Barbar Build, hur kör ni era barbarer i RoS?

Permalänk
Medlem

Hittad en SoJ med Physical och 30% elite så kunde äntligen byta till physical raekor.

Skrivet av GoldenFan:

Börja med att fixa ringar och amu med socket och lägg i Lgems Bane of Trapped, Mirinae och Pain Enhancer. Hitta Pride of Cassius och kör med Ignore Pain. Byt ut Brawler eller Berserk Rage mot Ruthless. Fixa mer elemental dmg på gear. Rolla vit på Furnace till cooldown red eller +elite dmg.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenFan:

Uppgradera alla delarna, skaffa vettiga gems och en vettig ring. Fixa ett bälte.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Kör man leap och ik set ska man helst ha 3 på det och med royal ring så får man permanenta call of ancients, dom är mycket användbara och kör man med poison och bleed gem så crittar dom den damage synd bara att leap är så värdelöst på högre greater rifts, raekors är ju king of hill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Men du som kör med Ancient Parthan bracers, tappar man inte en massa dmg på att köra med dessa istället för Strongarm?

Ser ut som chainers build.
Provade faktist den och gillar den. Crittar 300m ibland.
Men som tidigare sagts: det är svårt med griftbossar på 37+ och jag har the furnace...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Någonsom vet det här med physical skill dmg. Charge battering ram exempelvis, är den physical när den inte har Cold, fire Lightning tex?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Satan vad svårt det sak vara att hitta ett Pride of Cassius då. Gambleat säkert 8000 shards för det nu, givit upp och kör med en Girdle of giants som är riktigt bra rollad.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Satan vad svårt det sak vara att hitta ett Pride of Cassius då. Gambleat säkert 8000 shards för det nu, givit upp och kör med en Girdle of giants som är riktigt bra rollad.

Frågan är om den ens gör så mycket i builden, Cassius.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Någonsom vet det här med physical skill dmg. Charge battering ram exempelvis, är den physical när den inte har Cold, fire Lightning tex?

Står det något på grundskillen utan någon runa? Brukar stå angivet vilken typ av skada den gör och om runan inte ändrar dmg typ skrivs det inte alltid ut på runan.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Står det något på grundskillen utan någon runa? Brukar stå angivet vilken typ av skada den gör och om runan inte ändrar dmg typ skrivs det inte alltid ut på runan.

Får kolla det och återkomma.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera att köra sprint - run like the wind när ni kör trials.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Frågan är om den ens gör så mycket i builden, Cassius.

Går ner för absolut ingenting alls med bara några sekunders Ignore pain samt healdroppen Chainer rekommenderar (Battlecry som furydrop istället för War Cry inte kostar fury)

å andra sidan, jag saknar ancientgear, och mina ringar är inte direkt mycket att hänga i granen. över GR34 måste jag få en poisonboss typ Ghom eller Blighter för att klara mig, annars är det instaloss.

Ge mig gärna förslag på annat att byta ut i första hand än bältet:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Elrathias-2995/hero/498255...

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Kommer göra mycket när du kör med Unity. Fixa Ess of Johan, Wedding band och Freece of Deflection till templar. Min har nästan 50% block chans, hade tur att få +16 block på temp relic, så den kombon blir riktigt bra plus att jag slängt in Rimeheart.

Försök fixa högre CHC och CHD.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Dharnthread-2135/hero/3958...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Går ner för absolut ingenting alls med bara några sekunders Ignore pain samt healdroppen Chainer rekommenderar (Battlecry som furydrop istället för War Cry inte kostar fury)

å andra sidan, jag saknar ancientgear, och mina ringar är inte direkt mycket att hänga i granen. över GR34 måste jag få en poisonboss typ Ghom eller Blighter för att klara mig, annars är det instaloss.

Ge mig gärna förslag på annat att byta ut i första hand än bältet:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Elrathias-2995/hero/498255...

Spontant känns din CDR väldigt låg, kommer du verkligen upp emot 27%?

Sen har dina bracers ingen crit, din neck kan du rolla 37% mer CD på, din Bul-Kathos WB är rätt kass.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Går ner för absolut ingenting alls med bara några sekunders Ignore pain samt healdroppen Chainer rekommenderar (Battlecry som furydrop istället för War Cry inte kostar fury)

å andra sidan, jag saknar ancientgear, och mina ringar är inte direkt mycket att hänga i granen. över GR34 måste jag få en poisonboss typ Ghom eller Blighter för att klara mig, annars är det instaloss.

Ge mig gärna förslag på annat att byta ut i första hand än bältet:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Elrathias-2995/hero/498255...

Jag hade rollat om dina byxor (eller vad det var för gear) regenerate Life per second till armor. Sedan kan du uppgradera dina gems. Din amulett är helt okey så länge crit dmg går upp
men du kanske har slut på material så det kommer säkert senare.
Jag kan länka min barb para 550 eller något sådant när jag kommer hem. Påminn mig bara om den inte kommer upp, glömmer väldigt lätt!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jag länkar dig.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/griid-2616/hero/1676952

Skrivet av griid_83:

Jag hade rollat om dina byxor (eller vad det var för gear) regenerate Life per second till armor. Sedan kan du uppgradera dina gems. Din amulett är helt okey så länge crit dmg går upp
men du kanske har slut på material så det kommer säkert senare.
Jag kan länka min barb para 550 eller något sådant när jag kommer hem. Påminn mig bara om den inte kommer upp, glömmer väldigt lätt!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

oj, tack det var snällt
maxcrit ligger på 250m just nu, ska gå tillbaka och testa coldbuild då jag hittade en ancient wratch of the bone king. Saknar dock soj-ringen med Cold.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

oj, tack det var snällt
maxcrit ligger på 250m just nu, ska gå tillbaka och testa coldbuild då jag hittade en ancient wratch of the bone king. Saknar dock soj-ringen med Cold.

Oajj, du ligger 1000dmg under maxrollen för din 2h? 3200 är riktigt lågrollat för att vara en Furnace imo. har en 3600 Furnace men tappar på trashen att använda den mot min Messerschmitt med 4288 som roll.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Oajj, du ligger 1000dmg under maxrollen för din 2h? 3200 är riktigt lågrollat för att vara en Furnace imo. har en 3600 Furnace men tappar på trashen att använda den mot min Messerschmitt med 4288 som roll.

Jag vet, min furnace är inte bra... Längtar efter en ny. Har sparat en ramaldnis till den.
Kör dock ändå på 37-39 grits så jag är nöjd mot den build jag hade tidigare (dålig ww-build)
Sugen på att köra speedrifts någon gång, full clear?
Du har ju min tag

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Står det något på grundskillen utan någon runa? Brukar stå angivet vilken typ av skada den gör och om runan inte ändrar dmg typ skrivs det inte alltid ut på runan.

Står fire i runan så då var den saken klar =/

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Jag vet, min furnace är inte bra... Längtar efter en ny. Har sparat en ramaldnis till den.
Kör dock ändå på 37-39 grits så jag är nöjd mot den build jag hade tidigare (dålig ww-build)
Sugen på att köra speedrifts någon gång, full clear?
Du har ju min tag

Sure, har just dammat av min Furnace och rerollat 10% dmg på den. max är 3716 eller så nu. sitter och försöker få ihop min skadeekvation så allt stämmer dock.

skickade en friend invite. Elrathias#2995

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Står fire i runan så då var den saken klar =/

Attans då.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Sure, har just dammat av min Furnace och rerollat 10% dmg på den. max är 3716 eller så nu. sitter och försöker få ihop min skadeekvation så allt stämmer dock.

skickade en friend invite. Elrathias#2995

Blev lite av ett antiklimax när jag hittade den. Blev glad när jag såg att det var den. Identifierade och såg att main stat var dext...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

barbar speedrifts ikväll någon? runt para 500.
#2616

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Är det någon som sitter på formeln för att räkna ut Weapon damage? är det bara weaponroll * mainstat ?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Hahahaha

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Hahahahhahahahahahahahahaha

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Usch, jag känner att jag är helt lost på Barbar. Har inte lirat det sen början av Diablo 3.. Min tidigare högsta barbar var lvl 60..

Hur ska man köra innan man får Raekor-set?
Har precis dingat 70 och kör något tramsigt WW upplägg som jag bara improviserade..

Blev powerlevlad så enda jag spelat aktivt är från lvl 62-70 och de få paragon jag kommit upp i (~40).

Tips? http://eu.battle.net/d3/en/profile/SunQ-2308/hero/55211024
Jag behöver byta ut allt.. Men mest skills osv..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

då du kör hardcore då vettefan, gäller ju att vara försiktig då, antar då att man kör ändå rifts är väl det som går snabbast, finns ingen genväg till att få snabb loot direkt det kräver ju sin tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Usch, jag känner att jag är helt lost på Barbar. Har inte lirat det sen början av Diablo 3.. Min tidigare högsta barbar var lvl 60..

Hur ska man köra innan man får Raekor-set?
Har precis dingat 70 och kör något tramsigt WW upplägg som jag bara improviserade..

Blev powerlevlad så enda jag spelat aktivt är från lvl 62-70 och de få paragon jag kommit upp i (~40).

Tips? http://eu.battle.net/d3/en/profile/SunQ-2308/hero/55211024
Jag behöver byta ut allt.. Men mest skills osv..

Samla bloodshards från bounties och chansa dig till rakeor delar från Kadala (ny vendor).

När det kommer till att överleva så är det väl as per se, furious charge med juggernaut för att kunna fly riktigt fort, samt en bottomless potion of kulle aid för att kunna knäcka wallers om det krisar, att överleva är det viktigaste för dig så.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

då du kör hardcore då vettefan, gäller ju att vara försiktig då, antar då att man kör ändå rifts är väl det som går snabbast, finns ingen genväg till att få snabb loot direkt det kräver ju sin tid.

hehe, gör inte så mycket om jag dör. Jag har polare som powerlevlar mig om jag skulle dö. Men det är mest skillsen som är intressanta.

Skrivet av ksw:

Samla bloodshards från bounties och chansa dig till rakeor delar från Kadala (ny vendor).

När det kommer till att överleva så är det väl as per se, furious charge med juggernaut för att kunna fly riktigt fort, samt en bottomless potion of kulle aid för att kunna knäcka wallers om det krisar, att överleva är det viktigaste för dig så.

Det kommer jag givetvis att göra. Kör enbart rifts och nu i början kommer jag pressa act 1 bounties för att få ringen.

Det är ju inte första gubben jag kör sen starten av Diablo utan jag har ju kört nästan hela säsong 1 och sen även kört en hel del innan. Det är mest bara Barbar som jag inte kört på länge

Men ja, furious charge har jag förstått mig på. Den där potionen får man väll börja leta efter.. Men det är ju random drop så vi får se hur lång tid det tar där. Tog nog 1 månad innan jag fick första legendary potion under säsong 1..

Tack för svar.
och ja, det är wallers som är det jobbigaste just nu..

(Finns det någon vettig WW-bulild för tillfället?)

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |