Regeringen vill ersätta TV-avgiften med skatt på 1 300 kronor per år

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon286564:

Vänstern gillar utomparlamentariska metoder så något kanske vi kan hitta på.

Och det gör inte Extremhögern? Den etablerade vänstern använder parlamentariska metoder lika mycket som den etablerade högern.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Detta skulle ha ändrats för länge sedan... hur som så är det ju bra att det kanske äntligen blir av.

Permalänk
Medlem

Skulle man inte betala detta oavsett om man hade TV eller inte?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon286564:

Vänstern gillar utomparlamentariska metoder så något kanske vi kan hitta på.

Alla partier är enade om det här om du inte visste det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pathway:

Alla partier är enade om det här om du inte visste det

Även om de inte vore det så är det fortfarande en parlamentarisk process som lett fram till detta beslut.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xinpei:

Varav Avpixlats (Samhällsnytt) ansvariga utgivare sitter och rent av ljuger i vissa av sina artiklar och skriver om sina skribenters artiklar för att de inte faller in i hans syn på världen.

Jagärhär är inte heller en trollfabrik. Inte heller är alla inom gruppen "sossar" utan där finns det folk som sympatiserar med alla partier inom riksdagen. Inte som Granskning Sverige och deras trollfabrik.

@Xinpei Nu sitter du och ljuger.

Avpixlat ljuger inte mer än Aftonbladet och #jagärhär är värre än " Granskning Sverige"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon286564:

@Xinpei Nu sitter du och ljuger.

Avpixlat ljuger inte mer än Aftonbladet och #jagärhär är värre än " Granskning Sverige"

Nej det är de inte. Granskning Sverige sitter och klistrar ihop intervjuer. Jagärhär gör inga intervjuer alls. Avpixlat har blivit påkommen att rent av ljuga flertalet gånger.

Ett par exempel.

http://www.op.se/blaljus/kronika-avpixlat-sprider-logner-om-f...

https://www.ekuriren.se/tjanster/granskning-sa-styrs-den-sven...

Granskning Sverige riskerar även att tillsammans med Gangrape Sweden bli anmälda för brott mot PUL lagen.

https://www.juridikfronten.org/2017/12/04/uthangningssajt-och...

Så var är dina belägg för att Aftonbladet ljuger lika mycket som Avpixlat samt GS?

På tal om Utomparlamentariska metoder.

https://www.sn.se/sormland/trollens-nya-taktik-hota-motstanda...

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Evil Peter:

Det svarade inte på min fråga, samt att du tycks ha någon slags villfarelse kring vad demokrati betyder. Det är uppenbart att om man har en representativ demokrati och majoriteten av de folkvalda politikerna kommer överens om något så är det ett demokratiskt beslut.

Skickades från m.sweclockers.com

Det vore skoj att se om du skulle ha samma åsikt om det var tvärt om. Jag tror inte det.

Svenska vänstern gnäller över situationen i Ungern trots att 70 % har röstat bort vänstern där.

Permalänk

@Xinpei:
Aktiv inom partiet=hög position? (tror inte ens han är aktiv inom partiet,men jag känner han inte så vad vet jag)
Uppfattade jag dig korrekt?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xinpei:

Nej det är de inte. Granskning Sverige sitter och klistrar ihop intervjuer. Jagärhär gör inga intervjuer alls. Avpixlat har blivit påkommen att rent av ljuga flertalet gånger.

Ett par exempel.

http://www.op.se/blaljus/kronika-avpixlat-sprider-logner-om-f...

https://www.ekuriren.se/tjanster/granskning-sa-styrs-den-sven...

Granskning Sverige riskerar även att tillsammans med Gangrape Sweden bli anmälda för brott mot PUL lagen.

https://www.juridikfronten.org/2017/12/04/uthangningssajt-och...

Så var är dina belägg för att Aftonbladet ljuger lika mycket som Avpixlat samt GS?

På tal om Utomparlamentariska metoder.

https://www.sn.se/sormland/trollens-nya-taktik-hota-motstanda...

Problemet vi har i Sverige är att PK-pressen bara granskar högern. Det finns lika mycket att avslöja på vänstersidan.

Här skulle ett objektivt och neutralt Public Service kunna göra nytta men de sviker konsekvent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon286564:

Problemet vi har i Sverige är att PK-pressen bara granskar högern. Det finns lika mycket att avslöja på vänstersidan.

Här skulle ett objektivt och neutralt Public Service kunna göra nytta men de sviker konsekvent.

Struntprat.

Det är intressant att du möter ens argument med "Men de då..".

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon286564:

Menar du att alla som är kritiska till demokraturen är bittra. Om det finns några som gnäller är det väl vänsterextremisterna som går ut på gator och torg och skränar och kräver odemokratiska beslut.

Vet inte vart du vill komma, men håller med dig till 100% om det jag markerat och jag är nästan så långt man kan komma från dom på den politiska skalan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elakekocken:

Skulle man inte betala detta oavsett om man hade TV eller inte?

Skickades från m.sweclockers.com

Alla måste betala och det värsta av allt är att de binder upp beslutet på tio år. Det är ett hån mot demokratin. Det blir minst 13 000 per person.

Vad händer om politikerna binder upp alla beslut 10 år? Eller varför inte 100 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon286564:

Alla måste betala och det värsta av allt är att de binder upp beslutet på tio år. Det är ett hån mot demokratin. Det blir minst 13 000 per person.

Vad händer om politikerna binder upp alla beslut 10 år? Eller varför inte 100 år.

Hur är det ett hån mot demokratin? Detta beslut har fattats av de som man röstat fram. Alltså är det ett representativt beslut genom den representativa demokrati som finns i detta land. Att du har något emot beslutet gör inte det till per automatik ett hån mot demokratin. Om du inte gillar det... rösta på ett annat parti som är emot detta beslut.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xinpei:

Och det gör inte Extremhögern? Den etablerade vänstern använder parlamentariska metoder lika mycket som den etablerade högern.

Den etablerade vänstern (vänsterpartiet) stödjer utomparlamentariska metoder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon286564:

Den etablerade vänstern (vänsterpartiet) stödjer utomparlamentariska metoder.

Jaså? Har du belägg för detta? Allt du kommit med hittills är påståenden utan några som helst belägg.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xinpei:

Nej det är det inte. Det betyder bara att du anser att Jan Helin är vänstervriden.

Jag tolkar det som att du är lika vänstervriden som Jan Helin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon286564:

Alla måste betala och det värsta av allt är att de binder upp beslutet på tio år. Det är ett hån mot demokratin. Det blir minst 13 000 per person.

Vad händer om politikerna binder upp alla beslut 10 år? Eller varför inte 100 år.

Skrivet av Xinpei:

Hur är det ett hån mot demokratin? Detta beslut har fattats av de som man röstat fram. Alltså är det ett representativt beslut genom den representativa demokrati som finns i detta land. Att du har något emot beslutet gör inte det till per automatik ett hån mot demokratin. Om du inte gillar det... rösta på ett annat parti som är emot detta beslut.

Kanske det där avknoppspartiet från SD? Alternativ Sverige?
Den kanske passar för en del som är trötta på "Statsi Vänsterpropaganda Television"?

1300kr/år
108,33kr/månad
25kr/vecka

Visa signatur

-<[ Trust No One ]>--<[ Deny Everything]>--<[ The Truth Is Out There ]>-

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xinpei:

Hur är det ett hån mot demokratin? Detta beslut har fattats av de som man röstat fram. Alltså är det ett representativt beslut genom den representativa demokrati som finns i detta land. Att du har något emot beslutet gör inte det till per automatik ett hån mot demokratin. Om du inte gillar det... rösta på ett annat parti som är emot detta beslut.

Det är inte beslutat än och om Alliansen inser at det är odemokratiskt kommer det inte att gå igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon286564:

Det är inte beslutat än och om Alliansen inser at det är odemokratiskt kommer det inte att gå igenom.

Förklara för mig hur detta är odemokratiskt? Du duckade för frågan ovan genom att använda exakt samma trötta argument som tidigare så jag ställer frågan igen.

Skrivet av anon286564:

Jag tolkar det som att du är lika vänstervriden som Jan Helin.

Då tolkar du riktigt fel. Om nu inte Jan Helin är moderat dvs.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Skrivet av Xinpei:

Han lämnade sin position inom KF för Kristianstad 2012 däremot är han fortfarande aktiv inom partiet.

Nej det är det inte. Det betyder bara att du anser att Jan Helin är vänstervriden.

Så hög position inom partiet=aktiv inom partiet?(tror iofs inte han är aktiv ens)
Uppfattade jag dig korrekt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Han är inte ens med i SD, så vart du fått det ifrån och att han skulle ha en inflytande inom partiet är för mig en gåta.

Han lämnade Moderaterna för några dagar sedan.
https://www.di.se/nyheter/chang-frick-tvingas-lamna-moderater...

Enligt Gamov så är Frick fortfarande en del av SD och finansieras av SD.

http://www.dagensopinion.se/pavel-gamov-chang-frick-finansier...

Skrivet av Skonky:

Det är just för att SD står för sin politik som jag gick över till dem från M.

Okej? Man gick till valet 2014 med pensionärer i fokus. När det kommer till kritan så började man rösta emot förslag som skulle göra det enklare för pensionärer.

https://www.dagenssamhalle.se/debatt/sd-sviker-arbetare-och-s...

SD är ett klassiskt populistiskt parti. De vänder kappan efter vinden vilket man nu ser genom deras åtstramningar av invandringspolitiken som liknar AfS manifest. Är det inte lite roligt ändå med tanke på att du påstår att de står för sin politik? Faktum är att de sällan står för sin politik i huvud taget.

Skrivet av Skonky:

Jag tycker att de är extremt skickliga på att få igenom sin politik. På bara några år förändrades hela det politiska landskapet. Moderaterna och sossarna kopierar SDs partiprogram konstant. Till och med Gustav Fridolin kopierar SDs förslag i deras skolpolitiska program. Du hör bara inte något om dessa för att media inte vill att folk ska veta om det. Till exempel om vi hade haft en fungerande public service hade du säkerligen fått reda på detta då man faktiskt hade granskat förslagen.

https://twitter.com/changfrick/status/780099148133588992

Det där är inte alls sant. SD är inte på något sätt unika och många delar av SDs kärnfrågor är än idag inte applicerade.

Skrivet av Skonky:

Igen stämmer inte. De är däremot duktiga på att lyssna på sina medlemmar och anpassa sig efter vad majoriteten av dem tycker. De är samtidigt också tydliga med när de anser att vissa beslut inte skulle vara bra för partiet eller Sverige.

https://twitter.com/changfrick/status/780099148133588992

Jaså? Säg det till Kasselstrand t.ex. Faktum är att SD är väldigt dåliga på att lyssna på sina medarbetare. Detta visar sig gång på gång på gång när problem uppkommer i kommunerna och de bara ignorerar eller petar bort den oskyldige.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Rekordmedlem

Va bra att det blir via skatten, nu kan jag skaffa en tv för att köra som datorkärm utan att behöva licensfuska eller betala en tvlicens.

Skrivet av JBerger:

Varför ska stasiTV få pengar för att jag tittar på youtube, spelar på mitt xbox eller ser på en film via netflix på min TV? Jag kan inte ens få in SVT och liknande utan att betala för ett TV abbonemang för någon hundring per månad.

Har svårt att tro att du kan se Netflix men inte använda Svtplay.

Skrivet av ThomasLidstrom:

Någon fler än jag som ser scenariot:
1) Den nuvarande regeringen klubbar igenom förslaget
Och med tanke på att det är valår:
2) Den nya regeringen skrotar det
Och vips tycker sig politikerna har åstadkommit enorma framsteg

#JagÄrInteBitterMen

Skrivet av Fetskaft:

Men eftersom vi har en minoritetsregering så kan de inte klubba igenom någonting utan stöd i riksdagen, så vi får väl se om fler riksdagsmän från andra partier än de i sittande regering tycker det är ett bra förslag.

Det är stor majoritet för förslaget i riksdagen och inte bara regeringen som står bakom det så det är osannolikt att det rivs upp efter valet.

Skrivet av g146:

Åh vad roligt, nu måste jag som inte har en TV, ingen mottagare och inte kan få TV eller internet betala för skit jag inte använder.
wohoo

Wohoo, åh vad roligt att du skriver så på ett internetforum, du avslöjar "nästan" att du ljuger om att du inte har tillgång till internet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Det är bara ditt fel. Om du bara kunde komma med belägg istället för en massa påståenden utan belägg så hade man inte blivit trött på din argumentation. Sedan om man röstar igenom det i riksdagen. Hur är det då odemokratiskt om det parlamentariskt röstar igenom det? Att binda en i 10 år i sig är inte odemokratiskt.

Förstår inte varför vissa vill ta upp detta, det är bara sändningstillstånden som ska räcka i tio år (första gången mellan 2020-2030 sedan åtta år). Resten är fritt att ändra när som helst. Idag är sändningstillstånden sex år för SR, UR och SVT.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xinpei:

Det är bara ditt fel. Om du bara kunde komma med belägg istället för en massa påståenden utan belägg så hade man inte blivit trött på din argumentation. Sedan om man röstar igenom det i riksdagen. Hur är det då odemokratiskt om det parlamentariskt röstar igenom det? Att binda en i 10 år i sig är inte odemokratiskt.

Det kan bara finnas en anledning till att man binder upp oss i 10 år och det är att de är rädda för att nästa regering skall riva upp beslutet.

Tio år är för lång tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon286564:

Det kan bara finnas en anledning till att man binder upp oss i 10 år och det är att de är rädda för att nästa regering skall riva upp beslutet.

Tio år är för lång tid.

Det gör det fortfarande inte odemokratiskt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Tror det är mer nära sanningen att han är bitter för att han inte längre kan "komma undan"
att betala om det går igenom i riksdagen.

Kanske.

Skrivet av anon286564:

Jag tror att jag är mer objektiv än du. Det är mycket lätt att se om man blir vilseledd och om SVT väljer att mörka och förvanska. Det har egentligen inte något med vänster - högerskalan att göra. I princip ljuger SVT för mig.

Du tror, men du vet inte om du är mer objektiv än jag.

De som kollat upp SVT's program utbud och klagat. Borde ta och jämföra det med Storbritanniens BBC.

Visa signatur

-<[ Trust No One ]>--<[ Deny Everything]>--<[ The Truth Is Out There ]>-

Permalänk

Skit också, det skulle varit per hushåll, nu får vi betala mer då vi är två vuxna i hushållet. Hoppas de nu lägger lite kraft på deras streaming, så vi kan se direktsändningar efter tablån. Vi har varken markbunden eller parabol, endast streaming.

Först skatt på e-juice och nu detta, mög. (Får väl tillägga att jag betalat tv-licens sedan 1994 när jag flyttade till eget boende)

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Enligt Gamov så är Frick fortfarande en del av SD och finansieras av SD.

http://www.dagensopinion.se/pavel-gamov-chang-frick-finansier...

Vänta lite nu. Menar du att man kan säga att Chang Frick finansieras av SD för att de kanske (enligt Gamov) betalade hans resa när han skulle åka med Gamov...

Gamov blev utesluten för att gjorde något extremt olämpligt och dessutom mot inrådan från partiet. Han får skylla sig själv.

Han är ingen trovärdig källa i detta.

Skrivet av Xinpei:

Okej? Man gick till valet 2014 med pensionärer i fokus. När det kommer till kritan så började man rösta emot förslag som skulle göra det enklare för pensionärer.

https://www.dagenssamhalle.se/debatt/sd-sviker-arbetare-och-s...

SD valde att gå emot ett större paket som var skadligt för Sverige. Att sen i det paketet fanns ett förslag som man kanske om det hade kommit för sig själv hade stött är här inget man kan kritisera dem för. Vilket parti skulle välja det större skadligare för att få igenom en liten grej som man tycker om? Det är en dålig deal och är inget man ska kritisera SD för. Men visst, medier gillar att haka upp sig på småsaker som SD gör och blåsa upp dem som att det är en stor sak.

Skrivet av Xinpei:

SD är ett klassiskt populistiskt parti. De vänder kappan efter vinden vilket man nu ser genom deras åtstramningar av invandringspolitiken som liknar AfS manifest. Är det inte lite roligt ändå med tanke på att du påstår att de står för sin politik? Faktum är att de sällan står för sin politik i huvud taget.

I vilka frågor har SD totalt ändrat åsikt? Du hävdar att de vänder kappan efter vinden... De var kritiska mot invandringen när ingen annan var det. De var anklagade för att vara rasister på grund av deras hållning. De har hållt tag i sin grund och deras politik. Till skillnad från alla andra partier. Att de som litet parti har haft enkla lösningar tills de har haft resurser för att kunna bygga ut dem kan man anse vara populistiskt, men de är inte kappvändare. Däremot är S extremt bra på att ändra sig om saker och ting utan att erkänna att de ändrade sig.

http://www.salaallehanda.com/opinion/ledare/sakine-madon-star... (S har svänt 180 grader om många saker.) De är de riktiga kappvändarna av svenska partier. No question.

Skrivet av Xinpei:

Det där är inte alls sant. SD är inte på något sätt unika och många delar av SDs kärnfrågor är än idag inte applicerade.

Så du menar att varken S eller M har kopierat förslag från SDs invandringspolitik?

Jag vet med faktum att Gustav Fridolin kopierade flera förslag som SD hade lagt fram i skolfrågor och presenterade som sina egna. M har också kopierat SD förslag och lagt fram som sina egna något år eller månader efter.

Att allt i SDs partiprogram inte är genomfört är väl självklart, men det innebär inte att andra inte kopierar deras förslag.

Inte ens regeringen har varit särskilt bra på att få igenom sina förslag. Första året vid regeringsmakten gick de efter en Alliansbudget.

De som har varit sämst på att få igenom sin politk är ju MP som sitter i regeringsställning men blir konstant överkörda.

Att hävda att ett 13% oppositionsparti som dessutom är utfrysta från alla förhandlingar och trots detta får igenom flera förslag är dåliga på att få igenom sin politik är som att säga att killen du högg av benen på är dålig på att cykla men ändå lyckas han ta sig fram på sin cykel.

Skrivet av Xinpei:

Jaså? Säg det till Kasselstrand t.ex. Faktum är att SD är väldigt dåliga på att lyssna på sina medarbetare. Detta visar sig gång på gång på gång när problem uppkommer i kommunerna och de bara ignorerar eller petar bort den oskyldige.

Att en upprorsmakare som Kasselstrand (menar inget ont om honom, men han valde att gå emot partistyrelsen gång på gång) till slut blir utesluten är inget konstigt. Att ta det som ett exempel på att partistyrelsen inte lyssnar på medarbetare är inte det bästa sättet att vinna sitt argument på.

Ge mig ett bättre exempel plz.

De senaste raden av omvärderingar i frågan om Grundlagsändringarna och finansieringen av public service visar tvärtom att de är bra på att lyssna på sina medarbetare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av D_River:

Kanske.

Du tror, men du vet inte om du är mer objektiv än jag.

De som kollat upp SVT's program utbud och klagat. Borde ta och jämföra det med Storbritanniens BBC.

Jag ser ju med egna ögon hur SVT mörkar och vinklar. Det är väldigt irriterande att det finns folk som blånekar.

Vi hade en folkomröstning om trängselskatten och nej sidan vann
trots det var det bara SD som ville följa folkomröstningen.

En majoritet vill stoppa Västlänken men Jonny Magnusson (moderat) säger att Västlänken skall byggas oavsett hur många som är emot.Även här är det bara SD som ville lyssna på medborgarna.

Sossarna vill ändra på grundlagen i smyg. SD var det enda partiet som opponerade sig mot detta.

Och det finns fler liknande exempel.

Så varför skall jag inte rösta på SD när de står på min sida i så många frågor.

De andra partierna lyssnar inte på medborgarna.