Barbar Build, hur kör ni era barbarer i RoS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av feesk:

Endgame är definitivt charge barb med Vile ward om du ska köra högre Grifts.

Annars är det som vanligt allt från lvl 1-70= experimentera man klarar det mesta iaf?

sedan bara grind that loot.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Annars är det som vanligt allt från lvl 1-70= experimentera man klarar det mesta iaf?

sedan bara grind that loot.

Har provat de flesta build, tycker fortfarande WW är bäst och roligast till barb, längtar tills de boostar den ringen i 2.1.2

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Leap är annars också roligt nu när man fått en halvdan furnace,, orkar inte med reakors går inte alls få flyt i sättet man spelar.. förstår ej hur folk orkar spela sån konstig build skiter i om den är så bra.. rolig är den alla fall inte.

Permalänk
Medlem

En fråga: Physical skills, är WW inkluderat som en sådan?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

En fråga: Physical skills, är WW inkluderat som en sådan?

Beror inte det på vilken runa du kör på WW?

Edit: Wind Shear, Dust Devil och Blood Funnel runorna går som Physical

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Beror inte det på vilken runa du kör på WW?

Edit: Wind Shear, Dust Devil och Blood Funnel runorna går som Physical

Har verkligen ingen aning. Trodde generellt att WW gick under physical?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Har verkligen ingen aning. Trodde generellt att WW gick under physical?

Kollar du på vissa runor "changes the damage to cold" tex, då blir den skillen en Cold skill.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Kollar du på vissa runor "changes the damage to cold" tex, då blir den skillen en Cold skill.

Aha... nu är jag med...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

ww kan du gå som physical fire eller cold å light så det väljer man precis som charger eller leap det element du har mest %skill på.

Permalänk
Medlem

Är det omöjligt för barbs att få tasker and Theo av kadhala? Har gjort av med 30k shards i månader utan framgång?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Är det omöjligt för barbs att få tasker and Theo av kadhala? Har gjort av med 30k shards i månader utan framgång?

Omöjligt är det väl inte, men det kostar. Jag försökte köpa en bättre till min DH men gav upp i förra veckan för att istället geara en supp. WD.

Det första som droppades för WD:n var en Tasker and Theo.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

ska vara betydligt lättare nu att få dom riktigt ultra rare items som furnace, tasker theo etc, har dock fått mina enstaka taskers från vanlig loot aldrig från kadala jävla häxa!

Permalänk
Medlem

Herregud, ska länka min barb när jag kommer hem, en fröjd att spela med nu

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

japp, inte spelat barbar på så jäkla länge ... hade inte bra items alls! Nu rockar jag loss på T4 i hc utan några problem alls. Svinkul med furious charge och physical build ju:)

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

ska vara betydligt lättare nu att få dom riktigt ultra rare items som furnace, tasker theo etc, har dock fått mina enstaka taskers från vanlig loot aldrig från kadala jävla häxa!

Tasker and Theo har man fått en 4-5 stycken. Men det är det enda utav "ultra rare items" som jag hittat. Kadala ger nästan aldrig något som man kan använda.

Det jag söker efter är en ancient Krindershot, och i princip är ancient weapons det enda som är värt att farma efter.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

japp, inte spelat barbar på så jäkla länge ... hade inte bra items alls! Nu rockar jag loss på T4 i hc utan några problem alls. Svinkul med furious charge och physical build ju:)

du kommer tappa hakan när min build kommer upp. gick från grift 26 solo till 32 på nolltid och jag har inte ens all gear som krävs.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jo, man märker direkt att det går lättare i grifts nu med fler monster.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Suttit och byggt ihop en build med så hög dps som jag kan få just nu. Ancient vapen gör ju riktigt mycket så om man kunde få en bra Furnace nån jäkla gång.

http://www.diabloprogress.com/hero/dharnthread-2135/Dharnthre...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Skrivet av griid_83:

du kommer tappa hakan när min build kommer upp. gick från grift 26 solo till 32 på nolltid och jag har inte ens all gear som krävs.

Var blev din build av?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Var blev din build av?

Länkar nu på rasten istället så jag inte glömmer:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/griid-2616/hero/1676952

Viktiga items att ha är 2 set. Imortal kings och earthquake set. Sedan skorna, lut socks måste man ha.
Bracers är också ett måste för builden.
Sedan saknar jag stone of jordan med Cold skill och amuletten ess och johan.
Eftersom jag saknar socket i amuletten så kan jag inte plocka in tuguk som jag skulle vilja ha.
Vapnet kan byas ut till azurwrath(?) och rimeheart. men jag gillar bone king.

Har ingen ancient item ännu och den här builden kan bli hur bra som helst.
Fryser och controllerar allt i min väg och de har knappt någon chans att attackera.

Spelstilen är: hoppax3, rend och sedan seismic slam tills de är döda, och det går hur fort som helst och de är frysta hela tiden.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid_83:

Länkar nu på rasten istället så jag inte glömmer:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/griid-2616/hero/1676952

Viktiga items att ha är 2 set. Imortal kings och earthquake set. Sedan skorna, lut socks måste man ha.
Bracers är också ett måste för builden.
Sedan saknar jag stone of jordan med Cold skill och amuletten ess och johan.
Eftersom jag saknar socket i amuletten så kan jag inte plocka in tuguk som jag skulle vilja ha.
Vapnet kan byas ut till azurwrath(?) och rimeheart. men jag gillar bone king.

Har ingen ancient item ännu och den här builden kan bli hur bra som helst.
Fryser och controllerar allt i min väg och de har knappt någon chans att attackera.

Spelstilen är: hoppax3, rend och sedan seismic slam tills de är döda, och det går hur fort som helst och de är frysta hela tiden.

Ser ut som en kul build, men själv har jag aldrig sett röken av några Lut Socks trots jag spelat otroligt mycket med min Barb. Resten av prylarna har jag dock. För tillfället kör jag en egen version av denna http://www.diablofans.com/builds/26177-one-shot-t6-raekor-fur...
Fast saknar SoJ, Vile Ward och Furnace, men det funkar helt okej att speed-cleara T6-rifts så här långt. Riktigt kul att köra Barbar igen faktiskt.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

Raekors är det som gäller nu, finns inget snabbare sätt när man kan flyga fram med furious charge och charga nonstop i princip, leap är kul också men den kör jag oftast solo när jag inte vill spela raekor, den funkar bra med men det gör även en ww build med hexing pants, men ska man köra rifts med andra så är raekor svårslagen som sagt.

Permalänk
Medlem

Håller precis på att geara upp min barbar, detta är vad jag kör just nu: http://eu.battle.net/d3/en/profile/Elrathias-2995/hero/498255...

Scourge crittar allt mellan 18 och 40M AOE Poison just nu, ligger och nöter på T2 med FC och WoB som killskills.

vad borde jag försöka ändra på för att försöka göra barben T6-vänligare?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Raekors är det som gäller nu, finns inget snabbare sätt när man kan flyga fram med furious charge och charga nonstop i princip, leap är kul också men den kör jag oftast solo när jag inte vill spela raekor, den funkar bra med men det gör även en ww build med hexing pants, men ska man köra rifts med andra så är raekor svårslagen som sagt.

Provade rakor en gång, gillade inte alls spelstilen. Kör bara ww och leap numera.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Håller precis på att geara upp min barbar, detta är vad jag kör just nu: http://eu.battle.net/d3/en/profile/Elrathias-2995/hero/498255...

Scourge crittar allt mellan 18 och 40M AOE Poison just nu, ligger och nöter på T2 med FC och WoB som killskills.

vad borde jag försöka ändra på för att försöka göra barben T6-vänligare?

Typ:
Hitta och kör med ett bättre set.
Få upp toughness till 8 mille och dps till minst 700k.
Kör med vapen som ökar de cold, fire, lightning skills din build använder
Hitta SoJ och ring of grandeur
Uppgradera Lgems till minst 25

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Länkar nu på rasten istället så jag inte glömmer:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/griid-2616/hero/1676952

Viktiga items att ha är 2 set. Imortal kings och earthquake set. Sedan skorna, lut socks måste man ha.
Bracers är också ett måste för builden.
Sedan saknar jag stone of jordan med Cold skill och amuletten ess och johan.
Eftersom jag saknar socket i amuletten så kan jag inte plocka in tuguk som jag skulle vilja ha.
Vapnet kan byas ut till azurwrath(?) och rimeheart. men jag gillar bone king.

Har ingen ancient item ännu och den här builden kan bli hur bra som helst.
Fryser och controllerar allt i min väg och de har knappt någon chans att attackera.

Spelstilen är: hoppax3, rend och sedan seismic slam tills de är döda, och det går hur fort som helst och de är frysta hela tiden.

Såg rolig ut så byggde ihop för att prova. Tur man redan har alla grejer till de flesta builds.
http://www.diabloprogress.com/hero/dharnthread-2135/Dharnthre...

Har Ess of Johan men den proccar so jäkla dåligt så kändes inte värd att använda.

Ska f.ö bli intressant att testa rend setet i nästa patch.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Typ:
Hitta och kör med ett bättre set.
Få upp toughness till 8 mille och dps till minst 700k.
Kör med vapen som ökar de cold, fire, lightning skills din build använder
Hitta SoJ och ring of grandeur
Uppgradera Lgems till minst 25

Bättre nu?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

ser klart bättre ut nu, men om du ska köra fire så försök rolla den bonusen på neck och bracers isåfall!
Sen är det ju jäkligt trista vantar du kör med;)

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

griid_83 jag tyckte samma men kör man rifts eller grifts som jag oftast gör så är ww helt värdelöst, leap funkar väl hyffsad men ska man rensa monster och vara effektiv som en raket då är raekor svårslagen sen är det faktiskt väldigt kul att zippa som en raket rakt igenom mobs och critta över 120miljoner damage fram å tillbaka, det är svårslaget just nu, leap kör jag ibland när jag kör lite solo och lugnare tempo, då också ww ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

griid_83 jag tyckte samma men kör man rifts eller grifts som jag oftast gör så är ww helt värdelöst, leap funkar väl hyffsad men ska man rensa monster och vara effektiv som en raket då är raekor svårslagen sen är det faktiskt väldigt kul att zippa som en raket rakt igenom mobs och critta över 120miljoner damage fram å tillbaka, det är svårslaget just nu, leap kör jag ibland när jag kör lite solo och lugnare tempo, då också ww ibland.

Kan du länka din build?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"