Acer XB270HU Predator – IPS-baserad gamingskärm i 144 Hz med Nvidia G-Sync

Permalänk

@Ozbaab:
Både jag och min bror fick våra från CDON förra veckan och de var tillverkade i maj.

Permalänk
Medlem

Hur långt ner i hz stöds g-sync på denne skärm? 30?

Permalänk
Medlem

Jag funderar starkt i en investering.

Jag spelar alla möjliga spel, men främst CS:GO som är mitt "mainspel".

Jag har numera en BenQ XL2411T med 144 Hz.

Kommer jag att bli nöjd med skärmen? Är den inte mycket släpigare än min nuvarande skärm?

Vad är det med skärmen som gör så att jag inte tänkte "Att jag skaffade denna istället för en vecka i Grekland"?

Alltså, är 1440p + IPS + G-Sync värt 8000 kronor? Jag har absolut inget problem med min ekonomi men det är fortfarande en svinigt dyr skärm.

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

Jag funderar starkt i en investering.

Jag spelar alla möjliga spel, men främst CS:GO som är mitt "mainspel".

Jag har numera en BenQ XL2411T med 144 Hz.

Kommer jag att bli nöjd med skärmen? Är den inte mycket släpigare än min nuvarande skärm?

Vad är det med skärmen som gör så att jag inte tänkte "Att jag skaffade denna istället för en vecka i Grekland"?

Alltså, är 1440p + IPS + G-Sync värt 8000 kronor? Jag har absolut inget problem med min ekonomi men det är fortfarande en svinigt dyr skärm.

Personligen tycker jag inte låst skärm för 8000kr är värt det. Alltså som bara har stöd för G-sync.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Personligen tycker jag inte låst skärm för 8000kr är värt det. Alltså som bara har stöd för G-sync.

Hur menar du? Jag har ju 980?

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

Jag funderar starkt i en investering.

Jag spelar alla möjliga spel, men främst CS:GO som är mitt "mainspel".

Jag har numera en BenQ XL2411T med 144 Hz.

Kommer jag att bli nöjd med skärmen? Är den inte mycket släpigare än min nuvarande skärm?

Vad är det med skärmen som gör så att jag inte tänkte "Att jag skaffade denna istället för en vecka i Grekland"?

Alltså, är 1440p + IPS + G-Sync värt 8000 kronor? Jag har absolut inget problem med min ekonomi men det är fortfarande en svinigt dyr skärm.

Jag är supernöjd, men jag gick från en billig 60Hz 1080p 24" TN.

Skrivet av Dave1080:

Hur menar du? Jag har ju 980?

Han menar att du "måste" köpa nvidia när det är dags att uppgradera.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Jag är supernöjd, men jag gick från en billig 60Hz 1080p 24" TN.

Han menar att du "måste" köpa nvidia när det är dags att uppgradera.

1. Jag tror det kvittar, jag ser ingen enorm skillnad på färgerna mot min gamla Samsung 226CW från 2007 som står bredvid.

2. Gör mig inget, jag är Team Nvidia. Gav ATI en chans en enda gång, på ett 280X. Ångrade valet något otroligt.

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

1. Jag tror det kvittar, jag ser ingen enorm skillnad på färgerna mot min gamla Samsung 226CW från 2007 som står bredvid.

2. Gör mig inget, jag är Team Nvidia. Gav ATI en chans en enda gång, på ett 280X. Ångrade valet något otroligt.

Om du inte absolut vill ha större skärm känns det som du kan avvakta då, om du inte har väldigt ont av screen tearing.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

1. Jag tror det kvittar, jag ser ingen enorm skillnad på färgerna mot min gamla Samsung 226CW från 2007 som står bredvid.

2. Gör mig inget, jag är Team Nvidia. Gav ATI en chans en enda gång, på ett 280X. Ångrade valet något otroligt.

Min åsikt helt enkelt Skulle idag inte köpa en g-sync/free-sync skärm. Utan väntar på en standard har fått fäste oavsett vilken leverantör av grafikkort.

Köper hellre nytt grafikkort än låser mig till g-sync. Vill ju köpa grafikkort med bäst pris/prestanda, vilken gpu leverantör spelar liten roll.

Skulle inte köpa en skärm för 8.000kr som är medveten låst.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Fick min skärm från CDON förra veckan. Backlight bleed och IPS glow som har minskat något.
Gick från en Dell u2412M 1920x1200@60Hz.
Mitt GTX 960 verkar ha det kämpigt med den nya skärmen. Vid surf och annat i Windows har temperaturen stigit från ca 32 grader till strax under 50. GPU clocken sticker snabbt upp i 1227MHz så fort man gör något. Vad jag miss låg de på idle-clock mest hela tiden tidigare. Tydligen skulle det hjälpa att sänka till 120Hz men jag har gått ner till 59Hz och har fortfarande samma fenomen. Någon som har tips?

I övrigt nöjd med skärmen.

Visa signatur

Asus Maximus Gene V | Intel® Core™ i7-3770K | Corsair Vengeance 16Gb
Asus GTX 980 Ti Strix | Asus ROG Xonar Phoebus
ASUS PCE-AC88 | 2 x OCZ ARC 100 240Gb - RAID0
Be-quiet! Dark Power Pro 10 550W | Be-quiet! Dark Rock 3

Permalänk
Medlem

Det börjar trilla in gott om skärmar nu i Sverige.. Komplett har fått in "50+" nu också.

Permalänk
Medlem

Nu har min skärm kommit, installerat.
Underbart måste jag bara säga, hittar varken backlight bleeding eller IPS glow.
Nu har jag bara surfat runt lite men har ändå försökt leta.
Någon som kan tipsa om hur jag ska göra för att upptäcka det?

//Linus

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusG:

Nu har min skärm kommit, installerat.
Underbart måste jag bara säga, hittar varken backlight bleeding eller IPS glow.
Nu har jag bara surfat runt lite men har ändå försökt leta.
Någon som kan tipsa om hur jag ska göra för att upptäcka det?

//Linus

Dra upp den här "bilden" i fullscreen och släck ner i rummet ditt så det blir becksvart. Jag fick min skärm idag och har ytterst lite bleed i nedre hörnen men inget som någonsin kommer synas under normalt användande. Mycket nöjd!

Permalänk
Medlem

Gött! Var ifrån beställde ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Gött! Var ifrån beställde ni?

Netonnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Dra upp den här "bilden" i fullscreen och släck ner i rummet ditt så det blir becksvart. Jag fick min skärm idag och har ytterst lite bleed i nedre hörnen men inget som någonsin kommer synas under normalt användande. Mycket nöjd!

Körde upp den, fanns ingen antydan ens till Backlight Bleeding.. YEEY
Grymt flyt i skärmen också.

Skrivet av Ozbaab:

Gött! Var ifrån beställde ni?

CDON beställde jag från.

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:
Skrivet av LinusG:

Körde upp den, fanns ingen antydan ens till Backlight Bleeding.. YEEY
Grymt flyt i skärmen också.

CDON beställde jag från.

Tillverkade i Maj antar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Personligen tycker jag inte låst skärm för 8000kr är värt det. Alltså som bara har stöd för G-sync.

Nej det har du ju sagt typ 500 ggr i denna tråd..... Varför har du all denna tid klaga på Nvidia/g-sync?

Om det nu är så hemskt. Varför har du inte AMD kort själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

1. Jag tror det kvittar, jag ser ingen enorm skillnad på färgerna mot min gamla Samsung 226CW från 2007 som står bredvid.

2. Gör mig inget, jag är Team Nvidia. Gav ATI en chans en enda gång, på ett 280X. Ångrade valet något otroligt.

2. Ja jag gillade ATI ett tag. Men drivrutiner som släöpps en gång i halvåret känns inte riktigt som min grej. Inte när det har så stor betydelse för hur nya spel fungerar.

Han är ett AMD troll som klagar på g-sync i alla forum och dissar nvidia (men du kan se vilket kort han har i hans profil)

Jag har iaf denna skärm som tråden handlar om och ett 980. Är extremt nöjd. Fårt du en skärm utan pixelfel kommer du älska den

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

Nej det har du ju sagt typ 500 ggr i denna tråd..... Varför har du all denna tid klaga på Nvidia/g-sync?

Om det nu är så hemskt. Varför har du inte AMD kort själv?

Jag gillar inte inlåst teknik likt Apple.

adaptive-sync är öppen och då behöver jag inte vara låst till viss skärm/grafikkort.

Varför är du villig att köpa skärm för 8000kr och sen köper du AMD/Nvidia och ja då tappar du halva fördelen att köpa skärmen.

Om något borde mitt val av grafikkort spegla att jag inte är fanboy av någon sida, utan vill göra pris medvetna val så långet det går. Jag köpte det för bra många år sen, funderar på nästa köp blir AMD , pris och prestanda är viktig.

Om kunder köper g-sync skärmar så säger vi till nvidia bra jobbat fortsätt med inlåst teknik.

Jag vill att Nvidia ska ändra sitt tänk. Jag tänker på hos kunder därför jag försöker få alla att förstå att g-sync idag är en sämre teknik.

Sen går det dåligt för AMD och att konkurrens mer eller mindre inte existerar längre. Nvidia har i flera år satt högre pris på sina kort trots dom inte presterar bättre eller har något vidare lull lull.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

2. Ja jag gillade ATI ett tag. Men drivrutiner som släöpps en gång i halvåret känns inte riktigt som min grej. Inte när det har så stor betydelse för hur nya spel fungerar.

Han är ett AMD troll som klagar på g-sync i alla forum och dissar nvidia (men du kan se vilket kort han har i hans profil)

Jag har iaf denna skärm som tråden handlar om och ett 980. Är extremt nöjd. Fårt du en skärm utan pixelfel kommer du älska den

Är inte större troll än du. Jag betalade enligt mig lite mycket för mitt 670 när man kunde få 7970 för några hundra lappar mer. Den låsta physx tekniken har inte imponerat. Deras hair works mot tressfx så tar hair mer kraft utan att se snyggare ut än tressfx. Sistnämnda fungerar bra på Nvidia kort med.

Missförstå mig rätt nu, båda sidor har sina nackdelar och fördelar. Dock tycker jag att AMD får oförtjänt skit, medans Nvidia hyllas oavsett om dom gör något bra eller dåligt. Båda sidorna kör rebrands (ena mer öppen med det, medans den andra låssas som det regnar).

Men båda sidor har rätt häftig teknik. True audio verkar rätt häftig, men tyvärr inte standard (så inte många spel kommer med stöd). Även physi är häftigt på pappret (men ger inte jätte mycket i spel), det jag sett går ändå implantera på andra vägar så det fungerar bra på båda korten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Tillverkade i Maj antar jag?

"Made in China april 2015"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Tillverkade i Maj antar jag?

Jepp May 2015 är även min tillverkad.

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

Så felmarginal för denna skärm är ingenting jämfört mot ROG:arna?

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem

7 699 kr på Dustin nu.

Permalänk

Fick min skärm idag och är supernöjd!!
Inga döda pixlar och väldigt lite backlight bleeding.
Lite dyr, men fick den lite billigare på cdon med kod 7191 kr

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk
Medlem

@Phantomcf: någon kod du vill dela med dig av ?

Permalänk
Skrivet av Gomer:

@Phantomcf: någon kod du vill dela med dig av ?

Klart jag kan
Koden är xYWsfVki och är giltig till den 4/8
Dom har en kampanj på skärmar just nu.

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phantomcf:

Klart jag kan
Koden är xYWsfVki och är giltig till den 4/8
Dom har en kampanj på skärmar just nu.

Tack, beställde också en nu.

Permalänk
Medlem

Fick min skärm idag.
Jag har damm bakom panelen lite överallt.
Trodde först det var smuts men icke.
2 döda pixlar nere till vänster.
Kan inte se någon backlight bleeding i alla fall.

Returnera eller ?