Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hehe jo. Låter man vikten dra iväg så den väger 1-2kg med både väl tilltagen kylning och batteri så får man ju både mobilt spelande och ett träningsredskap hehe.

Om tillverkarna inser att intresset för denna typ av lösning finns på konsumentmarknaden så bör bättre lämpade lösningar kunna komma med. Intel/AMD-lösningen finns för att någon tillverkare är stor nog att kräva och få en sån lösning. Mycket tycks peka på Apple i detta fall, Intel för CPU och AMD för grafik har varit en vanlig kombination i Apples datorer sedan bumpgate. Intel för grafik i simplare produkter hör till undantagen då.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, det blir ju ett problem. En målvikt på runt 500g hade varit fint om det gick att hålla sig runt (om tekniskt möjligt).

Appropå Apple så hittade jag precis en klassisk Apple-designad version av 8bitdo-kontrollen som jag redan har ett par av:
http://cdon.se/spel/8bitdo_ap40_pro_gamepad_limited_ed--40151...

Grymt snygg!

(Iaf. för mig som växte upp med Apple och Apple ][+ som första riktiga dator.)

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Jag tror jag kommer använda switchen mest bärbart, är den fortfarande värd?

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Skrivet av Wiley:

Jag tror jag kommer använda switchen mest bärbart, är den fortfarande värd?

Helt klart! Jag använder min nästan uteslutande handhållet, mitt bästa köp 2017

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiley:

Jag tror jag kommer använda switchen mest bärbart, är den fortfarande värd?

Absolut!

Jag använder själv min 99% bärbart (både hemma och utanför hemmet). Klart grymmaste bärbara spelenhet som finns och någonsin gjorts.

Köpte min på BF, och är först nu efter många veckor som jag ens testat att koppla in den till TV:en.

Har både XB 1X och HTPC/spel-PC i TV-rummet, så blir mest de jag lirar stationärt på (finns ingen stor anledning att spela på Switch då, då jag har och köper så mycket bra spel både på mitt Steamkonto och min XBox, och med bra mycket bättre grafik/kapacitet).

Däremot är det ju grymt kul att det går att koppla in det i TV:en när man så önskar. Så gillar ändå konceptet grymt, även om jag inte använder det så mycket praktiskt (men kommer säkert göra det något lite mer när jag nu har en adapter till mina PC/XB-handkontrollers).

Men som handhållet är den överlägset bäst. Köp!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Hmm, vad ska man köpa för spel härnäst.. har spelat Mario Odyssey, steamworld heist&dig2, arms. Till Wii u har jag spelat Mario kart o zelda botw (som jag har sålt..), något sugen på att plocka upp dom igen men osäker om man orkar :/ . Any tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damponmyboard:

Helt klart! Jag använder min nästan uteslutande handhållet, mitt bästa köp 2017

Samma här, köpte både 3DS och PS Vita med förhoppning om en bra bärbar konsol men jag blev riktigt besviken i båda fallen. Det kanske bara var jag som hade orimligt höga förväntningar?

Det här är den handhållna konsol som jag länge har letat efter och den levde verkligen upp till mina förväntningar, den har allt jag saknade hos 3DS och Vita. 3DS har haft en del bra titlar men de görs inte rättvisa med den totalt undermåliga hårdvaran, usel 3D-effekt osv.

Att dessutom kunna spela fullskaliga AAA-titlar som BOTW och Super Mario Odyssey är helt otroligt. Att konsolen även går att spela med på TVn ser jag bara som en bonus då det som sagt främst är en bärbar konsol och jag tror faktiskt att framgången beror just på att de bärbara alternativen har varit så himla gimpade och värdelösa i jämförelse och titlarna har mer liknat mobilspel än 'riktiga' konsolspel.

Om du uteslutande spelar stationärt och bara vill ha en konsol skulle jag ärligt talat rekommendera PS4 istället då det finns många bra IPn och att jag anser den vara en bättre allroundkonsol men om du tilltalas av konceptet med Switch så kommer du förmodligen inte att bli besviken. Det är rätt trevligt att spela på Switchen i dockat läge trots problem med upplösningen och låg framerate i vissa spel.

Ska man nämna något negativt så upplever jag ibland att det blir lite litet och att det t.ex. kan vara svårt med avståndsbedömning men allt som allt tycker jag att de har fått till en väldigt väl fungerade lösning med tanke på begränsningarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av akikk:

Hmm, vad ska man köpa för spel härnäst.. har spelat Mario Odyssey, steamworld heist&dig2, arms. Till Wii u har jag spelat Mario kart o zelda botw (som jag har sålt..), något sugen på att plocka upp dom igen men osäker om man orkar :/ . Any tips?

Splatoon 2 är riktigt kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Det här är den handhållna konsol som jag länge har letat efter och den levde verkligen upp till mina förväntningar, den har allt jag saknade hos 3DS och Vita. 3DS har haft en del bra titlar men de görs inte rättvisa med den totalt undermåliga hårdvaran, usel 3D-effekt osv.

Att dessutom kunna spela fullskaliga AAA-titlar som BOTW och Super Mario Odyssey är helt otroligt. Att konsolen även går att spela med på TVn ser jag bara som en bonus då det som sagt främst är en bärbar konsol och jag tror faktiskt att framgången beror just på att de bärbara alternativen har varit så himla gimpade och värdelösa i jämförelse och titlarna har mer liknat mobilspel än 'riktiga' konsolspel.

Jag tror du har helt rätt här. Framgången med Switch ligger nog inte enbart i att det är överlägsen hårdvara för att vara bärbart. Mycket beror också på att man lagt ner mycket möda och energi på att ta fram riktigt välproducerade och välanpassade handhållna spel på en nivå som är långt över telefon/ipad-portningar.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Den japanska Climax edition har nu fått nästan bekräftat att den har engelsk text med den har stöd för 6 språk.

Tyvärr har priset höjts en hel del då den såldes ut snabbt via olika japanska sidor.

Källa

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Den japanska Climax edition har nu fått nästan bekräftat att den har engelsk text med den har stöd för 6 språk.

https://gonintendo.com/system/file_uploads/uploads/000/038/373/medium/bayonetta_nonstop_climax_edition_pic_1.jpg

Tyvärr har priset höjts en hel del då den såldes ut snabbt via olika japanska sidor.

Källa

Tackar! Vet du någon hemsida man kan boka spelet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Tackar! Vet du någon hemsida man kan boka spelet?

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar gå att förboka på SolarisJapan

https://solarisjapan.com/collections/nintendo-switch/products...

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiley:

Jag tror jag kommer använda switchen mest bärbart, är den fortfarande värd?

Dom flesta jag känner använder den nästan uteslutande i det bärbara läget. Ska dock vara tydlig med att batteritiden inte håller i evigheter. skulle uppskatta ca 2:30-3h. Fullt tillräcklig för mig men kanske inte för alla. Den är också förhållandevis stor. inte något man slänger ner i jackfickan.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

Tackar! Vet du någon hemsida man kan boka spelet?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Flutters:

Solaris har väldigt dyra priser + import/tull
Nin-nin games tar in ofta försök där du kan även betala extra så de tar in det via franska amazon så du slipper tull/moms.

Lägg in mejl adress gärna på olika och se till att du får auto-mejl som uppdateras varje minut. Jag kunde köpa mitt där.
Eventuellt play-asia tar in fler med.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

Jo, det blir ju ett problem. En målvikt på runt 500g hade varit fint om det gick att hålla sig runt (om tekniskt möjligt).

Appropå Apple så hittade jag precis en klassisk Apple-designad version av 8bitdo-kontrollen som jag redan har ett par av:
http://cdon.se/spel/8bitdo_ap40_pro_gamepad_limited_ed--40151...

http://dizw242ufxqut.cloudfront.net/images/product/game/retro/image3/8bitdo_ap40_pro_gamepad_limited_ed-40151029-.jpg

Grymt snygg!

(Iaf. för mig som växte upp med Apple och Apple ][+ som första riktiga dator.)

Precis, börjar man räkna kilo så blir det inte lika smidigt att ta med sig förstås. Men ställer ju större krav på komponenter istället.

Hehe, du har varit med ett tag då.

Skrivet av Wiley:

Jag tror jag kommer använda switchen mest bärbart, är den fortfarande värd?

Just bärbart är den som bäst i mitt tycke, spelar nästan bara så. Blev en hel del dockat spelande i december och mellandagarna men nu när jag är tillbaks på jobbet igen så blir det åter bara dockat. Fungerar bäst att spela portabelt under arbetsveckan. Har knappt ro att spela när jag är hemma och stationärt spelande blir ofta svårt.

Den är trevlig dockad med, speciellt då många spel går från 1280x720 till 1920x1080 och, förstås, gör det enklare att spela flera. Men portabiliteten är ju det viktigaste.

Skrivet av Tiamat:

Den japanska Climax edition har nu fått nästan bekräftat att den har engelsk text med den har stöd för 6 språk.

https://gonintendo.com/system/file_uploads/uploads/000/038/373/medium/bayonetta_nonstop_climax_edition_pic_1.jpg

Tyvärr har priset höjts en hel del då den såldes ut snabbt via olika japanska sidor.

Källa

Riktigt synd när det är så svårt att få tag i denna typ av utgåvor. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Dom flesta jag känner använder den nästan uteslutande i det bärbara läget. Ska dock vara tydlig med att batteritiden inte håller i evigheter. skulle uppskatta ca 2:30-3h. Fullt tillräcklig för mig men kanske inte för alla. Den är också förhållandevis stor. inte något man slänger ner i jackfickan.

Jo, det är också en nackdel. Å andra sidan är det väldigt trevligt att bara kunna stoppa ner konsolen i docken och fortsätta spela men det förutsätter att man är på hemmaplan.

Jag har för mig att Nintendo uppger 3.15-3.30 och det stämmer rätt bra med mina erfarenheter, efter drygt 3h brukar man vara nere på 5-10%. Jag har aldrig provat med wifi igång men det ska tydligen påverka batteritiden en del så jag rekommenderar att man stänger av det ifall man inte spelar online.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag har för mig att Nintendo uppger 3.15-3.30 och det stämmer rätt bra med mina erfarenheter, efter drygt 3h brukar man vara nere på 5-10%. Jag har aldrig provat med wifi igång men det ska tydligen påverka batteritiden en del så jag rekommenderar att man stänger av det ifall man inte spelar online.

Skickades från m.sweclockers.com

mjo, 2:30 kanske var lite väl pessimistiskt.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

@akikk: Mario + Rabbids? Grymt spel, speciellt om du gillar XCOM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Precis, börjar man räkna kilo så blir det inte lika smidigt att ta med sig förstås. Men ställer ju större krav på komponenter istället.

Hehe, du har varit med ett tag då.

Hoppas på något sådant nu när Intel och AMD satsar på tunna lätta bärbara datorer med hyfsad spelprestanda. Borde gå att få ihop någon kul bärbar enhet med inbyggda kontroller då.

Jo, är ju 40+:are som snabbt närmar sig 50-strecket. Min allra första dator var egentligen en ZX81 (köpt 1981 för 995.-), men den var ju extremt enkel, så ca. 1-2 år senare så blev det en Apple ][+ med två diskettstationer och Apple DOS 3.3 (IBM PC fanns då, men var allt fortfarande allt för dyra). Diskettstationerna, grafik och hyfsat OS gjorde att det blev min första mer riktiga dator.

Men nu är det nog mycket OT för tråden.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Funderar starkt på att köpa en Switch i den närmsta framtiden, men är lite överväldigad av alla tillbehör och olika tillverkare av dessa.

Till exempel, vilket skärmskydd är värt att satsa på? Såg att de flesta rekommenderar amFilm eller liknande, men vill helst ha ett man kan köpa i Sverige. Finns det något likvärt som man kan köpa här?
Vilka andra tillbehör skulle ni säga är must-haves?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kratos:

Funderar starkt på att köpa en Switch i den närmsta framtiden, men är lite överväldigad av alla tillbehör och olika tillverkare av dessa.

Till exempel, vilket skärmskydd är värt att satsa på? Såg att de flesta rekommenderar amFilm eller liknande, men vill helst ha ett man kan köpa i Sverige. Finns det något likvärt som man kan köpa här?
Vilka andra tillbehör skulle ni säga är must-haves?

Jag köpte Deltacos skärmskydd, fungerar utmärkt för mig. Must have är en väska enligt mig, så att du kan ta med den om du ska någonstans eller bara förvara den hemma utan att du får repor etc. Hade också köpt ett par extra joycons ifall du har ett gäng polare/familj och vill spela 4 st på TV:en.

Tillbehör som kan vara gött att ha är en USB till ethernet adapter om du t.ex. spelar Splatoon 2 dockat samt en pro controller. Mycket goare att spela dockat lite snabbare spel som SPlatoon och Rocket league. För spel som Zelda och liknade är det struntsamma om man har joycon grip eller pro controller men det är så klart trevligare med pro controllen där med, enligt mig

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar på att skaffa ett par till Joy-Cons till min Switch och dom jag vill ha är Neon Blue vänster och Neon Red höger. Tidigare har jag köpt röd vänster och blå höger. Ville ha så jag kan komplettera och köra med fullt blått och rött. Men när jag hörde efter med CDON som visade på sin hemsida att dom ska ha det, så frågade jag deras kundtjänst för säkerhetsskull och dom sa då att de har dom inte.. varför listar man då det kan jag fundera.. finns det ens att köpa tänker jag hos någon återförsäljare.

Någon som vet?

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av AKA_Rappen:

Sitter och funderar på att skaffa ett par till Joy-Cons till min Switch och dom jag vill ha är Neon Blue vänster och Neon Red höger. Tidigare har jag köpt röd vänster och blå höger. Ville ha så jag kan komplettera och köra med fullt blått och rött. Men när jag hörde efter med CDON som visade på sin hemsida att dom ska ha det, så frågade jag deras kundtjänst för säkerhetsskull och dom sa då att de har dom inte.. varför listar man då det kan jag fundera.. finns det ens att köpa tänker jag hos någon återförsäljare.

Någon som vet?

I dagsläget måste du köpa begagnat eller ytterligare en switch för att få två neon-blå eller -två röda.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

@frizzy10: Tack för svaret. Kikade på Deltacos och Copters då de verkar ganska lika så verkar som jag är på rätt spår i alla fall. En väska låter vettigt, har du någon att rekommendera?

Jag läste någonstans att den vanliga pro controllern har något litet fel med d-paden, men att detta fixats i Xenoblade Chronicles utgåvan. Är det något som märks av? Antar att d-paden används en del för att navigera i menyer/inventory osv. Hur som så blir det nog en pro controller då jag är väldigt van vid Xbox 360 och PS4-kontrollerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kratos:

Jag läste någonstans att den vanliga pro controllern har något litet fel med d-paden, men att detta fixats i Xenoblade Chronicles utgåvan. Är det något som märks av? Antar att d-paden används en del för att navigera i menyer/inventory osv. Hur som så blir det nog en pro controller då jag är väldigt van vid Xbox 360 och PS4-kontrollerna.

Xenoblade kontrollen har en "kula" mitt undet d-paden, den saknar den vanliga pro kontrollen så trycker du i mitten på d-paden så trycks hela korset ner, dvs alla 4 riktningar samtidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem

@iller: Det var det jag misstänkte, drygt.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Flutters:
Skrivet av Tiamat:

Solaris har väldigt dyra priser + import/tull
Nin-nin games tar in ofta försök där du kan även betala extra så de tar in det via franska amazon så du slipper tull/moms.

Lägg in mejl adress gärna på olika och se till att du får auto-mejl som uppdateras varje minut. Jag kunde köpa mitt där.
Eventuellt play-asia tar in fler med.

Tack så mycket!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kratos:

Funderar starkt på att köpa en Switch i den närmsta framtiden, men är lite överväldigad av alla tillbehör och olika tillverkare av dessa.

Till exempel, vilket skärmskydd är värt att satsa på? Såg att de flesta rekommenderar amFilm eller liknande, men vill helst ha ett man kan köpa i Sverige. Finns det något likvärt som man kan köpa här?
Vilka andra tillbehör skulle ni säga är must-haves?

För främst portabel användning:

Skärmskydd (helst tunna i glas, och inte plast)
MicroSD minneskort på 128GB eller större. Bra förslag är Samsung Evo eller Pro, eller Sandisk Ultra eller Extreme
Bättre grepp i handhållet läge. Jag kör med https://www.amazon.co.uk/gp/product/B07457V4XJ
USB-kabel att ladda från klassiskt USB-uttag. Har denna 3m: https://www.amazon.co.uk/gp/product/B06ZXWFW3T/
Fodral. Har denna: https://www.komplett.se/product/912450/gaming/konsoler-tillbe...
Komplett väska är absolut inte något måste, men riktigt smidigt. Har denna: https://www.komplett.se/product/912870/gaming/konsoler-tillbe...

För främst stationär användning:

Bättre docka än den medföljande för lägre temp och mindre plats: https://www.aliexpress.com/item/Portable-Mini-DIY-Replacement...
BT-adapter för bättre kontroller än Pro-kontroller. Har denna: https://www.aliexpress.com/item/Mayflash-Wireless-for-PS4-for...
Nätverksadapter för fast anslutning. Finns massor, men har denna: https://www.amazon.co.uk/gp/product/B00MYTSN18/

Det jag skall komplettera med är en hållare att ha på bord eller resande fot, då man vill kunna ladda Switch eller koppla in BT-adapter samtidigt som man spelar med extern kontroller.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Har en Switch samt spelen Mario Kart, Just Dance 2018 och Snipperclips. Varken spel eller konsol är på svenska, ska det verkligen vara så eller har jag missat något alternativt fått en konsol som inte är för Sverige (köpt på Clas Ohlson)?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kratos:

Jag läste någonstans att den vanliga pro controllern har något litet fel med d-paden, men att detta fixats i Xenoblade Chronicles utgåvan. Är det något som märks av? Antar att d-paden används en del för att navigera i menyer/inventory osv. Hur som så blir det nog en pro controller då jag är väldigt van vid Xbox 360 och PS4-kontrollerna.

Själv så kör jag med existerande kontrollers jag redan har till PC och Xbox genom att koppla in en BT-adapter till Switchen. Funkar med PS-kontrollers, PC BT-kontrollers och Wii/Wii U Pro, mflr.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segge:

Xenoblade kontrollen har en "kula" mitt undet d-paden, den saknar den vanliga pro kontrollen så trycker du i mitten på d-paden så trycks hela korset ner, dvs alla 4 riktningar samtidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Ah okej, tack! Får fundera om det är något som stör mig personligen.

@martinot:

Tack för ett utförligt svar och videorna, har en hel del att kika på nu. Är inte helt säker på om jag kommer använda den mest dockad eller handheld, men min spontana tanke är att det blir mest i dockan.