Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

kanske är något du kopplar in i konsolen som gör den till en NX "pro" ?

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, en dockningsstation som ger tillgång till högre prestanda vore nog inte helt orimligt. Tidigare rykten har ju pekat i ungefär den riktningen.

Eller också finns det gränssnitt för utbyggnad likt NES, SNES, N64 och Gamecube där det i botten av konsollen finns en lucka för att bygga ut funktionaliteten. NES fick aldrig något, SNES (eller snarare Super Famicom) fick Satellaview som placerades under konsollen, N64 fick 64DD som också placerades under och Gamecube hade flera gränssnitt, blandannat för modem eller nätverksgränssnitt samt Game Boy Advance Player som placerades under. Något liknande igen kanske?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Jo, en dockningsstation som ger tillgång till högre prestanda vore nog inte helt orimligt. Tidigare rykten har ju pekat i ungefär den riktningen.

Eller också finns det gränssnitt för utbyggnad likt NES, SNES, N64 och Gamecube där det i botten av konsollen finns en lucka för att bygga ut funktionaliteten. NES fick aldrig något, SNES (eller snarare Super Famicom) fick Satellaview som placerades under konsollen, N64 fick 64DD som också placerades under och Gamecube hade flera gränssnitt, blandannat för modem eller nätverksgränssnitt samt Game Boy Advance Player som placerades under. Något liknande igen kanske?

du tänker nog i rätt riktning!
WiiU gamepaden har ju också "lucka" men den användes aldrig till något vad jag vet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Själv tror jag tillbehöret är Nintendo-CD! Senare kommer även Nintendo 32X

Permalänk
Medlem

NX delay

Forbes argumenterar för en senare release i Juni 2017 och det låter faktiskt riktigt vettigt:

http://www.forbes.com/sites/insertcoin/2016/10/06/a-nintendo-nx-delay-would-help-it-dominate-in-2017/#3b9cd61a496d

Men då krävs naturligtvis detta, ju förr desto bättre: "Nintendo should announce now that a “Nintendo NX Premiere Event” will be on a specific date in January (like, the 2nd, ideally) so that fans can stop sitting around and praying that a Direct magically pops into existence."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

du tänker nog i rätt riktning!
WiiU gamepaden har ju också "lucka" men den användes aldrig till något vad jag vet.

Skickades från m.sweclockers.com

Denna?

Är väl för batteriet som sitter under. Samtidigt, anslutningen längst ner mellan kontaktytorna för laddningsdockstationen är vad jag vet oanvänd.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Denna?
https://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/igi/jQnDZvXRQvPOXfpG.huge

Är väl för batteriet som sitter under. Samtidigt, anslutningen längst ner mellan kontaktytorna för laddningsdockstationen är vad jag vet oanvänd.

nä inte den. Där är ju där extra stora batteriet ska in

Menade det andra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

nä inte den. Där är ju där extra stora batteriet ska in

Menade det andra

Skickades från m.sweclockers.com

Nu blev jag nyfiken, vilken lucka menar du? Sitter och stirrar på min gamepad just nu och ser ingen annan än batteriluckan..

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Pelleboj:

Nu blev jag nyfiken, vilken lucka menar du? Sitter och stirrar på min gamepad just nu och ser ingen annan än batteriluckan..

om du kollar på bilden ovan så ser du 2 st svarta håll på sidorna av "stiften" som används för laddningsdockstationen. Det var rykten om att det skulle komma tillbehör som man kunde fästa där men det kom aldrig något vad jag vet

Edit: ordet lucka var dålig beskrivning :/ men hoppas du förstår.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

om du kollar på bilden ovan så ser du 2 st svarta håll på sidorna av "stiften" som används för laddningsdockstationen. Det var rykten om att det skulle komma tillbehör som man kunde fästa där men det kom aldrig något vad jag vet

Edit: ordet lucka var dålig beskrivning :/ men hoppas du förstår.
Skickades från m.sweclockers.com

jaha där ser man. Har aldrig tittat närmre på de hålen. Trodde det satt skruvar där i som höll ihop klabbet.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Permalänk
Konsolgrävare

hoppas verkligen på att det kommer bli "kassetter" men kom igen nu Nintendo, dags att ge oss lite information!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

hoppas verkligen på att det kommer bli "kassetter" men kom igen nu Nintendo, dags att ge oss lite information!!

Skickades från m.sweclockers.com

Stör mig lite att de inte meddelats något datum. Börjar bli dags nu.

Permalänk

Jag tror Nintendo presenterar NX under E3 och släpper ut NX under September/November, inför julhandeln då.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CrazyBlueberry:

Jag tror Nintendo presenterar NX under E3 och släpper ut NX under September/November, inför julhandeln då.

Jag tvivlar på E3, Nintendo kommer vilja presentera den när de har maximalt mediafokus och inte när det är så mycket störande rapportering inom samma bransch. Även om Nintendo förmodligen skulle få allt fokus ändå.

Jag tror det är Nintendo DS som är den enda konsol Nintendo presenterat på E3. De brukar vilja avslöja nyheter helt på deras egna villkor. På gott och ont.

För övrigt ser jag gärna att Nintendo får ut Wii U-utgåvan av Breath of the Wild till julhandeln. Hade nog varit behövligt och klokt om NX och dess Zelda-utgåva drar ut på tiden. Vill spela spelet och Wii U-utgåvan är bra nog för mig. Kommer köpa den utgåvan oavsett om jag köper NX och dess utgåva.

Permalänk
Konsolgrävare

Jag kanske är helt ute och cyklar men har inte Nintendo själva sagt att Nintendo NX kommer ut i mars?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Jag kanske är helt ute och cyklar men har inte Nintendo själva sagt att Nintendo NX kommer ut i mars?

Skickades från m.sweclockers.com

Det stämmer, och är väl typ det enda som är officiellt känd om konsollen. Finns rykten som pekar åt alla möjliga håll nu.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Det stämmer, och är väl typ det enda som är officiellt känd om konsollen. Finns rykten som pekar åt alla möjliga håll nu.

tänkte mer på vad @CrazyBlueberry sa om E3 så tror inte som du sa att dom kommer snacka om NX då

Haha jo rykterna börjar gå över styr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

tänkte mer på vad @CrazyBlueberry sa om E3 så tror inte som du sa att dom kommer snacka om NX då

Haha jo rykterna börjar gå över styr

Skickades från m.sweclockers.com

Vad vi fick veta var att NX släpps ut under Mars nästa år eller hur? Men de senaste ryktena vi har fått in, som var enligt någon från Twitter påstod det att förseningar kan ske. Då tänkte jag, eftersom Nintendo verkar ha varit väldigt hårda med att inte släppa ut en enda detalj om sitt projekt har jag bara svårt och tänka mig de skulle avslöja konsolen under en liten Nintendo Direct. Det är ändå bara tre månader i mellan Mars och Juni, vilket är då E3 börjar, därför tror jag inte det skulle vara helt orimligt om de drog ut på det. Men det kommer troligtvis inte hända, Nintendo hittar säkert på något eget, särskilt då man vet genom åren att Nintendo sällan presenterar sina konsoler via E3 förutom Nintendo DS då.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av CrazyBlueberry:

Vad vi fick veta var att NX släpps ut under Mars nästa år eller hur? Men de senaste ryktena vi har fått in, som var enligt någon från Twitter påstod det att förseningar kan ske. Då tänkte jag, eftersom Nintendo verkar ha varit väldigt hårda med att inte släppa ut en enda detalj om sitt projekt har jag bara svårt och tänka mig de skulle avslöja konsolen under en liten Nintendo Direct. Det är ändå bara tre månader i mellan Mars och Juni, vilket är då E3 börjar, därför tror jag inte det skulle vara helt orimligt om de drog ut på det. Men det kommer troligtvis inte hända, Nintendo hittar säkert på något eget, särskilt då man vet genom åren att Nintendo sällan presenterar sina konsoler via E3 förutom Nintendo DS då.

aaaah, då förstår jag! Var ju snack om att Nintendo ska göra om sina Directs till något nytt så kanske deras första "Direct 2.0" blir om Nintendo NX?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

aaaah, då förstår jag! Var ju snack om att Nintendo ska göra om sina Directs till något nytt så kanske deras första "Direct 2.0" blir om Nintendo NX?

Skickades från m.sweclockers.com

Oh, det har jag inte hört något om? Då är det inte helt osannolikt att de gör så, många pratade om avslöjandet redan den här månaden eller nästa. Det är trots allt dags snart, riktigt spännande känns det nu! Hoppas verkligen Breath of the Wild ser bättre ut på NX och att den har lite skillnader jämfört med Wii U versionen, men undra om NX kommer ha stöd för amiibo eftersom vi inte har sett Nintendo prata så mycket om det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

tänkte mer på vad @CrazyBlueberry sa om E3 så tror inte som du sa att dom kommer snacka om NX då

Haha jo rykterna börjar gå över styr

Skickades från m.sweclockers.com

Ah, förstår.

Skrivet av CrazyBlueberry:

Oh, det har jag inte hört något om? Då är det inte helt osannolikt att de gör så, många pratade om avslöjandet redan den här månaden eller nästa. Det är trots allt dags snart, riktigt spännande känns det nu! Hoppas verkligen Breath of the Wild ser bättre ut på NX och att den har lite skillnader jämfört med Wii U versionen, men undra om NX kommer ha stöd för amiibo eftersom vi inte har sett Nintendo prata så mycket om det.

BotW kommer ha Amiibo-stöd, det var en av de saker Nintendo visade upp under E3 i det spelet. Om det gäller NX är väl frågan, chansen att den använder NFC är väl rätt hyffsad och det är just NFC som används för Amiibo.

Folk har väntat på avslöjandet i flera månader nu. Själv tyckte jag mitten av september var rätt trovärdigt, var ju någon mässa då men icke. :/

Sedan antar jag att Nintendo i teorin skulle kunna köra en Nintendo Direct helt plötsligt och i slutet av denna nämna att den går att förboka/köpa dagen efter. Om spelen är intressanta nog så borde de nog egentligen inte behöva ett halvår/år på sig att hypea upp plattformen och spelen. Vore en rätt ovanlig konsollansering samtidigt så jag är tveksam. Men Nintendo har väl förlitat sig mycket på Nintendo Directs för att förmedla nyheter från företaget, även om det blev lite sämre med det efter att Iwata dog. Uppfattningen iallafall jag har var att Nintendo Direct var något Iwata gillade att göra.

Om jag fick önska så hade jag diggat om Nintendo kör en Direct och i stil med den gamla Wii U-videon där Iwata visar upp Wii U gör likadant med NX. Tydliggör för köparen vad plattformen innebär genom att packa upp, visa upp innehållet och hur produkten används. Då borde man kringgå problemet med Wii U där Gamepad visades upp långt innan själva Wii U där många kunder blev förvirrade då de inte förstod att spelkontrollen visades upp först. Nintendos Treehouse-folk hade nog varit vettigt, tyckte de skötte BotW-visningen under E3 riktigt bra eller kanske att Reggie och Miyamoto visar upp det hela. Litet problem då Shiggy ogärna talar annat än japanska.

Viktigast är att berätta något om produkten. Verkligen dags nu.

Permalänk
Medlem

Kanske nästa fredag (21/10)? Det är tydligen 5års jubileum för Nintendo Direct. Eller ska man hålla tummarna för deras "investors meeting"..

Kanske blir det en "surprise!" ifrån Nintendo idag?? Fan vet.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det skulle vara guld om Satoru Iwata körde en unboxing på 3 minuter och i så låg det en NES X (a.k.a Hyper Nintendo). För vad jag fortfarande tror så har "NES Classic Mini Edition" något att göra med NX (i reklamsammanhang).

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Wow, äntligen. Är så nyfiken så jag tror jag tar en kort dag idag bara för att se detta live!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Inaktiv

Härligt, hoppas vi får bra info som går att få något slags intryck av vad vi har att vänta oss.

Mars 2017 som hittills enda officiella information är på tok för litet. Frågan är samtidigt om Nintendo inte skulle kunna hinna till julhandeln med. De behöver troligen inte månader i förväg att bearbeta marknaden, konsumenterna verkar rätt sugna ändå redan.

Permalänk
Medlem

Faaaan, jag är på BVC då :S

Permalänk
Konsolgrävare

äntligen!! så otroligt nyfiken!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Jag börjar bli lite hypad nu. Brukar inte bli det så ofta, men längtar verkligen efter en Nintendo konsoll som jag vill köpa. Har inte haft någon sedan SNES. Snälla en NES/SNES x Game & Watch crossover.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Trailern kommer väldigt snart! #hype

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan