Permalänk
Avstängd

Tvättmaskin råd och tillbehör

Tjo,

Har kollat på denna tvättmaskin http://www.mediamarkt.se/sv/product/_bosch-wat286m8sn-frontma... och undra vad ni tycker om den?

Sen så tänkte jag köpa förhöjningssockel och undra om denna passar http://www.mediamarkt.se/sv/product/_hanestr%C3%B6m-f%C3%B6rh...

Den har i-DOS så man slipper att tänka på hur mycket man ska hälla i utan den fixa allt själv.

Har inte så mycket koll på tvättmaskin då jag inte tvättar så mycket själv.

Denna ska blir en gåva till min underbara mamma.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Sen så tänkte jag köpa förhöjningssockel och undra om denna passar http://www.mediamarkt.se/sv/product/_hanestr%C3%B6m-f%C3%B6rh...

Varför inte denna HANESTRÖM 30cm istället som listas som tillköp?
Eller är den för låg?

Men tittar vi på specifikationerna.
Tvättmaskin
Höjd: 848 mm
Bredd: 598 mm
Djup: 590 mm

HANESTRÖM 30cm
Bredd: 605 mm
Djup: 550 mm
Höjd: 300 mm

HANESTRÖM 40cm
Bredd: 620 mm
Djup: 560 mm
Höjd: 400 mm

Så ja, den borde passa, om nu 30cm är för lågt.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk

@superegg: Jag vill bara varna dig för socklarna, många tillverkare rekommenderar att man inte använder en sockel och att maskinen ska stå stabilt direkt på hårt golv. Återförsäljarna har bra marginaler på tillbehören så sockeln försöker man gärna sälja.

Jag har arbetat flera år med vitvaror och många gånger skyller tillverkaren vibrationer etc på tillbehör som socklar, för att de ska slippa ta jobb på garanti eller reklamation. Och i många fall har de också rätt, sockeln orsakar viss instabilitet. Självklart är det också ofta den helt enkelt fungerar utan problem med sockeln.

Jag skulle rekommendera en LG, alla maskiner har problem och det finns alltid någon som haft problem oavsett fabrikat man nämnet. Men av erfarenhet skulle jag säga att problem med dessa maskiner är lite mindre förekommande, och dessutom snabb service beroende på var i landet du bor förstås.

Visa signatur

Das Ideapad

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Bosch maskinen, har en något enklare modell och den är riktigt trevlig, gör det den skall och det bästa är ju att den är så tyst att den knappt märks av när den är igång

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Belzader:

Varför inte denna HANESTRÖM 30cm istället som listas som tillköp?
Eller är den för låg?

Men tittar vi på specifikationerna.
Tvättmaskin
Höjd: 848 mm
Bredd: 598 mm
Djup: 590 mm

HANESTRÖM 30cm
Bredd: 605 mm
Djup: 550 mm
Höjd: 300 mm

HANESTRÖM 40cm
Bredd: 620 mm
Djup: 560 mm
Höjd: 400 mm

Så ja, den borde passa, om nu 30cm är för lågt.

Båda två kom upp som tillval när jag kollar på tvättmaskin.

Skrivet av samiranta:

@superegg: Jag vill bara varna dig för socklarna, många tillverkare rekommenderar att man inte använder en sockel och att maskinen ska stå stabilt direkt på hårt golv. Återförsäljarna har bra marginaler på tillbehören så sockeln försöker man gärna sälja.

Jag har arbetat flera år med vitvaror och många gånger skyller tillverkaren vibrationer etc på tillbehör som socklar, för att de ska slippa ta jobb på garanti eller reklamation. Och i många fall har de också rätt, sockeln orsakar viss instabilitet. Självklart är det också ofta den helt enkelt fungerar utan problem med sockeln.

Jag skulle rekommendera en LG, alla maskiner har problem och det finns alltid någon som haft problem oavsett fabrikat man nämnet. Men av erfarenhet skulle jag säga att problem med dessa maskiner är lite mindre förekommande, och dessutom snabb service beroende på var i landet du bor förstås.

Vet du några andra socklarna som är bra?

Har LG I-DOS?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Skrivet av superegg:

Båda två kom upp som tillval när jag kollar på tvättmaskin.

Vet du några andra socklarna som är bra?

Har LG I-DOS?

Finns tyvärr ingen sockel jag direkt kan rekommendera, ni kan använda och det fungerar oftast bra men ville ändå ta upp problemen som kan uppstå.

LG´s billigare maskiner använder inte automagisk dosering, det är helt enkelt en fråga om man verkligen vill ha det, och isåfall köper man inte en LG i den prisklassen utan vänder sig till annan tillverkare

Visa signatur

Das Ideapad

Permalänk
Medlem

@superegg: Vi har en Bosch fast en ngt vassare maskin än denna och är riktigt nöjda.
Ni lär inte bli missnöjda skulle jag tro.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _niko_:

@superegg: Vi har en Bosch fast en ngt vassare maskin än denna och är riktigt nöjda.
Ni lär inte bli missnöjda skulle jag tro.

Vad bra. För Bosch är bäst på att göra elmotor.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666