Upplever dålig prestanda i nytt datorbygge, i5 4690k + GTX 960

Permalänk
Medlem

köper man den CPUn och den GPUn så får man inte mycket mer prestanda, 960 är ju kass, så är det

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GeneralWinters:

750 G2 ser det ut att heta!

Som du bytte ifrån? Vad bytte du till?

Skrivet av Oneone:

köper man den CPUn och den GPUn så får man inte mycket mer prestanda, 960 är ju kass, så är det

Bra du har koll. GTX 960 är inte kass, snarare inte speciellt prisvärd men det är en annan sak igen.

Det är redan bevisat att du har fel, så att läsa tråden vore fördelaktigt.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

är glad att det löste sig för trådskaparen har du testat kört nya Unreal heaven 4.0 ? dra hem o testa igen vad du får där.

är ditt nya nätdel att rekommendera för köp ?

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Kudos åt TS som återkommer trots att problemet är löst.
Hade fler gjort så, då hade vi haft färre dead-ends när vi söker forumen för lösning på våra problem

Permalänk

Bytte ifrån mitt EVGA 750 G2 till ett gammalt Corsair 430w jag hade liggandes. Åker in med mitt EVGA imorgon och byter ut det! Jag har en annan tråd som tar upp mina problem att få igång datorn med Seidon 120m, troligtvis nätaggregatet som inte orkade driva pumpen där heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: helt otroligt att det har funnits en del människor i den här tråden som tyckt att 25 fps i bf3 är "helt normalt". Man blir lite mörkrädd.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GeneralWinters:

Bytte ifrån mitt EVGA 750 G2 till ett gammalt Corsair 430w jag hade liggandes. Åker in med mitt EVGA imorgon och byter ut det! Jag har en annan tråd som tar upp mina problem att få igång datorn med Seidon 120m, troligtvis nätaggregatet som inte orkade driva pumpen där heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Intressant, då har du fått ett riktigt måndags-exemplar där isåfall. Just EVGA 750 G2 är en riktigt bra modell.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Som du bytte ifrån? Vad bytte du till?

Bra du har koll. GTX 960 är inte kass, snarare inte speciellt prisvärd men det är en annan sak igen.

Det är redan bevisat att du har fel, så att läsa tråden vore fördelaktigt.

så du försöker säga att 960 är ett prestandakort eller? fattar inte.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:

så du försöker säga att 960 är ett prestandakort eller? fattar inte.

Gör jag?

Det är du som säger kortet är kasst, vilket det verkligen inte är. Eller du tycker R9 380 och alla andra medelklasskort är kassa?

Det var ju alldeles uppenbart att prestandan inte var i närheten av var den skulle vara.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av GeneralWinters:

Problemet LÖST.

Bytte nätagg. Nu Score:ar jag 2942 i Unigine 0xAA - 1590 8XAA

Och till alla er som verkar lobba för att GTX 960 "bara är så dåligt", sluta förstöra för oss som faktiskt felsöker ett riktigt problem.

Bra då har jag lärt mig något också.
Jag sitter gott på GTX760 som är ungefär som ett GTX960 och det är bra grejor ändå. Trix och trax så får man vissa inställningar på ultra med bra FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Jag förstår inte hur du kan tycka resultaten är normala?

Tror du gravt underskattar grafikkort vid den nivån.

Återigen, jag har utgått från mina egna erfarenheter av GTX980, men som jag tidigare nämnt spelar det ingen roll då alla mäter på olika sätt. En del mäter fps i singelplayer, andra står i metro multiplayer och stirrar in i en vägg. Jag står fast vid att man inte kan räkna med mycket mer fps på stora banor multiplayer med många spelare.

Skrivet av GeneralWinters:

Problemet LÖST.

Bytte nätagg. Nu Score:ar jag 2942 i Unigine 0xAA - 1590 8XAA

Och till alla er som verkar lobba för att GTX 960 "bara är så dåligt", sluta förstöra för oss som faktiskt felsöker ett riktigt problem.

Kul och bra att problemet är löst. Jag tror inte någon i den här tråden försökte förstöra någonting för dig, det är bara så otroligt svårt att avgöra vilken fps du borde ha, allt beror på hur du har mätt. Du kommer inte ha 120+ fps i multiplayer på stora banor, så är det bara.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

köper man den CPUn och den GPUn så får man inte mycket mer prestanda, 960 är ju kass, så är det

Skit snack! Funkar bara bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralWinters:

Bytte ifrån mitt EVGA 750 G2 till ett gammalt Corsair 430w jag hade liggandes. Åker in med mitt EVGA imorgon och byter ut det! Jag har en annan tråd som tar upp mina problem att få igång datorn med Seidon 120m, troligtvis nätaggregatet som inte orkade driva pumpen där heller.

Väldigt intressant tråd! Jag hade nog sagt med 100% säkerhet att du skulle haft stabilitetsproblem om du hade en dålig PCIe 'strömkontakt'. Nu verkar det som att grafikkortet nöjde sig med den strömmen som nätagget ville ge.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Fick mitt nya nätagg idag, alltså ett likadant EVGA 750 G2, fungerar galant.