Barbar Build, hur kör ni era barbarer i RoS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

hehe, gör inte så mycket om jag dör. Jag har polare som powerlevlar mig om jag skulle dö. Men det är mest skillsen som är intressanta.

Det kommer jag givetvis att göra. Kör enbart rifts och nu i början kommer jag pressa act 1 bounties för att få ringen.

Det är ju inte första gubben jag kör sen starten av Diablo utan jag har ju kört nästan hela säsong 1 och sen även kört en hel del innan. Det är mest bara Barbar som jag inte kört på länge

Men ja, furious charge har jag förstått mig på. Den där potionen får man väll börja leta efter.. Men det är ju random drop så vi får se hur lång tid det tar där. Tog nog 1 månad innan jag fick första legendary potion under säsong 1..

Tack för svar.
och ja, det är wallers som är det jobbigaste just nu..

(Finns det någon vettig WW-bulild för tillfället?)

Finns ett par, frågan är hur vettiga de är då de ofta litar på lifedrain från blood funnel och bulkhatos wedding band för att hålla dig uppe. brukar vara rätt svagt ändå men det är möjligt att det funkar bra i HC? http://www.reddit.com/r/Diablo3Barbarians/wiki/whirlwind

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Hitta just The Furnace, 25 tim in i Season 2.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Pls be ancient pls be ancient.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Pls be ancient pls be ancient.

Ingen ancient, tyvärr.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Fick äntligen Raekor's pants efter säkert 10 Earth samt flera Roland's och Innas. Har verkligen inte tur i spel verkar det som. Testade en grift på kul och klarade GR33 inom 5min, då utan Unity tho. Finslip är ordet nu!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Appias-2145/hero/54614836

Visa signatur

Monitor Audio GX 300 | Naim Dac V1 | Naim Nap 200 | Nac A5 | Fostex x Massdrop TH-X00 | B&W P7 | iBasso DX90 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Echolake:

Fick äntligen Raekor's pants efter säkert 10 Earth samt flera Roland's och Innas. Har verkligen inte tur i spel verkar det som. Testade en grift på kul och klarade GR33 inom 5min, då utan Unity tho. Finslip är ordet nu!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Appias-2145/hero/54614836

Intressant att du kör Frenzy, Smite som mainattack? något specieltl skäl till den runan hellre än Maniac?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Intressant att du kör Frenzy, Smite som mainattack? något specieltl skäl till den runan hellre än Maniac?

För att få trigger på sin bracer?

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Intressant att du kör Frenzy, Smite som mainattack? något specieltl skäl till den runan hellre än Maniac?

Nja, testat med Maniac också en del, men föredrar the stun effect mot riftbossen som nästan två-hittar en. Ens dmg är inte en barbs svaghet osv. Men det varierar! På T6 kör jag oftast Maniac ihop med en ancient Krelm's, och Parthan Defenders i grifts.

Och då jag för tillfället stackar lightning är Smite mer än okej! Till framtiden blir det att försöka fixa physical.

Visa signatur

Monitor Audio GX 300 | Naim Dac V1 | Naim Nap 200 | Nac A5 | Fostex x Massdrop TH-X00 | B&W P7 | iBasso DX90 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Echolake:

Nja, testat med Maniac också en del, men föredrar the stun effect mot riftbossen som nästan två-hittar en. Ens dmg är inte en barbs svaghet osv. Men det varierar! På T6 kör jag oftast Maniac ihop med en ancient Krelm's, och Parthan Defenders i grifts.

Och då jag för tillfället stackar lightning är Smite mer än okej! Till framtiden blir det att försöka fixa physical.

Eller så kör man med det här bältet?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/trickeh-1488/hero/55056508

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Och så ska man ha Depth Diggers.
http://us.battle.net/d3/en/item/depth-diggers

Och antingen Stalgards eller Bastion
http://us.battle.net/d3/en/item/stalgards-decimator
http://us.battle.net/d3/en/item/bastions-revered

Och Simplicity's , Gogok of Swiftness, Mirinae, Teardrop of the Starweaver, en kan ju bytas ut mot Pain Enhancer.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Har det bältet! Körde med det innan jag hittade min WH ihop med just ett par Depth Diggers. Letar frenetiskt efter Cassius nu, så man kommer nånvart.

Visa signatur

Monitor Audio GX 300 | Naim Dac V1 | Naim Nap 200 | Nac A5 | Fostex x Massdrop TH-X00 | B&W P7 | iBasso DX90 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Och så ska man ha Depth Diggers.
http://us.battle.net/d3/en/item/depth-diggers

Och antingen Stalgards eller Bastion
http://us.battle.net/d3/en/item/stalgards-decimator
http://us.battle.net/d3/en/item/bastions-revered

Och Simplicity's , Gogok of Swiftness, Mirinae, Teardrop of the Starweaver, en kan ju bytas ut mot Pain Enhancer.

Skrivet av Echolake:

Har det bältet! Körde med det innan jag hittade min WH ihop med just ett par Depth Diggers. Letar frenetiskt efter Cassius nu, så man kommer nånvart.

Lootade ett par DD senast faktiskt, men är lite kluven till att byta ut dom mot mina hexing pants... tappar just 25% dmg med whirwind, å andra sidan får jag ju 100% mer skada med frenzy. Hmm...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Lootade ett par DD senast faktiskt, men är lite kluven till att byta ut dom mot mina hexing pants... tappar just 25% dmg med whirwind, å andra sidan får jag ju 100% mer skada med frenzy. Hmm...

Precis, 100% mera skada med alla abilitys som ger fury; tex FC, Frenzy eller bash. helt hysteriskt egentligen om man ser det till combon med vile wards, raekor, stone of jordan och en RoRG...

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Fast frenzy har man inte för skadan från skillen utan för proccen från Mirinae.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Precis, 100% mera skada med alla abilitys som ger fury; tex FC, Frenzy eller bash. helt hysteriskt egentligen om man ser det till combon med vile wards, raekor, stone of jordan och en RoRG...

Nja, inte alla abilities som ger fury. Primary abilities.

FC räknas väl inte in där?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Nja, inte alla abilities som ger fury. Primary abilities.

FC räknas väl inte in där?

Det är korrekt, FC är en might ability.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Nja, inte alla abilities som ger fury. Primary abilities.

FC räknas väl inte in där?

My bad, tänkte snett. hursom är det trevligt med en 1.8 multiplier på singletarget.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

på T6 funkar egentligen det mesta och vanliga rifts bara man gör någorlunda damage, annat är det på greater rifts krävs lite bättre gear för att lyckas.

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag hittade en +cold dmg SoJ och jag har 4 set Raekor bonus, visst får min Charge +dmg ifrån cold då också?.. Jag såg att Charge har både Fire Cold & Lightning dmg i runes.. Man får ju alla runes till Charge me 4 set Raekor.. är ganska säker på att jag borde få +dmg på Charge av Cold isf men vill ändå fråga.

Vad är annars den bästa elemental dmg för en Raekor barb? Fire för att Call Of The Ancient också har +Fire dmg eller?

Tack för svar!

Permalänk
Skrivet av weew:

Hej!

Jag hittade en +cold dmg SoJ och jag har 4 set Raekor bonus, visst får min Charge +dmg ifrån cold då också?.. Jag såg att Charge har både Fire Cold & Lightning dmg i runes.. Man får ju alla runes till Charge me 4 set Raekor.. är ganska säker på att jag borde få +dmg på Charge av Cold isf men vill ändå fråga.

Vad är annars den bästa elemental dmg för en Raekor barb? Fire för att Call Of The Ancient också har +Fire dmg eller?

Tack för svar!

Du får det elementet som är på chargerunan du väljer, så välj cold. Annars så föredrar jag och tror att physical är det bästa elementet eftersom man får ut mycket mer skada av Pain Enhancer och Battle Rage Bloodshed.

Rättstavning
Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

physical eller fire är väl att föredra, själv kör jag fire då jag har maras och poison immunity och en 30% dam to elites stone of jordan.

Permalänk

Förslag på ring tills man har hittat en bra SoJ? Kör physical FC-build. Har en trifect Bul Kathos, men är osäker på om det finns någon som funkar bättre till denna builden?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Förslag på ring tills man har hittat en bra SoJ? Kör physical FC-build. Har en trifect Bul Kathos, men är osäker på om det finns någon som funkar bättre till denna builden?

Kanske?

Hell Fire
Unity

Oculus Ring med reduced elit dmg kan ju vara bra om man behöver.
http://eu.battle.net/d3/en/item/oculus-ring

The Compass Rose med fem primary affixer

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Förslag på ring tills man har hittat en bra SoJ? Kör physical FC-build. Har en trifect Bul Kathos, men är osäker på om det finns någon som funkar bättre till denna builden?

Bul Kathos och en välrollad SoJ är by far det bästa alternativet, för ren dps. Man kan byta ut någon utav de två mot en Unity om man känner att man dör som ett asplöv. (:

Edit: Såg nu att du skrev TILLS man hittat en SoJ. Då är Compass Rose eller diverse dps-ringar trevliga, osv.

Visa signatur

Monitor Audio GX 300 | Naim Dac V1 | Naim Nap 200 | Nac A5 | Fostex x Massdrop TH-X00 | B&W P7 | iBasso DX90 |

Permalänk

Hade en Compass Rose i inventoryn tillsammans med en Travelers Pledge så kombon blev ganska bra även om ringen inte var perfekt.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/whiskyfyllot-2875/hero/163...

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av weew:

Hej!
Vad är annars den bästa elemental dmg för en Raekor barb? Fire för att Call Of The Ancient också har +Fire dmg eller?

Tack för svar!

Physical är det bästa om man vill klara av högre grifts, annars funkar fire rätt ok också.

Permalänk
Medlem

Jag lever fortfarande iallafall. Ingen supergear men jag klarar mig hyfsat. Kört en hel del T6 och kört Grift 28 (tror jag) själv och 33 i party.

Men jag gillar kombon Imortal Kings och Raekor.
Tål hur mycket som helst och gör ganska bra damage med FC
http://eu.battle.net/d3/en/profile/SunQ-2308/hero/55211024

Edit: Börjar bli ganska nöjd nu. Ligger nästan på miljonen paper-dps och +36% Physical Damage och +61% Dmg to elites.

Har precis bytt bort Immortal Kings-setet så jag enbart kör fullt Raekor och letar nu efter en vettig ring som jag kan ha CHD, CHC, Str och socket på. Helst en SoJ givetvis... Hade inte haft något emot att ha 30% till mot elites...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Saknar en del Raekors och Shouldersna för builden. Vad rekommenderar ni? Kommer ha svårt att byta ut RoRG tror jag mot en SoJ.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/trickeh-1488/hero/55056508

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Saknar en del Raekors och Shouldersna för builden. Vad rekommenderar ni? Kommer ha svårt att byta ut RoRG tror jag mot en SoJ.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/trickeh-1488/hero/55056508

Hm, du behöver byta ut det mesta ser det ut som. För att underlätta inkörsporten till T6 och 24+ grifts är Leoric's Crown att rekommendera, ihop med Raekor's chest och pants. Alltså 2st delar till av Raekor's. (När man har 25%+ CDR kan man utan allt för mycket komplikation byta tillbaka till Raekor's helm, och byta ut RoRG till Bul-Kathos/Unity.)

Vile Ward's är ett måste för builden, så kirra dem ASAP. En bra SoJ ersätter din Bul-Kathos med lätthet. Tills vidare iaf. Bul-Kathos börjar blir bra igen när man kör höga grifts. En amulet med socket vore också trevligt för framtida T6 osv.

Visa signatur

Monitor Audio GX 300 | Naim Dac V1 | Naim Nap 200 | Nac A5 | Fostex x Massdrop TH-X00 | B&W P7 | iBasso DX90 |