Permalänk
Medlem

BenQ xl2411 - 24'' till 19''

Hej!

Min frågan är om man på något vis kan skala ner 24'' till en 19'' då jag tänkt använda det till fps-spel så vill jag gärna ha en mindre skärm.
Har provat att underscanna i Nvidia men när jag startar spelen går de till helskärm ändå.

Hittat ett program som heter "toastyx custom resolution utility" men vågar inte riktigt använda det ifall jag sabbar saker.
Någon som har lite koll på detta som har lust att slänga ett öga på det snabbt?

Permalänk
Medlem

Hmm, vill du använda en lägre upplösning med svarta kanter?

Permalänk
Medlem

Vad jag vill göra är väl egentligen så här Bild och att det ska vara stretch 4:3 i den boxen. 24 tum är så stort så om jag sitter nära skärmen hinner jag inte se allt i ögonvrårna.. alltid spelat på 20'' innan och 24'' är lite stort för att köra stretched.

*edit* glömde nämna, det går inte scalea på skärmen. Varför vet jag inte.. Har o göra med 144 hz eller ngt om jag förstått det rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av jmraggis:

Vad jag vill göra är väl egentligen så här Bild och att det ska vara stretch 4:3 i den boxen. 24 tum är så stort så om jag sitter nära skärmen hinner jag inte se allt i ögonvrårna.. alltid spelat på 20'' innan och 24'' är lite stort för att köra stretched.

*edit* glömde nämna, det går inte scalea på skärmen. Varför vet jag inte.. Har o göra med 144 hz eller ngt om jag förstått det rätt

Hmm du skulle ju kunna pröva att gå ner till 120Hz istället, men det borde finnas någon bättre lösning.