Permalänk
Medlem

RedHat 8, fluxbox :/

Ok har ett problem här men installation av fluxbox på min linux burk, har RedHat 8 installerat på datorn och har istort sätt alla paket installerade.
Får nämligen upp följande när jag ska köra "MAKE" efter att jag kört en "./Configure" som funkar felfritt -

g++ -DHAVE_CONFIG_H -I. -I. -I.. -Wall -DLOCALEPATH=\"/usr/local/share/fluxbox/nls\" -DDEFAULTMENU=\"/usr/local/share/fluxbox/menu\" -DDEFAULTSTYLE=\"/usr/local/share/fluxbox/styles/Clean\" -DDEFAULTKEYSFILE=\"/usr/local/share/fluxbox/keys\" -DDEFAULT_INITFILE=\"/usr/local/share/fluxbox/init\" -IFbTk -g -O2 -I/usr/X11R6/include -DSHAPE -I/usr/include/Xft2 -I/usr/include/freetype2 -I/usr/include -I/usr/X11R6/include -c -o Ewmh.o `test -f Ewmh.cc || echo './'`Ewmh.cc
cc1plus: warning: changing search order for system directory "/usr/include"
cc1plus: warning: as it has already been specified as a non-system directory

Har provat att söka efter det felet som står längst ner i google och på andra forum utan att någon fårstår problemet, hade också samma problem tidigare idag hemma hos en polare på hans dator som också har redhat 8.

Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig problemet om det nu är möjligt med den lilla info jag kan ge ;D

EDIT: Har haft fluxbox installerat tidigare på samma dator och dist utan problem, detta hände efter jag formatera den.

Permalänk
Hedersmedlem

Hm.. Om den inte säger mer än sådär så är det bara att skita i det, så... Kopierar du hela? Eller fortsätter den kompilera efteråt?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

nope den säger inget med än sådär och försöker börja om fast fastar vid samma ställe igen osv :/

Har en till fråga jag kan ställa när jag ändå skapat en tråd, är det möjligt att ladda ner/ladda upp filer genom SSH?, alltså om jag tex kan ladda ner mp3 låtar från skolan jag har på mig webserver burk genom SSH?

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, scp/sftp.

Permalänk
Medlem

haha inget långsamt svar där Quizor!

Tackar

Permalänk
Medlem

om du vill vara riktigt smidig sa veljer du ju det source.rpm paket som finns tillgengligt pa fluxbox siden...annars sa finns det ferdiga rpm pa rpmsek.com

alla tycker ju inte om rpm men jag sere en del fordelar i det

Visa signatur

Så, då har jag äntligen mappat om mina tangenter så att jag nu använder mig av å, ä och ö i mina inlägg, hoppas att det uppskattas....

Permalänk
Medlem

ok installerade precis mandrake och det funkade bra med fluxbox, men mådde nästan dåligt av hur segt och mycket onödigt dom tryckt in i det :/
Formaterar iaf igen nu och slänger in Slackware som ska vara betydligt renare, hoppas bara det går lika bra/enkelt att lägga in Fluxblox i Slackware nu

Permalänk
Hedersmedlem

i Slackware 9.0 följer Fluxbox med...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpAwN-2k
i Slackware 9.0 följer Fluxbox med...

ahh märkte det precis två dagar sen , har bara ett problem som är hyfast störande med aterm,

1. inga färger på texten, t.ex man kör en "ls" så blir inte mappar blåa osv? :/ (detta gäller alla terminaler i X iförsig inte bara aterm)

EDIT: Har bara en extra tråkig fråga, ska man inte få med CC/GCC 3.2.2 vid installation av slackware (full install, alla paket) , fick nämligen inte det med på installationen och fick installara det själv, har bara för mig att GCC 3.2.2 ska medfölja till Slackware 9?