Vilket är det sämsta spelet någonsin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Sett till cringe-ig story? Definitivt. Annars inte så fasligt illa i mitt tycke, även om jag aldrig orkade plugga in ratten för att köra det (precis som jag föredrog TDU/TDU2 med handkontroller). Sämre än TDU/TDU2, klart bättre än valfritt Need For Speed.

dels det, storyn var ju riktigt kass men deras slogan "never drive alone" var ju precis tvärtom mot vad man gjorde, jag var själv under hela storyn. Det gick inte att spela med vänner och man såg aldrig andra spelare heller för den delen men när de väl fixade det någorlunda var man redan klar med storyn och då fanns det knappt något att göra mer än att free roama.

Visa signatur

.:Main:.
Windows 11 | Fractal design Define R6 TG | LG 38'' 38GN950 + Acer 34" Predator X34A | ASUS PRIME Z690-P | i7-12700k | ASUS STRIX GeForce RTX 4090 | DDR5 32GB@5200mhz | Samsung 980 PRO M.2 NVMe
.:Hackintosh Mini-ITX:.
macOS Monterey | Cooler Master NR200P | Intel i7 6600k | AMD 5500 XT | 16GB

Permalänk
Medlem

"Shower with your dad simulator 2015: Do you still shower with your dad" eller nyaste deus ex spelet. Även h1z1 var riktigt dåligt så kan inte väla mellan de tre.

Permalänk
Medlem

Trainz Simulator 12

Permalänk
Medlem

Jeeze I can't remember. There were so many of them..

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Med risk för att uppröra nåt Brad Wardell-fan så samtliga Stardock-spel?

Har för mig att det var nåt för länge sedan som jag verkligen gillade som gjorde att jag skaffade Sins of a Solar Empire. Hade lirat diverse rymdspel av varierande komplexitet och av detta förstod jag inget alls och sedan kom piraterna.

Enchantress av samma spelstudio blev en del hypat och det var långsamt, buggigt (initialt) och ganska hemskt.

Rasade sedan omkull med cykel och slog huvudet i ett järnstaket för dagen efter skaffade jag efter lite grupptryck Galactic Civilizations av gissa vilka. BLIORP...nästa tur....BLIOR P....nästa tur, sedan avslutade jag programmet och har inte startat det sen dess.

Det är som att de alla tillhör en viss religion som jag är helt inkompatibel med. Jag menar MOO2 var superkul, Deadlock 1 också, alla Age of Wonders är det, men Stardock....nej, Brad, jag håller inte med.

Edit. Ovastående är runners-up, vinnaren, som utlovade mental harmoni och en sköld mot jobbet, en spirituell resa och en lugnande berättelse, lagom diffusa bilder och underbara små pussel, toppetyg på Steam, är Zenge. Illasinnade små pussel på rad, problemlösning på jobbet problemlösning när man kommer hem? Tjena.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Det sämsta spelet jag har testat är nog Miami Vice till C64. Det är ett uppifrån & ner bilspel samt sidoscroll action. Det är näst intill omöjligt att styra bilen pga att kontrollerna är superkrångliga och spretiga. För att göra det hela värre: så fort man nuddar i något objekt så sprängs bilen! Hittade en review här som beskriver min åsikt: https://www.youtube.com/watch?v=kaKU_X1zues

Permalänk
Medlem

Har lyckats hålla mig undan från usla spelköp rätt bra men Battlefield 4 släppet var ju inte direkt nån succé nånstans.

Dock har det patchats till ett rätt bra spel nuförtiden. Spelar mycket hellre det än BF1 iaf.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Jag har nog inte spelat ett enda spel jag tyckt varit uselt på grund av det ena eller det andra. Sen finns det dock spel jag spelat som subjektivt sett bara vart tråkiga, men de kvalar ju inte in här.

Eller jo, faktiskt ett spel; Pokémon GO. Rolig idé, men med alla strul, serverproblem, buggar etc fick mig att tappa förtroendet efter ett par veckor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

FIFA (Insert year here)

Har provat något/några för flera flera årsen, kommer dock inte ihåg vilket/vilka.
Inte förstått grejen, är mer eller mindre samma spel där varje "nytt" är mer som om de gjort en refurb av förra årets.
Begagnat hyllan på diverse spelbutiker är ju rätt talande där också...

Enda någorlunda roliga FIFA jag spelat var första FIFA Street. Va den mindre spelplanen och alla "super-skott" osv som gjorde de lite roligare vill jag minnas.

Visa signatur

MAIN » CM NR200P | Ryzen 3800X | ASUS STRIX X570-I | G.Skill Trident Z Neo 2x16 GB 3600MHz CL16 | Radeon RX 7900XTX Liquid Devil | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Asus Loki SFX-L 1000W | EKWB Custom Loop | Sennheiser GAME One | Corsair Masterkeys Pro M | Logitech G502 Lightspeed Powerplay | HTC Vive Pro Wireless

NAS » Silverstone DS380 | Fractal Design 300W PSU | Core i5 3570k | ASUS P8Z77-I Deluxe | Corsair Vengeance LP 2x4 GB 1600MHz CL9 | IBM ServeRAID M5110

Använder Better SweClockers med Soitora's Mörka tema aktivt

Permalänk

Sämsta vet jag inte, men Duke Nukem Forever får platsen som tidernas största besvikelse. Vill minnas att projektet lades ner och togs upp igen. Spelet var väl under utveckling i totalt 12-13år?
No Man's Sky ligger inte långt efter heller..

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXeem:

Battlefield Hardline

Ahhh då har du ju ändå spelat det, jag har fan inte ens lyckats starta det än

Visa signatur

Corsair carbide SPEC-03 | Corsair CX750M 750W | Intel LGA1151 core i7 6700K | Gigabyte LGA1151 GA-Z170-Gaming K3 | 4x8GB 3000MHz (PC4 2400) DDR4 CL16 1,35V Black&Red | Asus GeForce RTX 2070S 8GB Turbo OC | Samsung 950 Pro 256GB M.2 PCIe SSD | Windows 10 pro.

Permalänk
Inaktiv

Witcher 3

Permalänk
Avstängd

Hade och har en Ocean box med Miami Vice @gluon och håller med dig. Bilen gick så fort minns jag. Musiken var däremot riktigt bra.

Hade Platoon i samma box och det gillade jag.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk

@Efta: Som sagt! Det finns alltid nån som gillar det en annan inte gillar...dock har jag aldrig spelat SPM på N64..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Inqontrol:

Sämsta vet jag inte, men Duke Nukem Forever får platsen som tidernas största besvikelse. Vill minnas att projektet lades ner och togs upp igen. Spelet var väl under utveckling i totalt 12-13år?
No Man's Sky ligger inte långt efter heller..

Jag håller med dig här. Jag minns första gången jag såg, eller snarare läste om spelet i något gamalt nummer av PC Gamer (1997? har numret liggandes någonstans...) och det var riktigt häftigt. Sen fick man se det där (med den tidens mått) sjukt häftiga trailer:

Sedan minns jag bildmaterial innan med en polis eller militär som attackerats av en bläckfisk eller annat tentakelmonster med synliga sugkoppar. Rätt säker på att det var innan E3 2001 där trailern ovan visades upp. Kan ha varit runt 1999.

Under alla åren som gick, alla motorbyten och allt vad det varit så hade tyvärr förhoppningarna dött av lite, vilket för mig lindrade det som faktiskt lanserades. Provade demot som släpptes i och med lanseringen och avstod. Ändå skönt att spelet hittade ut tillslut även om resultatet var vad få faktiskt hoppades på.

Personligen röstade jag på No Man's Sky med tanke på hur mycket spelet och dess utvecklare lovade och hur lite de faktiskt levererade. Både i denna tråden samt sämsta spelet 2016. Hanteringen av No Mans Sky lär också förändra spelbranschen, speciellt hur indies marknadsför sig, framöver. Hello Games klarade sig lindrigt undan ändå.

Edit: Hittade bilden med tentakler, den var tydligen från 2002 enligt: http://www.bit-tech.net/gaming/2011/03/01/duke-nukem-forever-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Har du spelat det ?
Ska vara i praktiken omöjligt att få tag på om man inte börjar gräva upp marken och hoppas på det bästa

Så svåra är de inte att få tag i. Köpte mitt exemplar i Västerås på Retrogathering för något år sen för 20kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk

Svårt väl men måste nog välja half-life serien som de sämsta spelet någonsin, speciellt half-life 2

Permalänk

Booster Trooper, för att det är så jäkla broken, alltihop. Går inte att starta men när det väl gör så funkar inte kontrollerna in game.

Det är inte ofta jag ångrar att jag spenderat 75 cent..

Visa signatur

E-penis: Raven
Tangentbord: LongPlanck

Såld: El Diablo, MakerBox 1.0, MakerBox 2.0, Nucleus, Tetris, Molly

Permalänk
Skrivet av ÖrjanKlas:

Svårt väl men måste nog välja half-life serien som de sämsta spelet någonsin, speciellt half-life 2

?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Hedersmedlem

Utan tvekan "Surgeon Simulator 2013".
Kontrollerna är helt åt skogen, delay på 5sekunder och läkarens händer viftar fram och tillbaka okontrollerat som om den var påverkad av något.

Permalänk
Medlem

Alla Simcity

Permalänk
Medlem

BF4 som inte ens gick att starta och då skulle detta vara ett AAA spel. Visst efter typ ett år av patchar så funkar det bra och är kul att spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@anon5930: Det är ju absolut inte världens sämsta spel det är bara att det var over hypat, annars var spelet inte helt dumt, blev bara tråkigt efter ett tag

Permalänk

@Casass: Nu skriver du ju bara spel som inte DU tycker om, jag tror inte det var poängen med tanke på att de inte är världens sämsta spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casass:

Alla Simcity

Varför testade du uppföljaren?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Halloweenharen:

@anders190: Det är ju absolut inte världens sämsta spel det är bara att det var over hypat, annars var spelet inte helt dumt, blev bara tråkigt efter ett tag

Förmodar att du syftar på Duke Nukem Forever eller No Mans Sky? Jo, bägge hypades upp väldigt mycket. NMS på felaktiga grunder, DNF led mycket av att spelet tog runt 13 år att släppas, det är en evighet i denna bransch. Många andra spel har lidit av att de inte lanserats i tid, spelmotorn har fallit efter i utvecklingen och spelet tar skada av detta.

Personligen räknar jag inte spel som designats att vara dåliga på samma vis. Exempelvis Goat Simulator är ju ett exempel på spel som medvetet designats att vara dålig och även vara en Youtube-titel likt många andra titlar av samma designstuk blivit på senare år. Något som lockar fram tittare och gillaklick på Youtube helt enkelt.

Hello Games No Mans Sky lovade mycket, men när spelet väl närmade sig lansering så började sanningen bli känd. Mycket snack från utvecklarna och Sony, lite arbete. Utvecklarna gick under jorden under lång tid men har nyligen visat livstecken igen. Bör tilläggas att jag inte kollat in senaste uppdateringen. Sony tog ganska tidigt inofficiellt avstånd från titeln med, slutade associera sig till den. Och då var de nog själva till stor del ansvariga för hur projektet tyvärr slutade. Förhoppningsvis får vi någon form av post mortem om spelets utveckling från folk från Hello Games och kanske även Sony inom ett par år, vore intressant läsning.

Samtidigt har ju flera nya projekt startats som gör ungefär samma sak som det Hello Games lovade. Flera av dessa ser riktigt lovande ut i mitt tycke men håller personligen hårt i pengarna denna gång. Personligen aldrig varit mycket för Kickstarter och Steams Early Access. Alldeles för lätt att slingra sig undan om man inte kan eller vill slutföra jobbet.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hellgate London var rätt dåligt.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Halloweenharen:

@Casass: Nu skriver du ju bara spel som inte DU tycker om, jag tror inte det var poängen med tanke på att de inte är världens sämsta spel

Mjo lite så är tanken:

Skrivet av sir_vesslan:

Vilket är det sämsta spelet du någonsin spelat? Ge exempel på varför och sedan diskuterar vi i en enda stor grupp.

Alla har rätt till sin åsikt om vilket spel som är det sämsta

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

The Ark i tidigt skede, H1Z1 i tidigt skede var båda total katastrof. Sen har vi ju billigare spel såsom Day One: Garry's Incident och Stranded Deep

Visa signatur

7800X3D | 32GB 6400MHz | RTX 2080 Super
Razer Blade Advanced 2021 / MacBook Pro 2022 / Galaxy S23 / iPhone 14