Samsung Galaxy Note 7 är officellt död

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Esseboy:

Kanske vi får tillbaka utbytningsbara batterier? Kan leva med 1mm tjockare telefon för den möjligheten

Utbytbart batteri per se är kalasbra. Nackdelen är dock att vattentätheten (i praktiken) flyger all världens väg. Med tanke på hur bra iPhone sålt i alla år står nog inte utbytbart batteri jättehögt på priolistan hos konsumenter i allmänhet, så med det som bakgrund är det lättare att förstå trenden.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Ganska stort av Samsung att göra detta. Dock är det i grunden en felkonstrukterad produkt. Förmodligen en dålig testad produkt i hela linjen för att vara först. Det tråkiga med beslutet är att Note-konceptet kanske begravs för alltid. Jag ser ingen anledning till att byta ut min s5 på ett tag nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

@anon265474:

hur tänkte du nu?

Du ska ha kompensation för att du får pengarna tillbaka och för att Samsung väljer att inte sälja en telefon som potentiellt är farlig för dig ifall du hade fått ut ditt ex?

Permalänk
Skrivet av Daumier:

Du beskrev nyss alla mobiltillverkare någonsin.

Skulle inte påstå att Nexus-konceptet eller Oneplus är där.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Utbytbart batteri per se är kalasbra. Nackdelen är dock att vattentätheten (i praktiken) flyger all världens väg. Med tanke på hur bra iPhone sålt i alla år står nog inte utbytbart batteri jättehögt på priolistan hos konsumenter i allmänhet, så med det som bakgrund är det lättare att förstå trenden.

Nja. Jag har spolar av min telefon i tre års tid för att göra den ren under rinnande vatten och det har inte vart problem. Däremot bra mycket krångligare att byta batteriet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Vad jag reagerar mest på är att dom fortfarande. rekommenderar att man lämnar in sin och får en ny... samtidigt som dom säger att man ger upp? Då borde väl det enda alternativet vara att få pengarna tillbaka om dom inte ger sitt stöd för enheten längre?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Dags å investera i Samsung nu då.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alling:

Utbytbart batteri per se är kalasbra. Nackdelen är dock att vattentätheten (i praktiken) flyger all världens väg. Med tanke på hur bra iPhone sålt i alla år står nog inte utbytbart batteri jättehögt på priolistan hos konsumenter i allmänhet, så med det som bakgrund är det lättare att förstå trenden.

Galaxy s5 är vattentät och har löstagbart batteri. De borde fortsatt den trenden.

Permalänk
Medlem

Tråkigt. Får hoppas att det blir en ljusare framtid för Samsung.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RVX:

Vad jag reagerar mest på är att dom fortfarande. rekommenderar att man lämnar in sin och får en ny... samtidigt som dom säger att man ger upp? Då borde väl det enda alternativet vara att få pengarna tillbaka om dom inte ger sitt stöd för enheten längre?

För att citera den tidigare nyheten:

Rekommendationen gäller alltså en ny telefon, inte nödvändigtvis en Galaxy Note 7.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Avstängd

Well played, Samsung. Well played.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

jaha då fick jag ingen note 7 som jag förbokat finns ju heller inga alternativ som duger just nu, blir att vänta i all evighet på s8 edge alternativt note 8 om den ens kommer...

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Snusfri

Tråkigt för dom som väntat på luren, men något annat beslut kan inte ha funnits att ta egentligen.

Tror inte Samsung slopar Note namnet då det är så pass inarbetat, men konstigare saker har ju skett.

Sedan så tror jag att deras QC kommer att förbättras rätt rejält.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

För att citera den tidigare nyheten:
Rekommendationen gäller alltså en ny telefon, inte nödvändigtvis en Galaxy Note 7.

Ah ok. Tack för klargörandet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Måste det vara batteriet? Kan väl vara att hela telefonen är felkonstruerad så att just det börjar brinna. Då hjälper inte utbytbara batterier. Tycker ändå inte att 3 månaders förlust är så mycket. Det kommer säkert stiga nu när beslutet är fattat.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Självklart innebär det här att jag nu måste göra mig av med min nuvarande lur och köpa en iPhone.)

Rätt beslut, välkommen till en vackrare värld

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Paddanx:

Tror dock aktieägarna är dumma i H. Inte direkt så detta sänker ett bolag i denna storleken, och deras aktie kommer att gå upp igen.

Aktieägare är intresserade av pengar, många trodde att kursen skulle rasa efter detta därför sålde de, om många nu tror att kursen kommer gå tillbaka så kommer många att köpa.

Hur det går för Samsung som företag bryr sig de flesta aktieägare inte så mycket om utan det intressanta är hur mycket pengar som de kan tjäna.

Jag tycker annars det var märkligt att en sådan dyr och stor telefon var så populär, på sätt och viss var det väl bra att detta upptäcktes tidigt, tänkt om det hade gått ett halvår till innan de skulle lägga ner all tillverkning och ta tillbaka mobiler.

Permalänk
Medlem

Suck... finns ju inga alternativ om man vill ha stylus, så det är väl bara att byta ut batteriet i min Note3 istället, efter tre år håller det knappt i en dag så det är väl dags....

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Medlem

Tror Samsung haft en hel del otur här faktiskt.

Allt som innehåller LiPo batterier kan börja brinna. Det är en baksida med den teknologin. Det har också hänt och kommer hända en massa andra telefoner och prylar. Det har hänt att iPhones börjat brinna också.

Om det inte finns ett tillverkningsfel i batteriet så är det dock en relativt låg sannolikhet för att det händer. Det var ju dock det Samsung hade.

Jag tror att de antagligen har fixat problemet i telefonen, men de hade sådan otur att en fixad telefon brann ändå av ren slump.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zandr:

@anon265474:

hur tänkte du nu?

Du ska ha kompensation för att du får pengarna tillbaka och för att Samsung väljer att inte sälja en telefon som potentiellt är farlig för dig ifall du hade fått ut ditt ex?

Vet inte, är bara allmänt lack på Samsung just nu på grund av tidigare dåliga erfarenheter och nu detta. Lugnar kanske ner mig snart, men det kan ta ett tag. Nej, det är inte Samsungs fel att jag köpt skin till en telefon jag inte kommer få, men det är definitivt deras fel att dem släpper en telefon som inte var färdig. Även om jag får pengarna tillbaka kommer jag vara en riktigt besviken kund, spelar ingen roll att pengarna tillbaka är tillräckligt rätt gjort av dem då detta inte skulle ha skett från första början. Har längtat efter denna telefonen hur länge som helst, har dessutom provat den då jag var i Samsungs butik första dagen dem fick in den som ett demoex och jag har aldrig fastnat för en telefon så mycket som jag fastnade för note 7. Känslan i handen var helt enkelt mycket bättre än någon annan telefon jag hållt i någonsin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon265474:

Nej men nu blir man ju lagom besviken. Förhandsbokat sedan dagen före dag 1, samt beställt skins från dbrand som lär dimpa ner i brevlådan vilken dag som helst. Men mobilen, den får man aldrig se ens. Får jag inte en rejäl kompensation på detta blir min nuvarande note 4 den sista telefonen från detta märke jag någonsin äger. Lanseringen av note 4an var hemsk, skjöts upp flera gånger och totalt blev det flera månader av väntan, så till denna lansering var jag beredd på att få vänta riktigt länge. Men detta kunde jag omöjligt vara beredd på detta.

kompensation? På riktigt?

Visa signatur

| Mobo: Asus Z390-F | CPU: i9 9900k | GPU: RTX 2080 ti | RAM: 16GB | PSU: Corsair RM750x | Chassi: Lian Li pc o11 dynamic | CPUkylare: Fractal Celsius s36 | SSD: 970 Evo plus 500gb. 860 evo 500gb | Monitors: XB271HU . u2715h

Permalänk
Medlem

I kommentarerna verkar det vara många som varit väldigt hypade på Note 7. Kan någon förklara vad som är unikt och nytt med denna modellen jämfört med alla andra Samsung S och Note som funnits de senaste åren och känts som samma mobil om och om igen?

Permalänk
Medlem

Trist för Samsung, men respekterar beslutet, hur kostsamt det än är för dom.

Tråkiga är att det kommer påverka Galaxy S8 siffrorna rejält antagligen i början, nog många som kommer vänta och se hur det spelar ut.

Fast man kanske ska ta och investera lite i Samsung nu, det lär ju gå uppåt sen hm.

Permalänk
Medlem

USB3 C? Kanske blev kortslutning?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon265474:

Nej men nu blir man ju lagom besviken. Förhandsbokat sedan dagen före dag 1, samt beställt skins från dbrand som lär dimpa ner i brevlådan vilken dag som helst. Men mobilen, den får man aldrig se ens. Får jag inte en rejäl kompensation på detta blir min nuvarande note 4 den sista telefonen från detta märke jag någonsin äger. Lanseringen av note 4an var hemsk, skjöts upp flera gånger och totalt blev det flera månader av väntan, så till denna lansering var jag beredd på att få vänta riktigt länge. Men detta kunde jag omöjligt vara beredd på detta.

Ta detta som en lärdom, förhandsboka aldrig någonting.

Permalänk
Avstängd

RIP Note 7 jag som såg framemot att få testa dig men jag får vänta tills Note 8 kommer ut.

Note 7 <3

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Kanske vi får tillbaka utbytningsbara batterier? Kan leva med 1mm tjockare telefon för den möjligheten

Dubbelt så tjock telefon med dubbla batteritiden vore trevligt.
Många nya telefoner känns onödigt tunna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sploofy:

Tror Samsung haft en hel del otur här faktiskt.

Allt som innehåller LiPo batterier kan börja brinna. Det är en baksida med den teknologin. Det har också hänt och kommer hända en massa andra telefoner och prylar. Det har hänt att iPhones börjat brinna också.

Om det inte finns ett tillverkningsfel i batteriet så är det dock en relativt låg sannolikhet för att det händer. Det var ju dock det Samsung hade.

Jag tror att de antagligen har fixat problemet i telefonen, men de hade sådan otur att en fixad telefon brann ändå av ren slump.

Skickades från m.sweclockers.com

Nja det var det Samsung sade var problemet.
Mobilerna för den Kinesiska marknaden hade ett annat batteri än mobilerna för den övriga marknaden och var inte med i den ursprungliga återkallelsen. Sedan började telefonerna brinna även där och det borde indikerat att batteriet (batterierna) inte var felkällan.
Samsung valde trots det att skicka ut nya mobiler med ett annat batteri. Detta var alltså den tredje modellen av batteri som tog fyr. Mobilen var troligtvis felkonstruerad.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Kikat lite på alternativ till note 7. Men det närmaste jag kommer är s7 edge. Kommer aldrig byta till iPhone pga det instängda konceptet där man måste konvertera allt man vill ha på telefonen och files sharing via iTunes får mig att må illa. Google pixel xl kändes intressant tills jag såg att den endast hade ip53. Motorola har en lite tåligare modell. Men deras Moto-koncept känns inte riktigt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Den enda telefonen som jag faktiskt var intresserad av inför bytet av min s6'a. Jag undrar vad som faktiskt var fel med telefonen.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |