Gigabyte Geforce GTX 980 G1 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribol01:

Det jag läste mig till när jag skaffade mina 970 och som jag upplevde själv är att man behöver köra en mängd olika test första säkerställa stabilitet. Men det vanliga, 3d mark och unigine heaven/Valley och gärna spel. Witcher är ju ett bra exempel som är realist tungdrivet med allt på max. Var även uppmärksam på när du stänger av spelet och kortet går ner i lägre klockning. Där är en del som haft lite problem.
Sen är owners threads på de stora engelskspråkiga forumen en guldgruva av information! Var beredd på många sidors läsning dock men med deras hjälp kan du garanterat få ut max av kortet!

Har testast lite Unigine Heaven tidigare. Ska nog prova på 3D Mark och Valley också bara för att få lite variation i testerna som du säger. Kortet går alltid ner i lägre klock då jag bara sitter på desktop eller surfar, så inga problem med det.

Satt och kollade lite i den tråden här om dagen och upptäckte ganska fort att det var fruktansvärt många sidors läsning! Ska nog ta mig tid till helgen och se vad jag kan åstadkomma

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Har testast lite Unigine Heaven tidigare. Ska nog prova på 3D Mark och Valley också bara för att få lite variation i testerna som du säger. Kortet går alltid ner i lägre klock då jag bara sitter på desktop eller surfar, så inga problem med det.

Satt och kollade lite i den tråden här om dagen och upptäckte ganska fort att det var fruktansvärt många sidors läsning! Ska nog ta mig tid till helgen och se vad jag kan åstadkomma

Jo det är ju precis så det ska fungera, men det är en del som haft problem med (om jag minns rätt) att kortet sänker spänningen innan det klockar ner när du avslutar spel tex. och därför kraschar. Tror inte du behöver lägga för mycket vikt vid det, men kan vara värt att ha i bakhuvudet om du får knepiga krascher!

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |