Gruppköp på "Delid Die-Mate X"

Permalänk
Medlem

Gruppköp på "Delid Die-Mate X"

Hej! Tänkte köpa ett delidkit från caseking.de för att delidda min skylake-x cpu för att kunna få betydligt högre överclockning.

Men med tanke på att den bara ska användas en gång så vore det tråkigt att betala 1000kr för det.
Så jag tänkte att vi kan köpa en tillsammans och skicka imellan. Då går priset för delidden ner väldigt effektivt.

Kan givetvis hjälpa er med det om ni känner att det behövs

Läs hela annonsen här

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Wasp:

Hej! Tänkte köpa ett delidkit från caseking.de för att delidda min skylake-x cpu för att kunna få betydligt högre överclockning.

Men med tanke på att den bara ska användas en gång så vore det tråkigt att betala 1000kr för det.
Så jag tänkte att vi kan köpa en tillsammans och skicka imellan. Då går priset för delidden ner väldigt effektivt.

Kan givetvis hjälpa er med det om ni känner att det behövs

Läs hela annonsen här

14 dagars distansavtalslag i Sverige. Just sayin.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P White | PSU: CM V550 SFX | MoBo: B550 | CPU: R5 5600 | RAM: 32GB | GPU: RTX 4060

Permalänk
Medlem
Skrivet av status-418:

14 dagars distansavtalslag i Sverige. Just sayin.

Jag förstår vad du säger men det finns tillfällen som man kan vara en k*k och tillfällen när man inte bör vara en k*k;)

(Samt så gäller det endast på oöppnade pake)

Permalänk
Medlem

@Wasp:
Stämmer ej. Distansavtalslagen upphör inte att gälla för att du har öppnat det. Du har rätt att inspektera och testa varan.

Håller dock med dig om att det är ganska ruttet att utnyttja distansavtalsrätten på det viset, det är sånt som gör att företag aktivt börjar arbeta för att få bort våra fantastiska konsumentskydd.

Hade jag haft en så fräck CPU hade jag varit game! Hoppas du hittar folk.

EDIT: Varför tror du annars att du hittar fina och "nya" saker i olika butikers "fyndhörnor"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeh:

@wasprocker:
Stämmer ej. Distansavtalslagen upphör inte att gälla för att du har öppnat det. Du har rätt att inspektera och testa varan.

Håller dock med dig om att det är ganska ruttet att utnyttja distansavtalsrätten på det viset, det är sånt som gör att företag aktivt börjar arbeta för att få bort våra fantastiska konsumentskydd.

Hade jag haft en så fräck CPU hade jag varit game! Hoppas du hittar folk.

EDIT: Varför tror du annars att du hittar fina och "nya" saker i olika butikers "fyndhörnor"?

Ja just, jag förstår jag hoppas jag kan få ihop lite folk här så behöver ju inte sådana drastiska metoder användas

2 personer till och verktyget kommer kosta cirka 300kr per man. Det är ju betydligt mer överkomligt liksom^^

Permalänk

Funkar denna till intels 8:gen?

Visa signatur

Asus z370-E | i5 8600K @4.5 GHz celsius s24 | Msi 1080 Gaming X| 850 Evo 500Gb | 16Gb Corsair Vengeance LED RED 3200MHz | AOC G2460PF 144Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wasp:

Hej! Tänkte köpa ett delidkit från caseking.de för att delidda min skylake-x cpu för att kunna få betydligt högre överclockning.

Men med tanke på att den bara ska användas en gång så vore det tråkigt att betala 1000kr för det.
Så jag tänkte att vi kan köpa en tillsammans och skicka imellan. Då går priset för delidden ner väldigt effektivt.

Kan givetvis hjälpa er med det om ni känner att det behövs

Läs hela annonsen här

Tjohoo.

Vill du spara en slant testa detta om det är ett alternativ?
https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=del...

sen sälja vidare så kanske din delid kostar 5kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Tjohoo.

Vill du spara en slant testa detta om det är ett alternativ?
https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=del...

sen sälja vidare så kanske din delid kostar 5kr

hej! Tack för ditt svar Tyvär så är det x versionen jag har av cpun. Så det krävs väldigt mycket mer tryck än på "vanliga" intel cpus.

@viggejonsson Du menar 8600k/8700k nu? Isåfall nej, det är ett separat verktyg

Permalänk
Medlem

https://www.harald-nyborg.se/maskinskruvstycke-4.html?___stor...

Jag använder en sådan. Funkar på alla cpuer
Använt den till 7920X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rauf:

https://www.harald-nyborg.se/maskinskruvstycke-4.html?___stor...

Jag använder en sådan. Funkar på alla cpuer
Använt den till 7920X

Du ja vettefan om jag vågar använda det

Permalänk
Skrivet av Wasp:

Jag förstår vad du säger men det finns tillfällen som man kan vara en k*k och tillfällen när man inte bör vara en k*k;)

(Samt så gäller det endast på oöppnade pake)

Nä det är klart, jag är inte sån (jag lovar) haha.

Är det åndå fler som är intresserade så är ju detta en schysst grej faktiskt.

Det är ”väsentligt oförändrat skick” som gäller. Är den trasig eller synligt välanvänd så får du ju såklart inte returnera den

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: CM NR200P White | PSU: CM V550 SFX | MoBo: B550 | CPU: R5 5600 | RAM: 32GB | GPU: RTX 4060