Permalänk

Titan Z?

Hej!

Hej!
Håller på med ett m-ITX bygge som börjar bli klart och det enda som fattas är ett grafikkort. Såg att NetOnNet säljer Titan Z för 8990kr, Vad tycker ni? Är det ett bra köp? Mina tankar är väl typ:

1. Dubbla 290x är helt klart med prisvärt men uteslutet då det handlar om m-ITX.
2. 295x2 Är för lång, kan max få in 28cm....
3. Har funderat på ett 290x som känns väldigt prisvärt just nu, men vill ju hellre ha lite mer kraft egentligen.
4. Får man mer för pengarna med ett Titan Z för 8990kr vs 980 för säg 6000kr? Har fått för mig att Titan Z och Titan x är hyfsat likvärdiga?
5. 980 Ti och Fiji är väl det största frågetecknet, känns som att de skulle kunna prestera i samma liga som Titan z men för en mindre peng men det är ju endast spekulationer....

Sist men inte mist så har jag ett XFX XTR 650W nätagg, i lägsta laget för ett Titan z? :S

Övrig info:
4770K
16Gb Ram
2x SSD
Custom Vattenkylning
Spelar i 1440p

MVH Axel

Permalänk
Medlem

@axelpaxel: Tja, är lite trött men jag såg inte att du sa vilket chassi eller om det är hemmbygge som gäller, Titan z tar ju upp tre st slots vilket kan bli ett problem..

Det som spelar roll är väl vilken prestanda du vill ha till velket pris du är villig att betala för att behålla formfaktorn så lägger mig inte i den biten.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Lite klent nätagg ja. Eftersom du förmodligen måste köpa ett nytt (~1kkr) så hade jag nog väntat på Fiji eller 980ti och kört vidare på ditt nuvarande agg. Båda lär landa på 7-8kkr (lite spekulering) och är modernare än Titan Z med allt vad det innebär.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk

@Curemylife: Hemmabyggt chassi och jag ska vattenkyla kortet, vilket det än blir!

Precis som du säger har det ju med hur mkt jag värderar formfaktorn att göra. Tycker dock det är kul att höra lite hur andra tänker för att lättare kunna bestämma mig för vad jag själv känner att jag vill satsa på!

Permalänk

@Woods: Ja det stämmer säkert. Gäller väl att ha lite is i magen och inte köpa nåt förhastat när det är så nära en ny lansering...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Lite klent nätagg ja. Eftersom du förmodligen måste köpa ett nytt (~1kkr) så hade jag nog väntat på Fiji eller 980ti och kört vidare på ditt nuvarande agg. Båda lär landa på 7-8kkr (lite spekulering) och är modernare än Titan Z med allt vad det innebär.

980TI är en nedbantad Titan X så det borde vara mer värt att lägga pengar på Titan X om kan känner att man har råd med det.

980TI har rek pris på 799$ så räkna med att det kostar iallafall 8k, kanske till och med mer här i Sverige vid lansering.

Edit: Bortse från min kommentar, misstog Z med X

Då är det helt klart mer värt att vänta på 980TI

Permalänk
Medlem

Jag skulle iaf väntat tills 980ti blivit benchat, det lanseras ju under nästa vecka.

Titan Z använder gammal arkitektur och hamnar i ren prestanda ungefär mitt i mellan 980 och Titan X, 980Ti spås ju komma väldigt nära Titan X i prestanda vilket får iaf mig att tro att det lär ha bättre prestanda än Z.

För de 1440p du ska köra i dock så bör ju ett vanligt 980 funka alldeles utmärkt.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

@wRRM: Tycker titan x kostar lite för mycket, 9k för ett Titan z är redan i absoluta överkanten av vad jag kan tänka mig att betala... Gissar att jag helt enkelt får hoppas på att 980 Ti inte blir svindyrt! (vilket det antagligen blir...)

Permalänk

@TiasE: Trodde Titan Z va snäppet vassare än Titan X i 1440p?

Permalänk
Medlem

@axelpaxel

Enligt SweC:s prestandaindex från mars 2015 får Titan SLI 158 poäng och Titan X 148 poäng i 1440p. Titan Z är väl lite bättre än Titan X då som du sade.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk

@ArcticFire: ja och titan z är ju dessutom 2x titan black dvs typ 2x 780 Ti.