AMD Radeon Fury X Benchmark!

Permalänk
Medlem

AMD Radeon Fury X Benchmark!

Här är första läckta benchmarken.

Update:

Not the most informative Overclocking Performance chart. This is after applying 100 MHz higher clock to Radeon R9 Fury X.

Another chart shows benchmarks after using FRAME RATE TARGET CONTROL (FRTC):

Edit: fanns mer info på http://videocardz.com/56728/amd-radeon-r9-fury-x-reviewers-gu...

Permalänk
Medlem

Take it easy. Jag väntar och tror hellre på SweC test.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Take it easy. Jag väntar och tror hellre på SweC test.

Då får du vänta en vecka till. Det här är vad som finns att tillgå i dagsläget...

Rimligtvis blir det ett bättre, och mer informativt test, men det här är en bra start.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Rent objektivt ser det ut som fury springer i 8:or kring 980ti.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Om siffrorna är sanna så är det verkligen imponerande. Tänk på att detta är med mycket tidiga drivrutiner och att AMD brukar vara bra på att få ut mer prestanda med tiden.

Kommer ni ihåg hur HD7970 låg en bit bakom GTX680? I dag ligger 280x rätt långt före GTX770.

Kommer ni ihåg hur 290x fick kämpa mot GTX780? I dag ligger det före både 970 och 780Ti, t.o.m. jämt med 980 i 2560x1440(+).

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Fan vad roligt att se. Detta är nog precis vad AMD behövde! Hoppas det är sanna siffror och att det håller i sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Rent objektivt ser det ut som fury springer i 8:or kring 980ti.

Nja, inte riktigt sant, om man ska vara objektiv. Det ser ut att vara ett genomsnitt på 5% mer prestanda. För att springa i åttor, skulle man behöva vara dubbelt så snabb som sitt motstånd...

Men helt klart presterar man bra.
Kan påverka prisbilden på ett positivt sätt.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Hedersmedlem

skulle varit skoj om dessa resultat stämmer, vi får se hur det ser ut när swec får tag på ett exemplar

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Resultaten stämmer nog, men det kan vara värt att ha en sak i åtanke; I testerna har vi ett vattenkylt kort (Fury X) som ställs mot ett luftkylt kort med en medioker radiallfläkt. (Referens GTX 980 Ti)

Det hade varit mer rättvist att mäta Fury X med ett 980 Ti med vettig eftermarknadskylare. Fury X hade nog fortfarande presterat bättre, men skillnaden hade varit väldigt liten.
Sen är frågan också naturligtvis; Vad är stock-frekvenserna och hur bra klockar Fury X?

Det bästa med dessa graferna imo (om vi nu förutsätter att de stämmer) är att det bevisar att 4 GB HDMI inte är för lite för 4K-gaming.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

@Minsc S2:
Fast man ska jämföra kort som kostar lika mkt o inget annat.

Permalänk
Avstängd

Ser ut som resultaten skulle kunna vara äkta men man vet ju aldrig så får hoppas på det stämmer och när korten är så färska finns det ofta mycket att hämta med optimeringar i drivrutinerna så bör tom vara riktigt bra resultat där amd mosar nvidia ganska bra när det gått en tid

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Bra i 4k, men suger som vanligt annars

Visa signatur

Macbook Pro 13" Retina 2015 - i5 @ 2.7Ghz - Intel Iris 6100 1536MB - 8GB 1867Mhz

Permalänk
Medlem

Det ser lovande ut!

Nu är det bara att vänta en vecka på riktiga tester.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minsc S2:

Resultaten stämmer nog, men det kan vara värt att ha en sak i åtanke; I testerna har vi ett vattenkylt kort (Fury X) som ställs mot ett luftkylt kort med en medioker radiallfläkt. (Referens GTX 980 Ti)

Det hade varit mer rättvist att mäta Fury X med ett 980 Ti med vettig eftermarknadskylare. Fury X hade nog fortfarande presterat bättre, men skillnaden hade varit väldigt liten.
Sen är frågan också naturligtvis; Vad är stock-frekvenserna och hur bra klockar Fury X?

Det bästa med dessa graferna imo (om vi nu förutsätter att de stämmer) är att det bevisar att 4 GB HDMI inte är för lite för 4K-gaming.

Jag trodde att Nvidias referenskylare var super-duper och värd att betala premium för?

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

"These results were provided by AMD, although I have no reason to believe that they are in any way disingenuous or inaccurate."

http://wccftech.com/amd-radeon-fury-official-gaming-benchmark...

ta resultaten med en nypa salt och vänta tills på onsdag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minsc S2:

Resultaten stämmer nog, men det kan vara värt att ha en sak i åtanke; I testerna har vi ett vattenkylt kort (Fury X) som ställs mot ett luftkylt kort med en medioker radiallfläkt. (Referens GTX 980 Ti)

Det hade varit mer rättvist att mäta Fury X med ett 980 Ti med vettig eftermarknadskylare. Fury X hade nog fortfarande presterat bättre, men skillnaden hade varit väldigt liten.
Sen är frågan också naturligtvis; Vad är stock-frekvenserna och hur bra klockar Fury X?

Det bästa med dessa graferna imo (om vi nu förutsätter att de stämmer) är att det bevisar att 4 GB HDMI inte är för lite för 4K-gaming.

Mervärde med AMD, kall tyst kylare i stället för en het högljudd i entusiast klassen.
Nvidia klantade sig helt här.
samma pris så referens blir det man jämför med.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Nu ska vi se om Nvidia suttit på någon drivare som skulle gett oss alla högre prestanda men som man valt att vänta med tills AMD släppt sina kort. Precis som vanligt mao.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Resultaten stämmer nog, men det kan vara värt att ha en sak i åtanke; I testerna har vi ett vattenkylt kort (Fury X) som ställs mot ett luftkylt kort med en medioker radiallfläkt. (Referens GTX 980 Ti)

Det hade varit mer rättvist att mäta Fury X med ett 980 Ti med vettig eftermarknadskylare. Fury X hade nog fortfarande presterat bättre, men skillnaden hade varit väldigt liten.
Sen är frågan också naturligtvis; Vad är stock-frekvenserna och hur bra klockar Fury X?

Det bästa med dessa graferna imo (om vi nu förutsätter att de stämmer) är att det bevisar att 4 GB HDMI inte är för lite för 4K-gaming.

Så du menar att man bör jämföra ett stock kort mot ett överklockat kort?
Då kan man ju vrida och vända på det i all oändlighet och klocka dom olika högt osv i alla tester. Det blir en 15GB tung PDF att läsa isåfall.

AMD har iaf utlovat att Fury X ska vara överklockarens våta dröm så det ser ljust ut på den fronten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Jag trodde att Nvidias referenskylare var super-duper och värd att betala premium för?

Haha klockren. Fury x verkar ju faktiskt komma med en riktig premium kylare.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Man kan hoppas alla fall.
Hade varit riktigt trevligt om AMD kunde lägga sig på toppen nu. Lite konkurrens hade varit perfekt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

bara 5% snabbare än 980ti ? hur snabbare än gtx titan X är 980ti då ? ser illa ut annars

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pytonOrm:

bara 5% snabbare än 980ti ? hur snabbare än gtx titan X är 980ti då ? ser illa ut annars

Pris/prestanda?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Agile:

Pris/prestanda?

Pris/prestanda är helt oväsentligt då det är upplevelsen som räknas, att räkna pris/prestanda är bara för snåla människor.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Pris/prestanda är helt oväsentligt då det är upplevelsen som räknas, att räkna pris/prestanda är bara för snåla människor.

Sant, man betalar hellre mer för något sämre, makes sense.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Agile:

Sant, man betalar hellre mer för något sämre, makes sense.

Pris/prestanda har ingenting med helhetsupplevelsen att göra, att du betalar mer för något betyder inte att det är sämre prestanda, bara att du betalar mer för prestandan men kan även bete sig behagligare, alltså en upplevelse

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

undra hur FRTC upplevelsen mäter sig mot vsync..? om det blir lika smooooth

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Pris/prestanda är helt oväsentligt då det är upplevelsen som räknas, att räkna pris/prestanda är bara för snåla människor.

Jag antar du kör med 4x titan x för annars är du ju snål som fan.

Men om vi säger att Fury x presterar 5% sämre än TItan x tycker du fortfarande jag är snål som inte väljer titan x då?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Inte helt dumt men skulle personligen hellre köpa ett 980 Ti med tredjeparts kylare. Förmodligen ligger Fury X överklockat en bit efter ett överklockat 980 Ti med en av de bästa kylarna.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Inaktiv

Presterar ovanligt bra i gameworks titlar. Fuji verkar vara ett mycket bättre kort än 980 ti på tesselering.

Permalänk
Medlem

När det ryktades att Fiji skulle kosta 10000:- då var pris/prestanda ett stort problem!!, men nu är det bara för snåla människor, nu när det är "upplevelsen" som räknas (vad som nu exakt menas med det).

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo