är på och klickar man där kan man byta till den region man vill att xbox.com ska visa, även store. Jag har aldrig använt smartglass till att handla, bara webben eller boxen direkt.

Visa signatur

Spelar när ungarna sover på en ambitionsnivån av en trött småbarnsförälder(lugnt och fint), mer än jag borde och mindre än jag vill. : iRacing,PlanetSide2,Destiny.
CPU:i5 2500k GPU: MSI GeForce® GTX 780 3GB Gaming Moderplanka: Asus P8Z68-V PRO/GEN3 Skärm: Asus VG278H(behöver 2 till) Ratt: Logitech G27 Mus: Logitech G500 PSU: Corsair CX500 TGB: Ja RAM: Nånting 8MB Oculust Rift: DK2 Konsoll Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Vad använder du för vpn-app?

Skickades från m.sweclockers.com

Hotspot shield. Jag har ingen tidigare erfarenhet av den.

Visa signatur

Spelar när ungarna sover på en ambitionsnivån av en trött småbarnsförälder(lugnt och fint), mer än jag borde och mindre än jag vill. : iRacing,PlanetSide2,Destiny.
CPU:i5 2500k GPU: MSI GeForce® GTX 780 3GB Gaming Moderplanka: Asus P8Z68-V PRO/GEN3 Skärm: Asus VG278H(behöver 2 till) Ratt: Logitech G27 Mus: Logitech G500 PSU: Corsair CX500 TGB: Ja RAM: Nånting 8MB Oculust Rift: DK2 Konsoll Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwyrlim:

Hotspot shield. Jag har ingen tidigare erfarenhet av den.

Jag fick et automat-mail från Microsoft om Ovanlig inloggning. Jag har kollat och det är ip-numret jag fick från appen och tiden för inloggningen stämmer. Det ända skumma är att det verkar vara ett Tyskt ip. Nu har jag ingen djupare kunskap om ip nummer och deras lokalitet men det är nog titeln för en annan tråd eller lite googling. Jag gissar att det är helt ok och sa att det var jag.

Visa signatur

Spelar när ungarna sover på en ambitionsnivån av en trött småbarnsförälder(lugnt och fint), mer än jag borde och mindre än jag vill. : iRacing,PlanetSide2,Destiny.
CPU:i5 2500k GPU: MSI GeForce® GTX 780 3GB Gaming Moderplanka: Asus P8Z68-V PRO/GEN3 Skärm: Asus VG278H(behöver 2 till) Ratt: Logitech G27 Mus: Logitech G500 PSU: Corsair CX500 TGB: Ja RAM: Nånting 8MB Oculust Rift: DK2 Konsoll Xbox One

Permalänk
Medlem

2 dagar! Vem är taggad??

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Jag kan handla från usa-butiken som vanligt. Har ett visakort och skrivit in en adress i Oregon

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuPrAn:

Jag kan handla från usa-butiken som vanligt. Har ett visakort och skrivit in en adress i Oregon

Konstigt.
Ditt konto på xbox.com pekar mot swe eller usa?
Ska pröva med ett nytt kort sen o se om det hjälper.
Chattade med xbox support förut. Han visste ej mkt men hotade med ban om vi fortsatte köpa från usa

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickys:

Konstigt.
Ditt konto på xbox.com pekar mot swe eller usa?
Ska pröva med ett nytt kort sen o se om det hjälper.
Chattade med xbox support förut. Han visste ej mkt men hotade med ban om vi fortsatte köpa från usa

Frågan är varför de inte går ut mer offentligt med att man inte för handla på det viset om de nu hotar med ban.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Jag får endast something went wrong eller try another payment method. PBR002.
Prövat 2 kort med olika adresser i usa

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

jag får sprakande ljud från frontar när jag spelar Forca 5...

Har du ändrat ljudet ifrån 7.1 till Stereo eller liknande och testat? Sen är det någon mer ludfunktion man ska stänga av i inställningar. Inget fel med xboxet

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickys:

Konstigt.
Ditt konto på xbox.com pekar mot swe eller usa?
Ska pröva med ett nytt kort sen o se om det hjälper.
Chattade med xbox support förut. Han visste ej mkt men hotade med ban om vi fortsatte köpa från usa

Konstigt, en vän snackade mycket med supporten när han var orolig för och köpa via US store, tl;dr de sa att de inte kommer banna folk för det ( men det kan ju ha ändrats för detta var för ca 2-3 månader sedan )

Permalänk
Medlem

Tjo,

Kan man köpa live-prenumeration på typ cdkeys.com?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

2 dagar! Vem är taggad??

Jag är något fruktansvärt!

Förresten tänkte börja lira Halo : MCC relativt seriöst, har inte lirat Halo på många år men var rätt duktig på Halo 3, var 46 i MLG som bäst. Så ifall någon är sugen på att lira och har ungefär samma ambitioner som mig, adda gärna AlfaBlommaN på live!

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Anyway. Provade köpa en månad xbox gold med betalningsadress i californien. Nu har jag iofs även bytt region på själva kontot till US (mest för att jag är less på att de blandar svenska och engelska i menyerna Sen ser jag ingen fördel med den värdelösa, svenska marknaden...

Edit:
9,99$ blev 75:- + 10:- skatt. Jag gissar att det är amerikansk skatt då den svenska hade varit 25% eller nåt sådant?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Tjo,

Kan man köpa live-prenumeration på typ cdkeys.com?

Det går alldeles utmärkt. Jag har gjort det där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Köpte precis Halo på mitt amerikanska konto. Var inga problem. Så verkar inte vara någon IP block utan bara att de blockat så man inte kommer åt affärer som är i andra regioner än den man är reggad i.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Nu har jag testat handla. Körde med VPN på telefonen och köp via smartglass. Köpte D4 för $9,99. Och det funkade. Jag kör dom USA både på konto och konsol.

Polaren kör UK på konto och USA på konsolen. Kan inte köpa, ens med VPN.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Hur ändrar man kontot till USA då?

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem

Fick detta i mail från xbox supporten efter att ha snackat med dem i en timme

As per our conversation today, I've found out that there's some declined transactions on your account, I have them reconsider since the error means that you should buy from a Eurozone Marketplace, reconsideration can take effect within 24 hours, after that please try to purchase the game.

Kommer det börja funka?

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickys:

Fick detta i mail från xbox supporten efter att ha snackat med dem i en timme

As per our conversation today, I've found out that there's some declined transactions on your account, I have them reconsider since the error means that you should buy from a Eurozone Marketplace, reconsideration can take effect within 24 hours, after that please try to purchase the game.

Kommer det börja funka?

In på xbox.com, mitt konto (my account) nere till höger under Annat (Other) finns alternativet Byt region (Change my region).
Därifrån kan du göra det.

Men det där med Eurozone Marketplace. Är det menat att man kan välja valfri Europamarknad att handla ifrån då? Men priserna är ju lika illa i Tyskland/UK som i Sverige.

https://xbox.uservoice.com/forums/251652-xbox-store/suggestio...

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Jag har alltid köpt med visa och en adress i californien .. behövs bara zip code...
har haft samma konto sedan 08 eller när det nu var 360:in kom... konsollen är ställd på usa region...

Forza 2 senste köp och fungerar felfritt....

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

In på xbox.com, mitt konto (my account) nere till höger under Annat (Other) finns alternativet Byt region (Change my region).
Därifrån kan du göra det.

Men det där med Eurozone Marketplace. Är det menat att man kan välja valfri Europamarknad att handla ifrån då? Men priserna är ju lika illa i Tyskland/UK som i Sverige.

https://xbox.uservoice.com/forums/251652-xbox-store/suggestio...

Finns det någon nackdel med att byta? Man får ju bara byta en gång per 3 månader.
Verkar bry sig om region och inte land.

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem
Skrivet av StegeSWE:

Jag har alltid köpt med visa och en adress i californien .. behövs bara zip code...
har haft samma konto sedan 08 eller när det nu var 360:in kom... konsollen är ställd på usa region...

Forza 2 senste köp och fungerar felfritt....

Antar att du menar Horizon 2, köpt det de senaste dagarna?

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickys:

Finns det någon nackdel med att byta? Man får ju bara byta en gång per 3 månader.
Verkar bry sig om region och inte land.

Ingen aning. Jag har inte fått Xbox Video att fungera när jag haft US som region i xboxet, men svenskt konto på xbox.com.
Men nu funkar det bättre för mig.

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Ingen aning. Jag har inte fått Xbox Video att fungera när jag haft US som region i xboxet, men svenskt konto på xbox.com.
Men nu funkar det bättre för mig.

Video struntar jag i. Men du har bytt till usa på xbox.com med? Inga problem? Köpt spel på us marketplace?

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickys:

Video struntar jag i. Men du har bytt till usa på xbox.com med? Inga problem? Köpt spel på us marketplace?

Japp, jag har bytt till usa på xbox.com. Inga problem såhär långt iaf. Jag köpte spel förut, fast med VPN och smartglass i telefonen. Väntar till GTA dyker upp i store. Så man kan testa handla utan VPN.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Japp, jag har bytt till usa på xbox.com. Inga problem såhär långt iaf. Jag köpte spel förut, fast med VPN och smartglass i telefonen. Väntar till GTA dyker upp i store. Så man kan testa handla utan VPN.

Skickades från m.sweclockers.com

Aha du har aldrig testat utan vpn?
Någon annan som kör usa på xbox.com o i xboxen o prövat köpa något senaste 2 dagarna?

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November