Regeringen vill ersätta TV-avgiften med skatt på 1 300 kronor per år

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HolyFather:

Äntligen! Tog bara 20 år för polletten att trilla ner. Briljant förslag och enda lösningen.

Aldrig mer några påringningar och "äger du en dator? ja då måste du betala TV-licens förstår du för vi lägger upp vårt innehåll publikt på webben, och man kan surfa på webben om man har en dator".

Slut på vansinnet. OCH lite pengar till bra svenska TV-program som det var innan TV-licens-depressionen. OCH riktig TV-kanal som riktiga länder har istället för reklamsponsrat flams. Briljant!

Du gillar tydligen SVT och då vill du naturligtvis ha kvar de kanalerna men varför skall vi som inte vill ha skiten tvingas betala.

Om det nu är en majoritet som tycker om SVT blir det inte orimligt dyrt för er och då måste SVT anstränga sig för att få kunder.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Evil Peter:

Så du ber andra om bevis när de säger något men när du kommer med samma påståenden själv då har du bevis som inte kan visas. Skrattretande. Det gäller oavsett vilka partier som diskuteras.

Skickades från m.sweclockers.com

Det började med att Frispel påstod att SD var toppstyrt. Jag påpekade att sossarna var lika toppstyrda. Någon kräver bevis för det av mig vilket inte är helt enkelt eftersom dessa består av insiderinformation och lång tids betraktelser av partiet.

Nu har vi väl kommit dit att vi kan konstatera att ingen lyckas riktigt bevisa att SD är toppstyrt och ingen har kunnat bevisa det ursprungliga påståendet från Frispel om att SD skulle vara mer toppstyrt än andra partier. Det var det påståendet som jag ifrågasatte.

(Det började egentligen med att Frispel ansåg att SD hade fel därför att de var toppstyrda; en märklig slutsats)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon286564:

Jag tycker att ni som vill ha SVT bör betala hela kostnaden. Du gillar tydligen vänstervridningen. Det bästa vore kanske om det blev frivilligt.

Granskningsnämnden är ett skämt och det krävs stora övertramp för att de skall fälla.

Jag känner inte till någon trollfabrik som sprider "substanslöst gnöl" Det finns förmodligen bara i din fantasi.

Jag gillar ingen typ av vridning. Det finns en hel del trollfabriker som har spridit rena påhitt som vid enklare granskning visar sig vara just påhitt, ex https://www.ekuriren.se/tjanster/granskning-sa-styrs-den-sven...

Permalänk
Medlem

Jag tycker att man helt enkelt borde få välja om man vill ha just SVT's kanaler eller inte och bara då betala för det, precis som med alla andra kanalpaket. Varför skulle dessa vara ett undantag?

För egen del har jag dock varit irriterad över nuvarande system där alla som betalar licensen fått stå för kostnaden för alla som låtsas inte ha TV, men ändå har det och kollar SVT. Otroligt orättvist.
Men att låta alla betala det via skattsedeln blir ju bara orättvist på ett annat sätt. Då betalar ju alla för det oavsett om de kollar SVT eller inte.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Jag ser det, ett litet forumtroll med dina svar.

Som sagt ingen har gjort en anmälan verkar det som. Men mycket snack!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon286564:

Det började med att Frispel påstod att SD var toppstyrt. Jag påpekade att sossarna var lika toppstyrda. Någon kräver bevis för det av mig vilket inte är helt enkelt eftersom dessa består av insiderinformation och lång tids betraktelser av partiet.

Nu har vi väl kommit dit att vi kan konstatera att ingen lyckas riktigt bevisa att SD är toppstyrt och ingen har kunnat bevisa det ursprungliga påståendet från Frispel om att SD skulle vara mer toppstyrt än andra partier. Det var det påståendet som jag ifrågasatte.

I vart fall finns det ju bevisligen SD politiker som själva menar att SD är toppstyrt, stödet för dina påståenden säger du kommer från insiderinformation som du inte presenterar vilket gör att påståendet har noll värde.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon999:

Jag gillar ingen typ av vridning. Det finns en hel del trollfabriker som har spridit rena påhitt som vid enklare granskning visar sig vara just påhitt, ex https://www.ekuriren.se/tjanster/granskning-sa-styrs-den-sven...

Jag följde Nina Drakfors länge när hon var sosse och hade förtroendeuppdrag för sossarna. Då gillade de henna. Hon tillhörde även S-kvinnor. Men nu när hon bytt sida är hon hatad.

Det finns trollfabriker på bägge sidor men pk-pressen uppmärksammar bara de som är höger. Det är dubbelmoral.

Men titta istället på all berättigad kritik och strunta i trollen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon999:

I vart fall finns det ju bevisligen SD politiker som själva menar att SD är toppstyrt, stödet för dina påståenden säger du kommer från insiderinformation som du inte presenterar vilket gör att påståendet har noll värde.

Den informations som jag fått har stort värde för mig. Att andra inte tror på mig förändrar inte det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VideoyGTX:

Fast de kommer ju få in mer pengar genom detta förslag. Tänk om det är 3 st personer som har inkomst i ett hushåll (vilket inte är ovanligt i och med bostadsbristen), då kommer de få in mer pengar totalt eftersom alla betalar skatt. Sedan så måste alla betala oavsett om de har tv eller inte. Ett strategiskt beslut av regeringen helt enkelt för att få in mer skattepengar till det svarta hålet, eller den bottenlösa dammen eller vart nu skattepengarna används till.

Alla fuskar med skatten, dvs stjäl från svenska folket, och tror att man är smart.
Sedan undrar alla vart våra skattepengar tar vägen.
Girigheten drabbar alltid den som verkligen behöver i samhället

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bael:

Som sagt ingen har gjort en anmälan verkar det som. Men mycket snack!

Granskningsnämnden är partisk och det är omöjligt att komma åt SVT:s vänstervridning på det sättet.

Nämndens partiskhet är en del av problemet. De arbetar dessutom bara med enstaka program och inte med helheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon999:

Har jag inte sagt något om vem som vinner tävlingen men bevisligen bedöms det som toppstyrt av en del av de som faktisk är med i SD. Vart är dina 'bevis' på toppstyrning?

Alla partier är toppstyrda.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Ja tack! Billigare för mig så jag gillar det!

Permalänk
Inaktiv

Hur kan en gammal nyhet hamn högst upp på första sidan? Jajuste, företag ska tjäna pengar, samhällsinformation attraherar klick #swebladet

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon999:

Jag gillar ingen typ av vridning. Det finns en hel del trollfabriker som har spridit rena påhitt som vid enklare granskning visar sig vara just påhitt, ex https://www.ekuriren.se/tjanster/granskning-sa-styrs-den-sven...

Och du köpte den granskningen till hull och hår?
De de granskar är såklart konstiga individer med en agenda, de kommer med många felaktiga argument så personerna får svara på något de inte har sagt. Men ändå är det komisk att se ofta se mediaeliten vara fullständigt idioter och hur de gör bort sig. Många som tillhör denna skara mediaelit gillar dock inte när de blir ifrågasatt och behöva ta ansvar för vad de skriver.

Så mer granskning av alla, problemet är att många riksdagspartier och mediaelit förespråkar censur, istället för att kanske skärpa lagen kring ofredande. Så att de som de kallar för trollfabrik lättare skulle åka dit för ofredande om de ringer för ofta eller systematisk trakasserar ett företag.

Svt i sin sida, hur många artiklar finns det om hatgrupper på vänstersidan, där de ringer upp folks arbetsgivare och kunder, bara för att de sa något helt lagligt som de ogillar. Istället finns det tonvis om positiva artiklar om dessa hatgrupper, där de ej nämner om hur de beter sig.

Permalänk
Medlem

Ska de införa tvavgiften på detta sätt så borde det ju rimligtvis bli billigare då intäkterna borde öka och utgifterna minska på hela radiotjänsts fakturering, processande och kontrollerande. Betalar idag 2400kr/år eller vad det är för något jag inte nyttjar särskilt ofta men nu får vi betala 2600kr för vårt hushåll. De borde banta kostnaderna lite när jag var liten så kunde sändningen vara slut vid kl 23, public service ska inte innehålla filmer, serier och sådant skit de kan sända nyheter, propaganda whatever, information var närmsta skyddsrum finns det borde inte vara så dyrt borde gå att få ner kostnaden till någon hundring per år. Har aldrig känt mig särskilt underhållen av SVT:s tablå.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon179202:

Alla fuskar med skatten, dvs stjäl från svenska folket, och tror att man är smart.
Sedan undrar alla vart våra skattepengar tar vägen.
Girigheten drabbar alltid den som verkligen behöver i samhället

Det problemet är kanske OT men alla orättvisa skatter fördärvar förtroendet för skattesystemet och kan trigga skattefusk. Då kommer de svagaste grupperna att drabbas värst.

Folk vill inte rösta på partier som tar in höga skatter som inte används på ett ansvarsfullt sätt.

Detta är en så viktig fråga att jag kan tänka mig att rösta på SD om de andra partierna inte skärper sig.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag gillar idén med skatt men 1300 spänn är fan ett jävla rån. Vad ska de göra med alla de pengarna, bygga ett till Karolinska efter de finansierat medierna?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon286564:

Granskningsnämnden är partisk och det är omöjligt att komma åt SVT:s vänstervridning på det sättet.

Förmodar att du anmält dom för jäv då?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CCWarlock:

Jag gillar idén med skatt men 1300 spänn är fan ett jävla rån. Vad ska de göra med alla de pengarna, bygga ett till Karolinska efter de finansierat medierna?

Skickades från m.sweclockers.com

Det värsta är att de tänker låsa upp oss för detta i hela tio år. Är de rädda för att en ny regering river upp beslutet?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon286564:

Den informations som jag fått har stort värde för mig. Att andra inte tror på mig förändrar inte det.

'tror' gör man på jultomten som barn. Att ta ställning till en fråga grundar man på information som man åtminstone granskat i ett led, man sväljer det inte ENBART därför att det ev. råka sammanfalla med ens förutfattade mening.

Du kommer med påståenden som du inte kan presentera något stöd för öht. samtidigt som du kräver det av andra och sedan väljer att totalt bortse från det som presenteras för dig.
Alvarligt! Du får nog finna dig i att folk i gemen har större krav på dig än så innan de köper det du hasplar ur dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milkab:

Bästa som hänt på länge.
So orättvist det varit med de som låtit bli att betala trots innehav. Äntligen lite ordning på torpet.

Till de som klagar:
Gå ur svenska kyrkan så går du plus.

Betalar inte eftersom jag inte har någon mottagare hemma, kör allt på projektor via datorn så detta blir en en direkt höjning för något jag inte nyttjar då varken SVT eller SR har något innehåll som intresserar mig.

Och Svenska kyrkan gick jag ur för snart 20 år sedan.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bael:

Förmodar att du anmält dom för jäv då?

Tror du att det går? Jag tror inte det men jag får överväga.

Jag tror att den enda möjligheten är att rösta på ett parti som vill göra något åt det.

SD är inte något bra parti men det är det enda parti som har samma åsikter som mig i åtminstone några viktiga frågor. Inget annat parti har det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34034:

Hur kan en gammal nyhet hamn högst upp på första sidan? Jajuste, företag ska tjäna pengar, samhällsinformation attraherar klick #swebladet

Det är ju dock ingen gammal nyhet då det nu är fastslaget att detta händer, tidigare var det bara ett förslag.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon999:

'tror' gör man på jultomten som barn. Att ta ställning till en fråga grundar man på information som man åtminstone granskat i ett led, man sväljer det inte ENBART därför att det ev. råka sammanfalla med ens förutfattade mening.

Du kommer med påståenden som du inte kan presentera något stöd för öht. samtidigt som du kräver det av andra och sedan väljer att totalt bortse från det som presenteras för dig.
Alvarligt! Du får nog finna dig i att folk i gemen har större krav på dig än så innan de köper det du hasplar ur dig.

Nu gällde frågan om man kan dra slutsatsen att SD har fel därför att de är ett toppstyrt parti.

Försök bevisa det om du kan.

Permalänk
Medlem

De vill ha in mer pengar för att finansiera så att vänstersidan/mp och resten av knäsittargänger kan cencurera verkligheten och propagera sin politik. All kraftsamling för att få in så mycket skatter som möjligt för att välfärden inte skall rasa lika snabbt som den ändå är på väg att göra. Svart skattehålet!

Någonstans är det riktigt fel och jag tror personligen att någon större makt styr våra politker just nu, för så blinda och naiva som de verkar vara kan man omöjligt vara.

Se bara SVT's senaste försök att få hederförtryck till något som det inte är. "Vera från Jehovas vittne fick inte se på harry potter som liten"
Tror det finns hedersförtryck som är bra mycket värre än det där.

Blir så ini fanken irriterad att vi skall behöva tvingas till detta.
Då kan lika gärna alla betala bilskatt fast de inte äger någon bil, för allt handlar väl om solidaritet, eller?

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon286564:

Tror du att det går? Jag tror inte det men jag får överväga.

Jag tror att den enda möjligheten är att rösta på ett parti som vill göra något åt det.

SD är inte något bra parti men det är det enda parti som har samma åsikter som mig i åtminstone några viktiga frågor. Inget annat parti har det.

Nej jag tror det är en återvändsgränd i dagsläget, men faktum kvarstår anmäler man inget så finns det inga problem rent statistiskt baserat på antalet anmälningar då..

Har en arbetskamrat som är med i partiet (sossarna) han tycker att det viktigaste är faktiskt att man engarerar sig i samhället oavsett vilket parti man väljer, det finns rent för många som bara snackar vid fikaborden etc. enligt honom.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Betalar inte eftersom jag inte har någon mottagare hemma, kör allt på projektor via datorn så detta blir en en direkt höjning för något jag inte nyttjar då varken SVT eller SR har något innehåll som intresserar mig.

Och Svenska kyrkan gick jag ur för snart 20 år sedan.

Så om man inte går till läkaren ska man slippa landstingsskatten också?
Skolan, biblioteket... Ska man få bocka i vad man använder sig av och sedan går skattepengarna dit?

Svt har en mycket viktig roll i att lära våra barn grundläggande värderingar.
Det finns inget barn som inte kollar på barnkanalen.
Till dig som påstår att ditt barn inte ser på barnkanalen :
Alla barn har inte tillgång till elektronik och streamingtjänster

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bael:

Nej jag tror det är en återvändsgränd i dagsläget, men faktum kvarstår anmäler man inget så finns det inga problem rent statistiskt baserat på antalet anmälningar då..

Har en arbetskamrat som är med i partiet (sossarna) han tycker att det viktigaste är faktiskt att man engarerar sig i samhället oavsett vilket parti man väljer, det finns rent för många som bara snackar vid fikaborden etc. enligt honom.

Om folk börjar rösta på SD på grund av detta kanske vi kan få se Alliansen backa och då faller det hela.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av milkab:

Så om man inte går till läkaren ska man slippa landstingsskatten också?
Skolan, biblioteket... Ska man få bocka i vad man använder sig av och sedan går skattepengarna dit?

Svt har en mycket viktig roll i att lära våra barn grundläggande värderingar.
Det finns inget barn som inte kollar på barnkanalen.
Till dig som påstår att ditt barn inte ser på barnkanalen :
Alla barn har inte tillgång till elektronik och streamingtjänster

Detta korkade argument dyker upp varje gång frågan diskuteras. Det fullständigt absurt att jämföra SVT med sjukvårdsförsäkringen. Men hur förklarar man det för någon som inte förstår.

När det gäller SVT:s propaganda så är det extra allvarligt när de vänder sig till våra barn Vänstern bör inte tillåtas indoktrinera dem.

Det finns mängder av barnkanaler och många barn väljer bort SVT. Det orättvisa är att vi måste betala licens för att titta på dessa fria barnkanaler. Det är orättvist. Vi måste kunna välja själva vilka barnkanaler våra barn skall se på. Mina barn har valt bort SVT. De gillar inte Bolibompa.

Låt de som vill ha Bolibompa betala på samma sätt som vi andra betalar för de barnkanaler som barnen vill se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Jag gillar idén med skatt men 1300 spänn är fan ett jävla rån. Vad ska de göra med alla de pengarna, bygga ett till Karolinska efter de finansierat medierna?

Skickades från m.sweclockers.com

Fler underhållsprogram med kändisar (kompisar). Nya iPads och kaffebryggare.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |