Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem

Hur ofta uppdateras erbjudandena i PS Store? Tycker det har varit samma deals väldigt länge nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av zapwer:

Hur ofta uppdateras erbjudandena i PS Store? Tycker det har varit samma deals väldigt länge nu

Det står först i beskrivningstexten till spelet (oftast i blå text) mellan vilka datum det är på rea och priset som var innan. Så bara kika där så vet du Sedan är det ju några olika just nu som börjar och sluta på olika datum.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga kring Playstation Now. Min PS3 dosa sjöng på sista visan och jag vill ju spela självklart på min PS3'a, men kontroller är typ helt omöjligt att hitta idag till PS3, för att det var föregående generation.

Hur går PS Now ihop och till? Enda jag förstått är att man kan spela PS3 titlar på sin PS4 eller PC för en summa i månaden eller för ett helt år?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Jag har en fråga kring Playstation Now. Min PS3 dosa sjöng på sista visan och jag vill ju spela självklart på min PS3'a, men kontroller är typ helt omöjligt att hitta idag till PS3, för att det var föregående generation.

Hur går PS Now ihop och till? Enda jag förstått är att man kan spela PS3 titlar på sin PS4 eller PC för en summa i månaden eller för ett helt år?

Tjänsten är inte tillgänglig med Svenskt PSN-konto.

Du streamar spelen över nätet.

https://www.playstation.com/en-gb/get-help/help-library/servi...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Jag har en fråga kring Playstation Now. Min PS3 dosa sjöng på sista visan och jag vill ju spela självklart på min PS3'a, men kontroller är typ helt omöjligt att hitta idag till PS3, för att det var föregående generation.

Hur går PS Now ihop och till? Enda jag förstått är att man kan spela PS3 titlar på sin PS4 eller PC för en summa i månaden eller för ett helt år?

Har för mig att Gekås i Ullared har (hadde) ps3 kontroller om du/någon du känner har vägarna förbi så kan ni ju kolla . Sedan fins ju begagnat och ebey och liknade.

En sista grej med är att ps4 kontrollen faktist fungerar med ps3 dock inte alltid helt fel frit. Bara att googla på det så kan du läsa skälv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Tänkte höra mig runt här och se vilka spel ni rekommenderar som man MÅSTE testa
Har följande spel hemma:
Crash Bandicoot Trilogy
Fifa 18
God of War
Gran Turismo Sport
GTA V
Ratchet and Clank

Tack på förhand

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Har för mig att Gekås i Ullared har (hadde) ps3 kontroller om du/någon du känner har vägarna förbi så kan ni ju kolla . Sedan fins ju begagnat och ebey och liknade.

En sista grej med är att ps4 kontrollen faktist fungerar med ps3 dock inte alltid helt fel frit. Bara att googla på det så kan du läsa skälv.

Skickades från m.sweclockers.com

Var där för någon vecka sedan, och såg inga original, däremot en kopia (med sladd) för strax under hundralappen om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixe:

Tänkte höra mig runt här och se vilka spel ni rekommenderar som man MÅSTE testa
Har följande spel hemma:
Crash Bandicoot Trilogy
Fifa 18
God of War
Gran Turismo Sport
GTA V
Ratchet and Clank

Tack på förhand

last of us
horizon zero dawn
bloodborne

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Mixe:

Tänkte höra mig runt här och se vilka spel ni rekommenderar som man MÅSTE testa
Har följande spel hemma:
Crash Bandicoot Trilogy
Fifa 18
God of War
Gran Turismo Sport
GTA V
Ratchet and Clank

Tack på förhand

Uncharted serien!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixe:

Tänkte höra mig runt här och se vilka spel ni rekommenderar som man MÅSTE testa
Har följande spel hemma:
Crash Bandicoot Trilogy
Fifa 18
God of War
Gran Turismo Sport
GTA V
Ratchet and Clank

Tack på förhand

Jag tyckte Heavy Rain var grymt bra, är gratis just nu för PS+ medlemmar, ser fram emot att testa Detroit: Become Human. Är det någon som har spelat det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VIC7OR:

Jag tyckte Heavy Rain var grymt bra, är gratis just nu för PS+ medlemmar, ser fram emot att testa Detroit: Become Human. Är det någon som har spelat det?

Testade demot (borde väl finnas fortfarande ). Kändes ok men inte något för fullpris i mitt tycke så blir längre fram för mig

Men innan dess får det nog bli förköp på rdr2.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Hej! Det står att om man redan äger Stardew Valley på PS4 (som jag gör fysisk kopia) så ska man få det gratis till PS Vita. Någon som vet hur jag ska gå tillväga?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

@Ninotramp: Fungerar bara om du köper det på PSN.

Fysiskt ger dig inte samma möjlighet.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av iller:

@Ninotramp: Fungerar bara om du köper det på PSN.

Fysiskt ger dig inte samma möjlighet.

Ok Tack 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Spel

Min son har ett konto på Fortnite på PS4 men han vill
Logga in på x-box med samma konto? Hur går jag till väga? Går det ens?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Bobobujar:

Min son har ett konto på Fortnite på PS4 men han vill
Logga in på x-box med samma konto? Hur går jag till väga? Går det ens?

Skickades från m.sweclockers.com

Det gick inte från PS4 till Switch iaf. Fick göra ett nytt konto för bara mitt Nintendo.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobobujar:

Min son har ett konto på Fortnite på PS4 men han vill
Logga in på x-box med samma konto? Hur går jag till väga? Går det ens?

Skickades från m.sweclockers.com

Går inte alls.

Sony blockerar tillgång till Switch och Xbox.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Har ägt våran PS4 Pro i ett dygn ungefär och vet inte om jag redan ångrar mig. Låter bokstavligen mer än vad våran dammsugare gör. Det är sånt oväsen att det i princip blir ospelbart, man sitter bara och blir irriterad över ljudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pkarlsson:

Har ägt våran PS4 Pro i ett dygn ungefär och vet inte om jag redan ångrar mig. Låter bokstavligen mer än vad våran dammsugare gör. Det är sånt oväsen att det i princip blir ospelbart, man sitter bara och blir irriterad över ljudet.

Låter spontant som att något är fel. Har för mig att äldre modeller av pro hade problem med fläktarna kan vara att du fått ett sådant ex? Annars kolla så att den får tillräckligt med luft, mitt ps4 slim lät också lite oroväckande mycket när jag först startade det och visadae sig att den behövde mer luftflöde.

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Skrivet av Fetkoala:

Låter spontant som att något är fel. Har för mig att äldre modeller av pro hade problem med fläktarna kan vara att du fått ett sådant ex? Annars kolla så att den får tillräckligt med luft, mitt ps4 slim lät också lite oroväckande mycket när jag först startade det och visadae sig att den behövde mer luftflöde.

Som jag förstått det så ska chassis B vara fri från det problemet som fanns på chassis A, eller?

e; Flyttade konsolen till en mer öppen yte och det blev nog lite bättre. Ska prova imorgon när all åska avtagit så man hör ordentligt.

Permalänk
Medlem

@pkarlsson: Ja så jag föstått det också Om det inte funkar att få ner ljudnivån genom att flytta på den är väl enda alternativet att byta ut den och hålla tumarna

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Medlem

Inte helt hundra på att detta är rätt tråd, men vad tror ni att man skulle få på gamestop om man sålde de här PS4-spelen?
Assassin’s creed syndicate
F1 2015
The crew
Assassins creed unity
FIFA 16
FIFA 17
NHL 16
NHL 17

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvargsas:

Inte helt hundra på att detta är rätt tråd, men vad tror ni att man skulle få på gamestop om man sålde de här PS4-spelen?
Assassin’s creed syndicate
F1 2015
The crew
Assassins creed unity
FIFA 16
FIFA 17
NHL 16
NHL 17

Skickades från m.sweclockers.com

300kr

Permalänk
Medlem

Någon som bytt till SSD i ps4, Ladda ner uppdatering osv, går relativ fort, men att kopiera tar ju hur lång tid som helst:/

Permalänk
Medlem

@berne: Jag har utsmyckat alla mina konsoler med SSD.
Synlig förbättring när man spelar spel ser jag men just vid nedladdning och installation är det inte något jag själv tänker på.

Är det vid installation du menar?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av Vangen:

Jag har en fråga kring Playstation Now. Min PS3 dosa sjöng på sista visan och jag vill ju spela självklart på min PS3'a, men kontroller är typ helt omöjligt att hitta idag till PS3, för att det var föregående generation.

Hur går PS Now ihop och till? Enda jag förstått är att man kan spela PS3 titlar på sin PS4 eller PC för en summa i månaden eller för ett helt år?

https://gameshop.se/product/spel/319621/sony-handkontroll-blu...

Visa signatur

Cpu: Amd Threadripper 1920X MB: Asus Zenith Extreme Vga: Zotac 2080 GTX, Ram: Kingston HyperX Predator 3000 32 GB Ljud: Asus Essence STX II HD:2x Samsung 950Pro 2x Samsung 840 Pro 256GB 4X Samsung 850 Pro 256 GB 2x WD Green 3 TB, Monitor: ROG SWIFT PG279Q PSU: Corsair AX1500I

Permalänk
Medlem

Hörde något om att PS4 har haft vissa problem med Bluetooth och kontakt med dosan. Någon här som upplevt detta problem?
Finns samma problem på PRO?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Hörde något om att PS4 har haft vissa problem med Bluetooth och kontakt med dosan. Någon här som upplevt detta problem?
Finns samma problem på PRO?

Om du menar med handkontrollen så har jag ej haft detta problemet, testat 1 ny (kom med ps4 pro) och 2 st äldre kontroller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixe:

Om du menar med handkontrollen så har jag ej haft detta problemet, testat 1 ny (kom med ps4 pro) och 2 st äldre kontroller.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok.
Är den en ny typ av kontroll till PRO (typ v2), eller är det samma, fast en ny du menar?

Googlat ämnet och det verkar vara BT styrenheten i PS4 som det blir problem med.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Ok.
Är den en ny typ av kontroll till PRO (typ v2), eller är det samma, fast en ny du menar?

Googlat ämnet och det verkar vara BT styrenheten i PS4 som det blir problem med.

Det har jag faktiskt ingen koll på, det jag menade var att jag innan hade ett vanligt ps4 och köpte en extra till det.
Och nu har jag köpt ett pro och fick en ny kontroll där, och har använt alla tre till pro:n utan problem.
Blev lite kass förklaring

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red