Permalänk
Entusiast
Skrivet av NLFxp:

Förutom att man blev dissad konstant samt den sög ut batteriet så va den OK

Kanske lider av det men inte märker det. Däremot fungerar inte deras mobilapp med 5Ghz, då hittar den inte routern.

Någon annan som har problem med att NAT-typen blir moderate i Black Ops 3 med AC87?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Inte ens på en laptop så kommer jag över 40mbit/s på det trådlösa

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Inte ens på en laptop så kommer jag över 40mbit/s på det trådlösa

Har du bara 2.4 ghz bandet och N bandet på laptopen ??

Hade du Ac och 5 ghz så ska du få se hastighet.

Köp en sticka med AC & 5 Ghz annars får du sitta kvar på den hastigheten och är fullt normalt med 2.4 ghz och N bandet.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2313505

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Har du bara 2.4 ghz bandet och N bandet på laptopen ??

Hade du Ac och 5 ghz så ska du få se hastighet.

Köp en sticka med AC & 5 Ghz annars får du sitta kvar på den hastigheten och är fullt normalt med 2.4 ghz och N bandet.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2313505

Har bestämt för mig att det var på 5Ghz. iPhonen går inte högre heller, trots att jag sett bilder på folk som har kommit upp i 90.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Har bestämt för mig att det var på 5Ghz. iPhonen går inte högre heller, trots att jag sett bilder på folk som har kommit upp i 90.

Då kan jag garantera dig att det är 2.4 Ghz bandet, Är 2 seperata nätverk man loggar in på.

Jag har jag själv döpt ett till "Nätverksnamn+5G "och tror att default är "Asus (2.4Ghz)" + "Asus_5G (5Ghz)".

Kolla på Telefonen om du hittar Nätverket med 5G namnet och kör en bredbandskoll test.

Får ut 235 mbit ner och 100 mbit upp på 5ghz och ac bandet på min LG G3 lur.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Hej,
Är det fler som har problem med långsam wifi ?
Har 95/95 med kabel men bara 5-30 ned och 20-70 upp med wifi, provat med 2st ipads, 3st iphone 5 och 3st olika laptops. Alla med fri sikt 3 meter från routern, det blir Ingen skillnad mellan 2,4 och 5 bandet. Resultatet kommer från bredbandskollen.se
Senaste Merlin, 380.57 ligger i nu men jag har provat flera olika med samma resultat.
Apple produkterna funkar sämst, alla ligger mellan 5-15 vid nerladdng. Får även samma resultat när jag provar med min gammla Netgear 802.11n router.
Bor ute på landet med 100/100 fiber och inga andra wifi nätverk som stör.
Vad kan jag göra?Goda råd mottages tacksamt!
//K-G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Då kan jag garantera dig att det är 2.4 Ghz bandet, Är 2 seperata nätverk man loggar in på.

Jag har jag själv döpt ett till "Nätverksnamn+5G "och tror att default är "Asus (2.4Ghz)" + "Asus_5G (5Ghz)".

Kolla på Telefonen om du hittar Nätverket med 5G namnet och kör en bredbandskoll test.

Får ut 235 mbit ner och 100 mbit upp på 5ghz och ac bandet på min LG G3 lur.

Det vet jag mycket väl att det är, och på telefonen är jag 100% säker på att jag har kollat med 5ghz. Kommer inte över 50 ändå.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk

Sänk Beaconintervall till tex 66 och testa. Det drar lite mer ström men har man mkt störningar i sin omgivning så kan denna ändring göra underverk.

Permalänk
Medlem

Får ut 235 mbit ner och 100 mbit upp på 5ghz och ac bandet på min LG G3 lur.
[/quote]

Vilken firmware kör du ?
Hur är det med batteriförbrukningen på 5G ?

Permalänk

Jag testade nu precis och fick 246Mbit/s - 409Mbit/s med min iPhone 6s. Man behöver inte ha olika namn på 5G och 2.4. Döper du dom till samma så ansluter de som kan till 5G.

Permalänk

Har samma router. 2.4ghz funkar klockrent medans 5ghz är skräp. Tittar man på lampan på routern så 2.4ghz lampan lyser konstant medans 5:an tänds och släcks. Tänkte uppdatera firmware och se ifall de hjälper innan ja lämna tillbaka den.

Men, ja har laddat ner firmware härifrån: https://www.asus.com/us/Networking/RTAC87U/HelpDesk_Download/

tog den översta men ja fattar inte riktigt, kan inte öppna filen? Någon som kan hjälpa?

EDIT: med skräp menar ja att 5ghz "tappar" och är slöare än 2.4:an. Sitter ca 3-4 meter ifrån routern och de e fritt blås.

Gick in på routern nu, ändrade både 2.4 och 5 i trådlöst läge till "N only" samt maxa kanalbredden till 40 MHZ. Ska testa detta och se ifall de e någon skillnad.

EDIT:2 såjär några timmar senare är de fan ingen skillnad på 5ghz. 2.4:an är fortfarande snabbare lol. Blir att lämna tillbaka routern och handla en ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NLFxp:

Får ut 235 mbit ner och 100 mbit upp på 5ghz och ac bandet på min LG G3 lur.
[/quote]

Vilken firmware kör du ?
Hur är det med batteriförbrukningen på 5G ?

Kör nyaste firmware från Asus.

ASUS RT-AC87U Firmware version 3.0.0.4.378.9460

Bug fixes

- Fixed PPPoE multicast bugs
- Fixed time scheduling warning page issues.
- Fixed Bandwidth limiter related bugs.
- Modified Bandwidth limiter strings in Czech
- Remove unnecessary message in system log when enabling tunneling
- Fixed OpenVPN server configuration file exporting bugs.
- Fixed UI issues when login with a smart phone browser.

Filstorlek 42.4 MBytes

Fick hem en Nexus 6 telefon idag och den får ännu bättre på wifi på 5 Ghz bandet, 419 mbit ner och 102 mbit upp.

Hel nöjd på hastigheten. 1000/100 mbit fiber

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Hej!

Nu är det så att min D-link dir-655 börjar bli trött så jag tänkte köpa den här istället. Jag har läst mycket på nätet och lägger man bara in Merlin-firmware så ska alla problem försvinna. Är det så, ni som har erfarenhet av det? Jag har ju fattat att Asus Officiella FW ska man undvika då typ ingen får det att funka OK med den, men fungerar Merlin bättre tycker ni eller hur ligger det till?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Hej!

Nu är det så att min D-link dir-655 börjar bli trött så jag tänkte köpa den här istället. Jag har läst mycket på nätet och lägger man bara in Merlin-firmware så ska alla problem försvinna. Är det så, ni som har erfarenhet av det? Jag har ju fattat att Asus Officiella FW ska man undvika då typ ingen får det att funka OK med den, men fungerar Merlin bättre tycker ni eller hur ligger det till?

Personligen hade jag valt en annan router, vilket jag själv gjort. Jag gav upp efter alla dessa fw-updates som inte gjorde någon skillnad. Slog till på en Netgear R7000 för 990kr på mellandagsrean, den ger mig både bättre fart, inga som helst problem alls på 5GHz-nätet och bättre täckning än AC87'an.

Summa sumarum, lägg dina pengar på något som fungerar out of the box utan massa speciallösningar. Jag menar, för 2490kr som den kostade när det begav sig det är den inte värd med tanke på alla jäkla fel som är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Personligen hade jag valt en annan router, vilket jag själv gjort. Jag gav upp efter alla dessa fw-updates som inte gjorde någon skillnad. Slog till på en Netgear R7000 för 990kr på mellandagsrean, den ger mig både bättre fart, inga som helst problem alls på 5GHz-nätet och bättre täckning än AC87'an.

Summa sumarum, lägg dina pengar på något som fungerar out of the box utan massa speciallösningar. Jag menar, för 2490kr som den kostade när det begav sig det är den inte värd med tanke på alla jäkla fel som är.

Testade du med Merlin? Jag har förstått att den officiella suger, men jag har inte sett några dåliga omdömen efter Merlin-installation.

Netgear är jag inte kompis med. Kan vart otur för mig men de prylar jag haft har strulat och bråkat, undantaget min NAS, som faktiskt verkar strula mindre än för andra. Men deras gränssnitt är öken i mitt tycke. Men om det nu inte blir Asus så blir det nog en Netgear ändå. D-link är jag färdig med och om Asus har stabilitetsproblem även med Merlin-firmware så får det vara. Det viktigaste är trotts allt stabiliteten.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Testade du med Merlin? Jag har förstått att den officiella suger, men jag har inte sett några dåliga omdömen efter Merlin-installation.

Netgear är jag inte kompis med. Kan vart otur för mig men de prylar jag haft har strulat och bråkat, undantaget min NAS, som faktiskt verkar strula mindre än för andra. Men deras gränssnitt är öken i mitt tycke. Men om det nu inte blir Asus så blir det nog en Netgear ändå. D-link är jag färdig med och om Asus har stabilitetsproblem även med Merlin-firmware så får det vara. Det viktigaste är trotts allt stabiliteten.

För mig fungerade inte merlin tillfredsställande nog, 5GHz jävlades fortfarande något överjävligt, med R7000 så bara funkar allting out of the box, visst interfacet kanske inte ser lika flashigt ut men vem fan bryr sig om det, egentligen? Jag menar, hellre välfungerade än flashigt och dåligt.

Fortfarande lika förvånad varje gång jag är hemma nu och surfar, har tre fina staplar i mottagning i sovrummet 4m från R7000-routern på min iphone 5s, hade knappt en med asusen..

Men vem vet, du kanske får en välfungerande AC87U men det känns lite som ett lotteri och för dom pengarna, nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Hej!

Nu är det så att min D-link dir-655 börjar bli trött så jag tänkte köpa den här istället. Jag har läst mycket på nätet och lägger man bara in Merlin-firmware så ska alla problem försvinna. Är det så, ni som har erfarenhet av det? Jag har ju fattat att Asus Officiella FW ska man undvika då typ ingen får det att funka OK med den, men fungerar Merlin bättre tycker ni eller hur ligger det till?

Jag kör på Asus officiella FW och har verkligen inte haft ett enda problem med 87:an. Varit sjuktnöjd med denna router.
Läst någonstans att dom som haft problem med 5GHz nätet beror på överhättning utan den modul som styr 5GHz nätet, har
väl antagligen haft tur med min.

Har 2 mobiler, 3 stationära, 2 surfplattor, 1 laptop och fiber tv via 87:an och allt har fungerat sen dag ett.

Visa signatur

Asus ROG Zephyrus G15 GA503-HQ008T: AMD Ryzen 9 5900HS | Nvidia RTX 3070 8GB GDDR6 | 16GB DDR4-3200 | 1TB NVMe
Lenovo Ideapad 5-15 81YQ0034MX: AMD Ryzen 7 4700u | 16GB DDR4-3200 | 512GB NVMe

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlnc.:

Jag kör på Asus officiella FW och har verkligen inte haft ett enda problem med 87:an. Varit sjuktnöjd med denna router.
Läst någonstans att dom som haft problem med 5GHz nätet beror på överhättning utan den modul som styr 5GHz nätet, har
väl antagligen haft tur med min.

Har 2 mobiler, 3 stationära, 2 surfplattor, 1 laptop och fiber tv via 87:an och allt har fungerat sen dag ett.

Kan inte mer än instämma om detta. Fungerar otroligt bra med Asus FW.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

För mig fungerade inte merlin tillfredsställande nog, 5GHz jävlades fortfarande något överjävligt, med R7000 så bara funkar allting out of the box, visst interfacet kanske inte ser lika flashigt ut men vem fan bryr sig om det, egentligen? Jag menar, hellre välfungerade än flashigt och dåligt.

Fortfarande lika förvånad varje gång jag är hemma nu och surfar, har tre fina staplar i mottagning i sovrummet 4m från R7000-routern på min iphone 5s, hade knappt en med asusen..

Men vem vet, du kanske får en välfungerande AC87U men det känns lite som ett lotteri och för dom pengarna, nej

Skrivet av xlnc.:

Jag kör på Asus officiella FW och har verkligen inte haft ett enda problem med 87:an. Varit sjuktnöjd med denna router.
Läst någonstans att dom som haft problem med 5GHz nätet beror på överhättning utan den modul som styr 5GHz nätet, har
väl antagligen haft tur med min.

Har 2 mobiler, 3 stationära, 2 surfplattor, 1 laptop och fiber tv via 87:an och allt har fungerat sen dag ett.

Nu kunde jag inte låta bli utan köpte en från en lokal butik med 30 dagars öppet köp. Jag har lagt in senaste Merlin och jag tycker det fungerar bra. Jag får till och med snabbare bredband än med min Dir-655. Och i min lägenhet med betongväggar får mobilerna ~260Mbit/s med AC.. Däremot känns väl det initiala setupen lite dagis, och då jag ville skippa guiden fick den inte med mitt lösen så jag fick nollställa och börja om. Inte OK, men det är ju bara något man behöver vara med om i början.

M;ina temps är följande: CPU 70c, 2.4Ghz 46c, 5Ghz 55c. Ingen aning om hur det står sig, men med de temperaturerna är det i alla fall stabilt just nu. Jag har min hängandes på väggen i mitten av lägenheten ca 150cm över golvet. Antennerna är konfade som så att de två mittersta står rakt upp och de två yttersta har 45 graders vinkel utåt. Ska labba lite mer sen men det verkar ge helt OK täckning när det är så. Har även ändrat guard interval till 1000ms istället för 100 som är standard, men helt onödigt att ha så ofta, och varje guard-paket snor ju dessutom bandbredd så man vill inte ha det för ofta. Får väl se om jag sitter här och svär sen men just nu funkar det bra som sagt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Kan meddela att deras app för Android funkar fint med Merlin firmware.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Nu har jag lagt in merlins senaste firmware men får fortfarande bara 34 Mbit, vad är problemet? Reklamera?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Nu har jag lagt in merlins senaste firmware men får fortfarande bara 34 Mbit, vad är problemet? Reklamera?

Testat en Ac sticka till din Laptop ännu ??

Ligger där kan jag garantera som jag sa tidigare i denna tråd.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=2855463,2313505,2980496

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Helt plöstligt får jag detta när jag försöker logga in på routern.
Någon som har fått liknande ?
Väldigt irriternade

Inställningar har uppdaterats. Webbsida kommer nu att uppdateras. Ändringar har gjorts på IP-adress eller portnummer. Du kommer nu att kopplas ifrån från RT-AC87U. För åtkomst till inställningar för RT-AC87U, återanslut det trådlösa nätverket och använd den uppdaterade IP-adressen och portnumret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Testat en Ac sticka till din Laptop ännu ??

Ligger där kan jag garantera som jag sa tidigare i denna tråd.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=2855463,2313505,2980496

Spelar ingen större roll då jag testade på 5ghz, vad jag vet så ska vänder ge mer än 34

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Spelar ingen större roll då jag testade på 5ghz, vad jag vet så ska vänder ge mer än 34

N, nätet via Wifi får jag ut 34-40 mbit/s. ( Hp Laptop )

AC, nätet via Wifi får jag ut 300-400 mbit/s. ( Nexus 6 lur )

På 1000 mbit/s fiber.

Hade inte tvekat en sekund att köpa en bättre Ac sticka till laptopen och testa, skulle inte det bli bättre
har du 14 dagars öppet köp på stickan.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NLFxp:

Helt plöstligt får jag detta när jag försöker logga in på routern.
Någon som har fått liknande ?
Väldigt irriternade

Inställningar har uppdaterats. Webbsida kommer nu att uppdateras. Ändringar har gjorts på IP-adress eller portnummer. Du kommer nu att kopplas ifrån från RT-AC87U. För åtkomst till inställningar för RT-AC87U, återanslut det trådlösa nätverket och använd den uppdaterade IP-adressen och portnumret.

1 gång har jag råkat ut för detta och var nog 2 veckor sedan ungefär.

Inte tänkt något mer på detta efteråt och vet inte varför det skedde.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Nu har inte jag använt Merlin innan utan bara open-ddwrt. Men använder Merlin samma web gui som Asus? Varför kan jag bara välja att köra i n-mode eller auto?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

N, nätet via Wifi får jag ut 34-40 mbit/s. ( Hp Laptop )

AC, nätet via Wifi får jag ut 300-400 mbit/s. ( Nexus 6 lur )

På 1000 mbit/s fiber.

Hade inte tvekat en sekund att köpa en bättre Ac sticka till laptopen och testa, skulle inte det bli bättre
har du 14 dagars öppet köp på stickan.

Använder en iPhone 6 och den har AC.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk

@svalle:

Jag har liknande symptom som du, har en 100/100 fiberanslutning och får 97/97 Mbit/s med Ethernet kabel till dator.

Får endast ca. 30/90 Mbit/s (nedladdning/uppladdning) med iPhone 6s, iPhone 5s, iPad Air 2, däremot 95/95 Mbit/s med en Mac-mini med AC-wifi. Frugans Samsung Galaxy S4 fixar 65/90 Mbit/s vid varje mätning mot bredbandskollen.se.

Hade tidigare en ASUS RT-66U som jag reklamerade just för att jag inte lyckades få upp hastigheten till våra iPhones/iPads.

Lånade en TP-Link Archer C2600 av en kompis för att testa om felet ligger i Asus HW/SW men fick lika dålig hastighet med den.

Jag misstänker problemet ligger i iPhone/iPad.

/Patrik