Barbar Build, hur kör ni era barbarer i RoS?

Permalänk
Medlem

fick äntligen denna grymma cold mace, nu kan man spela en cold leap build på riktigt.

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

fick äntligen denna grymma cold mace, nu kan man spela en cold leap build på riktigt.

http://i.imgur.com/7IdbP6j.jpg

Den fick jag förra veckan också, men inte funderat så mycket på vad man kan använda den till. Tänkte den hade vettiga stats så jag sparade den ändå.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Du som kör med Fire dmg borde försöka rolla lite sådan på din gear.
Sen förstår jag inte hur du kan dö i T5 med den extrema toughness och vitality du har.
Du borde kunna rolla om lite vitality/life% till CHC och CHD istället för att göra mer skada.

Man tackar för tipset

Vad brukar man ha i vitality/toughness/CHC/CHD för att mangla T5 med en barb? Någon som vet?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

du ska ha tillräckligt med toughness för att hinna döda typ.. så mycket critical hit damage som möjligt, runt 450 minst eller mer, crit chance buffat ska också va runt 50 eller mer helst för att va effektiv, toughness räcker väl 8 eller nåt.. t5 är ju inte ens en utmaning eller t6 direkt idag så förstår inte hur du kan ha problem där direkt.

Stoffe (AMDGuru) har du Lut socks eller? dom krävs för leap build som gör att man kan hoppa 3 earthquakes väldigt snabbt om du har mycket sen cooldown så kan du hoppa var tredje eller fjärde sekund eller nåt och spamma ganska effektivt med cold då den fryser fiender dessutom, men fire eller lightning om man kör det elementet funkar fint också.

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Stoffe (AMDGuru) har du Lut socks eller? dom krävs för leap build som gör att man kan hoppa 3 earthquakes väldigt snabbt om du har mycket sen cooldown så kan du hoppa var tredje eller fjärde sekund eller nåt och spamma ganska effektivt med cold då den fryser fiender dessutom, men fire eller lightning om man kör det elementet funkar fint också.

Har inte fått Lut socks trots mycket letande så jag kör denna builden istället:
http://www.diablofans.com/builds/1218-update-elite-nullifier-...

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

http://eu.battle.net/d3/en/profile/trmg-2859/hero/50276168 Baelgara - tjejbarbaren är min season barb.

Har haft en jäkla tur med drops på den. Kör raekor + vileward + fury of the vanished peak(seismic slam vapen) och en cold build på det. Gold wrap håller mig vid liv när jag inte kör grifts.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

du ska ha tillräckligt med toughness för att hinna döda typ.. så mycket critical hit damage som möjligt, runt 450 minst eller mer, crit chance buffat ska också va runt 50 eller mer helst för att va effektiv, toughness räcker väl 8 eller nåt.. t5 är ju inte ens en utmaning eller t6 direkt idag så förstår inte hur du kan ha problem där direkt.

Stoffe (AMDGuru) har du Lut socks eller? dom krävs för leap build som gör att man kan hoppa 3 earthquakes väldigt snabbt om du har mycket sen cooldown så kan du hoppa var tredje eller fjärde sekund eller nåt och spamma ganska effektivt med cold då den fryser fiender dessutom, men fire eller lightning om man kör det elementet funkar fint också.

Kan säga som såhär, jag specade om igår för skojs skull, prövade att kötta med 1H och sköld och så vidare. Dog som en fluga. Jaja, måste bara lära mig skillsen så ska det väl gå bra. *Pang* död. Hela tiden. Ragequitade, ska göra ett nytt försök ikväll, ska kolla lite på vad jag har av det du skrev. Tack

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Skrivet av Martiis:

Kan säga som såhär, jag specade om igår för skojs skull, prövade att kötta med 1H och sköld och så vidare. Dog som en fluga. Jaja, måste bara lära mig skillsen så ska det väl gå bra. *Pang* död. Hela tiden. Ragequitade, ska göra ett nytt försök ikväll, ska kolla lite på vad jag har av det du skrev. Tack

Jag vet inte om du kör någon speciell "build" eller bara väljer skills och vapen efter vad du själv anser funkar, men jag brukar göra så att jag kollar Diablofans efter olika buildförslag för att se om jag har gear nog att köra någon av de bättre varianterna.
http://www.diablofans.com/#top-builds:barbarian

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

antigen så kör man reakors, leap earthquake med valfri element, eller en ww call of ancients build, det är väl dom som funkar bra i princip.

Permalänk
Medlem

inga uber barbs här eller???? vill se era WW barbs tack.

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

inga uber barbs här eller???? vill se era WW barbs tack.

Min är inte komplett ännu. Håller på att levla min DH så för tillfället är det mycket kvar att göra med min Barb, men den klarar T6 iaf
http://eu.battle.net/d3/en/profile/whiskyfyllot-2875/hero/163...

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

Jag kör både med raekors och immortal king. Antar att det blivit bättre med antingen eller men tycker detta är det som fungerar bäst för tillfället.

Titanium

Tar gärna emot förslag på förbättringar.

Visa signatur

MSI B450 Mortar, AMD Ryzen 7 5700x, Phantek PH-TC12DX, Corsair Vengeance 32GB, KFA2 GTX1080 8GB, Crucial P1 1TB, Corsair RM850W, Fractal Design mini C.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akheron:

Jag kör både med raekors och immortal king. Antar att det blivit bättre med antingen eller men tycker detta är det som fungerar bäst för tillfället.

Titanium

Tar gärna emot förslag på förbättringar.

Kör du Greater Rifts eller bara T6? Om GR hur högt har du kommit?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

hm ik set och reakors är en udda kombination, ska man köra är det full reakors sett då behövs inte ik set direkt, men för ww är det ju ik som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Kör du Greater Rifts eller bara T6? Om GR hur högt har du kommit?

Kör främst T6 och vanliga rift. GR har jag bara på 23 solo och 33 i grupp.

Visa signatur

MSI B450 Mortar, AMD Ryzen 7 5700x, Phantek PH-TC12DX, Corsair Vengeance 32GB, KFA2 GTX1080 8GB, Crucial P1 1TB, Corsair RM850W, Fractal Design mini C.

Permalänk
Medlem

När ni säger att ni klarar t6, menar ni att ni aldrig dör eller att det går att köra men man dör ibland? För jag förstår inte hur en 8mille toughness barb klarar av t6

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

När ni säger att ni klarar t6, menar ni att ni aldrig dör eller att det går att köra men man dör ibland? För jag förstår inte hur en 8mille toughness barb klarar av t6

Jag dör inte särskilt ofta. Toughness beräknas utifrån flera olika parametrar och säger egentligen ingenting om hur mycket stryk man tål. Jag har även en Crusader med 1,5 mil Toughness och Blackthorne set vilken dör mycket oftare och som jag inte kör T6 med.

Visa signatur

MSI B450 Mortar, AMD Ryzen 7 5700x, Phantek PH-TC12DX, Corsair Vengeance 32GB, KFA2 GTX1080 8GB, Crucial P1 1TB, Corsair RM850W, Fractal Design mini C.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

När ni säger att ni klarar t6, menar ni att ni aldrig dör eller att det går att köra men man dör ibland? För jag förstår inte hur en 8mille toughness barb klarar av t6

har själv lite drygt över 8mil tougness på min ww barb och visst dör jag ibland, värsta är ju när man blir jailed eller frozen då kan man ju inte göra ett skit, men eftersom man är ww och rör på sig hela tiden och kör med sina ancients så kan man dra lite åt sidan och medans du healar så sköter dina ancients resten eftersom monster oftast dras till dom så det funkar absolut.

Har kopierat denna barb som ska vara en av dom bättre och den snubben spelar hc vilket jag inte gör, kan spamma ww nästan hela tiden och eftersom man kör med bane och taeguk gems så blir effekten aktiv hela tiden i princip, du får mera damage, armor och toughness så länge du aktivt håller ww igång.

http://www.diablofans.com/builds/1218-update-elite-nullifier-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akheron:

Jag dör inte särskilt ofta. Toughness beräknas utifrån flera olika parametrar och säger egentligen ingenting om hur mycket stryk man tål. Jag har även en Crusader med 1,5 mil Toughness och Blackthorne set vilken dör mycket oftare och som jag inte kör T6 med.

Misstänkte det, dock kör jag HC så att dö är uteslutet, kanske därför jag bara kör T4 som högst änsålänge

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akheron:

Kör främst T6 och vanliga rift. GR har jag bara på 23 solo och 33 i grupp.

Ja, då funkar det ju bra med en kombo av seten.

Ska man söka förbättringar så känns det inte värt det förrän nästa patch kommer.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

har svårt att see ww och rend som en effektiv combo faktiskt. Sen är det mycket som spelar roll som life on hit, life regen osv, health globes heal är också viktigt samt all res för att inte dö ofta.

Permalänk
Medlem

Hell YES! Kommer bli brutalt med dmg. 8)

Förändring av Raekor's i nästa PTR-patch.
http://diablo.incgamers.com/blog/comments/raekors-set-change-...

Citat:

Here’s the current plan:

Furious Charge: Dreadnought

Has been redesigned. Now grants Furious Charge two charges.

The Legacy of Raekor

2-piece bonus: The first enemy hit by Furious Charge takes 100% additional damage.
4-piece bonus: Furious Charge gains the effect of every rune.
5-piece bonus: Enemies hit by Furious Charge take 3000% weapon damage over 3 seconds.

The gameplay of zipping back and forth across the screen and dealing huge amounts of damage is a lot of fun, and we want to preserve that. What we want to combat is how this gameplay was downright incompatible with multiplayer. Rather than charging forever forward, it should feel good to charge through existing groups before moving on to the next pack, and it’ll be even better if your buddies line ‘em up for you to knock back down. This change should be in the next PTR patch, which we’re hoping to get to you shortly. We look forward to seeing your feedback!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

aldrig spelat Barbar tips på Builds 1-70

eller ja åtminstone ''End game''' build vilken är det som gäller?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

innan patchen kommer är det ju raekors som är snabbast och effektivast utan tvekan, men läser man lite på ptr feedback så har dom ju pajat raekors helt med dreadnough runan som är borttagen det var ju hela tjusningen med raekors samla massa monster och chargea dom det är ju det som gör den så effektiv.. dom skulle gett fan i den och dom har nerfat den där conduit också nu är den helt värdelös mot elites och bossar, läser att den knappt gör nån skada för nu kommer den gå efter din weapon damage..

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

aldrig spelat Barbar tips på Builds 1-70

eller ja åtminstone ''End game''' build vilken är det som gäller?

Endgame är definitivt charge barb med Vile ward om du ska köra högre Grifts.

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

När ni säger att ni klarar t6, menar ni att ni aldrig dör eller att det går att köra men man dör ibland? För jag förstår inte hur en 8mille toughness barb klarar av t6

Jag tror jag har runt 6,5M i toughness.
Hemligheten är IK-setet med call of ancient runan together as one. Dör nästan aldrig.
Kan länka min build när jag kommer hem ifrån jobbet.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Jag tror jag har runt 6,5M i toughness.
Hemligheten är IK-setet med call of ancient runan together as one. Dör nästan aldrig.
Kan länka min build när jag kommer hem ifrån jobbet.

Gör gärna det själv kör jag HC så "dör nästan aldrig" is not an option ;D

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Gör gärna det själv kör jag HC så "dör nästan aldrig" is not an option ;D

Hehe, inte spelat HC sedan dissconnec tog min barb...
Blev ändrade planer. Ska till flickvännen ikväll så länkar imorgon.
Kör dock en ww barb som är väldigt bra i t6 och grym i rifts. Dock dålig i single grifts och ligger på lvl26-27

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Gör gärna det själv kör jag HC så "dör nästan aldrig" is not an option ;D

Här är min build.
Väldigt bra som tank.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/griid-2616/hero/1676952

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Tackar.. Nice ju. dock vet jag inte om jag skulle våga köra den i HC

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB