Permalänk
Permalänk
Medlem

Komplett har ändrat sin status från 2dec till 14dec

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xedious:

Komplett har ändrat sin status från 2dec till 14dec

17:e Dec - obekräftat

Lite trist att behöva vänta så länge, men samtidigt så tycker jag det är skit samma. Det är inte speciellt lång tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xedious:

Komplett har ändrat sin status från 2dec till 14dec

Surt som fan. Köpte ett uppgraderingskit med i5-8500 till svärsonens bygge under Singles day och nu blir det alltså ingen dator på ett par veckor om jag inte avbeställer och går på i3-8350K eller Ryzen 1600 istället. Hade jag vetat det tidigare skulle jag så klart köpt andra delar under black friday, nu blir allt till ordinarie pris. Fffffuuu.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem

Fanns två på Elgiganten i Kungens kurva. Bokade två stycken i7 7700K via @collectstore, men när jag kom dit var två i7 8700K undanlagda istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Lite trist att behöva vänta så länge, men samtidigt så tycker jag det är skit samma. Det är inte speciellt lång tid.

Förutom när det är den sista pusselbiten i ett bygge till en datorlös Destiny 2-fanatiker

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk

Det tråkiga är ju att det är obekräftat, det kan lika gärna dröja ytterligare en månad. Obekräftat datum säger ingenting

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eembla:

Fanns två på Elgiganten i Kungens kurva. Bokade två stycken i7 7700K via @collectstore, men när jag kom dit var två i7 8700K undanlagda istället

Jag var på elgiganten megastore kungens kurva igår vid 11 då fanns det 4st 8700k på lager som jag fick välja av.

Permalänk
Medlem

Finns på Dustin 6st i5 8600k i lager och +10st 8400

Permalänk
Medlem

@Chacky: Tack!

Lade en beställning på 8400. Börjar klia i fingrarna nu!

Permalänk
Medlem

Riktigt fult av Komplett.se att skriva förväntad leverans 2-dec under Black-Friday REA:n.. Sedan kort efter skriva förväntad leverans den 12:e och nu den 14:e.

Det fanns andra återförsäljare som kunde leverera till den 5-dec då jag beställde, kunde då valt den återförsäljaren om jag hade vetat att Komplett skulle skjuta fram leveransen 12 dagar. Samt att det fortfarande står "förväntad"..

Funderar starkt på att bojkotta Komplett och skicka tillbaka rubbet.

Skriv inte "förväntad". Elgiganten skriver "kommer in i lager 12-dec" vilket jag tycker är mer transparent mot kunderna.

Permalänk
Medlem

La min order på komplett på singles day 11/11:

Asus Maximus X Hero
i7 8700k boxed
G.Skill Trident Z 4 x 8gb 3600mhz

Minnena och cpu har ändrat datum från någonstans kring 25 november nu till 18 dec.
Riktigt tråkigt att behöva vänta 5 veckor för att få sina grejer (om jag har tur så är det 5 veckor)

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem

Får mer info från netonnet om 5 dagar för min 6800k...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

17:e Dec - obekräftat

Lite trist att behöva vänta så länge, men samtidigt så tycker jag det är skit samma. Det är inte speciellt lång tid.

Själv hade jag också beställt via komplett men när det ändrades till 17e tog jag och avbeställde och tog via Dustin istället och den borde vara på kommande nu.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

la min order idag kl 12.30
fick mejl kl 14:30 att den var på väg 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chacky:

la min order idag kl 12.30
fick mejl kl 14:30 att den var på väg 😁

Vilken modell och vartifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Vilken modell och vartifrån?

Skrivet av Chacky:

Finns på Dustin 6st i5 8600k i lager och +10st 8400

jag beställde 8400 på Dustin.. nu är de slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chacky:

jag beställde 8400 på Dustin.. nu är de slut

Beställde igår eftermiddag och idag har det kommit fram med Postnord. Helt otroligt. Blir nästan så att jag kommer sätta mig i bilen imorgon bitti och åka in till stan för att hinna hämta paketet innan jag skall 10 mil åt andra hållet för julbord. (bor 5 mil ifrån utlämningsstället).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av [____]:

Beställde igår eftermiddag och idag har det kommit fram med Postnord. Helt otroligt.

Samma här, beställde igår och fick idag. Synd bara att jag inte köpte moderkortet från Dustin också... Suck

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem

Nu verkar det vara på gång till inet, nån som vet om man kan lita på datumen som anges där?

Permalänk
Medlem

Bara jag som övervägde mina användningsområden och tog en oupplåst 8700?

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk

Ytterligare försening ifrån kompletts del, 22 december nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Elgiganten har 100+ 8700k i lager enligt deras hemsida.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Ytterligare försening ifrån kompletts del, 22 december nu

Ja jag undrar vad @Komplett håller på med. Det är inte bara 8700k, utan nästan hela min Singles-Day beställning som blivit uppskjuten;

Grafikkortet skulle ursprungligen komma i lager 20 nov, nu står det preliminärt 14 dec.
RAMminnet skulle ursprungligen komma i lager 2 dec, nu står det preliminärt 2 jan...

Känns lagom kul att behöva vänta nästan 2 månader på en order som mestadels innehåller hårdvara som borde finnas i lager (och finns i lager hos andra ÅF.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Jag beställde 8700 utan k på BF och den har blivit uppdaterad till bokad i min order så nu väntar jag bara på kylaren (FSP Windale 6) som skall komma om 2 dagar

Edit: Inet beställde jag ifrån

Permalänk

@MinscS2: Handlade också på singles day och förväntade mig att ha byggt ihop burken , men nu får jag inte paketet innan jul. Kan ju dröja hur länge som helst... Så trött på att man skriver ut ett datum och sedan skjuter upp det gång på gång. Skriv då istället att ni inte har den blekaste på när det kommer in..
Förstår att Intel har strul att leverera men någonstans har komplett ett ansvar, de är den enda onlinebutiken som skriver in ett specifikt datum övriga skriver bara ej i lager. Bygger upp förväntningar.

Ser inte någon edge hos komplett, kör på fraktkostnad medans övriga är gratis. Är inte billigast. Är så irriterad...
Hoppades kunna spela lite dator över jul... Hade kunnat köpa processor ifrån en butik som hade processorn i lager.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Nu fick jag mejl från Komplett
SSD, chassi och moderkort på väg. Moderkortet har bromsat men snart kan man alltså börja bygga!

Permalänk
Medlem

Beställde en 8700K ifrån Komplett. På min order står det 14dec men här står det 17dec: https://www.komplett.se/product/950611/datorutrustning/pc-kom...

Samma för er?

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Ja jag undrar vad @Komplett håller på med. Det är inte bara 8700k, utan nästan hela min Singles-Day beställning som blivit uppskjuten;

Grafikkortet skulle ursprungligen komma i lager 20 nov, nu står det preliminärt 14 dec.
RAMminnet skulle ursprungligen komma i lager 2 dec, nu står det preliminärt 2 jan...

Känns lagom kul att behöva vänta nästan 2 månader på en order som mestadels innehåller hårdvara som borde finnas i lager (och finns i lager hos andra ÅF.)

har du också köpt g.skill trident-z rgb och en 8700k? Jag gjorde med detta på singles day och blev glad i hågen att jag fick 2000kr rabatt, men vad är 2000kr rabatt om man skall behöva 2 månader på sina saker?

Komplett vet inte heller något om leveranserna och det bara skjuts fram hela tiden. Suck.

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xedious:

Beställde en 8700K ifrån Komplett. På min order står det 14dec men här står det 17dec: https://www.komplett.se/product/950611/datorutrustning/pc-kom...

Samma för er?

Japp, exakt samma.

Ska prata med deras kundservice imorgon. Är inte ens CPU:n jag är mest irriterad över (så länge jag får det innan jul är det fine) utan att RAM:et inte kommer in förräns i januari. Vad är poängen med att dom ens har "preliminära datum" när dom bevisligen inte betyder ett skit?

En sak är säker iallafall, är sista gången jag beställer något från Komplett som inte finns i lager...
Suck, vad hände Komplett? Ni va så bra en gång i tiden.

Skrivet av roo:

har du också köpt g.skill trident-z rgb och en 8700k? Jag gjorde med detta på singles day och blev glad i hågen att jag fick 2000kr rabatt, men vad är 2000kr rabatt om man skall behöva 2 månader på sina saker?

Komplett vet inte heller något om leveranserna och det bara skjuts fram hela tiden. Suck.

Japp, 2x8 3600 MHz-varianten.
Och nä, kunde inte bry mig om den dumma rabatten om den kommer med brasklappen att behöva vänta i 2 månader.
Är väldigt sugen på att avbeställa skiten, men nu har man väntat i nästan en månad redan...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.