Permalänk
Medlem

Meh, inte van med det nya tangentbordet än ( använt det i ca 2 timmar). Var snabbare på mitt gamla tangentbord som jag använt i gud vet hur många år.
Gigabyte aivia osmium med bruna brytare, riktigt skönt att skriva.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

ca 40 ord i minuten.. inte helt nöjd med det
Antar att ni som har dubbelt eller mera kör med korrekt fingersättning

Testade ett par gånger till kom upp i 47.

Tycker det verkar bli mest fel på åäö.
Kan det ha med att störiga tangenter att göra?
"svenskt ö, norskt ö, danskt ä" på samma tangent, "danskt ä, norskt ö, svenskt ä" på den andra tangenten..
Skulle helst byta till helsvenska tangenter. Lite dåligt av Logitech.

Varför skulle det ha betydelse vad det står på tangenterna?
Det är ju ditt eget fel om du måste titta på dom när du skriver, påverkar ju absolut inget annars

Och nej korrekt fingersättning har jag aldrig haft, avskyr att skriva med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noah01:

riiktigt bra, själv så har man ju inte fått nya datorn med mekaniskt tbord använder en vanlig laptop med nån konstig rubberdome/membran hp skit... testade ettt blackwidow hos en kompis ni kan ju fatta hur det va och komma hem o använda laptop tbordet XD
ligger just nu på bara 40 wps. men dock har jag aldrig varit dator intresserad och använt så mycket datorer men det kommer nog gå bättre snart

Haha vet hur det är, jag få damp när jag använder vanliga tangentbord hos kompisar eller något då man missar massa bokstäver osv. x(

Visa signatur

CPU= Intel Core i7 6700k
PSU= EVGA Supernova G2 750W
Moderkort= ASUS Z170 Pro Gaming
GPU= ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX
Minne= Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 (2x8GB)

Permalänk
Medlem

Sämsta 95, bästa 100. Sedan många resultat där imellan efter några försök.

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Verkar hamna på runt 50-55 WPM.

Har problem med att vara konsekvent med mina fingerrörelser, dvs. använda ett finger för vissa tangenter. Använder nästa inte lillfingrarna alls när jag skriver. Sen flyttar jag nog mina händer alldeles för mycket.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mythzs:

Haha vet hur det är, jag få damp när jag använder vanliga tangentbord hos kompisar eller något då man missar massa bokstäver osv. x(

Man skriver inte fortfare bara för man har mekaniskt tangentbord, det är till hundra procent en vanesak.
Jag har ett sketet rubberdome-tangentbord för 200:- och skriver över 120 wpm.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Roligt test. Fick själv runt 90. Dock undrar jag om man får minus om man skriver fel? Jag försöke verkligen skriva rätt men om man mer bara "köttar" på med mindre hänsyn till stavning känns det som att man skulle kunna få mer.

Undrar också om någon provat med DVORAK/SVORAK eller liknande?!

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

Första försöket

Blev några ord som blev helt fel då jag missade space bar, samt när texten skiftar rad så gillar inte ögonen det

Men 50/50 när det kommer till skrivhastighet och korttidsminne. Själv kollar jag på de nästa 2 ord medans jag skriver nuvarandra.

Permalänk
Medlem

där var mitt resultat försökte dock bara en gång

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd

Träffar runt 50 varje gång. Skriver på mitt eget sätt, annars når jag nog bara drygt 20 ord. Hade jag kunnat skriva fritt hade jag nog legat på runt 100 ord gissar jag på.

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem

Konstigt, fick mer WPM när jag körde på engelska istället för svenska, sedan blir det segare eftersom det inte är ord man själv bestämmer, då går det ju snabbare (t.ex när man skriver en kommentar eller ett inlägg här på Swec). Var också störande att det bara var random ord och inte meningar, meningar är enklare att komma ihåg.

Permalänk
Medlem

Tänker inte ens testa Född på sextiotalet och har aldrig lärt mig riktig fingersättning. Lite av ett handikapp nu när jag hoppat av mitt gamla jobb och skriver på en Sci-Fi roman. Men å andra sidan så kanske jag inte skriver fortare än jag tänker

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Jag hamnade lite "ur fas" när jag stavade fel en gång. Annars har jag haft runt 50 WPM när jag testat tidigare.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

71 första, 78 andra och 83 tredje försöket. rätt kul men ska nog prova engelska versionen hatar åäö...

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Tänker inte ens testa Född på sextiotalet och har aldrig lärt mig riktig fingersättning. Lite av ett handikapp nu när jag hoppat av mitt gamla jobb och skriver på en Sci-Fi roman. Men å andra sidan så kanske jag inte skriver fortare än jag tänker

Du får ju gott om tid att tänka på det du skriver allafall. Hö hö hö hö

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

49 WPM, med mobilen då alltså, enbart tummarna

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hoski:

Testade typeracer lite snabbt. 120 wpm med 100% accuracy. Ska handla käk nu, blir att putsa på resultatet sen

Vad för tangentbord använder du?

Skrivet av deeyay:

Där har du problemet!

I alla tidigare år så har jag varit så jävla avsundsjuk på dem som kunna skriva utan att titta på tangentbordet. Jag har kört pekfingervalsen i större delen utav mitt liv (tyckte jag kunde skriva hyfsat fort där med men det är mest händerna som rör sig frenetiskt och ger intryck av hastighet) men för cirka 5 år sedan när jag var 30 år så gav jag mig fan på att lära mig det.

Så jag köpte faktisk en licens till ett program som heter Typingmaster Pro och satte mig ner och köttade med det hemma själv på kvällarna. Efter bara några dagar så kunde jag skriva alla bokstäver utan att titta men det gick Jäkligt sakta den första tiden. Men nu några år senare så ligger jag på 85-95 WPM när jag testar mig på sidor och det är utan att ha övat upp hastigheten med flit. Efter jag lärde mig fingersättningen så har det bara rullat på utav sig själv sen. Vill man så kan man.

Var köpte du programmet?

Permalänk
Avstängd

ordblind som en jävla get och min egen version av fingersättning så landar jag på blygsamma 49 men fuckade upp några gånger så kan nog bättra på det en smula
http://10fastfingers.com/share-badge/19_AX
Edit..52-53 och snabbare än så blir det en massa felskrivningar ☺

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av anon114264:

Var köpte du programmet?

Här http://www.typingmaster.com/se/pro/order.asp

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon114264:

Vad för tangentbord använder du?

Sketet rubberdome-tangentbord från logitech: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=246411
Gav inte ens 200:- för det när det var nytt, för sex år sen.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Tänkte testa med typecover till surface, dock verkar det hoppa ett ord emellan så jag får felstavning när jag kör space. Skitkonstigt

Permalänk
Medlem

Andra försöket, men jag måste säga att det är stor skillnad på att skriva en sammanhängande text jämfört med att skriva slumpmässiga ord på det här sättet. Vissa av orden är jag ens tveksam till om det är ett riktigt ord..

Permalänk
Master of Overkill

ASSS jobbigt skriva med space istället för enter.....

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

37 på jobbets skit tangentbord som jag inte är van vid.

Fun fact att nonstop skriva en typisk roman på 80000 ord hade tagit en och en halv dag för mig.

Ska testa detta hemma på mitt eget bord sen se hur stor skillnad det är.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Personligt rekord på 50* korrekta knapptryckningar, gissar att jag är nere på ~450 igen nu

EDIT: Var tvungen köra en vända nu när jag satt bakom "rätt" tangentbord igen !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gammal bild, men det är fortfarande ungefär där jag ligger. Fått mer än 150 vid några tillfällen dock.

Permalänk

10fast så tror jag att jag snittar på cirka 92-98WPM på svenska och cirka 85-90WPM på engelska med mellan 98-100% träffsäkerhet.
Skriver väldigt mycket på jobbet under dagarna och måste därför skriva väldigt snabbt.

Visa signatur

The Beast:|4770K|ASUS Z97M-PLUS|ASUS GTX 970 Strix|Crucial Ballistix 2x8GB| Seagate Barracuda 2TB|Evo 840 120GB|BitFenix Phenom M|EVGA Supernova G2 750W|
Periphials: Mionix Castor |CM Storm QuickFire Rapid MX Brown|Plantronics RIG 500HD|

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Man skriver inte fortfare bara för man har mekaniskt tangentbord, det är till hundra procent en vanesak.
Jag har ett sketet rubberdome-tangentbord för 200:- och skriver över 120 wpm.

Jo det vet jag men det jag menar är att jag suttit i snart 1 år på mekaniskt och jag är så van vid att tangenterna är känsligare när man trycker ned dom. Sitter jag på ett vanligt och ska skriva fort så fattas det emellanåt bokstäver i mina meningar. Oerhört frustrerande må jag säga!

Visa signatur

CPU= Intel Core i7 6700k
PSU= EVGA Supernova G2 750W
Moderkort= ASUS Z170 Pro Gaming
GPU= ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX
Minne= Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 (2x8GB)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

http://i.imgur.com/yY8PwZC.png

Gammal bild, men det är fortfarande ungefär där jag ligger. Fått mer än 150 vid några tillfällen dock.

Vad har du för tangentbord? Folk säger att det går snabbare att skriva på mekaniskt tangentbord. Kanske vore värt att skaffa.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Vad har du för tangentbord? Folk säger att det går snabbare att skriva på mekaniskt tangentbord. Kanske vore värt att skaffa.

Nu har jag visserligen ett Ducky Shine 3 med bruna brytare hemma som jag använder till min personliga dator men när jag skrev det där så var det med all säkerhet på ett sånt där platt tangentbord med såna där sax-tangenter, vad de nu kallas. Vet inte vad jag skriver snabbast på.