No Man's Sky - Samlingstråd

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Maysay:

Bara så att folk vet så har Steam tagit bort 2 timmar refundspärren. Man kan nu refunda om man har haft det en längre tid (spelat).
Källa: http://steamcommunity.com/app/275850/discussions/0/3595474367...

Så passa på om ni vill ha tillbaka pengarna.

Riktigt bra det, hoppas GOG gör något liknande.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Riktigt bra det, hoppas GOG gör något liknande.

Notera att Steam inte lyft någon spärr. Man måste gå via Supporten och inte alla som får det beviljat.
För mig så fick jag tjafsa lite med dom. Och fick endast refund till wallet.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Riktigt bra det, hoppas GOG gör något liknande.

GOG har ju sin 30 dagars öppet köp, typ.

"If, within 30 days after the purchase of your game, you experience technical problems or game-breaking bugs that prevent you from finishing your game, contact our customer support. They will do their best to help you fix the problem and if, at the end of their attempts to solve the problem your game is still not working, we'll give you back your money."

https://www.gog.com/support/website_help/money_back_guarantee

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

Fick inte nån refund, dom skrev att jag spelat mer än 2h... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Fick inte nån refund, dom skrev att jag spelat mer än 2h... :/

Använde du deras refund grej eller kontaktade du supporten? Vad skrev du? Hur många timmar har du spelat?

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Använde du deras refund grej eller kontaktade du supporten? Vad skrev du? Hur många timmar har du spelat?

Använde deras refund grej... skrev att spelet inte va som utlovat... spelat i 6h... men kanske ska kontakta support på nåt sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Använde deras refund grej... skrev att spelet inte va som utlovat... spelat i 6h... men kanske ska kontakta support på nåt sätt?

Vad jag har fattat så ska man kontakta supporten, för deras sån refund grej är väl automatisk?

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Vad jag har fattat så ska man kontakta supporten, för deras sån refund grej är väl automatisk?

Ah, ok... vart hittar man support då? Är det mail som gäller? Kan man skriva på svenska?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lothbrok:

Notera att Steam inte lyft någon spärr. Man måste gå via Supporten och inte alla som får det beviljat.
För mig så fick jag tjafsa lite med dom. Och fick endast refund till wallet.

Ah, det var förstås inte lika smidigt, speciellt när man ser hur det gått för vissa. :/

Skrivet av Squedo:

GOG har ju sin 30 dagars öppet köp, typ.

"If, within 30 days after the purchase of your game, you experience technical problems or game-breaking bugs that prevent you from finishing your game, contact our customer support. They will do their best to help you fix the problem and if, at the end of their attempts to solve the problem your game is still not working, we'll give you back your money."

https://www.gog.com/support/website_help/money_back_guarantee

Sant det, dock täcker den bara om spelet inte fungerar vad jag förstått. Vore bra om GOG öppnade upp för återköp av spelet då den inte stämmer med marknadsföringen kring spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Ah, ok... vart hittar man support då? Är det mail som gäller? Kan man skriva på svenska?

https://help.steampowered.com

Vet inte hur det är med svenska med Steams support. Det är bara skriva på engelska, så blir det inga fel/problem.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

@Goteborgan: Jag får bara upp att support sköts av Hello games, och det är väl knappast dem man ska kontakta angående refund? Blev nekad av den automatiska också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

@Goteborgan: Jag får bara upp att support sköts av Hello games, och det är väl knappast dem man ska kontakta angående refund? Blev nekad av den automatiska också.

Har ingen aning faktiskt hur ni ska gå till vägas. Har aldrig haft spelet, såg bara en annan som skrev om det i tråden.
Sorry.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Skrivet av VexedRelic:

Jag har en känsla av att all hype skapades av folk som såg intervjuer, E3, osv. Och inte direkt av marknadsföring, det var typ samma med Star Citizen när de visar någon tech demo på nåt spel konvent. Vad jag minns så vart spelet otroligt hypat när de visade det på E3 första gången.

Men ja, de släppte nog spelet nu pga hype, som betyder att fler köper det och de tjänar mer på det. Hade de gått ut och sagt att de behöver 1 år till så hade all hype dött ner och troligtvis så hade inte sålt lika bra även om spelet hade varit bättre.

Well, är ganska svårt att missa alla lögner de sagt rakt ut i intervjuer, om det inte är en typ av marknadsföring att komma med massor av fantastiska påståenden, och säga att allt detta finns i deras spel. Till och med första gången de visades på E3 framstod det att vara ett multiplayerspel, så att all hype skapades av folk själva skulle jag inte säga, den skapades av att ett spel marknadsfördes med falska löften hela vägen från announcement till launch.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

ett spel marknadsfördes med falska löften hela vägen från announcement till launch.

Jasså? Vad jag minns så gav de inga löften, särskilt om multiplayer. Faktiskt så har de väldigt länge sagt att deras multiplayer är annorlunda och att de ville att andra spelare skulle lämna spår av att de varit på en planet eller sol system, typ skanna djur osv. Innan release så sa de även att man inte kunde bygga och att vad du gör på en planet, typ ändrar terrängen inte skulle sparas för andra.

Ja, det är väl kanske inte så smart att kalla det för multiplayer, eftersom de allra flesta kommer ha en viss förväntan av just det ordet. Men för mig så var spelet exakt vad jag förväntande mig, visst det är trist att vissa saker inte kom med i spelet som de hade sagt, men händer väldigt ofta i spel så är inte direkt någon förvåning. Nästan alla spel som kommer ut kan vara bättre, ha mer önskade "features" som folk vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

Jasså? Vad jag minns så gav de inga löften, särskilt om multiplayer. Faktiskt så har de väldigt länge sagt att deras multiplayer är annorlunda och att de ville att andra spelare skulle lämna spår av att de varit på en planet eller sol system, typ skanna djur osv. Innan release så sa de även att man inte kunde bygga och att vad du gör på en planet, typ ändrar terrängen inte skulle sparas för andra.

Ja, det är väl kanske inte så smart att kalla det för multiplayer, eftersom de allra flesta kommer ha en viss förväntan av just det ordet. Men för mig så var spelet exakt vad jag förväntande mig, visst det är trist att vissa saker inte kom med i spelet som de hade sagt, men händer väldigt ofta i spel så är inte direkt någon förvåning. Nästan alla spel som kommer ut kan vara bättre, ha mer önskade "features" som folk vill ha.

Dock sa Sean Murray att de skulle ha varit multiplayer. Han har sagt det i flera intervjuer. Kolla på No Man's Lie på Youtube bland annat. Det jag kommer på är att Sean sade i en intervju att spelet skulle ha multiplayer som Dark Souls, att folk hoppar in i temporära lobbys som hostas av någon. Detta var vad folk trodde hände när de första spelarna träffade varandra (att de inte såg varandra p.g.a att någon av dem inte port forward:e). Folk trodde alltså att det fortfarande fanns multiplayer när spelet redan släppts! (jag också).

För övrigt har jag kontaktat steam support och hoppas på pengar tillbaka, hör av mig hur det går. Taggad på att köpa ett bra spel som förtjänar pengarna och inte dessa lögnhalsar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiario:

Vart har Sean ´Murray tagit vägen. Inte någon status rapport sen 18aug!!!

"Wow, where did all the players go?" kanske inte är lika roligt att uppdatera sin status med.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk

Jag gillar spelet då jag som eremit kan glida runt i rymden bekymmerslöst utan att vara rädd att stöta på någon annan. Dock lämnar spelet mycket att önska. Inställningsmöjligheterna är alldeles för få och de som finns där fungerar knapphändigt.
Jag skulle vilja se att de fixar HUD och och optimering för triple-screen då jag är övertygad om att det kommer att se vackert ut.

Jag har full förståelse för att det ligger som prio 5472 i deras ticket när det har varit så mycket strul med core-spelet.

Med det sagt så hoppas jag och tror att spelet kommer att utvecklas och uppdateras till det bättre i framtiden.

Visa signatur

Intel Core i7 6700K 4,0GHz | ASUS Z170 PRO GAMING |Syst.disk. Samsung 850-Series EVO 250GB | Samsung 850-Series EVO 500GB | MSI GeForce GTX 1070 8GB Gaming X | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | be quiet! Pure Rock | Corsair RM750x 750W | 3x Acer 24" Predator XB240H | SteelSeries Rival 300 Svart | QPAD MK-50 MX Red | Fractal Design Define S Svart |

Permalänk
Medlem

haha denna var lite kul

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Lego Master

@MacTank11:
Risken är väl att det, hrrm... "svala" mottagandet från teh Youtuberz gör dem lite mindre sugna på att faktiskt uppdatera spelet. Jag tvivlar på att spelet kommer gå från "vafan är det här?!" till "nu är det ju riktigt trevligt!". Som bäst tror jag man kan hoppas på "jaja, okej då", och det gör ingen lycklig. Jag tror de bara kommer fixa de mest uppenbara buggarna och sen lämna spelet åt sitt öde. Jag hade inte haft nån inspiration efter den totalsågning man fick, motiverad eller ej.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd
Skrivet av VexedRelic:

Jasså? Vad jag minns så gav de inga löften, särskilt om multiplayer. Faktiskt så har de väldigt länge sagt att deras multiplayer är annorlunda och att de ville att andra spelare skulle lämna spår av att de varit på en planet eller sol system, typ skanna djur osv. Innan release så sa de även att man inte kunde bygga och att vad du gör på en planet, typ ändrar terrängen inte skulle sparas för andra.

Ja, det är väl kanske inte så smart att kalla det för multiplayer, eftersom de allra flesta kommer ha en viss förväntan av just det ordet. Men för mig så var spelet exakt vad jag förväntande mig, visst det är trist att vissa saker inte kom med i spelet som de hade sagt, men händer väldigt ofta i spel så är inte direkt någon förvåning. Nästan alla spel som kommer ut kan vara bättre, ha mer önskade "features" som folk vill ha.

Finns en hel reddit tråd om allting som sagts.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Skrivet av VexedRelic:

Jasså? Vad jag minns så gav de inga löften, särskilt om multiplayer. Faktiskt så har de väldigt länge sagt att deras multiplayer är annorlunda och att de ville att andra spelare skulle lämna spår av att de varit på en planet eller sol system, typ skanna djur osv. Innan release så sa de även att man inte kunde bygga och att vad du gör på en planet, typ ändrar terrängen inte skulle sparas för andra.

Ja, det är väl kanske inte så smart att kalla det för multiplayer, eftersom de allra flesta kommer ha en viss förväntan av just det ordet. Men för mig så var spelet exakt vad jag förväntande mig, visst det är trist att vissa saker inte kom med i spelet som de hade sagt, men händer väldigt ofta i spel så är inte direkt någon förvåning. Nästan alla spel som kommer ut kan vara bättre, ha mer önskade "features" som folk vill ha.

Att säga "det här finns redan under utvecklingsstadiet fungerande i spelet" är det närmasta man kommer ett löfte när det gäller dev intervjuer, och det har Sean gjort om en MÄNGD saker, som någon annan påpekade finns det utmärkta Reddit trådar och Youtube videos som demonstrerar detta.

"En viss förväntan av ordet", ja, typ att man ska kunna spela med andra spelare är det ju rätt vanligt att folk tänker, eftersom det är just den betydelsen ordet har, tänker man skapa en egen definition av ord, vilket det än må vara, får man nog nämna det först, om man inte vill bli utpekad som bedragare i efterhand.

Skönt att du var ute efter ett enformigt, och extremt barebones "survival"-spel där alla miljöer återvinns i oändlighet, men du får samtidigt förstå att folk känner sig missnöjda när spelet påstått sig undvika alla dessa stereotyper, och vara något annat.

Återigen tänker jag påpeka hur glad att jag inte lagt pengar på scammen

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Så... inga av funktionerna i den videon är med i spelet som det ser ut nu? Vad har det då för innehåll egentligen?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Så... inga av funktionerna i den videon är med i spelet som det ser ut nu? Vad har det då för innehåll egentligen?

jadu, nästan ingenting av det de lovade kom med tyvär.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Köpte det här spelet i lördags och måste säga att jag är helt tagen av det! Även utan allt de lovade och inte lovade är det fortfarande fantastiskt! Precis min typ av spel och med kommande patcher och moddar kan det ju bara bli bättre. Är man nyfiken på det här spelet och vill njuta av det kan jag rekommendera att kolla Youtubespelare så man ser vad man får innan man köper det, och inte lyssna på alla som (visserligen med goda skäl) är arga på utvecklarna och pekar på va som inte finns i det, det tar bort mycket av spelglädjen. (Köpte på greenmangaming så fick det för 450 istället för 570 på steam)

//SuperOlsson

Permalänk

Tycker spelet verkar som ett bra tidsfördriv om jag skulle kunna spela det med mer än 40-50fps. Ett sådant är fult spel förstår jag inte vad det är som drar ner prestandan.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@markus9090: Förstår inte poängen. Verkar ju bara vara någon random fanboy som har hittat på en massa saker. Av det lilla jag ögnade igenom så efterfrågades skärmbild på en öppnad portal, vilket utlovades men sen hördes inget mer från trådskaparen.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senseye:

@markus9090: Förstår inte poängen. Verkar ju bara vara någon random fanboy som har hittat på en massa saker. Av det lilla jag ögnade igenom så efterfrågades skärmbild på en öppnad portal, vilket utlovades men sen hördes inget mer från trådskaparen.

Absolut kan det vara så, men tycker att efter alla år av utveckling borde vara mer djup i spelet än vad som händer vid centrum, men kan såklart ha fel!

Permalänk
Medlem

Köpte spelet igår till PS4 och för det första så är jag inte konsolspelare från början, samt att jag är "gammal" och måste lära mig att spela med dosa.
Men! Jag tyckte det flöt på bra, lite pyssel med att komma ihåg kontrollerna. Spelet i sig började lite knackigt, man fattade först inte vad eller hur man skulle göra, men det är väl så det ska va...
Sen så hamnade jag i rymden och det är där spelet börjar ordentligt. Hann bara spela några timmar igår, men jag gillade det.

Jag höll mig hyfsat borta från all hype och recensioner för att ge spelet en chans.

Permalänk
Skrivet av Senseye:

@markus9090: Förstår inte poängen. Verkar ju bara vara någon random fanboy som har hittat på en massa saker. Av det lilla jag ögnade igenom så efterfrågades skärmbild på en öppnad portal, vilket utlovades men sen hördes inget mer från trådskaparen.

Tar typ två sekunder att googla fram bilder på portaler och hur man öppnar dom...

Edit: Och hade du läst hans post så hade du sett att han inte postade det och hur man öppnar dom för att han inte vill spoila, och att det antagligen finns en tutorial i någon reddit-kanal. Det känns lite oproffesionellt av dig att klaga på en post du inte ens läser igenom.