Kinatelefon UMI Plus bra eller inte

Permalänk

Kinatelefon UMI Plus bra eller inte

Tja,

Är det någon som har nån erfarenhet (goda eller dåliga) av en Kinatelefon av märket UMI Plus?

http://www.umidigi.com/page-umi_index.html

Det verkar vara bra prestanda för pengarna, men vet inte hur kvaliteten är?

Permalänk
Medlem

@Zebulba79: Har hört både positivt och negativt om UMI. Det främsta negativa som jag hört är att deras kvalitékontroll ska vara sisådär med folk som fått trasiga enheter mm. Sen så har jag för mig att det kom fram att de använde sig av andra batterier istället för sony 4000mAh. Dock så tror jag det har åtgärdats.

Visa signatur

MAIN: AMD Ryzen 1700x@4GHz | ASUS PRIME B350-PLUS | Corsair 16GB | Gainward GTX 1070 | Qnix QX2710 115Hz
SRV1-4: 2x Intel Xeon E5-2660 | 16GB ECC | CentOS 7
SRV5: 2x Intel Xeon E5620 | 240GB ECC | CentOS 7

"I can show you a real Tunnel Snake, Amata."

Permalänk
Skrivet av Windisch:

@Zebulba79: Har hört både positivt och negativt om UMI. Det främsta negativa som jag hört är att deras kvalitékontroll ska vara sisådär med folk som fått trasiga enheter mm. Sen så har jag för mig att det kom fram att de använde sig av andra batterier istället för sony 4000mAh. Dock så tror jag det har åtgärdats.

Allt det stämmer. Ytterligare en negativ sak är att det finns dåligt med 3:e part ROMs till den. Positivt är dock att den kör ett ganska "rent" Android (dvs nära Googles "stock" version, inga jobbiga skins etc).

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Allt det stämmer. Ytterligare en negativ sak är att det finns dåligt med 3:e part ROMs till den. Positivt är dock att den kör ett ganska "rent" Android (dvs nära Googles "stock" version, inga jobbiga skins etc).

Något annat positivt är att UMI plus, super och max kommer att få Android Nougat nu till julafton. Så till skillnad från en hel del andra kinalurar så släpper de faktiskt uppdateringar. Sen stödjer den ju även LTE band 20 som används en del i Sverige beroende på operatör.

Visa signatur

MAIN: AMD Ryzen 1700x@4GHz | ASUS PRIME B350-PLUS | Corsair 16GB | Gainward GTX 1070 | Qnix QX2710 115Hz
SRV1-4: 2x Intel Xeon E5-2660 | 16GB ECC | CentOS 7
SRV5: 2x Intel Xeon E5620 | 240GB ECC | CentOS 7

"I can show you a real Tunnel Snake, Amata."

Permalänk

Tack för era inlägg, det ska tydligen komma en ny UMI i slutet av Januari man kanske ska vänta på den?

http://www.umidigi.com/page-umi_z_overview.html

Permalänk

UMI Super

Har en UMI Super som jag använder sedan mitten av november ´16. Måste säga att jag är kopiöst nöjd med den och kvalitén är fantastisk med tanke på priset. Bra finish, grymt batteri, snabb, flyter på blixtsnabbt i allt jag företagit mig. De minimala anmärkningarna enligt mig är väl som följer: något tung( vikt ) och kameran är inte i klass med de bästa dock så fungerar allt ändock bättre sedan uppdateringen till Nougat. Sedan denna har ytterligare 2 uppdaterningar släppts via OTA så UMI håller systemet up to date som lovat. Och för att inflika, Super har REN stock Android. Helt ren utan mysko nerslöande extra krims krams.

Rekomenderar

PS. Svågern köpte en Umi Z Pro och efter våra jämförelser så är Z:an bara snäppet bättre på vissa punkter