Spel för Steam VR (samlingstråd)

Permalänk
Medlem

Ubåtssimulatorer, båda verkar lovande!
Wolfpack
http://www.wolfpackgame.com

IronWolf VR
http://store.steampowered.com/app/552080

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Medlem

Vill tipsa om billiga VR spel för c:a 40 spänn

Fractal
Monster Maze VR
Human, we have a problem
Final Goalie: Football simulator
Tribocalypse VR
KART CHASER : THE BOOST VR
Unknown Pharaoh
RunVR
Candy Kingdom VR
Unforgiven VR

Final Goalie, som normalt sett kostar 200 spänn är enkelt men rätt underhållande. De andra har jag inte testat.

Indiegala VR

Permalänk
Permalänk

Vad tycker ni om det nya Viveport abonnemanget?

Permalänk
Medlem

@HTC_Superkoz Skrattretande dåligt. Valde ut 5 av dom bästa spelen och t.om. dessa var knappt godkända i mina ögon...

Permalänk
Permalänk
Skrivet av HTC_Superkoz:

Gimme gimme! Är bara lite rädd för att dom har "dummat" till spelet för att passa VR. Jag hörde ett rykte någonstans att dom gjort om Doom4-VR till någon slags rail-shooter... Vilket verkar suga.

Doom3 i HTC Vive var magiskt tex! Hoppas Fallout och Doom 4 är byggda så...

Permalänk
Inaktiv

Nä, det skulle ju vara "full experience", litar på dem till 100%. Eller ja... om det mot förmodan suger behöver jag ju inte köpa något headset, för det är typ det spelet jag kommer köpa en Vive för...

Permalänk
Avstängd

Kan tyvärr nästan garantera dig de dummat ner den, med lite tur kanske det finns options

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk

Om ni, likt mig, gillar att skapa olika scener och små världar vill jag varmt rekommendera programmet/spelet diorama worlds. Du skapar scener med redan färdiga modeller vilka du kan skala upp -eller ner till önskad storlek för att sen skapa och placera fritt. Det finns i nuläge flera teman att tillgå däribland zombies, riddare, vikingar och massvis av olika vapen, sköldar, rymdskepp, möbler, maträtter, väggtyper samt oerhört mycket mer. Kortboch gott ett fett smörgåsbord för den som har lite fantasi. Det som fick min skaparlust att skjuta i höjden var att skaparen av Diorama worlds ägnat ett Youtube-klipp där han i detalj går igenom och detaljerat beskriver mina scener. Rätt smickrande tyckte jag. Jag använder "stämplarna" på, enligt honom, ett annorlunda sätt. Vill tillägga att jag haft jäkligt kul när jag skapat!
https://youtu.be/D_lwpq5sYGc

Permalänk

Jag vill gärna tipsa om Onward vilket är ett otroligt coolt FPS spel, lite som ARMA fast inte lika dödstråkigt och stelt.

Permalänk

Vad tycker ni om det nya Rick and Morty VR spelet?

Permalänk
Skrivet av HTC_Superkoz:

Vad tycker ni om det nya Rick and Morty VR spelet?

Ännu ett "demospel" för VR. Det är perfekt när man har vänner över som vill testa VR. För en annan är det lite som att se en film. Man gör det en gång, sen är det slut liksom...

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av HTC_Superkoz:

Hade varit trevigt om ni lät våra svenska återförsäljare plocka in tillbehör.
Som det är nu är det billigare att beställa tillbehör från tyskland än från eran (htcs) websida.

PS. vad hände med förbokningarna?
https://twitter.com/htcvive/status/836130795727134720

Amazon.ca / Microsoft Store och Alternate har alla tagit förbokningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HTC_Superkoz:

Kan man ta bort hörlurarna från dessa om man vill fortfarande vill använda egna? Själva stödet såg väldigt bekvämt ut!

Permalänk
Medlem

@Siken: de skall vara löstagbara precis som på riften. Så man kan använda egna hörlurar.

Permalänk

@Xermalik @whitefish Jag hörde efter om era frågor. Jag återkommer när jag fått ett tydligt svar. Takk för feed-back och era frågor.

Permalänk

Payday VR Beta senare i år.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Cool! Vapnen verkar mer arkad än realistiska, svårt att avgöra på den filmen dock. Hoppas de blir mer realistiska tills release.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Cool! Vapnen verkar mer arkad än realistiska, svårt att avgöra på den filmen dock. Hoppas de blir mer realistiska tills release.

Payday har inget med realism att göra

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Payday har inget med realism att göra

Får erkänna jag inte spelat dessa spel, trodde det var lite semi realistiskt iaf.. Oh well. Jag har en dröm om att fixa S.W.A.T 4 läge i vårt spel en vacker dag

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Får erkänna jag inte spelat dessa spel, trodde det var lite semi realistiskt iaf.. Oh well. Jag har en dröm om att fixa S.W.A.T 4 läge i vårt spel en vacker dag

Kört lite payday 2 och det är väldigt arkadigt.

Då kanske du kan hoppas på "READY OR NOT" som de nämner det vid 21 och fram Fz fredagspane Enligt dom ska det vara lite samma sorts spel kanske kommer VR läge där man vet aldrig.

Ska ta och köpa ert spel när jag fått till det med mitt VR utrymme igen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

Just nu är vår spelarbas lite död, men vi jobbar på ett nytt coolt game mode. När det är klart ska vi köra PR på heltid ett tag för att förhoppnignsvis få upp spelarbasen lite. Multiplayer är svårt i VR

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Såja, då har Alternate.de skickat nya kabeln samt Deluxe Audio Strap med UPS. Förhoppningsvis kommer det innan helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Såja, då har Alternate.de skickat nya kabeln samt Deluxe Audio Strap med UPS. Förhoppningsvis kommer det innan helgen.

Nice. Du får återkomma med vad du tycker om Deluxe Audio Strap.

Skickade själv tillbaka den gamla kabeln tillsammans med mina kontrollers för att jag haft sönder dessa. Efter mindre än en vecka fick jag tillbaka mina reparerade kontroller tillsammans med en ny tunnare kabel. Bra service, till skillnad från vad man hört tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Nice. Du får återkomma med vad du tycker om Deluxe Audio Strap.

Skickade själv tillbaka den gamla kabeln tillsammans med mina kontrollers för att jag haft sönder dessa. Efter mindre än en vecka fick jag tillbaka mina reparerade kontroller tillsammans med en ny tunnare kabel. Bra service, till skillnad från vad man hört tidigare.

Spårnummret säger leverans på fredag. Återkomemr såklart med en mini recension av den i helgen.

Tills dess så kan de som är intresserade läsa en recension från en tysk som fått sin redan.

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/6cto2v/got_my_htc_vive...

Och en annan tysk som importerat tpcast från kina (något jag själv är sugen på att gjöra).
https://www.reddit.com/r/Vive/comments/6cm8so/my_tpcast_has_j...

Permalänk

Hej. Har inte sett denna tråd förut. Kul att se att det finns lite VR entusiaster här. Har haft mitt Vive Headset i ett år ungefär och tog faktist till slut steget och tog tjänstledigt och satsade på spelutveckling till VR på heltid. Vet inte om ni har någon regel här mot att posta länkar till spel man har gjort men jag släppte mitt första i april. http://store.steampowered.com/app/618920/Dungeon_Escape_VR/
Vet att inte trailern är perfekt. Har tänkt fixa den ett tag men har så mycket att göra med nästa spel.

Snart släpper jag mitt andra spel som är ett bartender spel som är lite inspirerat av eller försöker hålla samma stil som Job Simulator. Är meningen att man ska kunna lära sig blanda drinkar samtidigt som det ska kunna gå att spela för att det är kul också med lite karriär läge och utmaningar.

Är även jag väldigt sugen på Deluxe Audio Strap så jag ser fram emot att höra vad du tycker Xermalk.

Permalänk
Avstängd

Kul med fler VR utvecklare, shit att du vågar säga upp dig vi släppte vårt spel sep förra året visst vi har dragit in några 100k men det motsvarar inte 2 konsultlöner ett år, så både jag och min bror jobbar dubbelt med spelet som sidoprojekt, hade varit grymt kul och kunna leva på det!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Själv satsade jag extremt mycket av min fritid förra året till att börja utveckla för VR. Jag hade dock kvar mitt jobb och jag jobbade ju helt själv med spelutveckling och i december tog krafterna slut. Jag har knappt inte orkat utveckla något i Unity sedan dess. Engagemanget på mitt vanliga jobb är också lite sämre (Traditionell C# utveckling). Hursomhelst, det var kul och man har ju lärt sig enormt mycket nytt.