Samsung 840 och 840 Evo SSD lider av prestandaproblem

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Make.Sense:

Detta är ju ett problem de löser med en firmwareuppdatering. Jag ser inte något problem med detta, och det skulle lika gärna kunna drabbat vilken tillverkare eller modell som helst. Det är väl bra att Samsung säger att "Vi har problem, men vi arbetar på en lösning, chilla lite så löser det sig"

Hur kan du vara säker på att de kan lösa det med en firmwareuppdatering om det beror på att kontrollerkretsen har problem att läsa av TLC-minnet med sina åtta diskreta spänningsnivåer (kontra MLCs 4 och SLCs 2)? Felmarginalerna är betydligt mindre med TLC, speciellt med den allt mindre tillverkningstekniken som bara är av ondo för flash generellt. Alla flash lider av att tappa laddning över tid, men TLC och <20nm gör det mycket värre.

Här kan du läsa en bra genomgång och vilken utmaning det är att få välfungerande TLC: http://www.anandtech.com/show/5067/understanding-tlc-nand/2

NASA har också lite papper som berör ämnet: http://nepp.nasa.gov/workshops/etw2012/talks/tuesday/t04_heid...'

Finns mycket mer, bara att googla.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Fasen, det var ju en 128GB EVO som jag köpte som min första (och ända) SSD för inte så länge sedan Hoppas den håller måttet!

Permalänk
Skrivet av Obligatorisk:

Mitt motto är: "Köp aldrig Samsung". Det slår aldrig fel. Jag rekommenderar starkt att ni andra tar efter. Det finns inget positivt i att äga en Samsung-produkt. Deras produkter håller en låg kvalitet jämfört med konkurrenterna, de använder omoraliska marknadsföringstekniker och företaget i sig är väldigt destruktivt mot folket i sina hemtrakter. Detta gäller säkerligen de flesta stora företag, men Samsung är störst och elakast.

Förlåt att jag säger detta, men det måste nog vara en av de mest korkade grejerna jag läst. Finns så mycket fel i det du har skrivit att det skulle ta spaltmeter att summera det, så jag låter bli. Dock så måste man nämna detta. Låt bli Samsung om du tycker de är dåliga, men att generalisera allt ett företag har släppt som dåligt, bara för att de är stora, är verkligen urbombat.

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dimman:

Mmm t.ex. Intel 520 120GB SSD, "problemfri":

https://communities.intel.com/thread/33953
http://www.dslreports.com/forum/r27933607-Buggy-Intel-SSD-520...

(Har självt upplevt problemet på 2/2 diskar, ena hemma andra på jobbet...)

Tacka vet jag Samsung 850 Pro 512GB, 40nm.

Har haft en 520 sen 2 år och har aldrig haft problem. Nu använder jag 530 och den funkar lika bra

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Hur har de tummat på kvaliteten på Pro-modellerna? Eller 830? Lycka till att försöka hitta problem med de modellerna säger jag.

Det är fasansfullt vad dimmiga folk är. En produkt i lågbudgetsegmentet har ett problem, och då är det OK att kasta skit på tillverkaren som helhet? Nyanserat värre :/

Jobbar du på samsung eller?

Samsung är "idioter" som namnger saker "idiotiskt" , hur kan man ha:
SAMSUNG 840 PRO
SAMSUNG 840
SAMSUNG 840 EVO??????????????

nu behöver vi bara modeller som heter:
SAMSUNG 840 SLOWER
SAMSUNG 840 SLOWER AND SLOWER

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

Jobbar du på samsung eller?

Samsung är "idioter" som namnger saker "idiotiskt" , hur kan man ha:
SAMSUNG 840 PRO
SAMSUNG 840
SAMSUNG 840 EVO??????????????

nu behöver vi bara modeller som heter:
SAMSUNG 840 SLOWER
SAMSUNG 840 SLOWER AND SLOWER

Varför antar du att jag jobbar på Samsung för att jag påpekar att det är fånigt att svartmåla hela företaget för att vissa produkter i deras absoluta lågbudgetsegment har ett (förmodligen tillfälligt) problem.

Återigen.. Kan du peka på problem med 830, 840 pro eller 850?

Personligen har jag varit emot TLC sedan jag hörde om hur det funkar. Som sagt en snål-Johan lösning redan i designstadiet, men jag hoppas såklart att de fixar det så att läshastigheterna blir OK igen. Jag säger bara att jag inte är förvånad, och att det är felaktigt att spy galla över _alla_ samsung-ssd's då 830, 840 Pro och 850 krossar allt motstånd vad gäller prestanda och tillförlitlighet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GambitSWE:

Förlåt att jag säger detta, men det måste nog vara en av de mest korkade grejerna jag läst. Finns så mycket fel i det du har skrivit att det skulle ta spaltmeter att summera det, så jag låter bli. Dock så måste man nämna detta. Låt bli Samsung om du tycker de är dåliga, men att generalisera allt ett företag har släppt som dåligt, bara för att de är stora, är verkligen urbombat.

Utöver det har Samsung nästan alltid någon del i nästan alla färdiga elektronikprylar. Att bojkotta Samsung helt och hållet är väldigt svårt.

Permalänk
Medlem

Jag som hade velat haft 830 i datorn, men blev 840 på grund av att 830:orna tog slut. Och nu detta?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Återigen.. Kan du peka på problem med 830, 840 pro eller 850?

japp. namngivningen. inte alla har tid att läsa recensionioner på allt de köper.

tänk om t.ex Volvo eller Nvidia skulle ha samma namngivning? Hur skulle det kunna se ut då?

Permalänk
Medlem

Intressant, detta måste testas när jag kommer hem. Nu är det kanske inte riktigt lika tillförlitligt eftersom min disk förvisso börjar krypa närmare årssträcket (840 evo 120) men jag formaterade den för två månader sedan och började använda den som OS-disk, men ska ta och testa med HD-tune när jag kommer hem för att se om det är samma fenomen.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

japp. namngivningen. inte alla har tid att läsa recensionioner på allt de köper.

tänk om t.ex Volvo eller Nvidia skulle ha samma namngivning? Hur skulle det kunna se ut då?

Nu greppar du efter halmstrån. Jag syftar på prestanda/hållbarhet/pålitlighet på produkterna, och det påverkas ju inte om så SSD'n heter "Samsung Rolands Kött och Video AB SSD".

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

japp. namngivningen. inte alla har tid att läsa recensionioner på allt de köper.

tänk om t.ex Volvo eller Nvidia skulle ha samma namngivning? Hur skulle det kunna se ut då?

Volvo 740
Volvo 740 GLE
Volvo 740 GLT 16 Valve
Volvo 740 Turbo 16 Valve (Italien)
Volvo 740 Turbo Intercooler (TIC)
Volvo 740 2.4L TurboDiesel
Volvo 740 Polar (Ej Sverige)
Volvo 740 GL
Volvo 740 GL 2.4L Diesel
Volvo 740 GLE 2.4L Turbo Diesel Intercooler
Volvo 740 GL/E
Volvo 740 GL/T
Volvo 740 SE

Permalänk
Avstängd

Roligaste läsningen på denna nyhet är alla man ser som försvarar Samsung bara för att det är Samsung. De är inga gudar, de är inte bäst på allt (de senaste åren har de tappat på många plan), de är bara ett företag som alla andra som skiter i dig som kund (aningen mer än många andra då deras support är under all kritik) så länge du ger dem dina pengar, så sluta slicka deras röv, de våldtar dig ändå

Skrivet av SUMITOMO:

Volvo 740
Volvo 740 GLE
Volvo 740 GLT 16 Valve
Volvo 740 Turbo 16 Valve (Italien)
Volvo 740 Turbo Intercooler (TIC)
Volvo 740 2.4L TurboDiesel
Volvo 740 Polar (Ej Sverige)
Volvo 740 GL
Volvo 740 GL 2.4L Diesel
Volvo 740 GLE 2.4L Turbo Diesel Intercooler
Volvo 740 GL/E
Volvo 740 GL/T
Volvo 740 SE

Du hade aldrig känt till alla dessa utan den "förträffliga" källan Wikipedia
http://sv.wikipedia.org/wiki/Volvo_740#Modellvarianter

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Roligaste läsningen på denna nyhet är alla man ser som försvarar Samsung bara för att det är Samsung. De är inga gudar, de är inte bäst på allt (de senaste åren har de tappat på många plan), de är bara ett företag som alla andra som skiter i dig som kund (aningen mer än många andra då deras support är under all kritik) så länge du ger dem dina pengar, så sluta slicka deras röv, de våldtar dig ändå

Jag försvarar inte samsung. Jag försöker bara belysa det obildade i att såga ett helt företag för att det har problem med ett fåtal produkter.

Med eran logik, alla ni som ny spyr galla och har mundiarré över Samsung.. Ni kör väl Linux eller OSX nu? Microsoft kan man ju inte lite på efter stolpskott som ME, Vista och Windows 8, eller?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Du hade aldrig känt till alla dessa utan den "förträffliga" källan Wikipedia
http://sv.wikipedia.org/wiki/Volvo_740#Modellvarianter

Ser inte hur det spelar någon som helst roll is sammanhanget.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

250GB Samsing 840 Basic

2x 1TB Samsung Spinpoint i Raid 0 (Legendariskt trevliga 3,5" diskar, RIP)

Som en skeptiker mot SSD-diskar har jag i alla fall fått lite vatten på min kvarn

Skrivet av Rajat:

Roligaste läsningen på denna nyhet är alla man ser som försvarar Samsung bara för att det är Samsung. De är inga gudar, de är inte bäst på allt (de senaste åren har de tappat på många plan), de är bara ett företag som alla andra som skiter i dig som kund (aningen mer än många andra då deras support är under all kritik) så länge du ger dem dina pengar, så sluta slicka deras röv, de våldtar dig ändå

Samsung är ett bra företag som normalt sett gör väldigt bra och tillförlitliga produkter för ett bra pris. Jag har hög tilltro för företagets produkter efter att ha använt flera av dem inom flera områden samt sett och testat vänners Samsungprodukter. Detta är allt ifrån skärmar, telefoner, smarta telefoner, hårddiskar och SSD:er till kylskåp. Gör detta att man avgudar dem, slickar deras röv och blir våldtagen av dem? Nej, det betyder bara att du har en uppfattning om företaget efter tidigare erfarenheter. Så klart kommer detta att sätta spår i denna uppfattning, hur mycket beror på vad som görs åt det hela.

Däremot är det sorgset att de någon som dig, som uppenbarligen inte gillar Samsung, lägger en sådan energi på att inte bara försöka smutskasta märket utan även förlöjliga deras kunder. Som om att du vunnit något nu när du äntligen fått rätt och hittat en dålig Samsungprodukt. Hur dålig den är beror så klart på om och hur problemet fixas, men det skiter väl du i? Du har ju vunnit ett styck Internet.

Rajat blir #rekt
Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Volvo 740
Volvo 740 GLE
Volvo 740 GLT 16 Valve
Volvo 740 Turbo 16 Valve (Italien)
Volvo 740 Turbo Intercooler (TIC)
Volvo 740 2.4L TurboDiesel
Volvo 740 Polar (Ej Sverige)
Volvo 740 GL
Volvo 740 GL 2.4L Diesel
Volvo 740 GLE 2.4L Turbo Diesel Intercooler
Volvo 740 GL/E
Volvo 740 GL/T
Volvo 740 SE

Nu är ju dessa från flera olika marknader och perioder mellan 1984-1992 men visst är de lite förvirrande alltid. Men det var inte så att om du gick in hos Volvo-handlarn 1989 så hade du sådär många valmöjligheter.

OnT: Kanske tur att man inte köpte en sån här disk som man var på väg för en månad sen. Väntar nyfiket på vad samsung ska hitta på för lösning

Permalänk
Medlem

Undrar lite smått vad skillnaden är på dessa problem diskar, jämnfört med PRO, förutom minneskretsarna?

Har följt tech reports lååååångtids tortyr av SSD's och PRO hänger fortfarande med ganska bra. http://techreport.com/review/27062/the-ssd-endurance-experime...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Så det är mer bildat att slicka dem i röven?

Men du ser kopplingen mellan Volvo 740 och Samsung SSD?! Please do share

Jag förstår inte vad belysandet av ett idiotiskt beteendemönster har med anallingus att göra.

Som sagt var.. Om företag X gör en dålig produkt, men i övrigt hållet god kvalitet, så tycker jag det är obildat att såga hela företaget. Nu råkar det vara Samsung som är föremål för diskussion här och dess produkter som är i rampljuset, men det förändrar ju inte principen generellt.

Och fortfarande.. Om vi leker med tanken att 840 och 840 EVO är riktigt skitdåligt askassa produkter.. Hur påverkar det kvaliteten på 830, 840 Pro, eller 850? Jag väntar med spänning på svar på den frågan.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Jahopp och här sitter man med en 500gb samsung ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Men du ser kopplingen mellan Volvo 740 och Samsung SSD?! Please do share

Ja, det gör nog alla som inte spelar dumma.
Båda kan ha en "dålig" namngivning på sina produkter som egentligen inte säger så mycket om själva produkten, oavsett om det är en SSD eller en bil.

Har man sen så bråttom att man inte hinner kolla upp en liten recension på tre olika SSD:er (840, 840 EVO, 840 Pro) så har man nog större bekymmer i livet än vilken SSD man ska köpa och varför.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Frågan är då, sitter på 2st 840 EVO i RAID 0, Hur uppdaterar man firmware om det blir aktuellt. Samsung Magician lirar ju inte om man kör med RAID config.

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R2, 4670k, Sabertooth Z87, Gigabyte Gtx 780 Windforce, Samsung Evo 2x120gb Raid0, Seasonic X-650, A-data XPG 16gb Inet edition, Seagate-någonting 2tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obligatorisk:

Mitt motto är: "Köp aldrig Samsung". Det slår aldrig fel. Jag rekommenderar starkt att ni andra tar efter. Det finns inget positivt i att äga en Samsung-produkt. Deras produkter håller en låg kvalitet jämfört med konkurrenterna, de använder omoraliska marknadsföringstekniker och företaget i sig är väldigt destruktivt mot folket i sina hemtrakter. Detta gäller säkerligen de flesta stora företag, men Samsung är störst och elakast.

Intressant nog kan man ändå konstatera att Samsung de senaste åren haft lägst returfrekvens av de större ssd-tillverkarna. Undrar hur det går ihop med att de håller lägre kvalitet...

http://www.hardware.fr/articles/920-7/ssd.html
http://www.hardware.fr/articles/911-7/ssd.html
http://www.hardware.fr/articles/893-7/ssd.html
http://www.hardware.fr/articles/881-7/ssd.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dual-Tjur:

japp. namngivningen. inte alla har tid att läsa recensionioner på allt de köper.

tänk om t.ex Volvo eller Nvidia skulle ha samma namngivning? Hur skulle det kunna se ut då?

Nvidia hade väl 4 stycken olika GTX 560 ett tag?

GTX 560 SE
GTX 560
GTX 560 TI
GTX 560 TI 448 core

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Obligatorisk:

Mitt motto är: "Köp aldrig Samsung". Det slår aldrig fel. Jag rekommenderar starkt att ni andra tar efter. Det finns inget positivt i att äga en Samsung-produkt. Deras produkter håller en låg kvalitet jämfört med konkurrenterna, de använder omoraliska marknadsföringstekniker och företaget i sig är väldigt destruktivt mot folket i sina hemtrakter. Detta gäller säkerligen de flesta stora företag, men Samsung är störst och elakast.

Med andra ord så köper du inte grafikkort? För Vramet på grafikkorten är från Samsung..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obligatorisk:

Mitt motto är: "Köp aldrig Samsung". Det slår aldrig fel. Jag rekommenderar starkt att ni andra tar efter. Det finns inget positivt i att äga en Samsung-produkt. Deras produkter håller en låg kvalitet jämfört med konkurrenterna, de använder omoraliska marknadsföringstekniker och företaget i sig är väldigt destruktivt mot folket i sina hemtrakter. Detta gäller säkerligen de flesta stora företag, men Samsung är störst och elakast.

Haha lustigkurre, du är lost

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Hmmm.... jag har denna disk: Samsung 840
Ansluten till mitt moderkort mitt moderkort med en 6 G/bs kabel, till en 6 G/bs port.

Detta är ett bänkresultat från idag, bör jag oroa mig? Har haft den i snart två år.
http://gyazo.com/5e9e761be00cf7ab29518b0d8ec4fa4d

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ain0k:

Hmmm.... jag har denna disk: Samsung 840
Ansluten till mitt moderkort mitt moderkort med en 6 G/bs kabel, till en 6 G/bs port.

Detta är ett bänkresultat från idag, bör jag oroa mig? Har haft den i snart två år.
http://gyazo.com/5e9e761be00cf7ab29518b0d8ec4fa4d

Du verkar ha missat alla inläggen i ämnet, samt artikeln som hör till tråden. Eftersom det enbart berör gamla, tidigare skrivna områden är det bara program som HD Tune, där man kan läsa gammal data på disken, som fungerar. Allt annat ger bra värden eftersom de flesta testprogram enbart skriver ny data och testar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Ain0k:

Hmmm.... jag har denna disk: Samsung 840
Ansluten till mitt moderkort mitt moderkort med en 6 G/bs kabel, till en 6 G/bs port.

Detta är ett bänkresultat från idag, bör jag oroa mig? Har haft den i snart två år.
http://gyazo.com/5e9e761be00cf7ab29518b0d8ec4fa4d

Jag fick ungefär samma Crystal Mark resultat idag innan jag körde DiskFresh som jag fick när disken var ny, så den resultatet i den benchmarken verkar inte påverkas speciellt mycket. Har som sagt inte märkt att disken skulle bli sämre heller (kör den som systemdisk).

Vad det gäller försvara Samsung eller ej. Är väl väldigt mycket upp till hur de hanterar detta, men man ska inte ha några illusioner, de har redan fått våra pengar så om problemet visar sig vara svårt att fixa lär de göra allt för att ducka. Bästa man kan göra som konsument i det läget är att rösta med plånboken och välja en annan leverantör (som i.o.f.s. antagligen gör på samma sätt om de ställs inför samma situation). Men just nu vet vi inte om Samsung kommer sköta detta snyggt eller ej.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Tragiskt att flera år efter Samsungs införande av olika 'kit' för att beskriva tillbehören samt 'basic' när tillbehör saknas, fortsätter folk att använda basic som beskrivning av icke pro modellen.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara