Helgsnack: "Playstation 4 eller Xbox One?"

Permalänk
Medlem

Konsoler är ett dött lopp.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Playstation 4.
Granturismo
Granturismo
Granturismo

Xbox går bort pga:
Halo dog ut med 360:t.

Annars har jag alltid gillat 360:t.

Permalänk
Medlem

Xbox one

*Alltid haft=tar med profilen
*polarna kommer välja den med=fler att spela med man känner
*blankt

Permalänk
Medlem

Xbox One blir det eftersom:

1. Mina kamrater kommer skaffa konsolen!
2. Jag föredrar mjukvaran
3. Exklusiva spelen (Halo, Forza)
4. Jag gillar vad Microsoft har gjort med Xbox 360, och tror xbox One kommer bli lika bra!

Permalänk
Skrivet av olle:

Wii U
För att:
1. Exklusiva titlar så som Zelda. (Zelda är en löjligt stor del)
2. Kul Multiplayer för alla åldrar på spel som till exempel Rayman och Nintendoland.
3. Nostalgin med Nintendo!

De titlar jag mest är intresserade av till Xbox One och PS4 skulle jag lika gärna spela på PC.

Annars så skulle min röst falla på Playstation 4.
För att:
1. Mer intressanta Exklusiva titlar än Xbox One.
2. Det känns som att Sony har arbetat mer på kontrollen
3. Jag är ute efter en spelkonsol inte ett Mediacenter.
+ Priset

Mvh.

Håller med om WiiU, det är exklusiva titlar som aldrig kommer få möta PC plattformen(ja emulatorer räknas inte). Medans Xbone/PS4 kommer dela sitt spelbibliotek med PCn.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

En konsoll där man behöver betala ett extra abonnemang för att köra webbläsaren? Eller Netflix för den delen?

Aldrig i livet.

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Medlem

Blir väl alla tre som vanligt då jag gillar de exklusiva spelen ifrån alla tre även fast MS inte släppt så mkt nytt i jämförelse med sony.
Förbokat PS4 men efter att ha sett launch titlarna så blir det att avboka, titlarna som lockar kommer först i mars och vill inte ha en 4000kr dammsamlare. Kommer nästa vecka istället plocka upp en wii-u men nya mario och pikmin 3..

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Avstängd

Xbox one +++
+ Lätt flashad
+ Microsoft
+ Handkontroll

Playstation
+ FF Final fantasy
- Handkontroll

Visa signatur

MSI GE60 < Cpu: intel core i5 3210M < Geforce GT 650M < DDR3 6GB < HDD 500GB
4 Laptops och 2 extra skärmar på 32 och 22 tum.

Gaming & Hacking since Windows 95 - DOS

Permalänk
Medlem

1: Wii U

* Född med Nintendo med storebröder som spelade SNES, N64 och sen dess har jag alltid älskat Nintendo som min favorit av alla
* Mysiga exklusiva spel alltid, Mario, Zelda och en massa andra spel samt Wii U Gamepad.
* Charmig grafik och färgglad design jämt i alla spel

2: PS4

* Kraftigaste konsolen som nånsin gjorts.
* Billig, som en speldator just för bara 4 000.
* Sony är bäst på exklusiva spel, PS4 tycks ha bäst multi stöd, förra gen var det 360 som var bäst i Multi plattform, men nu verkar det som PS4 både har Exklusiv/Multi som bäst stöd.

3 Xbox One

* Kinect, visst.. att man måste ha Kinect för att kunna spela med Xbox One är lite drygt men Kinect är annars en häftig grej, men inte imponerande utan bara cool pryl.

* Cool kontroll.

* En del bra spel samt kommande som jag tror Xbox One kommer att vara i samma stadie som PS4 när det gäller spel.
*

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Små prestanda vinster
Fel tanke banor hos Xbox one(sånt som har fixats nu men fel mindset från start)
Mer utav en multimedia box än spelkonsol(Xbox)

Visa signatur

Stationär | 2x HD4870 "CrossFire" | AMD Phenom II x3 710 | Gigabyte GA-MA790X-UD4 | 4Gb Corsair PC6400

Laptop | Mobility Radeon HD4570 | AMD Athlon X2 QL-64 | K50AB | 3Gb DDR2 SDRAM

Permalänk
Medlem

1. En mer kraftfull hårdvarulösning känns som en vinst i långa loppet. Skulle inte förvåna mig om det är en klar skillnad om ett par år på titlarna, åtminstone de exklusiva.

2. Sony känns mer fokuserade på sina slutanvändare mer än MS. De verkar ta till sig mer generellt än MS

3. Priset. En kraftfullare konsol till ett markant lägre pris

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

För tidigt.

Tror inte det blir någon av dessa under deras första generation.
PS4an var duktigt varm när jag testade den vilket kommer som vanligt betyda mycket fläktar och ljud. Sedan är det Sonys första försök på denna strukturen som microsoft redan är inkörd på.

Ps4an är billigare.
Båda kostar för onlinespel.
Ps4ans handkontroll är bättre än ps3an för oss med stora händer tyvärr så var Xbones kontroll ännu bättre fortfarande. Låg och drömde våta drömmar efter att ha testat den trots att den var ful som stryk.
Kinekt = suck. Har en som samlar damm tror inte att den kommer att användas på nya om det inte är ett krav för då kommer den stå mot en vägg.

För alla som pratar upplösning så klarar dagens konsoller av att leverera 1080p om utvecklarna vill så varför ska inte maskiner som är bra mycket bättre klara det?

Nej dött race och jag kommer troligen ha båda om ett par generationer.
OM inte steam konsollen är för imponerande.

Permalänk
Medlem

Om jag skulle köpa en konsol, skulle jag välja PS4 framför Xbox One;

1. Bättre hårdvara
2. Utbytbar hårddisk
3. Billigare

Jag har en gäng argument till, men det skulle ju bara vara tre stycken så

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Hörde idag med spelbutiken Game här på orten hur förhandsbokningarna låg till och det går 5st PS4 på 1 XB1, vet inte om det är samma ratio över hela Sverige men det väger nog helt klart över mot PS4.

Känns som dom tabbar som MS gjorde i sambans med lanseringen inte så lätt glöms bort av konsumenterna.

Visa signatur

83 35 47 30 4 5 57 63 60 5 96 22 100 43 4 92 100 23 42 46 44 47 18 96 64 5 61 85 90 45 51 85 4 60 79 62 23 50 44 75 100 20 9 92 49 9 83 88 40 7 45 67 56 82 32 85 60 85 44 69 81 9 98 1 34 51 84 100 22 86 41 44 61 25 60 36 64 49 20 1 24 71 4 65 27 60 72 73 82 76 86 8 40 68 35 59 2 66 85

Permalänk
Medlem

Playstation för att Sony är bäst när det gäller att satsa på indie-spel och mer nytänkande spelstudios som utmanar vad spel kan vara.

Permalänk
Medlem

Alltid haft alla konsoller, men nu när spelintresset svalnat lite och tid med jobb, familjen och hus mm kommer före så blir det bara 1 denna generationen.
Sony har alltid stått mig närmast.

Ps4.
1. Billigare
2. "Bättre"
3. Designen
4. Dual shock
5. Naughty Dog
6. Sony tilltalar mig mer än MS.
7. Spännande nya funktioner på handkontrollen.
Xbox har ändrat styrkorset..
Sony har förbättrat allt som inte var bra + lagt till helt nya funktioner som mic, touchplatta, lightbar och hörlursuttag. Inget revolutionerande, men ger ändå spelutvecklare fler trix att jobba med.

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Medlem

Varför Playstation?
*Fått för mig att playstation har högre kvalite, både på hårdvara och mjukvara.
*Exclusiva titlar som inte finns till xbox (Medveten om att xbox har sina egna titlar, men det enda som intresserar mig där, är Forza)
*Erfarenheter av xbox: Live, Hög värme utveckling och väldigt högljud.
*Sviktande tillit till microsoft.

Permalänk

Playstation 4 har trogna kunder trots hälften brann upp.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

ps4
1 kommer ut före xbone.
2 billigare
3 vännerna kommer också skaffa ps4.

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Kommer säkert köpa ps4 i framtiden av de här anledningar.
-Bättre exklusiva spel, främst Uncharted 4
-Billigare
-Mer prisvärt multiplayer prenumeration (PS+) och man behöver inte vara prenumerant för att kunna komma åt internet som man behöver på Xbox
-Xbox verkar vara mer fokuserad på den amerikanska marknaden och tror att många funktioner kommer vara avstängda i Sverige.

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem

Väljer ps4 alla dagar i veckan.

1. Ps4 är en spelmaskin, inte något blandat skit med mediebox (som var inne för ca 10 år sen) och spelmaskin. Dessutom fungerar bara stora delar av mediebox innehållet i USA. Dessutom finns det tillräckligt med boxar som antagligen är bättre än microsofts lösning ex apple-tv, smart-tv m.m.

2. Vad vi vet än är att hårdvaran är kraftigare i ps4an. Vad detta gör i slutändan på spelen vet vi inte så mycket om i dagsläget, dock har vi sett att några spel (cod ghosts) kommer renderas i 720p i xbox1 och 1080p i ps4an. Då känns det ganska ruttet att lägga mer pengar på xbox1 för sämre prestanda, det klingar dåligt för mig.

3. Handkontrollen känns mer spännande på ps4an. xbox360 kontrollen är dock väldigt bra, men lite nytänkt hade varit kul. Sen tycker ju jag att kinect känns lite som guitar hero eller sing star, poppis ett par år sen vet ingen va fan det är typ. Riktiga gamers spelar spel och står inte och lallar och dansar runt framför tvn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tednasadator:

Playstation 4 har trogna kunder trots hälften brann upp.

Det var typ 1% som var skadade/klabbade. Då var det säkert en stor del misshandel från leveranshållet. Detta är då i USA, deras moral ang. pakethantering är noll. I Sverige iallafall, är detta betydligt mer skärpt. (Jobbar för UPS)

Redigerad enl § 1.
Permalänk
Skäggig legend

Jag funderar fortfarande på om jag ska köpa mig en konsol eller inte. OM jag gör det blir det en PS4 i protest mot M$. Jag ska dra till en polare nu på fredag som _köpt_ den och hämtar ut den på kvällen för att klämma, lira och dricka lite ehm... saft och käka kakor.
Blir jag jätte överraskad av hur det känns så kommer det nog bli en. Jag behöver ju en Blu-Ray spelare så varför inte en som man kan roa sig med utöver film? Snygg som attan är den med!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk

Väljer xbox one pga
1. Halo 5
2. Skönare kontroll
3. Snyggare

Visa signatur

AMD phenom II 965, DDR3 10gb corsair xms3, MSI 970A-G46, radeon hd 6970 bfbc2 edition, 1.5tb wd hdd, axp supernova 600W, cooler master haf xb, vattenkylning på gpu och cpu.

Permalänk

Har inte bråttom alls. Vill se först ifall det blir någon uppföljare på Halo 4 (tänker inte acceptera att det ska sluta sådär så Bungie, Gearbox pls) först. Så lär den väl sjunka i pris också.

Permalänk
Medlem

Det jag gillar med WiiU är att dom faktiskt gör lite annorlunda spel. Tyvärr verkar nintendo ha problem att knyta avtal med tredjepartstillverkare, så det kommer många B-titlar. Nintendos egna titlar är dock oftast riktigt bra. Ja kommer avvakta och se hur allt utvecklar sig under 2014. Jag kommer aldrig sluta spela på PC. Så allt hänger ju på konsolunika titlar. Kommer det ett grymt Zelda och Metroid och kanske StarFox + Några bra 3epartstitlar så kan det va nått. Annars blir det nog PS4/Xbox.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Datavetare

Ingen just nu, över julen får Wii U och PS3 stå för spelunderhållningen.

I framtiden minst en av dessa konsoler, väldigt stor sannolikhet PS4 då jag tycker Naughty Dog (som bara gör spel för Sony) för tillfället gör de bästa konsol-spelen som går att finna.

Att PS4, hur man än vrider och vänder på det, har den starkaste maskinvaran denna runda är mindre viktigt om än en trevlig bonus. Det handlar bara om spelen!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Äger bara Wii U för tillfället eftersom den har bäst titlar av alla dessa, Super Mario 3D World, Sonic Lost World, Wind Waker HD, Super Mario Bros U, Sonic All-Stars Racing, Rayman Origins, Trine 2 Ultimate Edition, Ducktales Remastered och en del digitala snes spel är det jag har för tillfället.

Men om jag ska köpa PS4 eller Xbox One så kommer jag välja Xbox One eftersom PS4an har i mitt tycke sämst exklusiva titlar och en allmänt taskig layout på kontrollen och grafiken är ändå dålig jämfört med PC och kommer inte skiljas mycket i senare skede som det var med xbox 360 och ps3, båda hade lika dåligt grafiska spel i slutet jämfört med PC

Tror dock det bara blir en Xbox One kontroll till PC'n sen och ingen annan konsol än Wii U och 3DS som jag har atm + alla gamla nintendo konsoler som jag har nerpackade för tillfället av platsbrist!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag, personligen, tycker att folk tänker för mycket på detaljer. Det är precis som med allt. Det är två olika plattformar. Jag tror att vad man än väljer (dock inte Wii-U - gillar inte Wii) så kommer man att bli nöjd. Dock så kanske det är enkelt för mig som är PC-användare att säga då jag vet att konsollerna inte ens är nära vad en high-end PC kan prestera. Lite flummigt förklarat, men om jag beskriver hur jag skulle ha gjort:

Jag ser PS4 och Xbox One som en extra leksak för hemmet. Att ha för att chillspela i soffan eller i sängen - en konsoll är alltid skönt att ha. Men enligt mig snöar folk in sig för mycket på detaljer och inte själva konsollen i helhet. Saker som "åh, nej, den har en lägra klockfrekvens än blablabla så nu måste den vara mycket sämre". Skitsnack. Skulle jag välja en av de nya konsollerna idag så skulle jag endast kolla på två saker:

1. Hur den ser ut och hur bekväm kontrollen är.

2. Vad det kan tänkas komma för exklusiva titlar till just den konsollen.

När jag stod och kikade på PS1, PS2, Xbox, Xbox 360, inte stod jag och jämförde fakta. Okej, ingen av dessa titlar hade väl ett releasekonkurent på den tiden, men ändå. INGEN konsoll jag har haft har varit dålig. Folk låser sig för mycket på specifikationer. Jag skulle nog ta Xbox One, då jag gillar Xboxtitlar, kontrollen är sjukt skön i handen och den ser lite mer clean ut än PS4, vilket enligt mig ser lite ut som ett rymdskepp. Kvittar vilket jag väljer, för jag lär nog bli nöjd ändå Det är ingen legobyggsats - det är konsoller tillverkade 2013. Inget är som PC, men de är nog båda väldigt roliga

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

1) Microsofts attityd till DRM.
2) Sämre prestanda.
3) Dyrare.

Om jag skulle köpa blir det PS4. Dock föredrar jag PC framför allt.