Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Medlem

Hon tycker jag är så tråkig när jag sitter vid datorn

Permalänk
Medlem

Ouch, har varit ett par jobbiga dager med Zelda Finakissen. I onsdagskväll tyckte jag min kisse var ovanligt slö och det hela accelererade under torsdagen då hon i princip bara ville ligga i sin igloo och sova. När jag vaknade i igår (fredag) så var hon kvar i sin igloo och närmast katatonisk (hon sover normalt i min säng varje natt). När jag tömde kattlådan såg jag hon bara kissat hälften av vad hon brukar och alarmklockorna ringde.

In i bilen och iväg till Blå Stjärnans Djursjukhus här i Gbg som ligger bara 10 minuter bort med bil för mig. I den första undersökningen av en djurskötare visade sig att Zelda hade en temp på 40.6, allt över 39.4 på katter anses som feber.

Träffade en veterinär (alla veterinärer på Blå Stjärnan verkar vara unga tjejer som är jäkligt duktiga, jag är väldigt impad av deras personal) som direkt beslutade att det var dags för inläggning med dropp och febernedsättande.

Vid halv ett idag ringde en annan veterinär som hade hand om Zelda över helgen och sa att tempen hade gått ner till 39.4 och att hon tyckte jag skulle plocka hem katten på prov. Zelda hade vägrat äta något alls under den tiden hon varit där antagligen beroende på att hon var nervös och inte gillade läget. Blodproverna visade inga fel så hon trodde det var en virusinfektion.

Tog bilen och hämtade Zelda vid tretiden idag (2500:- kostade detta lilla sjukhusbesök) och mycket riktigt var det inga problem att få henne att äta när hon väl var hemma. Mutar henne bara med lite kattgodis så kan hon inte motstå maten. Hon är betydligt mycket mer som sitt vanliga jag jämfört med igår. Känns som att allt kommer att gå bra, var rejält orolig igår då hon såg mer död än levande ut.

Zelda hemma igen. Risig bild, jag vet men den är inte tagen med min kamera utan med min Surface Pro 4.

Nu är hon på maten igen och allt verkar sluta lyckligt. Fan vad nervös jag var igår och idag innan veterinären ringde. Otroligt hur dessa små djur etsar sig fast i ens liv och medvetande. Zelda är bara 15 månader gammal och jag har en förväntan av att vi ska bli gamla tillsammans (är själv gammal stofil, född på sextiotalet).

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Inaktiv

Min lilla akrobat-sovare. Hon är verkligen ledlös haha

Permalänk
Medlem

Liten bildserie på fåntrattkatten Smulan ...

Bilderna tagna med några sekunders mellanrum.

Dold text

edit: Önskar dock att jag spelat in video istället ...

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Ortega Rex, en bengal.

Har två katter skaffade Rex för ca. två veckor sen. Har en bondkatt med.

Angående vattenfontän så köpte jag en i stål:

De får mush plus canagen/canin royal foder.
De älskar faktiskt duck strips som är ett hundgodis då morrar även Rex.

Ps har haft olika djur såväl som iller/kattkombination, hund: pitbull, tax, undulater och att antal olika råttsorter.

Permalänk
Inaktiv

@Tiamat: stiligt haha. Vart fick du tag på skålen, produktnamn?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon246659:

@Tiamat: stiligt haha. Vart fick du tag på skålen, produktnamn?

Det är en drinkwell 360.

Permalänk
Medlem

Det här är Ture (2 år), han hade ingen lätt början i livet men det tog sig an när han blev adopterad av en äldre man. Den äldre mannen hade honom under en längre tid men kände i slutändan att han hade en katt för mycket (har 2 andra) som inte alltid kom väl överens (litet ärr vid ena örat) och sökte då någon som kunde öppna upp sitt hem - jag gladeligen tog emot då jag har haft problem med ägare som slutade höra av sig och en katt jag var menad att adoptera omkom av en multiresistent bakterie från kastreringen (tekniskt sett var det sprutan, men infektionen var dödsstöten).

Det har varit något av en anpassningsperiod för oss båda, nästan haft han i en vecka. Jag var lite oroad först om jag gjorde något fel för han var väldigt skygg och jag försökte få ut honom från soffan med allt möjligt som inte var påtvingande. I slutändan blev han mer bekväm och ligger bredvid mig här vid datorn

Han har särdraget att göra sig hörd när han vill fortsätta kela under kvällarna efter jag lagt mig. Vore ju SYND om den lampan, den dyra mikrofonen gick ner i golvet

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av Ohem:

.....
Söt katt!

Han är jättefin! Grattis Många katter gömmer sig flera veckor när dom bytt hem så du har gjort ett bra jobb speciellt med tanke på hans tuffa start i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DocStargazer:

Han är jättefin! Grattis Många katter gömmer sig flera veckor när dom bytt hem så du har gjort ett bra jobb speciellt med tanke på hans tuffa start i livet.

Man tackar Jag har också fått höra att katter kan ta veckor på sig, att Ture har anpassat sig väl på så kort tid är kul för det talar om hans tillgivenhet - så något rätt måste jag har gjort iaf. Han är mycket mer social nu än innan, han sover eller observerar i stort sett alltid i katt-trädet strax bredvid mig när jag är vid datorn. Han har inte riktigt rört katt-trädet i köket mycket men har hoppat upp på den ett par gånger, så det är något. Och så lite fler bilder:

Han uppkomsthistoria är intressant, ägaren (innan äldre mannen) till kattmamman hade hjälpt henne att föda fram Ture. Han var kvar i livmodern när ägaren kände efter och "förde" han fram till utgången med lätt massage. Han kom ut omgiven av sin näringsäck intakt som vanligtvis spricker, kvinnan använde sin ena nagel för att skapa ett liten skåra för att få fram honom och blåste lätt med luft på hans ansikte för att provocera fram reflexer. Och så blev Ture till, för han hade tur med en uppmärksam matte

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Inaktiv

@Ohem: Ture med turen! Du har fått en vän för livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Drinkwell är bra grejer, vår katt var helt frälst i sin. Förutom att dricka så lektes det en hel del med den.

Permalänk
Inaktiv

Då var det dags att fira av 3årsdagen för de här två ligga-på-all-elekronik-för-det-är-varmt-och-skönt damerna

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anon246659:

Då var det dags att fira av 3årsdagen för de här två ligga-på-all-elekronik-för-det-är-varmt-och-skönt damerna
http://i.imgur.com/A7F4ZGW.jpg

Och de har en kattpaj till kudde...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Våran Tussan 12 år gammal. För tillfället tycks Gouda ost vara favoriten.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Satt en kråka på balkongen

Permalänk
Medlem
Skrivet av noodles0_0:

Satt en kråka på balkongen
http://i.imgur.com/SlE3qDW.png

Du får iaf. ha blomkrukorna kvar.. Våra fönsterbrädor är renskrapade på prylar, då det flygit grejer hej vilt.
Att jaga flugor så fort de kommer in, är största nöjet sedan några veckor tillbaka för våra två katter och det finns inget som stoppar framfarten.

Om ett par år kan man väl börja tänka på att köpa nya blommor och blomkrukor igen.. Minns när våra norska skogskatter var små, då rök det blomkrukor för runt tusingen i veckan..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk

Våran lilla bondis, otroligt sällskaplig och pratade hela tiden. Fick ha henne i 1,5 år tills sambon helt plötsligt blev väldigt allergisk. Hennes föräldrar tog över katten så vi kan hälsa på ibland

Hon är väldigt liten fortfarande ser ut som en "tonåring" i storleken.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Avstängd

När det är varmt ska man dricka mycket.

Visst är det skönt och kunna gå fritt ute i naturen!

En mus till frukost är inte helt fel.

Visa signatur

Besök gärna min egna sida BockenBruse.com
Mitt sista bilinköp TOYOTA YARIS VERSO -03 kanske ingen skönhet men ett bra transportfordon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Eftersom jag ännu inte fått någon ordning på detta problem har jag beslutat att skylla det på min katt Zelda Finakissen. Hon är nu skyldig mig 3 200:- och för att betala tillbaka detta kommer hon inte att få kattgodis de närmste 15 åren. Funderar även på att byta över till en billigare kattsand.

Dödare av moderkort, Zelda Finakissen:

Skrivet av Bascule666:

Tog bilen och hämtade Zelda vid tretiden idag (2500:- kostade detta lilla sjukhusbesök) och mycket riktigt var det inga problem att få henne att äta när hon väl var hemma. Mutar henne bara med lite kattgodis så kan hon inte motstå maten. Hon är betydligt mycket mer som sitt vanliga jag jämfört med igår. Känns som att allt kommer att gå bra, var rejält orolig igår då hon såg mer död än levande ut.

15 år går snabbt när man faktiskt bryr sig om någon

Skrivet av Bascule666:

Nu är hon på maten igen och allt verkar sluta lyckligt. Fan vad nervös jag var igår och idag innan veterinären ringde. Otroligt hur dessa små djur etsar sig fast i ens liv och medvetande. Zelda är bara 15 månader gammal och jag har en förväntan av att vi ska bli gamla tillsammans (är själv gammal stofil, född på sextiotalet).

Kul att det gick bra med kisen (och datorn). Visst är det helt otroligt hur de fäster sig vid en och man vänder ut o in på hus och hem för deras skull när det väl gäller. Som min mor brukade säga, materiella saker kan man ersätta, men liv är ovärderligt.

Skrivet av Ibymafayhas:

Så många underbara minnen men stund som denna är de svåra att uppskatta.

Det är bara att värdera alla minnen... livet är oförutsägbart, och man tar det ofta för givet, tyvärr. Beklagar sorgen.

Skrivet av Ohem:

Det är grymt hur när ett djur man är nära med går plötsligt bort, jag är fortfarande arg över det för det var varken sjukdom eller naturlig bortgång utan ett "Shit happens"-scenario där ingen är accountable.

Tro mig... det är inte lättare för att det är en sjukdom, och om något kan det tom vara värre att se dem lida ens en dag mer än nödvändigt. Så "shit happens" är ofta mildare mot ens känslor i långa loppet, även om jag tyvärr anar hur du känner nu. Man är lika hjälplös oavsett, och det är svårt att förstå varför... Beklagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Kul att det gick bra med kisen (och datorn). Visst är det helt otroligt hur de fäster sig vid en och man vänder ut o in på hus och hem för deras skull när det väl gäller. Som min mor brukade säga, materiella saker kan man ersätta, men liv är ovärderligt.

Visst är det så, om veterinären på Blå Stjärnan kommit in och sagt att det krävs ett ingrepp som kommer att kosta 60 000:- så hade jag sagt kör för det. Jag är alldeles för mjäkig för att se en ren ekonomisk syn på saken. Vilket är lite lustigt för i resten av mitt liv så är jag extremt noga med vad som får kosta mycket. Saker som får vara extremt dyra: min bil och min dator. Saker som får vara lite dyra: mina en och en halv lägenheter. Saker som inte får kosta speciellt mycket: allt annat. Saker som får kosta hur jäkla mycket som helst: min katt.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Tro mig... det är inte lättare för att det är en sjukdom, och om något kan det tom vara värre att se dem lida ens en dag mer än nödvändigt. Så "shit happens" är ofta mildare mot ens känslor i långa loppet, även om jag tyvärr anar hur du känner nu. Man är lika hjälplös oavsett, och det är svårt att förstå varför... Beklagar.

Nu menade jag inte att underminera sjukdom som "mindre jobbigt", det var bara dåligt formulerat. Jag försöker säga utan att mena vara en idiot så är sjukdom i alla fall en del av naturens system för då har man haft eller skapat dem bästa förutsättningarna tills naturens lag säger sitt. Självklart blir det svårt när man ställs inför sådant beslut oavsett och känner väldigt tomt efteråt, vad jag blir emotionellt ställd över är situationer där människan är i fråga är inblandad i kattens sämre livskvalité och försöker inte eller bry sig om att åtgärda med snabb aktion eller kontakta ägaren.

Mors katt Bullen hade så pass allvarliga skador att amputering var otillräcklig och andra kompletterande behandlingar/metoder hade antingen kostat allt för mycket eller inte funnits tillgänglig i första hand.

Den enda trösten min mor och jag hade var att avlivningen gick snabbt till så att han inte led.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Här är mina (och sambons) två katter. Tiger till vänster och Panther till höger (Ja han stavas med th pga orelaterat nörderi). Andra bilden är Panther (Han var vaken och ville vara med på bild). Tiger ligger och sover under sängen så jag tänker inte tvinga fram honom. Vi köpte dem från ett katthem och de var då ungefär 9 månader gamla. De är bröder och hittades ute när de var kattungar och hade bott på katthemmet fram till att vi hämtade dem för ungefär 6 månader sedan.

Bilderna är nedsparade från FB så ursäkta kvaliteten (taget med mobilen också).

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Då var det dags att fira av 3årsdagen för de här två ligga-på-all-elekronik-för-det-är-varmt-och-skönt damerna
http://i.imgur.com/A7F4ZGW.jpg

gud va sööööta

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

He's mine/Overprotective by Laccy_, on Flickr

SAM_7154.jpg by Laccy_, on Flickr

Enlightened (Not really) by Laccy_, on Flickr

What's over there? by Laccy_, on Flickr
(Står i beskrivningen på varje bild hur gammal han är när bilden är tagen)

Får fixa bilder på de två större katterna senare, har inte kommit dit än... Fler bilder finns på min Flickr och det kommer komma fler!

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

Katt by mikael johansson, on Flickr

Permalänk
Rekordmedlem

Ser mycket förvånad ut...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ser mycket förvånad ut...

Fläkten på blixtarna gick igång och han undra vad fasiken det var som lät.

Permalänk
Inaktiv

Trasig