Microsoft färdigställer Windows 10 för RTM

Permalänk
Melding Plague

Microsoft färdigställer Windows 10 för RTM

I slutet av juli är Windows 10 redo för allmän beskådan och nu släpps en ny testversion, som av allt att döma är bolagets färdigställda RTM-version.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Två veckor kvar, sen blir det download...

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Ja... Nu är stunden snart kommen... Med facit i hand har windows 8 och 8.1 bara varit milstolpar. Jag tror att Windows 10 är vad vi egentligen har väntat på hela tiden.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Hojta till när det blir märkbar skillnad i spel tack.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Hojta till när det blir märkbar skillnad i spel tack.

det blir det bara när DX12 spel kommer

Permalänk
Medlem

Någon som hört om RTM kommer släppas i DreamSpark Premium innan release?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Hojta till när det blir märkbar skillnad i spel tack.

Om directx 12 håller vad det lovar så kommer vi nog se skillnad. Dock måste directx 12 spelen komma också.
Själv kommer jag byta till windows 10 så fort det släpps.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Hojta till när det blir märkbar skillnad i spel tack.

Är det något OS som kommer vara en förbättring för spel så är det ju Windows 10 med sitt DirectX 12. Sedan tvivlar jag på att man kan förbättra prestandan i spel genom OS så mycket ett år som 2015. Tror vi kommit till en gräns nu.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk

Fattar inte varför folk redan kör w 10 funkar hur bra som helst. Funkar med spel och allt och det har gjort det ett tag nu.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Ni som har creative kort bör veta att drivrutiner till det inte kommer förräns augusti

http://support.creative.com/kb/ShowArticle.aspx?sid=126331

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Hojta till när det blir märkbar skillnad i spel tack.

Hojt hojt om du jämför mot win 7

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Är det något OS som kommer vara en förbättring för spel så är det ju Windows 10 med sitt DirectX 12. Sedan tvivlar jag på att man kan förbättra prestandan i spel genom OS så mycket ett år som 2015. Tror vi kommit till en gräns nu.

Ja precis. Därav "Hojta till när det blir märkbar skillnad i spel tack."

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Snusfri

Kommer att uppgradera dag 1 på alla mina burkar.

The hype is real.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd

On WebKit Sunspider, Edge is 112% faster than Chrome
On Google Octane, Edge is 11% faster than Chrome
On Apple JetStream, Edge is 37% faster than Chrome

Rätt skönt att klå konkurrenterna med konkurrenternas benchmarks

BTW, skrev inte Sweclockers "Windows 10 färdigställs under veckan, godkänns för RTM" för 10 dagar sen?
http://www.sweclockers.com/nyhet/20788-windows-10-fardigstall...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ylledjur:

Någon som hört om RTM kommer släppas i DreamSpark Premium innan release?

Undrar också.

Permalänk
Skrivet av linde:

Hojt hojt om du jämför mot win 7

Jag tror han menade bättre performance:
"in the case of gaming performance, the three operating systems aren’t worlds apart - - - Windows 8.1 is producing the highest frame rates. On second place there is Windows 7 and Windows 10 comes in third."

http://www.ocaholic.ch/modules/smartsection/item.php?itemid=1...

Och skillnaden är någon enstaka procent, trots att tillverkarna slutade jobba på Win7:s drivrutiner för flera år sedan.

Byta till Win10 gör man för att man gillar det nya interfacet, eller för att man vill åt Microsofts molntjänster, inte för att få bättre prestanda.

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Sedan tvivlar jag på att man kan förbättra prestandan i spel genom OS så mycket ett år som 2015. Tror vi kommit till en gräns nu.

Inte då. Det är bara det att eftersom framtiden är bärbar, klen, hårdvara, som streamar allt content, finns det ingen anledning att optimera OS:en för kraftfull, stationär, hårdvara.

Permalänk
Medlem

Testar Windows 10 betan nu.

Jag kommer inte åt mina dynamiska hårddiskar =(

Inte en chans att jag orkar kopiera 5 TB data för att omvandla dem till basic disks igen.

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen det är en stor uppgradering över förra builden. Annars går jag tillbaka till win 7. Känns fortfarande för buggigt för release.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte uppdatera från dag 1, finns det några stora buggar vid releasen väntar jag hellre till det blir stabilt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Trevligt, Blir ju att byta fort man kan ladda ner det.
passar bra, går på semester den veckan

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Byta till Win10 gör man för att man gillar det nya interfacet, eller för att man vill åt Microsofts molntjänster, inte för att få bättre prestanda.

Eller för att man vill ha grymt mycket bättre prestanda, via DX12. Det är den enda anledning jag kommer uppgradera.

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk

Ser fram emot släppet. Jag kommer att uppdatera på en gång. Hoppas att det fungerar lika bra vid släpp som Windows 8, vilket utan tvekan blev det bästa windowssläppet. Edge är spännande också, speciellt med tanke på det breda ES6-stödet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Citat:

Därtill slår Microsoft ett slag för den nya webbläsaren Edge, som optimerats och enligt egen utsago ska slå både Chrome och Safari i Javascript-baserade tester med allt från 11 till 137 procent.

Inte några siffror mot Firefox?

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Bra att så många är ivriga att testa. Då kan man avvakta ett tag utifall barnsjukdomar dyker upp. Det har hänt förr och kan likväl hända igen

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Det klokaste är att låta den gråa massan agera beta-testare i ca 10 månader till efter release, då man fortfarande har två månader kvar att uppgradera gratis.

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Fattar inte varför folk redan kör w 10 funkar hur bra som helst. Funkar med spel och allt och det har gjort det ett tag nu.

Med tanke på att det kommer ta lång, lång, lång tid innan Windows 10 kommer i närheten av vad tidigare versioner varit i form av säkerhet och stabilitet så kan det nog vara idé att vänta åtminstone ett år innan man använder det som primärt OS.

Jerry som tidigare jobbade med att kvalitets säkra Windows pratar om det här:

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Har kört Windows 10 ett tag nu och har haft en hängning i en tidigare build. Men nu känns det både snabbt och stabilt.

Det som imponerar på mig är hur pass bra uppdateringarna från varje build har fungerat, det har ju aldrig varit Microsofts starka sida att göra on the fly uppdateringar av ett hela operativsystemet och nu går det dessutom att göra det över Windows update.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xinux:

Hoppas verkligen det är en stor uppgradering över förra builden. Annars går jag tillbaka till win 7. Känns fortfarande för buggigt för release.

Skrivet av Stich:

Jag kommer inte uppdatera från dag 1, finns det några stora buggar vid releasen väntar jag hellre till det blir stabilt.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av KTL:

Bra att så många är ivriga att testa. Då kan man avvakta ett tag utifall barnsjukdomar dyker upp. Det har hänt förr och kan likväl hända igen

Skrivet av Aeig:

Det klokaste är att låta den gråa massan agera beta-testare i ca 10 månader till efter release, då man fortfarande har två månader kvar att uppgradera gratis.

MVH

Windows 10 är den första releasen där man inte behöver vänta på att "buggar ska rättas". Av en enda mycket simpel anledning, man kan backa tillbaka till föregående OS när man vill med några musklick. I mina ögon borde alla uppgradera dag 1, den som stöter på någon slags bugg som gör något besvärligt, kan enkelt backa tillbaka till det OS man satt på innan och uppgradera senare istället. Ett mer troligt scenario är dock att ni inte stöter på någon tillräckligt allvarlig bugg och stannar med Windows 10 från dag 1.

Skrivet av skogsvilden:

Med tanke på att det kommer ta lång, lång, lång tid innan Windows 10 kommer i närheten av vad tidigare versioner varit i form av säkerhet och stabilitet så kan det nog vara idé att vänta åtminstone ett år innan man använder det som primärt OS.

Jerry som tidigare jobbade med att kvalitets säkra Windows pratar om det här:

https://youtu.be/fEJT-2pxFJQ?t=42m40s

Vilken massa BS de pratar De verkar inte förstå att Windows 10 aldrig kommer vara "färdigt" utan konstant uppdateras och förbättras, även efter release.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag har kört Win 7 länge som tusan nu och den installationen behöver snart ses över / göras om, så jag har medvetet väntat på att Win 10 skall släppas skarpt..

Tänkte "ta det stora steget" då

Är det fortfarande så att vissa saker inte fungerar / fungerar mindre bra i Windows 10 jämfört mot Win 7 / Win 8 ? Och vad är dessa isåfall ?

Primärt så jobbar jag vid datorn (men kör RDP till jobbet), annars är det surf och spel som gäller för det mesta hemma.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •