Spel för Steam VR (samlingstråd)

Permalänk

Ja det var ju lite av en chansning. Men jag kan gå tillbaka med en månads varsel utan problem. Så vi får se hur det går i slutet på året. Kan sluta med att jag går tillbaka på deltid men jag tänkte att jag skulle ge det ett år i alla fall. Har aldrig jobbat så här mycket men aldrig haft så här kul så jag hoppas jag kan fortsätta. Lycka till med era spel.

Permalänk
Skrivet av dblade:

Själv satsade jag extremt mycket av min fritid förra året till att börja utveckla för VR. Jag hade dock kvar mitt jobb och jag jobbade ju helt själv med spelutveckling och i december tog krafterna slut. Jag har knappt inte orkat utveckla något i Unity sedan dess. Engagemanget på mitt vanliga jobb är också lite sämre (Traditionell C# utveckling). Hursomhelst, det var kul och man har ju lärt sig enormt mycket nytt.

Jag började känna lite så själv. Var ganska trög efter att ha kodat 8 timmar plus 2+ timmars pendling varje dag så spelutvecklingen gick lite trögt. Men man måste ju kunna betala hyran också. Hoppas du kan ta upp spelutveckligen igen någon gång. Är ju väldigt givande.

Permalänk
Skrivet av dblade:

Nice. Du får återkomma med vad du tycker om Deluxe Audio Strap.

Skickade själv tillbaka den gamla kabeln tillsammans med mina kontrollers för att jag haft sönder dessa. Efter mindre än en vecka fick jag tillbaka mina reparerade kontroller tillsammans med en ny tunnare kabel. Bra service, till skillnad från vad man hört tidigare.

vad kostade det att få nya kontroller o kabel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koffelito:

Jag började känna lite så själv. Var ganska trög efter att ha kodat 8 timmar plus 2+ timmars pendling varje dag så spelutvecklingen gick lite trögt. Men man måste ju kunna betala hyran också. Hoppas du kan ta upp spelutveckligen igen någon gång. Är ju väldigt givande.

Jag tror jag kommer återuppta det om man har samarbetspartners. Som läget är nu inser jag att man investerar för mycket tid för att det skall bli lönsamt. Jag kan inte lägga ner min konsultverksamhet.

Skrivet av mellander90:

vad kostade det att få nya kontroller o kabel?

Det gick på garantin så det kostade ingenting. HTC betalde frakt dit och tillbaka. Dessutom ringde dom tillbaka och kollade att allt gått bra. De har ju fått mycket skit för usel support tidigare och de kanske förstått hur viktigt det är att ha nöjda kunder.

Permalänk
Medlem

@dblade: Hur kom du i kontakt med HTC, Min brors basstationer fungerar inte och har igentligen inte fungerat riktigt på 1år. Han har lagt en supportticket men inte fått svar.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

@wirefire: Hur kom du i kontakt med HTC, Min brors basstationer fungerar inte och har igentligen inte fungerat riktigt på 1år. Han har lagt en supportticket men inte fått svar.

Står det inte på hemsidan? Gör en ny ticket, mail, telefon, fb?
Borde man inte försöka lite mer om en så dyr pryl inte fungerar? Hade blivit vansinnig om jag inte fått svar inom en vecka om min Vive gått sönder.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk

HI, @Hymer
What is the problem with the base stations? Have you or your brother tried to contact HTC already? If you could PM me the support ticket number I can try to get this moved along a bit! Sorry for your bad experience

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

@wirefire: Hur kom du i kontakt med HTC, Min brors basstationer fungerar inte och har igentligen inte fungerat riktigt på 1år. Han har lagt en supportticket men inte fått svar.

Jag mailade för ungefär ett år sedan och har inte sett något svar. Jag hade bättre tur när jag kontaktade supportchatten.

Permalänk
Medlem

Planerad leverans:
fredag, 26.05.2017, Innan dagens slut

Här skall det testas i helgen ! Deluxe strap och nya kabeln kommer idag.

Håller även på att kolla efter en bra Taobao mellanhand, så man kan beställa en TPCast från Kina. Men det är svårt att hitta någon som levererar till Sverige utan hutlösa påslag.
Då min kusin är idrottslärare så jag har tillgång till en gympasal, bara jag bokar in det i god tid.

Permalänk
Medlem

Såja. Den kom ju helt acceptabelt förpackad.

Inte hunnit testa i vr, med den är mycket bekvämare, och betydligt snabbare att ta på och av på huvudet. Ca 3-4 sekunder att ta på/av om man inte behöver justera hörlurarna/topstrappen.
Hörlurarna går att plocka av för de som har dyra musiklurar och föredrar dem.

Viven känns äntligen som en konsumentprodukt, och inte ett utvecklingsexemplar

Återkommer ikväll med hur den är över längre spelsessioner, samt med vrcover 6mm foam (denna är riktigt bra för vanliga strappen)

Edit:

Sitter mycket bättre
Lättare att ta av
Ljudet är inte i klass med mina Philips Fidelio x2 lurar, och Sennheiser PC360. Men de är definitivt bättre än typiska 500kr lurar.
Då de är så ohyggligt smidiga kommer jag faktiskt fortsätta använda dom istället för mina andra lurar.

betyg 9/10
-1 för att det är såhär Viven skulle skeppats. original remmen och in ear lurarna kommer åka i soptunnan.

Förhoppningsvis kommer HTC inse detta och börja skeppa med nya remmen som standard. Eller erbjuda en bundle med den för vanliga dödliga (Business edition kommer med den som standard nu).

Jag köpte förvisso nya kabeln med, så har inte testat med gamla.
Man märker den nya kabeln mindre, men tyvärr trasslar den sig något snabbare än gamla kabeln.

Permalänk
Medlem

Spännande! Jag är väldigt sugen på att köpa en HTC Vive också. Skriv gärna fler intryck när du har hunnit prova det. Är det bra? Är kontrollerna bra? Finns det något negativt?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Spännande! Jag är väldigt sugen på att köpa en HTC Vive också. Skriv gärna fler intryck när du har hunnit prova det. Är det bra? Är kontrollerna bra? Finns det något negativt?

Viven är helt jävla underbar coolaste tekniken som existerar.

Det är dock generation 1, så självklart finns där massa små negativa saker och annat man önskar är bättre. Ingen skillnad där mot riften. Förutom att du säljer din själ och privat information om du nu går Facebook vägen.

När det gälla att köpa beror det helt på hur din budget ser ut.
Det är grymt dyrt just nu, men samtidigt finns där verkligen inget liknade heller.
Kolla om Elgiganten eller någon annan butik har demo i närheten av dig. Bor du i gtbg området så fins där en vr arkad i kungsbacka.

När gen 2 väl kommer med högre upplösning, bättre fov och ögonspårning så kommer vr fullkomligt explodera i popularitet.
Själv letar jag nu ny lägenhet med ett vr rum på minst 4x4 m för rumsskala

Permalänk
Avstängd

Tycker för få VR spel utnyttkar VR som media fullt ut. Vi har precis släppt denna bomb mode där man verkligen använder kontrollerna för armera/desarmera bomben..

Hoppa till 123 sekunder för att se själva armeringen
https://youtu.be/9zCpCGVyRnA?t=123

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Tycker för få VR spel utnyttkar VR som media fullt ut. Vi har precis släppt denna bomb mode där man verkligen använder kontrollerna för armera/desarmera bomben..
https://youtu.be/9zCpCGVyRnA?t=123

Hoppa till 123 sekunder för att se själva armeringen
https://youtu.be/9zCpCGVyRnA?t=123

Riktigt coolt!

Permalänk

Kul att ni fått med mer än bara en on/off knapp för bombdesarmering. Passar ju välidgt bra i VR. Kommer det ni lägga in fler olika sätt att armera/desarmera den?

Permalänk
Skrivet av Xermalk:

Jag köpte förvisso nya kabeln med, så har inte testat med gamla.
Man märker den nya kabeln mindre, men tyvärr trasslar den sig något snabbare än gamla kabeln.
...

Köpte du från Alternate.de?
https://www.alternate.de/HTC/Vive-Kabel-HDMI-3in1/html/produc...

Är det den nyare slankare kabeln? Har tänkt köpa den nya kabeln samt Audiostrap men om man beställer från HTC så visste de inte vilken av kablarna jag skulle få när jag fråga supporten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Koffelito:

Kul att ni fått med mer än bara en on/off knapp för bombdesarmering. Passar ju välidgt bra i VR. Kommer det ni lägga in fler olika sätt att armera/desarmera den?

tackar, vi har snackat om att i senare version fixa så att man ska klippa kablarna istället för att desarmera.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Koffelito:
Korrekt, jag hade turen att plocka en förbokning från Alternate.de På Deluxe Strap, samt nya kabeln. Totalpris 186,16 Euro inkl alla fraktkostnader.

Permalänk
Avstängd

Min kabel börjar gå sönder, mycket slitage när man tar av och på under utveckling. Vilken kabel är bäst orginal eller den nya runda?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som kan rekommendera ett måste spela spel som gärna är lite mer än bara ett demo?

Btw finsn det något spel som är som Audioshield? Har plöjt över 60h i det men vill ha nått som ger lite mer utmaning eller andra miljöer.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hymer:

Någon som kan rekommendera ett måste spela spel som gärna är lite mer än bara ett demo?

Btw finsn det något spel som är som Audioshield? Har plöjt över 60h i det men vill ha nått som ger lite mer utmaning eller andra miljöer.

Doom 3 BFG med VR mod.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Någon som kan rekommendera ett måste spela spel som gärna är lite mer än bara ett demo?

Btw finsn det något spel som är som Audioshield? Har plöjt över 60h i det men vill ha nått som ger lite mer utmaning eller andra miljöer.

Elite Dangerous (kräver joystick), Star Trek Bridge Crew (släpptes idag), Serious Sam VR 1 & 2 (går tom att spela mp mot vanliga pc spelare) , The Solus Project.

Någon annan här som köpt star trek, Skulle vilja få igång en grupp att spela det med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Btw finsn det något spel som är som Audioshield? Har plöjt över 60h i det men vill ha nått som ger lite mer utmaning eller andra miljöer.

Kolla Holodance och Soundboxing.
https://www.youtube.com/watch?v=AlRmNPjU0Wg

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Min kabel börjar gå sönder, mycket slitage när man tar av och på under utveckling. Vilken kabel är bäst orginal eller den nya runda?

Den nya runda är betydligt smidigar, men trasslar sig lite mer.
Sitter du mycket och utvecklar vid datorn så är den *betydligt* bättre.

Ps. jag har fått tag i en taobao agent som just nu kollar up vad det kostar att importera TPCast till Sverige (utan batteripack).
Just nu väntar dom på svar från kina försäljaren.

Om någon annan är intresserad så skicka mig ett pm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koffelito:

Hej. Har inte sett denna tråd förut. Kul att se att det finns lite VR entusiaster här. Har haft mitt Vive Headset i ett år ungefär och tog faktist till slut steget och tog tjänstledigt och satsade på spelutveckling till VR på heltid. Vet inte om ni har någon regel här mot att posta länkar till spel man har gjort men jag släppte mitt första i april. http://store.steampowered.com/app/618920/Dungeon_Escape_VR/
Vet att inte trailern är perfekt. Har tänkt fixa den ett tag men har så mycket att göra med nästa spel.

Snart släpper jag mitt andra spel som är ett bartender spel som är lite inspirerat av eller försöker hålla samma stil som Job Simulator. Är meningen att man ska kunna lära sig blanda drinkar samtidigt som det ska kunna gå att spela för att det är kul också med lite karriär läge och utmaningar.

Är även jag väldigt sugen på Deluxe Audio Strap så jag ser fram emot att höra vad du tycker Xermalk.

Najs, jag känner igen de där händerna...

Har du gjort 3D modellerna själv?

Visa signatur

"I do not know with which weapons WWIII will be fought, but WWIV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein

Permalänk

@engywook
Tack. Ja händerna är Unreals "standard-händer" för VR. De kanske inte passar perfekt till detta spelet dock.

De flesta 3D modellerna är köpta från ett pack och sedan har jag lagt till lite egna för pusslen. Var ganska mycket att göra med de färdiga modellerna också så jag har ändå blivit OK på att modellera men man är långt ifrån de riktigt duktiga. Är egentligen ingen artist men ska man göra spel själv får man lära sig att göra det mesta.

Permalänk
Skrivet av Xermalk:

@Koffelito:
Korrekt, jag hade turen att plocka en förbokning från Alternate.de På Deluxe Strap, samt nya kabeln. Totalpris 186,16 Euro inkl alla fraktkostnader.

Om jag tolkar det du skrivit rätt tycker både deluxen och nya kabeln är värd pengarna eller hur? Sitter ju hela dagarna med det här så det skulle vara skönt med en smidagare kabel och ett skönare headset.

Kan man spänna åt det nya headseatet hårdare än det gamla? Har haft problem att kompisar med små hvuden har fått ha något emot bakhuvudet, t.ex. sockor, för att det ska sitta ordentligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Min kabel börjar gå sönder, mycket slitage när man tar av och på under utveckling. Vilken kabel är bäst orginal eller den nya runda?

Jag fick den nya gratis när jag reklamerade den tjockare och ärligt talat är jag osäker på vilken som är bäst. Man märker inte av att den är tvinnad lika enkelt men samtidigt är det mycket svårare att spinna tillbaka den. Tror man behöver ha vive advanced settings installerat och hålla koll på vilket varv man skall snurra åt.

Permalänk
Medlem

Deluxe är absolut värt det. Men som wildfire så är nya kabeln inte lika bra i spel som tex holopoint.
Jag skall testa deluxe med gamla kabeln ikväll.

Fick också svar på vad de kostar at beställa en tpcast från kina.

Tpcast + pre release olika logo (pris utan batteri) : 2812kr plus internationellfrakt.
Tpcast + bälta (pris utan batteri) : 3097kr plus internationellfrakt.
Tpcast + lång takfäste (pris utan batteri) : 3129kr plus internationellfrakt.

Permalänk
Avstängd

Får nog bli en gammal då, man snurrar upp den rejält när man utvecklar och även när man lirar

Visa signatur