Acer XB270HU Predator – IPS-baserad gamingskärm i 144 Hz med Nvidia G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Och som lite tröst över den dåliga prestandan med Kepler i Witcher 3, det verkar finnas hopp.
https://forums.geforce.com/default/topic/833016/geforce-700-6...
Det krävdes inte mer än 33 sidor, om detta problem i ett Nvidia forum, innan problemet uppmärksammats.
Säker kan man ännu inte vara, inte innan den nya drivern går att ladda ned.
Misstänker också att det inte hänt mycket, om inte så många användare sagt ifrån, många av de som sagt ifrån har tyvärr fått mycket skit från andra "lojala" användare, riktigt dålig stil.

Såg det idag också, skönt med ett meddelande av dom men fortfarande oacceptabelt att dom inte vetat om detta förrän nu iom att det är fler spel under våren som haft liknande scenarion med tidigare kortserier.

Känns ju dock som att communityn är på tårna nu vid andra spelsläpp :), skönt att det inte går obemärkt förbi. För jag tror inte Nvidia brytt sig så mkt om inte alla reagerade som de gjorde.

För övrigt kommer man ju bli IPS skadad nu? Kommer aldrig mer se på en TN-panel på samma sätt :P.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Kvarnan:

Såg det idag också, skönt med ett meddelande av dom men fortfarande oacceptabelt att dom inte vetat om detta förrän nu iom att det är fler spel under våren som haft liknande scenarion med tidigare kortserier.

Känns ju dock som att communityn är på tårna nu vid andra spelsläpp :), skönt att det inte går obemärkt förbi. För jag tror inte Nvidia brytt sig så mkt om inte alla reagerade som de gjorde.

För övrigt kommer man ju bli IPS skadad nu? Kommer aldrig mer se på en TN-panel på samma sätt :P.

Japp du kommer att bli IPS-skadad, det vet jag av egen erfarenhet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Måste skriva av mig lite... Rätt Surt!
Fick min från cdon igår (fredag) och allt var frid och fröjd. Men idag lördag när jag startar datorn är skärmen helt död....
startar inte på startknappen, strömbrytaren eller något.
Mailat cdon, men lär ju ta 100 år innan man får en ny...
Drog nitlotten...

hmmm bytte strömkabel, då hoppa den igång
hoppas det var kabeln som va kass

Visa signatur

- i7 5820k @ 4.3 Ghz - MSI Gaming 7 - GTX 980 @ 1433 Mhz - 16 GB DDR4 @ 2800 Mhz - Samsung 840 Pro 256GB + Samsung 850 EVO 1TB - Corsair 700D - Corsair HX750 - XB270HU -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steak'n'Beef:

Måste skriva av mig lite... Rätt Surt!
Fick min från cdon igår (fredag) och allt var frid och fröjd. Men idag lördag när jag startar datorn är skärmen helt död....
startar inte på startknappen, strömbrytaren eller något.
Mailat cdon, men lär ju ta 100 år innan man får en ny...
Drog nitlotten...

hmmm bytte strömkabel, då hoppa den igång
hoppas det var kabeln som va kass

Alltid bra byta till de kablar som följer med skärmen. Jag hade Snirpexat så fint bakom bordet men klippte upp allt för att få dit de nya kablarna istället.

Bra känna till är ju att med 2560x1440@144hz så ligger man på vad DP klarar. Dvs dåliga kablar kommer märkas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steak'n'Beef:

Måste skriva av mig lite... Rätt Surt!
Fick min från cdon igår (fredag) och allt var frid och fröjd. Men idag lördag när jag startar datorn är skärmen helt död....
startar inte på startknappen, strömbrytaren eller något.
Mailat cdon, men lär ju ta 100 år innan man får en ny...
Drog nitlotten...

hmmm bytte strömkabel, då hoppa den igång
hoppas det var kabeln som va kass

Surt :(!

Skrivet av AppendixSE:

Alltid bra byta till de kablar som följer med skärmen. Jag hade Snirpexat så fint bakom bordet men klippte upp allt för att få dit de nya kablarna istället.

Bra känna till är ju att med 2560x1440@144hz så ligger man på vad DP klarar. Dvs dåliga kablar kommer märkas.

Gjorde likadant, brukar jämt använda de jag får i boxarna.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem

Hur ska man ställa in spel?
Har g-sync på lite överallt i nvidia inställningarna.
CS:GO har jag testat med v-sync av, dubbel och trippel, får över 200 fps ändå, det måste vara fel eller? Borde stanna på 144?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Hur ska man ställa in spel?
Har g-sync på lite överallt i nvidia inställningarna.
CS:GO har jag testat med v-sync av, dubbel och trippel, får över 200 fps ändå, det måste vara fel eller? Borde stanna på 144?

I spel ska du alltid stänga av Vsync och gå in i Nvidia kontrollpanelen, läs under "Ställ in G-Sync"

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk

Jag fick min med i fredags. Inga döda pixel, men lite backlightbleed i den högra nedre delen av skärmen. Märks dock inte i spel. Riktigt fina färger och g-sync är bara grym, speciellt i BF4 och GTA5.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Inaktiv

Fick mina tre skärmar i torsdags/fredags.

Kanonskärmar alla tre.

Var lite orolig för "backbleed" men om jag inte hade läst om det tidigare hade jag inte ens sett något på skärmarna (mao fullt acceptabelt(/knappt märkbart) och inget man stör sig på i "verkligheten", som normal användare). Inga "döda pixlar" och inga "låsta lysande pixlar" heller.

Rätt nöjd just nu att jag skickade tillbaka mina ROG Swiftar och beställde dessa istället, trots väntetiden (Swiftarna hade inversionlines alla tre och en hade även pixelinversion (luddig text))

Hör och häpna: skärmarna funkade även på AMD-kortet, trots att skärmarna har G-sync (dock utan g-sync funktionalitet *duh*) (i.e. man låser sig inte: inte en enda av mina tidigare skärmar sedan mitten 80-talet har haft "g-sync" (eller annan motsvarande funktion) och jag har överlevt detta trauma.)

Just nu tickar de dock på med G-sync aktiverat på GTX980 2-vägs SLI-riggen.

P.S. Kunde tom köra WitcherIII njutbart på 3-skärmar med smärre säkningar på lull-lullet (vet ej FPS jag fick då jag bara ville veta hur det upplevdes, kollar kanske upp FPSen så småningom, kanske var "g-syncet" som gjorde att det flöt på bra) D.S.

Permalänk
Skrivet av anon257891:

Fick mina tre skärmar i torsdags/fredags.

Kanonskärmar alla tVar lite orolig för "backbleed" men om jag inte hade läst om det tidigare hade jag inte ens sett något på skärmarna (mao fullt acceptabelt(/knappt märkbart) och inget man stör sig på i "verkligheten", som normal användare). Inga "döda pixlar" och inga "låsta lysande pixlar" heller.

Rätt nöjd just nu att jag skickade tillbaka mina ROG Swiftar och beställde dessa istället, trots väntetiden (Swiftarna hade inversionlines alla tre och en hade även pixelinversion (luddig text))

Hör och häpna: skärmarna funkade även på AMD-kortet, trots att skärmarna har G-sync (dock utan g-sync funktionalitet *duh*) (i.e. man låser sig inte: inte en enda av mina tidigare skärmar sedan mitten 80-talet har haft "g-sync" (eller annan motsvarande funktion) och jag har överlevt detta trauma.)

Just nu tickar de dock på med G-sync aktiverat på GTX980 2-vägs SLI-riggen.

P.S. Kunde tom köra WitcherIII njutbart på 3-skärmar med smärre säkningar på lull-lullet (vet ej FPS jag fick då jag bara ville veta hur det upplevdes, kollar kanske upp FPSen så småningom, kanske var "g-syncet" som gjorde att det flöt på bra) D.S.

Det är g-sync som gör att det flyter på bra. Jag har nästan allt ultra i Witcher 3 och mellan 50-60fps och jag märker ingen lag alls.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nixzore:

Jag fick min skärm idag från Komplett efter att ha beställt på tisdag eftermiddag då de fick in ett nytt lass. Stod att det skulle komma 50+ men det var bara 23 kvar när jag beställde, så det betyder väl att det säljs en del just nu.

I alla fall. Inga döda pixlar och väldigt lite bleed. Det syns bara i nedre högra hörnet vid normal aktivitet, och det har redan halverats efter en dryg timmes användande. Det verkar lovande. Nu blir det Witcher!

För den som undrar så lämnade jag tillbaka min skärm efter en helgs testande. IPS-glow är inget för mig. Det blir TN-panel nu i ett par år till, tills vi får OLED i vettig prisklass. Jag köpte en Asus PG278Q istället, och det känns mycket bättre. Tråkigt med lite sämre färger, men det kan man leva med.

Permalänk
Medlem

Pest eller kolera: TN har dåliga betraktningsvinklar, IPS har IPS-glow.
Båda två saker jag stör mig på @ 27".

IPS har iallafall lite bättre färger.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Hur ser man IPS-glow?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Hur ser man IPS-glow?

Det är backlight bleeding, jag har det men stör mig inte alls.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Pest eller kolera: TN har dåliga betraktningsvinklar, IPS har IPS-glow.
Båda två saker jag stör mig på @ 27".

IPS har iallafall lite bättre färger.

Jepp. Egentligen så är de kassa betrakningsvinklarna på den här TN-panelen värre än vad IPS-glow:et på Acer:n var, men eftersom det är jämnt längs topp och botten så märker jag personligen inte av det lika mycket i spel och film, vilket jag gjorde med det glow jag hade som märktes av i nedre högra hörnet mest hela tiden i alla scener som var något mörkare. Det beror definitivt på hur man sitter i förhållande till skärmen, hur ljust man har det, och ens egen preferens. Jag hade gärna behållit min fina IPS-skärm, men jag störde mig ovanligt mycket det.

Det kan också varit så att jag fick en mindre bra exemplar. Jag tror att IPS-glow är lite olika på olika skärmar, så man skulle ju kunnat byta fram och tillbaka tills det blivit bra.

Skrivet av Kvarnan:

Det är backlight bleeding, jag har det men stör mig inte alls.

Det är väl inte riktigt samma sak. IPS-glow skiftar som jag förstår det beroende på vinkel, så det kan vara ett problem om man sitter nära, men inget riktigt att bry sig om när man är längre bort. Backlight bleed syns väl hela tiden på en skärm som lider av det, och det kan man också reklamera den för.

Men jag tror inget av det här är något man ska vara rädd för, bara man är beredd på att en ny paneltyp som man inte är van vid kanske inte är allt man hoppas, om man är väldigt kräsen. Men de flesta är ju bara glada att slippa allt som TN gör sämre. Jag fick ringa ett samtal till Komplett och åka till posten en gång till, inget mer med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nixzore:

Jepp. Egentligen så är de kassa betrakningsvinklarna på den här TN-panelen värre än vad IPS-glow:et på Acer:n var, men eftersom det är jämnt längs topp och botten så märker jag personligen inte av det lika mycket i spel och film, vilket jag gjorde med det glow jag hade som märktes av i nedre högra hörnet mest hela tiden i alla scener som var något mörkare. Det beror definitivt på hur man sitter i förhållande till skärmen, hur ljust man har det, och ens egen preferens. Jag hade gärna behållit min fina IPS-skärm, men jag störde mig ovanligt mycket det.

Det kan också varit så att jag fick en mindre bra exemplar. Jag tror att IPS-glow är lite olika på olika skärmar, så man skulle ju kunnat byta fram och tillbaka tills det blivit bra.

Det är väl inte riktigt samma sak. IPS-glow skiftar som jag förstår det beroende på vinkel, så det kan vara ett problem om man sitter nära, men inget riktigt att bry sig om när man är längre bort. Backlight bleed syns väl hela tiden på en skärm som lider av det, och det kan man också reklamera den för.

Men jag tror inget av det här är något man ska vara rädd för, bara man är beredd på att en ny paneltyp som man inte är van vid kanske inte är allt man hoppas, om man är väldigt kräsen. Men de flesta är ju bara glada att slippa allt som TN gör sämre. Jag fick ringa ett samtal till Komplett och åka till posten en gång till, inget mer med det.

Ok det kanske är olika, då är det jag har IPS-glow? Syns endast när det är svart och det ljusnar upp något från vardera hörn, men i det stora hela är det endast svart som blir något ljusare/gråare. Då svart för mig betyder att man inte ser något så gör det mig inget om det blir lite ljusare.

Söker man på IPS-Glow och BLB så kommer samma typ av bilder upp, därför jag antog att det var samma.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Bildexpert 📺

Har inte koll på exakt vad som orsakar den gulaktiga "IPS-glow"-effekten men det misstas väldigt ofta med två andra saker, läckage från bakgrundsbelysnig (BLB) och effekter från reflexfilter som i de vinklarna plockar upp ljus från omgivningen.

Vad som är viktigt är att i de vinklar man drabbas av "IPS glow" så har en TN-panel, eller för den delen en VA-panel, andra problem som mycket väl kan vara värre och påverkar hela färgåtergivningen. IPS Glow är mer som en störande hinna av gult som lägger sig ovanpå bilden.

"Drabbas" man av IPS Glow är det ett tecken på att man behöver se över sin placering och position framför skärmen.

Permalänk
Inaktiv

Det är väl egentligen självklart: men för att vara övertydlig:
Out-of-the-box har skärmen fabriksinställningar som inte är optimerade, eller ens anpassade, för ens egen miljö (t.ex."Brightness" på 50).

Givetvis måste man ställa in skärmen för sin miljö och sina förutsättningar (precis som du gör med volymen på en högtalare, eller höjden på en kontorsstol: oavsett vad den är inställd på när du tar upp den ur lådan).

Själv fick jag ställa ner brightness till 22 (i min "man-cave" med normal bakgrunds-/Allmänbelysning) men då blev det å andra sidan kanon! Fick även göra andra smärre inställningar (t.ex. höjden och vinkeln på skärmen/foten )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnan:

Det är backlight bleeding, jag har det men stör mig inte alls.

Hade en hel del BLB i mitt nedre högra hörn. Nu efter 1,5 vecka har det minskat betydligt.
Jag kunde tänka på det förr i mörka scener i spel. Men igår när jag skulle se om det hade förändrats så har det verkligen minskat.

Drar samma slutsats som flera andra kommit med: Skärmen verkar vara känslig för transport och när man använt den ett tag rättar den till sig lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Det är väl egentligen självklart: men för att vara övertydlig:
Out-of-the-box har skärmen fabriksinställningar som inte är optimerade, eller ens anpassade, för ens egen miljö (t.ex."Brightness" på 50).

Givetvis måste man ställa in skärmen för sin miljö och sina förutsättningar (precis som du gör med volymen på en högtalare, eller höjden på en kontorsstol: oavsett vad den är inställd på när du tar upp den ur lådan).

Själv fick jag ställa ner brightness till 22 (i min "man-cave" med normal bakgrunds-/Allmänbelysning) men då blev det å andra sidan kanon! Fick även göra andra smärre inställningar (t.ex. höjden och vinkeln på skärmen/foten )

EXAKT!

Att inte lägga ner tid på att ställa in skärmen vettigt är som att sätta sig i en bil utan att justera stol/backspeglar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

Hade en hel del BLB i mitt nedre högra hörn. Nu efter 1,5 vecka har det minskat betydligt.
Jag kunde tänka på det förr i mörka scener i spel. Men igår när jag skulle se om det hade förändrats så har det verkligen minskat.

Drar samma slutsats som flera andra kommit med: Skärmen verkar vara känslig för transport och när man använt den ett tag rättar den till sig lite.

Ja det kanske har blivit bättre, inte hunnit lira/använda den så mkt än. Ska titta ikv :).

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnan:

Ja det kanske har blivit bättre, inte hunnit lira/använda den så mkt än. Ska titta ikv :).

Det kan ju vara så att man just ska använda den för att det ska ramla till sig. jag har gejmat en sisådär 30 timmar DAI så jag känner att den börjar bli inkörd

Permalänk
Medlem

Jag har lämnat tillbaka mitt exemplar!

Jag kan meddela att även jag har lämnat tillbaka min skärm pga BLB.

Det är inte acceptabelt att en skärm som kostar 8k ska lysa in så mycket ifrån alla hörnen. IPS Glow skulle jag nästan vilja säga att detta inte är, men om det är det så är det nog det värsta jag har sett. Jag har IPS skärm (Dell Ultrasharp) här hemma och på jobbet (philips) och dessa "blöder" inget alls.

IPS-glow är (om jag förstår det rätt) det som lyser in om man tittar snett ifrån sidorna eller uppifrån, detta demonstrerar TFTCentral i sin Review av denna skärmen här:

Sedan testar de även BLB vilket är nästan obefintligt på deras exemplar och så som det också bör vara, jag ställde in min skärm med samma inställningar som dem och fick inte i närheten av lika bra resultat.
Jag citerar även deras kommentar kring detta:
"The camera showed there was some clouding detected in the right hand corners. It was not too bad though, not easy to pick out with the naked eye, and should not present any major problems in normal use."

Här är deras bild:

Här kan ni se 2 bilder ifrån mitt ex:

När jag talade med Inet så meddelade dom mig att Acer har hört av sig till dem och de har en fix för detta på gång, så jag ska vänta tills de bekräftat att detta är löst och sedan ska jag kanske testa köpa skärmen igen, för utöver allt detta så är den Awesome!

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker stativet är väl ostadigt?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke89:

Jag kan meddela att även jag har lämnat tillbaka min skärm pga BLB.
[...]

När jag talade med Inet så meddelade dom mig att Acer har hört av sig till dem och de har en fix för detta på gång, så jag ska vänta tills de bekräftat att detta är löst och sedan ska jag kanske testa köpa skärmen igen, för utöver allt detta så är den Awesome!

Det där ska du väl i alla fall kunna reklamera den för, om det förblir så. Ser väldigt trist ut. Men hoppas på en fix då, om det kan vara möjligt! Det är verkligen en finfin skärm.

Skrivet av Json_81:

Bara jag som tycker stativet är väl ostadigt?

Jag tyckte det var lite plastigt men inte ostadigt på något sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nixzore:

Det där ska du väl i alla fall kunna reklamera den för, om det förblir så. Ser väldigt trist ut. Men hoppas på en fix då, om det kan vara möjligt! Det är verkligen en finfin skärm.

Jag tyckte det var lite plastigt men inte ostadigt på något sätt.

Jag fick reklamera den, och få en ny. Men dom sa att mitt ex var ett bra ex och att risken fanns att jag kanske skulle få en som är sämre. Så jag väntar helre tills de har fixat problemet!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av jocke89:

Jag fick reklamera den, och få en ny. Men dom sa att mitt ex var ett bra ex och att risken fanns att jag kanske skulle få en som är sämre. Så jag väntar helre tills de har fixat problemet!

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns bättre exempel. Jag beställde också från INET och min ser ut som TFT:s Bara lite BLB i den nedre högra hörnet, men inget som syns jättemycket.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Avstängd

Har alla oacceptabel BLB på denna, tror inte jag är exceptionellt känslig och är ingen "pixelpeeper". Rekommenderas denna skärm fortfarande för det den är gjord för, dvs först och främst spel sedan att den funkar för bildredegring osv ser jag som ett bonus. Eller ska man hålla sig borta?

Permalänk
Inaktiv

@retro123: Nej, Alla har inte det. Mina tre XB270HU är kanonbra (för mig, med mina ögon och mitt tyckande och med mina egna inställningar)

De tre Asus ROG Swift 27" skärmarna jag hade hemma fick däremot åka tillbaka alla tre.

Permalänk
Avstängd

@anon257891: ok, tack, kan inte bestämma mig mellan denna och philips 4k 40 tummare.. får nog dra lott till slut. Kompromisser måste göras vad jag än väljer..