Vilket är det sämsta spelet någonsin?

Permalänk
Medlem

Far Cry 2.

Permalänk
Medlem

Nyhetsbrist eftersom Sweclockers slänger upp gamla trådar?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Fallout 4 VR, inte ens 1080ti eller titan kort kan levererar en acceptabel framerate i spelet.

Permalänk
Medlem

Star Wars: Battlefront (det näst senaste). Var sjukt hypad på spelet, men tröttnade sedan efter en ca timme och har inte spelat det sedan dess. Var djupt besviken.

Sedan finns det andra dåliga spel man spelat, men det är extra bittert när man lagt en 500kr på ett spel och så visar det sig att det är totalt skräp.

För er som knorrar om att "du har inte spelat E.T då det är så svårt att få tag på", har ni hört talas om emulatorer? Spelet har funnits på nätet i åratal... och det är sjukt dåligt, men allt är ju relativt också då jag tycker de flesta Atari 2600-spel är kassa för att jag aldrig spelade de och de var antika när jag väl testade.

Men i moderna spel är är det Battlefront först. Blev sedan sjukt besviken på Ghost Recon: Wildlands. Grafiken var topp, fysiken var total skräp. Gjorde att mycket av det roliga försvann när fordonen känns som halvfrusna lådbilar... fick spelet bundlat med grafikkortet, men kändes surt ändå.

Permalänk
Medlem

PUBG just nu pga hur optimerat det är.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Inaktiv

Destiny 2, det absolut värsta jag någonsin stött på. Tur fan att jag inte köpte aset. Fick det "gratis" när jag köpte ett 1080ti. Hade varit värre om jag dragit kortet enbart i syfte att köpa spelet. Nu känns det iallafall bättre!

Nya CoD spelet. Ännu ett urtvätttat WWII koncept. För många sådana spel just nu, suck. Jag köpte dock detta spel och ångrade mig efter 20 minuter. Hela menyupplägget är ju så förvirrande så det saknas förnuft. När man kan ens spela ranked? Framgår ej heller. Varför ska jag in i HQ? fattar inte det heller. Att gå från Modern Warfare och Modern Warfare 2 CoD till detta, det är dag och natt. Dock spelmässigt samma skrot och korn. Samma bob/weave när du rör dig och i princip samma rekylhantering. Ingenting nytt alltså, men dubbelt så dyrt från förr. Så mycket har ju inte inflationen öst direkt.

Edit:

När ska producenter av spel någonsin släppa ett fullt funktionellt spel med bra spelkänsla istället för att totalt gräva ner huvudet i sanden för att vinna priser i slående grafikmotorer osv. Det är lääääänge sedan jag spelade ett spel som faktiskt var KUL. PUBG är jävligt roligt, kasst optimerat. Om dem optimerar skiten och fixar buggar så är det i särklass bästa jag spelet på ganska länge.

Fungerande koncept = WoW. Skitgrafik, asroligt och håller en underhållen väldigt länge.
Man behöver alltså inte alltid få till världens bästa grafik. Det ska flyta, ha skön feeling!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unknown:

Ett av mina första riktiga spel Visst sög det något fruktansvärt, men på den tiden var det ju skithäftigt

Mitt med. När jag var var liten var det ett av de coolaste spelen någonsin. Jag kommer fortfarande på mig själv att tänka på öppnings-konversationen mellan Obi Wan och Qui-Gon Jinn, eller vilka det nu var. Har ingen koll på Star Wars.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Spy Vs Spy tänker jag på rent spontant. Kan vara för att jag var väldigt ung när jag spelade det och inte fattade ett skit, men fan vad tråkigt det var.

Håller för övrigt med om FIFA-spelen också (släng in NHL på en gång, tacka vet jag Elitserien '96 till Sega).

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

<insert random license title> the Game!

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

DOOM, så jäkla tråkigt

Minecraft

Permalänk
Medlem

lätt att det är: Dan Dolme

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dreijer:

Mitt med. När jag var var liten var det ett av de coolaste spelen någonsin. Jag kommer fortfarande på mig själv att tänka på öppnings-konversationen mellan Obi Wan och Qui-Gon Jinn, eller vilka det nu var. Har ingen koll på Star Wars.

Det borde stämma. Spelet var rätt troget mot filmen, och första scenerna i spelet var ju Obiwan & Qui-Gon som pratar precis innan gasen släpps ut. Kikade snabbt på amazon, och spelet går fortfarande loss för nypriset på den tiden. Tydligen finns det fortfarande en målgrupp som köper spelet.

Permalänk
Medlem

Solar Jetman till NES
Mest för att man efter att ha klarat alla banor, bara får köra "the golden warship" i en omöjlig terräng och krascha!

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem
Skrivet av maweric:

Solar Jetman till NES
Mest för att man efter att ha klarat alla banor, bara får köra "the golden warship" i en omöjlig terräng och krascha!

http://cdn.wallapop.com/shnm-portlet/images?pictureId=79025521&pictureSize=W640
http://www.cvgm.net/static/media/screenshot/image/Solar_Jetman_NES_ingame.jpg

Hahaha! Skämtar du!? Jag hade hur kul som helst med det! Tack för att du påminnde mig. Skall gå och dra igång emulatorn innan läggdags ikväll.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Nyhetsbrist eftersom Sweclockers slänger upp gamla trådar?

Ja det har varit väldigt mycket sån skit det senaste.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

ok?
det är det spel jag tycker är ett av de bästa sedan 10 år tillbaka.
det blev tom. game of the year. Av ren nyfikenhet undrar jag hur många timmar du lade ner på det spelet för jag förstår dig inte.

Vet inte hur mycket han/hon spelat men har själv lirat igenom hela storyn och alla DLC.

Har tidigare uttryckt min egen åsikt om spelet och även om det är snyggt så måste jag säga att när vanilla släpptes så var det helt ospelbart, lade spelet på hyllan efter ca 3-4 timmar pga hack och helt värdelösa kontroller och andra glitchar, folk blir väldigt upprörda när man nämner något av spelens fel.

Köpte om spelet fast till PS4 väldigt mycket senare och tog game of the year med alla DLC, jag är en sån som går igenom varje hörn och plockar alla side quests osv.

Måste säga att storyn är OK, inte bättre och det repetitiva fightingsystemet börjar smaka trä efter 10 timmar och det är fighter hela tiden vilket det ska vara i RPG.

Levla och skillsystemet är också väldigt simpelt och ger ingen riktig variation, runes och skit orkade jag inte grinda till när man fick typ 10 guld för side quests och de kostade 15000?

Efter alla patchar och DLC så har det blivit bra, men bäst... Mjaeh, men inte heller sämst, ger många underhållande timmar.

Permalänk
Medlem

Det finns ju många kassa clash-of-clans-kopior som är ganska kassa.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mass effect Andromeda! Lätt sämre än destiny 2/battlefront 2

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Monopol. Maken till segt spel får man leta efter.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Finns ju många riktigt usla spel, men om jag ska välja bland tripple A-flopparna så är ju Mass Effect 3 självklart det sämsta någonsin. Dels var ju spelet i sig rätt trist med tråkiga karaktärer, story och dåliga spelkontroller men det är det enda spel, vad jag vet, som också saboterar de två föregångarna genom att underminera berättelsen och narrativet. Det är en bragd som är unik.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Supersvårt.
Största besvikelsen var nog Duke Nukem Forever iaf då man hade väntat typ 15år på det.
Duke Nukem 3D var ett av dom coolaste spelen på den tiden. Vi gjorde egna banor och häftiga saker i build.exe (Level Editor). Build var liksom halva spelet om inte mer. Grymt kul man hade i det

Minns hur man fick upp hoppet varje gång det stod nånting om Duke Nukem Forever i pcgamer tidningarna. Fick se screenshots från nån alpha eller nått som såg coolt ut ich munnen vattnades. Sen när det väl kom var det en redig besvikelse. Speciellt eftersom det tagit så långt tid.

Permalänk
Medlem

BF1
Ändringarna som gjorde mellan BF4/BFH och BF1 är alla åt helt fel håll:
* Nästan allt nytt i strid fokuserar på närstrid, kniv, klubba, spade etc, i en shooter...
* Ingen som helst närstrid implementerad, man har till och med tagit bort "counter-knife" från BF4. Ingen möjlighet till blockering, parering, fint etc. Vad är då poängen med ökad fokus på närstridsvapnen?
* Överlag tråkiga vapen, vilket leder till tråkiga eldstrider.
* GUIt fladdrar runt hejvilt (zomar in, ut, svänger av hit eller dit). Detta leder till oönskade händelser när man spawnar in. In-spawningen tar en sån tid att den man spawnar på hinner då och PANG så dör man 0,2 sek efter spawn.
* Poängsystemet är helt uppåt väggarna
* Balanseringssystemet är helt uppåt väggarna
* En massa mumlande hörs innan man kan spela Operations. Det går inte att skippa eller stänga av

Ett fiasko enligt mig.
Jag kommer att vara ytterst kritiskt till nästa BF-utgåva. EA har mycket goodwill att ta igen.
Lika förtroendeingivande som en hästhandlare...

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

ALLA assassins creed spel i flerspelar läge....

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Hahaha! Skämtar du!? Jag hade hur kul som helst med det! Tack för att du påminnde mig. Skall gå och dra igång emulatorn innan läggdags ikväll.

Men vad tycker du om slutet?

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Civilization. Det har förstört mitt liv. Det är anledningen till att jag aldrig fick examen och det är anledningen till att jag har enorma luckor i mitt liv, där jag inte gjort annat än tryckt "Next turn". Hade jag varit feminist hade anmält det till #MeToo och hängt ut det i media.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Mass effect Andromeda

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Nyhetsbrist eftersom Sweclockers slänger upp gamla trådar?

Ja märkt det att dom tar in forums trådar i nyheterna.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Guitar hero world tour. För att låtarna var dåliga och var ingen direkt utmaning.

Permalänk
Medlem

dr jekyll and mr hyde till NES kommer ihåg när jag hyrde spelet på Shell för att ha kul en helg som liten, tror mest jag kände ångest över att de få gånger jag fick hyra spel lyckats välja den absoluta skiten. Titta gärna på anges video game nerds recension på youtube

Skickades från m.sweclockers.com