[C#] Uppdatera listview.item fixa så att den inte blickar

Permalänk
Avstängd

[C#] Uppdatera listview.item fixa så att den inte blickar

Tjo,

Jag har en listview som jag uppdatera vare 10 sek men jag försöker komma på något sätt så att den inte blickar till vid vare uppdatering och att inte förlora någon id då man ska högerklicka på den och välja vad man vill göra så fort den uppdatera så kraschar den.

var listViewItem = new ListViewItem(new string[] { "test3", "test4"); listView1.Items.Add(listViewItem);

När den uppdatera körs denna och sen kör koden där upp igen.

listView1.Items.clear();

För att hämta ut ett namn vid uppdatera så försvinner id och den kan inte få ut det denna vet jag orsaken till så det kan jag lösta själv.

listView1.SelectedItems[0].Text;

Så det jag behöver hjälp med är att få den sluta att klicka till och att den kommer ihåg vad man har SelectedItems?

Jag prova även att uppdatera med denna kod.

listView1.Items[0].SubItems[1].Text = "echo sleep"; listView1.Items[0].ImageIndex = 1;

Även dessa gör att den blicka till.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Du kan alltid använda BeginUpdate() och EndUpdate(). Dock tror jag inte att dessa helt fixar ditt problem, men om du ska uppdatera mycket i listan utan att den ska rita om listan medans du ändrar den så ska man börja med BeginUpdate för att sedan avsluta med EndUpdate när man är klar.

Visa signatur

-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dopedog:

Du kan alltid använda BeginUpdate() och EndUpdate(). Dock tror jag inte att dessa helt fixar ditt problem, men om du ska uppdatera mycket i listan utan att den ska rita om listan medans du ändrar den så ska man börja med BeginUpdate för att sedan avsluta med EndUpdate när man är klar.

Har provat den med men tycker det blicka för mycket ändå.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666