Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Ja säkert en Nvidia fanboy som sitter och ljuger för webbhallens räkning, Foliehattar på!
Vet inte vart du kommer ifrån men om du hört "förorts svenska" så används ordet kompis rätt friskt i liknande tillfällen.

Eller så börjar verkligheten komma ikapp vissa. Vad tror ni själv? Ingen källkritik?
Man kan alltid nästa anta att dyrare grafikkort som lanseras kommer vara 500-1000kr dyrare än vad som sades av företaget, speciellt de fösta månaderna.

Permalänk
Medlem

Webhallen: det billigaste 1070 kortet jämfört med det dyraste. Undrar om man får sitt namn ingraverat i guld på det andra kortet? För hur mycket bättre kan det prestera på nästan dubbla priset.

Webhallen varukorg

Permalänk
Medlem
Skrivet av klaus:

Hej,
det bli väll AMD 2X Radeon r9 480-bättre som GTX 1080.....Klaus

Ja, det blir intressant framöver, finns dock några problem.

Crossfire behöver ha profiler för att fungera i spel, alla spel kommer inte att stödjas och framförallt inte från början. Drivrutinerna är en lika stor del som korten.
Prisbilden verkar också oklar, AMD har sagt 199$ på sina presentationer men nu talas det om 3-3500Kr på Webhallens Facebook bla. Inte lika billigt, då kan det i alla fall vara värt att gå på 1080 för problemfriheten med ett kort.

För min del är AMD aldrig ett riktigt alternativ, eftersom jag behöver kunna köra i Linux också och Nvidia har väldigt mycket bättre support för Linux. Oavsett egna preferenser så hoppas jag att AMD lanserar med en bang, det behövs för konkurrensen.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rolfenstein:

Jo, det är smidigt. Väntar på att mitt ska anlända också.

Vet du förövrigt om dom skickar varor mellan butiker? När jag la beställningen så försvann varan från GBG City så jag antar att dom skickar upp den hit till Solna.. annars sitter man ju och väntar i onödan.

Vet inte riktigt hur det där fungerar men det brukar gå fort mellan butiker. Möjligt att dom har egna bilar i Stockholm som dom skyfflar runt varor med.

Borde ha hämtat vid InfraCity men bekväm som man är...

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Vet inte riktigt hur det där fungerar men det brukar gå fort mellan butiker. Möjligt att dom har egna bilar i Stockholm som dom skyfflar runt varor med.

Borde ha hämtat vid InfraCity men bekväm som man är...

När jag la min beställning så fanns den bara i GBG City. Efter 2 dagar så ligger beställningen fortfarande bara som "mottagen". Antar jag inte fick någon :|.

Permalänk
Medlem

När bör man kunna förvänta sig att de flesta 3e parts korten finns i butik? Just nu "finns" ju enbart Asus Strid och MSI Gaming. Bör väl komma en hel drös så småningom.. Gillar inte det här med papperslanseringar. Vill ha bra utbud från Day one.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Avstängd

Tror jag inte @Rolfenstein. När man hämtar i butik så hamnar aldrig ens order på behandlas/packas. Beställningen ligger på mottagen tills det plingar till att man kan hämta den.

Tar nog en stund att få den från GBG. Du kan ju alltid mejla dom och fråga.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Tror jag inte @Rolfenstein. När man hämtar i butik så hamnar aldrig ens order på behandlas/packas. Beställningen ligger på mottagen tills det plingar till att man kan hämta den.

Tar nog en stund att få den från GBG. Du kan ju alltid mejla dom och fråga.

Ah, okej. Så dom skickar alltså produkter mellan butiker trots det avståndet? Började tro att dom inte gjorde det.