No Man's Sky - Samlingstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Kolla in starbound i första hand tycker jag.

Terraria är bättre med mer saker i själva spelet. Men själva iden med att ha ett skepp och flyga till andra planeter med Starbound är mer intressant.

Permalänk
Moderator
Forumledare

Nu när jag har spelat några timmar måste jag säga att jag tycker om det.
När man har vant sig vid skalan och anpassat sitt tänkande något blir man inte längre galen för att man känner att man MÅSTE spendera 4 timmar på en och samma planet för att man vill hitta allt. För mig blev det lite väl frustrerande.
Istället begav jag mig ut och utforskade galaxer, vilket passade mig bättre

Har inte haft några allvarliga buggar, en krasch och några "skaförsiktigtlyftafrånmarkenochBOOMsåärjagiomloppsbana"-buggar men spelet flyter på bra med 60+ i fps med ett gtx970 och en 4790k med det mesta på högsta

Vi får se hur många timmar av genuin underhållning man kan få ur det men hittills ser det sjukt lovande ut

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Lego Master

I en kombination av "sätta ner foten" och "jag vill spela mera" gick jag och köpte NMS på GreenManGaming för £39,99. Ingen enorm skillnad, men det är tanken som räknas. Så nu har jag plöjt ner totalt 9h under helgen, och blir mer och mer fast.

Det finns fortfarande störmoment, ja, men jag verkar ha fått ordning på tekniken. Ligger relativt stadigt på 60 FPS numer, vissa dippar när det genereras mycket ny terräng, så det verkar vara min CPU som flaskar. GPU Tweak II verkar antyda att jag inte gick över 95% GPU usage under spelsessionen igår kväll. Kanske dags att uppgradera modermodemet?

Rent spelmässigt har jag fått min första multitool-uppgradering, bytt skepp ett par gånger (både genom rena köp, och hitta kraschade), lärt mig en massa skit och hittat ett Atlas Interface och fått en Atlas Stone. Inte för jag vet vad jag ska göra nu, men det löser sig väl.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

Nu när jag har spelat några timmar måste jag säga att jag tycker om det.
När man har vant sig vid skalan och anpassat sitt tänkande något blir man inte längre galen för att man känner att man MÅSTE spendera 4 timmar på en och samma planet för att man vill hitta allt. För mig blev det lite väl frustrerande.
Istället begav jag mig ut och utforskade galaxer, vilket passade mig bättre

Har inte haft några allvarliga buggar, en krasch och några "skaförsiktigtlyftafrånmarkenochBOOMsåärjagiomloppsbana"-buggar men spelet flyter på bra med 60+ i fps med ett gtx970 och en 4790k med det mesta på högsta

Vi får se hur många timmar av genuin underhållning man kan få ur det men hittills ser det sjukt lovande ut

Hehe, såg nog att du var in-game på Steam i helgen "i några timmar".

Börjar komma till samma slutsats, har ett djur kvar att hitta på nuvarande planet men hittar den inte. Hade varit bra om det gick att scanna från luften. Eller för den delen gick att flyga närmare/som man vill. Land, vatten och luft har jag hittat men den sista gömmer sig bra.

Sedan gillar jag när man ser saker i omloppsbana. Där jag är nu ser jag en rymdstation från marken.

Efter alla mina timmar så kan jag samtidigt tycka att spelet är enformigt och innehållslöst men samtidigt rätt kul. Känslan av ett 600 kr early access-spel ligger kvar men jag hoppas på moddar som löser de två första problemen. Samt gameplayfixar.

Ser gärna att Hello Games halverar priset snarast och betalar tillbaks till oss som köpte innan prissänkning.

Edit: Vad spelar du i för upplösning?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Forumledare

@anon5930:

Jag kör bara i 1080 för tillfället. Fps-limiterna är lite trasig, sätter jag den på 60 kommer jag bara upp i 57-59, sätter jag den på 90 hoppar den upp över 60 till runt 87 men jag får massiv screentearing. Ska testa på min 120hz TN ikväll men hade helst kört på min IPS för färgernas skull.

Håller med om att 600 flingor är saftigt och jag kan tänka mig att Sony har haft ett finger med där. Det är ju klart värt om man få väldigt många timmar ur spelet (vilket är en möjlighet i teorin med universumets storlek i åtanke) men ja, krävs ju lite uppdateringar/mods

FOV:en är ju toktrasig som konstaterats innan

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

@anders190:

Jag kör bara i 1080 för tillfället. Fps-limiterna är lite trasig, sätter jag den på 60 kommer jag bara upp i 57-59, sätter jag den på 90 hoppar den upp över 60 till runt 87 men jag får massiv screentearing. Ska testa på min 120hz TN ikväll men hade helst kört på min IPS för färgernas skull.

Håller med om att 600 flingor är saftigt och jag kan tänka mig att Sony har haft ett finger med där. Det är ju klart värt om man få väldigt många timmar ur spelet (vilket är en möjlighet i teorin med universumets storlek i åtanke) men ja, krävs ju lite uppdateringar/mods

FOV:en är ju toktrasig som konstaterats innan

Låter bättre det, kanske skulle prova 1920x1080 på FreeSync-skärmen. 2560x1440 ger runt 40-45 FPS men upplever det mest vara CPU som begränsar här.

Jo, känslan av att PC utgåvan speglar PS4-utgåvan är svår att slå ifrån sig. Väldigt lite arbetat på PC-sidan av spelet. Hoppas det granskas, att Sony haft speciella krav är jag rätt säker på. Eller också lade HG alla resurser på PS4-utgåvan och släppte vad de hade av en hyfsat fungerande utvecklings port av spelet. Måndag nu, första vardagen efter lansering, så jag hoppas några av frågetecknen kan rätas ut.

Ser fram emot att få komma hem och hoppa in i spelet ikväll, och gärna att det kommit en färsk patch som fixar prestandan eller en del buggar eller något.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Intressant 4K Max Settings Titan X

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Lego Master

Är det någon som har provat att köra PS4-versionen, eller PC-versionen med handkontroll? Man kan ju titta runt i cockpiten när man flyger med högra tumspaken! Har vi hittat någon free-look med mus/tgb?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Shudnawz:

Är det någon som har provat att köra PS4-versionen, eller PC-versionen med handkontroll? Man kan ju titta runt i cockpiten när man flyger med högra tumspaken! Har vi hittat någon free-look med mus/tgb?

Jag kör på PC och använder mus/tgb på marken och en xbox360-kontroll när jag flyger, tycker det fungerar bäst. Hittade inte riktigt freelook på tangentbordet

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Lego Master
Skrivet av NordhNet:

Jag kör på PC och använder mus/tgb på marken och en xbox360-kontroll när jag flyger, tycker det fungerar bäst. Hittade inte riktigt freelook på tangentbordet

Ja, det är väl ett alternativ antar jag. Men med korta flygturer och snabba skutt på planeterna blir det skitstörigt, speciellt som jag vill ha inverted kontroller i luften med handkontroll, men icke-inverted med mus. Fuuu.... >_<

Lite fler options här vore trevligt känner jag. Men XML-filerna tillåter ju fuck-all.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

Jag kör på PC och använder mus/tgb på marken och en xbox360-kontroll när jag flyger, tycker det fungerar bäst. Hittade inte riktigt freelook på tangentbordet

Klarar spelet av att switcha mellan tangentbord och mus samt spelkontroll ingame alltså? Blir att prova även det då jag hatar att flyga med nus och tbord. Väldigt känsligt och hamnade ofta upp och ner i början.

Blir att koppla in Xbox One Elite-kontrollern och se vad som händer.

På tsl om flygning, finns det något sätt att se vart man landar? Är ju omöjligt att veta säkert vart man är, hänt två gånger att jag landat och ramlat ner för stup respektive hål i marken när jag hoppat ur. Tur man kan dämpa fallet...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Ser ut att flyta förvånansvärt bra? Tidigare videos jag sett har folk med ett GTX1080 haft svårt att få mer än 60fps i 1080p

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Lego Master

@anon5930:
Ja, det är bara att blanda hejvilt, det är en av sakerna de ska ha lite credd för antar jag.
Det är just landningarna som är anledningen till att jag vill ha free-look. Då skulle man kunna rolla tills man ligger på sidan, eller uppochner, och då använda free-look för att se vad jag är över.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av lappen81:

minus slumpgenerationen, planeter, utforskning allting ser ju typ likadant ut i starbound, bossarna suger osv. Terraria däremot verkar intressant

Inte sant, det är "procedurally generated", det finns planeter, utforskning och antal items osv är ju mycket mer intressant.
Jag tycker inte det ser likadant ut alls. Terraria är också bra, samma typ av spel minus planeter.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Förutom dippar ner till 1-2 fps vid vissa tillfällen flyter det på bra med ett 980ti i 4k också. Ligger behagligt på 40-50 fps förutom dipparna.
Hoppas på sli-stöd snart så man kommer över den magiska gränsen.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Stör mig nått fruktansvärt på alla färger när man flyger i rymden. Rymden ska vara mörk. Har sett att det finns "mörka" galaxer men jag har då inte hittat någon. Massa pastellfärger överallt bara.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av anon5930:

Klarar spelet av att switcha mellan tangentbord och mus samt spelkontroll ingame alltså? Blir att prova även det då jag hatar att flyga med nus och tbord. Väldigt känsligt och hamnade ofta upp och ner i början.

Blir att koppla in Xbox One Elite-kontrollern och se vad som händer.

Det klarar av det förvånansvärt smidigt. I princip kan man använda båda samtidigt fast till olika saker. Testade att styra med kontrollen och skjuta/mine:a med tangentbordet och det funkar bra även om funktionen är överflödig

Skrivet av anon5930:

På tsl om flygning, finns det något sätt att se vart man landar? Är ju omöjligt att veta säkert vart man är, hänt två gånger att jag landat och ramlat ner för stup respektive hål i marken när jag hoppat ur. Tur man kan dämpa fallet...

Skickades från m.sweclockers.com

När man ska landa på plattformar får man upp ett litet vitt kryss som indikerar att den landar där om man väljer att landa då. Annars är det känsla, erfarenhet och tur

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

Det klarar av det förvånansvärt smidigt. I princip kan man använda båda samtidigt fast till olika saker. Testade att styra med kontrollen och skjuta/mine:a med tangentbordet och det funkar bra även om funktionen är överflödig

När man ska landa på plattformar får man upp ett litet vitt kryss som indikerar att den landar där om man väljer att landa då. Annars är det känsla, erfarenhet och tur

Låter ju lovande det, iofs kanske det fungerar behagligt helt med kontroll också. Men bra att det går att byta, verkligen något jag ser oftare i spel.

Menar du på plattformarna på Trade Ports och vanliga landplatser? Inte noterat det men blivit förvånad bär jag hamnar på en sådan.

Då mitt nuvarande skepp är väldigt långt och smalt så ser det konstigt ut när den laddar på dålig terräng. Är en ganska störande sak som jag gärna sluppit att se om man hade mer kontroll. Ibland får jag också upp att det inte går att landa så bara försöka hitta nytt område att landa på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shudnawz:

@anders190:
Ja, det är bara att blanda hejvilt, det är en av sakerna de ska ha lite credd för antar jag.
Det är just landningarna som är anledningen till att jag vill ha free-look. Då skulle man kunna rolla tills man ligger på sidan, eller uppochner, och då använda free-look för att se vad jag är över.

Hehe, det där känner jag ju faktiskt igen, allt annat än ofta jag inleder landning plant utan kan ligga åt sidan eller upp och ner. Noterade att det var lättare att se marken upp och ner då det är lättare att vinkla den mot marken så.

Free-look blir att prova med, reagerade på att något saknades men fått förklaringen nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lego Master

@anon5930:
Fast å andra sidan, över de timmar jag spelat i helgen har jag blivit någorlunda adept på att avgöra var jag landar nånstans, speciellt när jag håller lägsta hastigheten och trycker ner nosen så långt jag kan. Sen verkar det som att en del settlements har nån slags landningszoner, även om de saknar riktiga pads. Det är ofta jag hamnar på ungefär samma ställe även om jag kommer in från olika vinklar.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shudnawz:

@anders190:
Fast å andra sidan, över de timmar jag spelat i helgen har jag blivit någorlunda adept på att avgöra var jag landar nånstans, speciellt när jag håller lägsta hastigheten och trycker ner nosen så långt jag kan. Sen verkar det som att en del settlements har nån slags landningszoner, även om de saknar riktiga pads. Det är ofta jag hamnar på ungefär samma ställe även om jag kommer in från olika vinklar.

Planeten jag är på just nu är nog lite extra jobbig, svår att se på speciellt nattetid då jag knappt ser något. Även om jag kan se innan ungefär vart jag landar. Ger snart upp den planeten, nästa ska vara ljus och plan och gärna ett par extra solar för maximal belysning.

Jo, finns någon blinkande grej ibland som man kan åkalla rymdskepp med. Aldrig lyckats pricka in och landa på dessa vad jag vet. Trade Ports är lite lättare då det finns fler landningsplatser och dessa är en bra bit från marken.

Sedan upptäckte jag rätt sent att det gick att använda rymdskeppet för att få tag i råmaterial i rymden. Ger rätt bra med pengar när man försöker tjäna ihop till en av de rymligare skeppen.
Sedan har jag också börjat bli duktigare på att hitta droppads med exosuit-uppgraderingar. Väl behövliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lego Master

@anon5930:
Exosuit-uppgraderingar behöver jag bli bättre på att hitta, men det var förvånansvärt enkelt att jaga skepp på marken istället för att hamstra pengar för att köpa dem. Och chansen att hitta något med bättre plats än befintligt känns ungefär samma som att stå och glo i en hangar ett par timmar. Tradeoffen är ju att man måste börja med att laga skiten innan man ens kan lyfta, istället för att hosta upp nån miljon.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Visste inte ens att man kunde hitta kraschade skepp. Är det något som ligger och dräller på random platser eller finns det något knep att hitta dom?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Skrivet av Storage Jar:

Visste inte ens att man kunde hitta kraschade skepp. Är det något som ligger och dräller på random platser eller finns det något knep att hitta dom?

Finn sånna beacons eller vad det är som har en orange ljusstråle som skjuts ut av den, override:a den och välj transmission. Om den inte hittar en transmission tower så gör om samma sak igen på samma beacon tills den hittar det. Flyg dit och lös nummerpusslet inne i huset så ska du få en "crashed ship" waypoint.

Gör så många gånger och till slut får du ett 48 slots

Permalänk
Lego Master

@Storage Jar:
Vad @python_ormen sa. Tänk även på att flytta alla grejjor i det gamla skeppets inventory till det nya, och passa även på att dismantle alla uppgraderingar du gjort så får du tillbaka åtminstone en del av råmaterialet.

Om du missar något av det är det inte hela världen, det gamla skeppet står kvar åtminstone ett tag (eller tills du flugit tillräckligt långt bort?) så du kan gå fram och tillbaka mellan dem hur många gånger som helst för att micromanage din inventory.

Det är möjligt att skepp övergivna av spelare står kvar hur länge som helst, men utan någon beacon eller annat sätt att hitta dem igen är det som att leta nål i höstack om du kommer tillbaka till en planet du lämnat ett skepp på tidigare.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@anders190:

Jag kör bara i 1080 för tillfället. Fps-limiterna är lite trasig, sätter jag den på 60 kommer jag bara upp i 57-59, sätter jag den på 90 hoppar den upp över 60 till runt 87 men jag får massiv screentearing. Ska testa på min 120hz TN ikväll men hade helst kört på min IPS för färgernas skull.

Håller med om att 600 flingor är saftigt och jag kan tänka mig att Sony har haft ett finger med där. Det är ju klart värt om man få väldigt många timmar ur spelet (vilket är en möjlighet i teorin med universumets storlek i åtanke) men ja, krävs ju lite uppdateringar/mods

FOV:en är ju toktrasig som konstaterats innan

FOV:n går att fixa på PC iaf genom att redigera en fil. Jag kör just nu på 140 grader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@anders190:
Exosuit-uppgraderingar behöver jag bli bättre på att hitta, men det var förvånansvärt enkelt att jaga skepp på marken istället för att hamstra pengar för att köpa dem. Och chansen att hitta något med bättre plats än befintligt känns ungefär samma som att stå och glo i en hangar ett par timmar. Tradeoffen är ju att man måste börja med att laga skiten innan man ens kan lyfta, istället för att hosta upp nån miljon.

Bästa sättet att skaffa ett grymt skepp är att först köpa ett med runt 24-25-platsare och senare sakta utveckla stegvist. Du kan endast få +1 eller -1 över ditt gamla skepps plats. Istället för att spendera massa timmar åt att öka från 15 till 24 kan du skaffa pengar enkelt och köpa en från en rymdhangar.

Jag tjänade ihop pengar enkelt genom att gå till en rymdhangar, kolla genom vilka produkter som du kan sälja för dubbla priser och sen gå ut till där skepp landar och köp hos dem och sälj dyrt till den runda roboten.

Permalänk
Lego Master

@Zapa:
Såklart också en lösning, men jag har fått skepp med +2 vid crash sites, så det finns potential även där.
Dessutom gillar jag saker som är gratis, även om det kräver lite jobb.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Alltså .... Jag gjorde alla Atlas-quests (tog en jäkla tid) och födde en ny stjärna eller nåt och hittade ett svart hål, men när jag kom ur det så är jag fortfarande 172.000 ljusår ifrån centrum! Alltså va fan ... Vad ska jag göra nu?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shudnawz:

@anders190:
Exosuit-uppgraderingar behöver jag bli bättre på att hitta, men det var förvånansvärt enkelt att jaga skepp på marken istället för att hamstra pengar för att köpa dem. Och chansen att hitta något med bättre plats än befintligt känns ungefär samma som att stå och glo i en hangar ett par timmar. Tradeoffen är ju att man måste börja med att laga skiten innan man ens kan lyfta, istället för att hosta upp nån miljon.

Skrivet av python_ormen:

Finn sånna beacons eller vad det är som har en orange ljusstråle som skjuts ut av den, override:a den och välj transmission. Om den inte hittar en transmission tower så gör om samma sak igen på samma beacon tills den hittar det. Flyg dit och lös nummerpusslet inne i huset så ska du få en "crashed ship" waypoint.

Gör så många gånger och till slut får du ett 48 slots

Man kan inte hitta kraschade skepp utan man måste få waypoint till dessa? Jag har hittat två på det sättet men var rätt trista skepp dock.