Permalänk
Medlem

Det är nu man blir irriterad över att man nyss köpte en 925..
930 är den snyggaste telefon jag sett
Håller med om att orange är nice

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Det var ett litet dåligt skämt då du skrev "testa WP8" vilket är det som vi har idag, och 930 kommer med WP 8.1, det som vi kommer att få. Och just steget från 8 till 8.1, är faktiskt bland det största som tagits inom WP, vad det verkar.

Måste erkänna att jag inte riktigt hängde med dig där...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk

Varför tar nokia bort glance screen supporten för denna mobil är helt ofattbart. Får väl tyvärr vänta på nästa model ifall de inser sitt misstag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snakeplisken:

Varför tar nokia bort glance screen supporten för denna mobil är helt ofattbart. Får väl tyvärr vänta på nästa model ifall de inser sitt misstag.

Har dom sagt att den inte har det?
Att Lumia Icon inte har det kan ju bero på operatören Verizon i USA, de verkar jha för mycket att säga till om.

Permalänk
Skrivet av betan:

Har dom sagt att den inte har det?
Att Lumia Icon inte har det kan ju bero på operatören Verizon i USA, de verkar jha för mycket att säga till om.

Jämför man på nokias hemsida så står det att 925 supports glance screen men på 930 står det inget om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snakeplisken:

Jämför man på nokias hemsida så står det att 925 supports glance screen men på 930 står det inget om det.

Dom sa inte direkt nej på Twitter iaf:
https://twitter.com/TiagoZapella/status/451472729267765249

Men jaha, det var ju lite tråkigt undrar vad det är för begräsningar de snackat om tidigare då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snakeplisken:

Jämför man på nokias hemsida så står det att 925 supports glance screen men på 930 står det inget om det.

Nokias anledning till att Glance saknas:
http://www.wpcentral.com/nokia-lumia-930-does-not-have-glance...

Permalänk
Medlem

Tusan...missade att den inte hade plats för minneskort.
Synd, tyckte den verkade grym för övrigt. Hade för mig att andra Lumias hade det och antog att den här hade det.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Jag var lite sugen på uppgradering men att de är så dumma, att använda en amoled skärm som dessutom inte stöder snabbkollsskärmen gör att jag gärna väntar på 940 istället. Varför inte köra en bra skärm som på 1520istället?

Citat:

=Sonywalk;14516972]Tusan...missade att den inte hade plats för minneskort.
Synd, tyckte den verkade grym för övrigt. Hade för mig att andra Lumias hade det och antog att den här hade det.

Vissa lumior har det vissa har inte.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Visst, väldigt tråkigt att 930 inte har Glance-stöd, men så som jag tolkat det så är det något som kommer. De kan ju inte släppa en modell som ska vara flaggkeppet och så ska den sakna en av de mest omtyckta finesserna hos Nokia, och en av de finesser som särskilde dem sedan länge från övriga.

Den Glance som ex 920 el 1020 har är inte full-Glance, och med Full-Glance menar jag det som ex N9 har, det är Glance fullt ut. Och det är det som inte gått att få in än så länge, men av det jag läst så verkar det som att Nokia kommer implementera det framöver. Och i ärlighetens namn så är det faktiskt ganska stor skillnad på full-Glance och den Glance som finns i Lumiorna. Nokia har haft full-Glance LÄNGE, i betydligt mindre avancerade modeller än dagens, så att de skulle släppa 930 utan ens Lumia-Glance, låter så korkat så det kan bara inte vara sant. Jag kommer ex inte köpa den bara av den anledningen. För jag har haft Nokia, förutom ett snedsteg till iPhone en kortis, och vant mig vid det, och det är en sådan grej som man snabbt och lätt kan visa skillnader/fördelar när folk frågar "döö, vad är det där för mobil du har", vilket sker relativt ofta. Att då snabbt kunna visa det som en gång kallades aktiv stand by-skärm, är både roligt och det brukar få de flesta att haja till.

Men framförallt så är det oerhört praktiskt och funktionellt. Så jag skulle välja bort, tyvärr, en sådan grym lur som 930 av detta skälet, för jag vet att det kommer komma i någon annan, då just detta varit en del av det som varit Nokias signum.

Men som jag skrev ovan så tror jag det kommer komma, och givetvis kommer jag kolla detta med Nokia själva. Betänk att ingen Lumia hade det från början utan det kom väl i Amber eller Black? Så det får mig att tro att det som innan inte ingår i grund-OSet som MS förinstallerar, men att det kommer senare när Nokia släpper sin på-adderade update, som i detta fallet kommer heta Lumia Cyan. Skulle förvåna mig kraftigt om den bästa luren de har gjort, inte får deras signum, som dessutom så jäkla många andra modeller innan fått.

Jag tror den kommer antingen i Cyan-updaten, eller senare. Men att den kommer det gör den. Eller så har de tabbat sig och då inväntar jag nästa lur. Men med tanke på att t.om Symbian hade det, så lär denna superavancerade skärm, med just Amoled, som brukar krävas för full-Glance, också få det. Jag menar, de fick ju till det på sk IPS-skärmar, som det innan sades inte kan fungera på. Amoled är dock bäst lämpade för detta ändamål.

Så jag sållar mig till skaran som väljer att tro att den kommer, till Nokia själva säger annat.

"Det är också oklart om Nokia kan koda runt här, men det låter som att de försöker lista ut det."

http://www.wpcentral.com/nokia-lumia-930-does-not-have-glance...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Varför inte köra en bra skärm som på 1520istället?.

På vilket sätt är den bättre än 930s skärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

På vilket sätt är den bättre än 930s skärm?

Ips och stödjer snabbkollsskärm. Har ej jämfört 1520 och 930 skärmen men jag brukar föredra IPs över amoled, men någon gång ska ju va den första:P

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ips och stödjer snabbkollsskärm. Har ej jämfört 1520 och 930 skärmen men jag brukar föredra IPs över amoled, men gång ska ju va den första:P

Då är nästan alla Lumia-skärmar bättre, men den logiken.

Retina är sämre än Lumias 520, för den stödjer inte snabbkoll. Bra logik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Då är nästan alla Lumia-skärmar bättre, men den logiken.

Retina är sämre än Lumias 520, för den stödjer inte snabbkoll. Bra logik.

Vad har du för logik då? Varken retina (antar att du menar iphones?) eller lumia 520 har snabbkollsskärm vad jag vet
Jag råkar prioritera just den funktionen högt och därför tycker jag det är en sämre skärm om funktionen inte finns, får jag inte det? Men jag ska sluta säga elaka saker om lumia 930, uppdaterar se så den får det i efterhand som på 920an kan jag tänka mig en 930 igen:)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vad har du för logik då? Varken retina (antar att du menar iphones?) eller lumia 520 har snabbkollsskärm vad jag vet
Jag råkar prioritera just den funktionen högt och därför tycker jag det är en sämre skärm om funktionen inte finns, får jag inte det? Men jag ska sluta säga elaka saker om lumia 930, uppdaterar se så den får det i efterhand som på 920an kan jag tänka mig en 930 igen:)

Min logik grundar sig på att det är en mjukvarugrej som ska skräddarsys till varje skärm. Blir ju lite dumt att säga att en gammal Symbian-lur med Glance har en bättre skärm än 930 som har full-HD och 441 PPI och super Sensitive-grejen med handskar, och den grymma responsen skärmen har. Det måste vara mjukvarurelaterat då det stått att Nokia klurar på hur de ska koda för att komma runt det. De ska inte byta skärm.

För att dra en metafor; det du gör är att klaga på själva TV.n för att den saknar vissa kanaler, när det inte är TV.ns fel, utan något annat. Något bakomliggande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Min logik grundar sig på att det är en mjukvarugrej som ska skräddarsys till varje skärm. Blir ju lite dumt att säga att en gammal Symbian-lur med Glance har en bättre skärm än 930 som har full-HD och 441 PPI och super Sensitive-grejen med handskar, och den grymma responsen skärmen har. Det måste vara mjukvarurelaterat då det stått att Nokia klurar på hur de ska koda för att komma runt det. De ska inte byta skärm.

För att dra en metafor; det du gör är att klaga på själva TV.n för att den saknar vissa kanaler, när det inte är TV.ns fel, utan något annat. Något bakomliggande.

Om det är som du säger kan man ju undra varför de inte bara valde en skärm de kan leverera funktionen till från start. Jag klagar i första hand på att Nokia gjorde ett konstigt val, sen är jag ingen fantast av amoled skärmar heller. Löser de glance är den intressant för min del annars kommer jag leta efter bättre alternativ om jag behöver byta min 920:)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

När förväntas denna skönhet till Sverige då?

Permalänk
Medlem

Den väcker absolut ett "vill ha begär" i mig så det kan mycket väl bli en när den väl släpps i Sverige, sugen på att prova Windows Phone igen

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

När förväntas denna skönhet till Sverige då?

Kommer i Juni till Europa så någonstans där kan man förvänta sig kunna köpa en.

Permalänk
Medlem

Som redan tagits upp är det ju en aning synd att den inte har glance, tycker det är oerhört praktiskt om man har telefonen på laddning och vaknar under natten/innan klockan ringt, annars har jag personligen inte så jättestor användning av glance förutom att det är en rätt kul grej. Får se om jag lyckas hålla fingrarna i styr eller om man "råkar" klicka hem en orange

Visa signatur

Main: Corsair 330R, MSI X99 SLI PLUS, Intel Core i7 5820 @ 4,2GHz, Noctua NH-U12P SE2, HyperX Fury 32 Gb, Gigabyte GTX 970 4 Gb
Server: Fractal Design R4, Asrock Extreme4 Z77, Intel Core i5 3570k, Noctua NH-U12P SE2, Corsair Vengeance 8Gb, Adata SP550 120GB , 3x 3TB WD Red
Bärbar: Dell XPS 13 i5, 8Gb

Permalänk
Medlem

Denna lur har jag väntat på.
Blir min första Nokia lur på väldigt länge.
Lämnade Nokia för HTC och android när Desire HD lanserades. Äntligen känns det rätt att gå tillbaka och faktiskt ge WP en chans.

Sjukt taggad så bara väntar på att kunna beställa en nu!

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Kommer i Juni till Europa så någonstans där kan man förvänta sig kunna köpa en.

Härligt! Känns som att det är dags att testa på WP igen, det verkar ha tagit ett rejält kliv framåt sedan min Lumia 800 med WP7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Härligt! Känns som att det är dags att testa på WP igen, det verkar ha tagit ett rejält kliv framåt sedan min Lumia 800 med WP7.

Om du inte nyttjat WP sedan L800 så kommer du bli positivt överraskad, för därifrån har det verkligen förändrats till det bättre. Som ett helt annat OS. Plus att det klättrar ytterligare några nivåer med 8.1.

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Om du inte nyttjat WP sedan L800 så kommer du bli positivt överraskad, för därifrån har det verkligen förändrats till det bättre. Som ett helt annat OS. Plus att det klättrar ytterligare några nivåer med 8.1.

Jo, jag har följt utvecklingen av WP relativt bra ändå så jag vet att väldigt mycket har förbättras. Var ändå väldigt nöjd med min 800, men det fanns några dealbreakers som gjorde att jag föll tillbaka till android igen. Med Lumia 930 och WP 8.1 verkar i princip alla dessa ha åtgärdas, så jag är verkligen sugen på att ge WP en ny chans! Enligt min åsikt är det snyggaste mobilen på länge också, vilket självklart är ett plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Jo, jag har följt utvecklingen av WP relativt bra ändå så jag vet att väldigt mycket har förbättras. Var ändå väldigt nöjd med min 800, men det fanns några dealbreakers som gjorde att jag föll tillbaka till android igen. Med Lumia 930 och WP 8.1 verkar i princip alla dessa ha åtgärdas, så jag är verkligen sugen på att ge WP en ny chans! Enligt min åsikt är det snyggaste mobilen på länge också, vilket självklart är ett plus.

Kul att folk som är vana med Android ser charmen med WP. Själv skulle jag inte kunna tänka mig en Android, det är för pilligt och grötigt, enligt mig. Jag attraheras av det stilrena som WP står för, det ger mig det verktyget i vardagen som jag behöver. Att kommande 8.1 får lite fler finesser för givetvis trevligt, för det finns några luckor kvar att täppa till.

Håller med om att 930 är ruskigt läcker, den blir mycket svår att motstå.

Permalänk

Hmmm, verkar som det är dags att skrota sin gamla Arc S....

Visa signatur

GPU: RTX 2070 Super CPU: Ryzen R5 5600x Kylning: Corsair H90 PSU: Corsair RM850x RAM: 16GB@3000MHz MOBO: PRIME X370 PRO Chassi: Fractal Design R4 HDD: 2x WD Caviar Green 1TB SSD: Samsung 850 evo 500GB & 250GB M.2
Mus:G Pro Wireless Tangentbord: Model M / VA88M Headset: Fidelio X2 / HD6XX Skärm: Asus MX299Q 21:9 + BenQ xl2730z

Permalänk
Medlem

Ujuj! Blir en orange så fort det går. Sjukligt snygg.

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Kul att folk som är vana med Android ser charmen med WP. Själv skulle jag inte kunna tänka mig en Android, det är för pilligt och grötigt, enligt mig. Jag attraheras av det stilrena som WP står för, det ger mig det verktyget i vardagen som jag behöver. Att kommande 8.1 får lite fler finesser för givetvis trevligt, för det finns några luckor kvar att täppa till.

Håller med om att 930 är ruskigt läcker, den blir mycket svår att motstå.

Jo, jag gillar att pilla med android så jag lär säkert ha kvar min S3:a också för att kunna leka med lite ROMs och liknande, men enkelheten och det stilrena är ändå det lockar otroligt mycket med WP. Hoppas att jag blir nöjd med 930 så jag sliper byta bort den mot någon android igen, men det känns som att WP kommit såpass långt i utvecklingen nu så att jag kommer vara nog nöjd för att stanna. Synd bara att 930n inte släpps i gult...

Permalänk
Medlem

Jag har en Lumia 800 just nu och har haft den i snart 2 år, abbet går ut om 3 veckor. Älskar WP även fast jag bara kör 7.1, ser sjukt mycket fram emot 930 med 8.1, riktigt synd att den inte finns i blå då det är en riktigt läcker färg imo.

Två frågor dock;
Vad är Glance? (EDIT: Googlade lite och det såg riktigt läckert ut, men förutom på natten kanske ser jag inte riktigt användandet för det?)
Har det varit något prat om att 930 ska komma i blått? (Gillar inte riktigt den gröna/orangea och svart/vit känns så... standard)

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Jag har en Lumia 800 just nu och har haft den i snart 2 år, abbet går ut om 3 veckor. Älskar WP även fast jag bara kör 7.1, ser sjukt mycket fram emot 930 med 8.1, riktigt synd att den inte finns i blå då det är en riktigt läcker färg imo.

Två frågor dock;
Vad är Glance? (EDIT: Googlade lite och det såg riktigt läckert ut, men förutom på natten kanske ser jag inte riktigt användandet för det?)
Har det varit något prat om att 930 ska komma i blått? (Gillar inte riktigt den gröna/orangea och svart/vit känns så... standard)

Det finns night mode så att glance inte syns eller blir i en annan dovare färg när det är natt.

Personligen så tycker jag att 1020 är bra mycket coolare än denna. Oändligt mycket bättre kamera, riktig blixt och glance.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!